Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

"Ein kleines Kalkwerk", een nieuwe tentoonstellingsbaan door Martin Welberg
Vandaag om 19:22:07
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 19:18:29
Dat overkomt mij niet. door Eric B
Vandaag om 19:02:10
Alt-Wutachtalbahn 2025 door Bert55
Vandaag om 18:57:14
Gezocht info en foto's van standaard dwarsliggerwagen door ES44C4
Vandaag om 18:55:53
Göhrener Viaduct door MaraNCS
Vandaag om 18:55:13
Raadplaatje door ArjanB
Vandaag om 18:46:44
Alt Wutachbahn - Sau-Schwänzle-bahn Weizen - Zollhaus - Blumberg door Eric v C
Vandaag om 18:42:35
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels. door Hans van de Burgt
Vandaag om 18:33:51
Bezetmelder brug in rolbrug blijft actief als rolbrug gestopt is door RobVille
Vandaag om 18:32:07
Microstepper motoren voor armseinpalen door bellejt
Vandaag om 18:05:26
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Frank103
Vandaag om 17:56:15
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door Prutsert
Vandaag om 17:31:09
Roco 69139 NS Plan V SOUND AC door VAM65
Vandaag om 17:25:53
Sfeer op je modelbaan door Stieven76
Vandaag om 17:24:50
Acherntal H0. (TP III/TP IV) door Ronald69
Vandaag om 17:10:54
Roco Plan T door 008200
Vandaag om 16:56:37
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 16:24:13
Rheinburg, TP V/VI door Dave.......
Vandaag om 16:10:26
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door wob
Vandaag om 16:06:34
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door saskia
Vandaag om 15:53:42
Stationsplein Baden Baden door Dion
Vandaag om 15:30:55
NS 1700 transfers door Gerco van Beelen
Vandaag om 15:12:09
Noorwegen - interessante spoorzaken langs vakantieroute door Dion
Vandaag om 15:05:44
Draaischijf uit de 3D-printer en met Arduino besturing door Joz
Vandaag om 14:14:39
Fleischmania Nostalgia door hervé
Vandaag om 14:01:26
Defensie wil oude koplopers ombouwen tot hospitaaltrein door spoorzeven
Vandaag om 13:43:53
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door thevandijks
Vandaag om 12:39:54
ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen door j.ossebaar
Vandaag om 11:51:04
Pimpen Rivarossi DD-AR door Chiel
Vandaag om 11:49:12

Auteur Topic: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)  (gelezen 340562 keer)

BrightonBelle

• Offline Offline
  • Southern....de oude dan
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #2040 Gepost op: 29 January 2025, 21:48:48 »
Er is geen direct nummer meer. Maar je kunt naar https://www.postnl.nl/klantenservice/niets-ontvangen/pakket-post-met-track-trace/ gaan. Dan moet er gewacht worden op de chat (start onderaan de pagina). Aan het eind van de dag gaat het lang duren en gaat het traag. Tussen 1 en 3 is de beste tijd. Leg al je gegevens bij de hand. Volgens ingewijden komt het op deze manier aardig vaak goed. Sterkte!

Deze geprobeerd? ‭+31 88 225 56 59‬
Staat idd niet meer op de site maar werkte vorig jaar nog wel

Grtz Gerard

Lambert

• Offline Offline
« Reactie #2041 Gepost op: 30 January 2025, 08:24:18 »
Na een jarenlange goede ervaring met DHL helaas deze week een slechte. Afgelopen weekend op marktplaats wat gekocht via een betaalverzoek op marktplaats zelf. Ingesteld dat het naar een pakketpunt gebracht zou worden, zou goed moeten komen zoals zovaak.

Pakket zou maandag of dinsdag worden verstuurd, prima tot zover. Tot ik gisteren vroeg of het dus op dinsdag verstuurd zou worden kreeg ik terug dat da maandag al gedaan was. Dit terwijl in mijn DHL app alleen stond "pakket aangemeld nog niet ontvangen of verwerkt".

Gisteren gelijk telefonisch contact gehad met de verkoper en de hele avond en vandaag de hele dag er mee bezig geweest. Meneer is zelfs terug gegaan naar het afgiftepunt om te kijken of het er nog lag maar helaas. Het is blijkbaar toch meegenomen maar niet onder de oorspronkelijke verzendcode.

Er is nu een onderzoek gestart naar het vermiste pakket. Hopelijk komt het snel boven water, maar vrees het ergste...

Dennis

Bij afgifte op een DHL Service Point moet je de online aangemaakte zending laten scannen dmv een QR-code vanaf je telefoon of vanaf het zelf geprinte label op de doos. Als dat aan een balie is gebeurd wordt er door een medewerker een stikker opgeplakt met een verzendcode en die code wordt dan gescand. Die is anders dan de QR-code en begint met JVGL met volgnummers/letters. Daarvan krijg je dan een afgiftebewijs mee.
De vraag is of de verkoper dat afgiftebewijs heeft.
Hoe het gaat bij afgifte in een pakketkluis weet ik niet.
Groet, Lambert

Quinzeedied

• Offline Offline
« Reactie #2042 Gepost op: 30 January 2025, 09:45:03 »
En als het proces bij de balie goed is gegaan, is de nieuwe code automatisch gekoppeld aan de code die Marktplaats had gegeven.
Vraag aan verkoper is dan wellicht nog of een baliemedewerker de nieuwe heeft geplakt, of dat de verkoper dat zelf heeft moeten doen (zelfscanzuil) en of hij daarbij alle stappen goed heeft doorlopen? Want ook bij de zelfscanzuil hou je een stukje sticker over dat dan je afgiftebewijs is.

Pauldg

• Offline Offline
« Reactie #2043 Gepost op: 30 January 2025, 10:05:44 »
Mijn dochter had laatst een bijzondere: verwachtte een pakje van Marktplaats. Kreeg iets totaal anders van de verkoper. Volgende dag (na veel heen- en weer mailen) kon ze toch nog het goede pakje ophalen bij het PostNL pakketpunt. Bleek dat de verkoper daar per ongeluk twee keer dezelfde code had uitgeprint waardoor pakjes met verschillende afzenders allebei haar kant op gingen. Daar gaan ook geen alarmbellen op af in het proces blijkbaar  :)
Don't be part of the problem. Be the entire problem!

Andries

• Offline Offline
« Reactie #2044 Gepost op: 30 January 2025, 14:41:50 »
Bij afgifte op een DHL Service Point moet je de online aangemaakte zending laten scannen dmv een QR-code vanaf je telefoon of vanaf het zelf geprinte label op de doos. Als dat aan een balie is gebeurd wordt er door een medewerker een stikker opgeplakt met een verzendcode en die code wordt dan gescand. Die is anders dan de QR-code en begint met JVGL met volgnummers/letters. Daarvan krijg je dan een afgiftebewijs mee.
De vraag is of de verkoper dat afgiftebewijs heeft.

Bij veel servicepunten met je dit allemaal (scannen en nieuw label plakken) zelf doen. Je moet zelfs je eigen pakket in de rolcontainer zetten (Intertoys - Enschede). Er is weinig zicht op wat daar allemaal gebeurt: niet door medewerkers en door een camera o.i.d.. Je moet maar hopen dat jouw ingeleverde pakket niet door iemand anders wordt meegenomen.

Andries

Arjan6511

• Offline Offline
    • Filmpjes op YouTube
« Reactie #2045 Gepost op: 30 January 2025, 14:45:32 »
Ben 1 keer bij zo'n punt geweest, en om dezelfde redenen zoals jij nu beschrijft besloten dat niet meer te doen. Zelf een pakket in rolcontainer leggen gaat dan nog, dat die op een plek staat waar geen toezicht is vind ik ook niet prettig.
https://www.youtube.com/@arjans3459/videos > abonneer want er komt meer! Treinenvideo's uit NL/D/AT

V200-G2000

• Offline Offline
    • Richie's homepage
« Reactie #2046 Gepost op: 30 January 2025, 15:08:21 »
GLS heeft het vandaag bij mij ook weer niet goed gedaan met afleveren. Ik had aangegeven dat het pakketje naar een pakketautomaat moest. Ik heb daar ook per email een bevestiging van gehad.
Vanochtend is het bij mij thuis bezorgd en voor de voordeur gelegd. Ik ben niet thuis, dus dat pakket ligt daar de hele dag in het zicht. Hoop dat het er straks nog ligt als ik thuis kom.
Ga wel een klacht indienen. Heb bij Trustpilot al een negatieve recensie ingevuld (ze vroegen er om).

Dennis94

• Offline Offline
« Reactie #2047 Gepost op: 30 January 2025, 15:58:58 »
En als het proces bij de balie goed is gegaan, is de nieuwe code automatisch gekoppeld aan de code die Marktplaats had gegeven.
Vraag aan verkoper is dan wellicht nog of een baliemedewerker de nieuwe heeft geplakt, of dat de verkoper dat zelf heeft moeten doen (zelfscanzuil) en of hij daarbij alle stappen goed heeft doorlopen? Want ook bij de zelfscanzuil hou je een stukje sticker over dat dan je afgiftebewijs is.

Verkoper heeft het overgebleven papiertje gekregen met de JV...code. Als ik deze invul in de app met mijn postcode kent hij geen pakket. Heb al die info aan DHL doorgegeven hopelijk komt het pakket nog boven water.  Anders maar proberen de gemaakte kosten vergoed te krijgen (€175).

Heb voorlopig even genoeg van het versturen/ontvangen van  pakketten.

Dennis

Dennis94

• Offline Offline
« Reactie #2048 Gepost op: 31 January 2025, 18:40:35 »
Update!

Vandaag kwam dan toch het vermiste pakket aan de deur...

Oorzaak:

Label dat via marktplaats gekregen was niet scannen maar wel de code op de doos schrijven. En dan nog een extra label kopen en het adres van de door mij opgegeven pakketkluis opgeven. Dan kan ik hem niet traceren natuurlijk. Gelukkig had ik de afgifte code van het extra gekochte label gekregen en doorgestuurd naar DHL. Zo hebben ze hem kunnen samenvoegen.

Eind goed al goed

Dennis

spoorijzer

• Offline Offline
    • Website over Spoorijzer Railtractoren
« Reactie #2049 Gepost op: 01 February 2025, 19:50:08 »
Fijn dat het goed is gekomen, dat is toch het belangrijkste. Maar toch even peentjes zweten denk ik zo?

Groeten,
Rogier

Rick

• Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Spoor N
« Reactie #2050 Gepost op: 01 February 2025, 22:22:28 »
Pakket zou maandag of dinsdag worden verstuurd, prima tot zover. Tot ik gisteren vroeg of het dus op dinsdag verstuurd zou worden kreeg ik terug dat da maandag al gedaan was. Dit terwijl in mijn DHL app alleen stond "pakket aangemeld nog niet ontvangen of verwerkt".
Dat heb ik ook met een DHL pakket uit Duitsland dat op de 20e is opgestuurd, maar nog niet is aangekomen.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

tijgernootje

• Offline Offline
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
« Reactie #2051 Gepost op: 02 February 2025, 16:16:06 »
Rick dat is vreemd,maar ook weer niet  ???
Een pakje uit D is afgegeven op de 18e aan DHL,en dat staat nu al sinds de 23ste 05:03 op status:Exportpakketcentrum deutschepost/dhl ,Duitsland  ???
Dat bewuste pakje is hier eergisteren afgeleverd,dat stond eergisteren s'morgens op m'n scherm ineens als zijnde onderweg naar m'n huis,en de lege dagen ervoor waren ineens ook ingevuld  ???
Het werd ook i.d.d. geleverd in aangegeven tijdvak.
Schijnbaar staakt men bij DHL/deutsche post en loopt e.e.a. onverklaarbare vertragingen op,het lijkt erop dat er nog wel mensen daar aan het werk zijn,maar slechts een fractie van wat dat hoort te zijn.
Er is dus nog hoop  ;)
Met vr gr

Floris

Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0

Bor de Wolf

• Offline Offline
« Reactie #2052 Gepost op: 04 February 2025, 21:25:13 »
https://www.nu.nl/314431/video/flink-gat-in-gevel-nadat-pakketbezorger-gelderse-woning-ramt.html#nujij

Aan de beelden te zien een chauffeur van DHL. Die doen echt hun uiterste best pakjes persoonlijk af te leveren.   :P

Bor

Jelmer

• Offline Offline
« Reactie #2053 Gepost op: 05 February 2025, 09:41:45 »
Van mijn kant ook een ervaring;

Via de mail kreeg ik netjes bericht van UPS dat ze langs zouden komen gisteren.
Kom ik thuis, staat er keurig een pakje in de woonkamer.

Verder niet bij nagedacht, totdat ik in de avond het pakje achteloos openmaak en er een locomotief uit kwam in plaats van de kleine scenery spullen die ik gedacht had.

Huh... oh nee pakje komt ook niet van de winkel waa ik de items gekocht heb, maar komt van mijn meest recente Ebay aankoop, verkoper had het maandag op de post gedaan vanuit Hamburg.

Maar waar is dat UPS pakje dan??? Via de mail naar UPS tracking en daar stond iets onbegrijpelijks als bewoner ontmoet.
Nog gevraagd bij de vrouw, nee die was niet thuis toen de UPS langs was geweest, had ook niets gezien.

Vanochtend een klacht opgestart, loop ik daarna nog eens een rondje om het huis toen het licht was en is het UPS pakje achteloos bij de voordeur achtergelaten. Gelukkig zonder beschadigde inhoud...

Groeten,
Jelmer
Pfarrerwinkel de bouw:
Pfarrerwinkel

Arjan6511

• Offline Offline
    • Filmpjes op YouTube
« Reactie #2054 Gepost op: 05 February 2025, 09:45:33 »
Dan rijst bij mij de vraag: Hoe komt dat pakje met die lok dan in de woonkamer?  ;)
https://www.youtube.com/@arjans3459/videos > abonneer want er komt meer! Treinenvideo's uit NL/D/AT