foto van de overweg. Als je op deze afstand ging staan en deze foto op 9x13 zou uitprinten dan is het blauwe bord uitgeknipt van die afdruk. meteen op schaal voor hO. Ooit ergens gelezen en in dit geval klopte de opname aardig. Ergens moet ik het resultaat nog hebben liggen... Je kunt de methode ook voor andere schalen gebruiken, maar dan is de afstand natuurlijk anders. Hoe en wat is vast wel ergens te vinden op het forum of elders.
Heel lang geleden eens uitgeprobeerd door een kennis: brandpuntsafstand van 50:3= 17meter afstand geeft de juiste maat in spoor h0. Uitgeprobeerd met de naam PUTTEN op het station aldaar en paste precies. Wel recht voor zijn raap fotograferen. Afdrukken op 10x15.
Erg mooi Raymond! Dank voor het delen. Op de één of andere manier ademen de foto's helemaal die wat lome sfeer die ik me van Driehuis in die jaren herinner, vooral de foto van die spoorwoning en van die spoorboom met het wachtbord. En wat me ook opvalt, het lijkt wel of je bijna de enige toeschouwer was! Vandaag de dag zou het er vol staan met fotograferende liefhebbers als er zoiets moois voorbij kwam. Nu lijkt er een weldadige rust te hangen. Op deze dag reden er al bijna vier jaar geen reizigerstreinen meer, maar het lijkt veel korter geleden; alles ziet er nog best goed uit, ook het westelijke spoor dat vanaf de sluiting voor reizigersverkeer buiten gebruik werd gesteld ziet er nog goed, nog nauwelijks overwoekerd. Alleen de bovenleiding was toen al weg, de rest was grotendeels nog aanwezig. Ik kijk uit naar het vervolg
inderdaad Karel. Zoals beschreven uitgevoerd. Zo veel mogelijk haaks voor het gewenste object en op de juiste hoogte. Zo niet, dan niet Uitgeprint en geplakt valt het nauwelijks op. Enige toen actuele reclames bevonden zich toen op de modules van wijlen Nico Lollinga die station Leerdam had nagebouwd. En de reclames waren zelfs aanpasbaar. Maar kniesoren blijf je houden.Groet, Raymond van den Hoven