Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Raadplaatje door V200-G2000
Vandaag om 22:12:00
Bezetmelder brug in rolbrug blijft actief als rolbrug gestopt is door Roelof Hartholt
Vandaag om 22:09:31
Brawa goederenwagen Kassel ( Cassel ) h0 door Stefan88
Vandaag om 22:09:24
LTM 51 Garratt op basis van Harry Kaffa† ets door orientexpress
Vandaag om 21:51:08
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
Vandaag om 21:43:07
digitaal veranderd in 15 jaar door Ronaldk
Vandaag om 21:34:32
Fleischmann Profi-koppeling voor Märklin 1139 door Bahn-AG
Vandaag om 21:21:53
Sikje 225 door Huup
Vandaag om 21:21:34
Locverlichting dmv micro-LEDS door Mark D.
Vandaag om 21:06:08
Toon hier je (model)TRAM foto's. door R1954
Vandaag om 20:38:43
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door arnaud-ns/htm
Vandaag om 20:00:46
Rocky Rail 6400 door gtw6016
Vandaag om 19:57:35
Station Roodeschool door Eric B
Vandaag om 19:28:50
Locatie van foto gezocht door odaoda
Vandaag om 19:13:38
Aachenau West door Silvolde
Vandaag om 18:49:20
Spoorwegmuseum krimpt collectie in door Bob11
Vandaag om 17:54:17
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Mispoes
Vandaag om 16:29:07
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Railpassie
Vandaag om 16:19:54
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
Vandaag om 16:14:37
Piko 2025 door spoorijzer
Vandaag om 16:04:09
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 15:24:22
Fleischmania Nostalgia door hervé
Vandaag om 15:16:54
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Vroeger
Vandaag om 14:48:54
ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen door Blausee-Mitholz
Vandaag om 13:51:12
Lima plan E bankjes door grossraumwagen
Vandaag om 13:46:28
Modules van Kees Gorter (vervolg) door ca.gorter
Vandaag om 12:51:41
Railpro 607 door henk
Vandaag om 12:47:11
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door puntenglijder
Vandaag om 12:34:49
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door Erwin 054
Vandaag om 12:17:39
365 "Het is weekend foto's" door MOVisser
Vandaag om 12:15:59

Auteur Topic: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)  (gelezen 339463 keer)

eemstede

• Offline Offline
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #1695 Gepost op: 14 December 2023, 13:06:12 »
Op 5-12 3 vitrinekasten in Duitsland besteld, te leveren via DPD.
Op 7-12 via T&T gezien, dat ze in Nederland zijn aangekomen
Op 9-12 gezien, dat ze  teruggestuurd gaan worden (niet bestaande postcode).
Naar leverancier gemaild ('onze fout, sorry') en naar DPD.
14-12 kreeg ik ze geleverd, op het geplande tijdstip. Zo kan het dus ook (maar misschien heb ik geluk gehad, mede gezien de slechte ervaringen van veel straatgenoten).

Gr. Frank

HuubvG

• Offline Offline
« Reactie #1696 Gepost op: 14 December 2023, 13:26:26 »
We hebben het vaak over de werkdruk van de bezorger. Maar die was er 100 jaar geleden ook al hoor ;) Een foto die ik vond in de FB groep "Historic photograps"; Chicago 1929:

Screenshot_20231214_125746_Facebook by Ronald Halma, on Flickr

Ik durf te wedden dat hij het ook zwaar had... en zeker niet meer verdiende in verhouding dan tegenwoordig het geval is ;)
Die smile zet hij op omdat hij weet wat wij niet weten: hij is op weg naar een afhaalpunt.  ;D
Ik heb al een trein

NL-modelspoor

• Offline Offline
    • Windhoven
« Reactie #1697 Gepost op: 14 December 2023, 13:34:02 »
De klantenservice chat van PostNL.
"welkom bij de chatbot", stel je een simpele vraag krijg je de reactie: "Ik begrijp uw vraag niet". Wordt je doorverbonden met de medewerker stel je daar de vraag krijg je alleen maar als reacties terug "Daar mag/kan ik niets over zeggen". Ik denk stiekem dat de chat bot en de medewerker dezelfde zijn.  ;D
Johan

prutser

• Offline Offline
  • Spaar ze allemaal.
« Reactie #1698 Gepost op: 14 December 2023, 13:51:11 »
Er is hier net een pakje bezorgd op de aangegeven plaats en tijd door een vriendelijk meisje (of vrouw, als je ouder wordt lijken er steeds meer vrouwen op meisjes) dus ook eens goed nieuws. (y).

Stephan.

Ronald Halma

• Organisator US Convention Nederland
  • Offline Offline
  • Modelrailroading is fun!
    • Team USA Metusa Junction
« Reactie #1699 Gepost op: 14 December 2023, 13:53:17 »
Die smile zet hij op omdat hij weet wat wij niet weten: hij is op weg naar een afhaalpunt.  ;D

;D ;D ;D ;)

Pauldg

• Offline Offline
« Reactie #1700 Gepost op: 14 December 2023, 14:04:06 »
De klantenservice chat van PostNL.
"welkom bij de chatbot", stel je een simpele vraag krijg je de reactie: "Ik begrijp uw vraag niet". Wordt je doorverbonden met de medewerker stel je daar de vraag krijg je alleen maar als reacties terug "Daar mag/kan ik niets over zeggen". Ik denk stiekem dat de chat bot en de medewerker dezelfde zijn.  ;D

Als die AI systemen nog meer op mensen gaan lijken dan begrijpen ze straks de vragen nog steeds niet, maar gaan ze net doen alsof ze het wel begrepen hebben  ;D
Don't be part of the problem. Be the entire problem!

mass am see

• Offline Offline
  • de hondsrug baan
« Reactie #1701 Gepost op: 16 December 2023, 10:31:38 »
gisteren bij treintjeoost in Oosterwolde wat besteld bevestiging van de mail 12:08 vanmorgen om 9:05 ding dong GLS met het pakketje , dat ging erg snel en goed dus hulde aan GLS (nog nooit GLS aan de deur gehad).

mag ook gezegd worden dat het ook goed kan

mvgr Evert 

Duikeend

• Team forummoderators
  • Offline Offline
« Reactie #1702 Gepost op: 24 December 2023, 20:02:47 »
van de week ook weer eens wat besteld. vrijdag komt er een postnl bus aan rijden met een inval chauffeur.
mijn zoontje loopt er op af om het pakje aan te pakken.
de zijdeur schuift open en de bezorger, getooid met kerstmuts roept: hohoho, merry xmas.
vervolgens krijgt mijn zoontje het pakje gevolgd door nog een twix!!
toen ik de bezorgen mijn complimenten gaf zei hij: ach, al die kids zijn nu thuis en die vinden dit leuk  ;D
Nou, ik kan je vertellen dat Pa het ook erg kon waarderen! top bezorger!
Groetjes, Ferenc

mijn knutsels, 1500 in parts en een
hondekop

NL-modelspoor

• Offline Offline
    • Windhoven
« Reactie #1703 Gepost op: 24 December 2023, 20:22:36 »
Na het uitstellen van donderdag naar vrijdag en van vrijdag naar zaterdag en van zaterdag naar maandag. Pakket via PostNL nog steeds niet ontvangen.  Track en trace staat momenteel op. Wij hebben het bezorgmoment niet gehaald. We bezorgen je pakket maandag 4 december tussen 12u30 en 15u." De kans dat ze die ooit nog bezorgen is daarmee wel heel klein aan het worden.  :-\

Van de twee bestelde pakketten was er één vermist geraakt. a een paar weken werd ook het onderzoek van PostNL met de conclusie afgesloten dat het pakket als verloren moest worden beschouwd. Hierna heeft de winkel voor het vermiste pakket een nieuwe verzonden. Nadat het nieuwe pakket verzonden was en ik de track en tracé kreeg was de verrassing groot. Niet alleen de track en tracé van het nieuwe pakket werd bijgewerkt ook die van het vermiste pakket. De verrassing was nog groter dat de bezorger dan ook uiteindelijk met twee pakketten voor de deur stond.
Netjes aangegeven bij de winkel dat ook het vermiste pakket alsnog was aangekomen en wat hiermee te doen. Omdat voor de winkel de bestelling was afgerond en het een bijzondere situatie was mocht ik het artikel houden (een leuk kerstcadeautje dus).
Johan

EddyK

• Offline Offline
« Reactie #1704 Gepost op: 24 December 2023, 23:30:19 »
Koop je op zaterdagmiddag iets bij Treinplezier, staat Johan zelf 's avonds voor de deur om het af te leveren.
Dat is pas een snelle bezorgdienst ;D
Eddy

HuubvG

• Offline Offline
« Reactie #1705 Gepost op: 25 December 2023, 10:16:15 »
Zomaar een stuk of 4 positieve berichten op rij, zo kan het ook.  (y)

Het lukt mij steeds beter pakketten naar een afhaalpunt te laten bezorgen, in plaats van naar mijn adres. Probeerde ik eerst of webshop die mogelijkheid aangaf, nu heb ik door dat je eerst makkelijker je eigen adres als verzendadres kunt opgeven en dan bij de eerste e-mail van de bezorger kunt aangeven dat het naar een afhaalpunt mag. Meestal is dat pas een dag later, maar wat zou dat?

Nu had ik dat ook eens geprobeerd bij een particuliere aankoop, verkoper was/is iemand van hier. Voor beiden de eerste keer om het zo te doen. Verzonden naar het adres van Bruna dicht bij mij in de buurt, dus niet mijn adres op het pakje. Toen ik het daar op kon halen, vroegen ze naar mijn huisnummer. En dat stond niet op de doos. Vervolgens ontstond enig tumult. Ze schreven daar vooraf de huisnummers met een viltstift op het pakket, om het zoeken te vergemakkelijken. Nu ontbrak het huisnummer, en na mijn uitleg werd het nog erger. Nu moesten ze de hele stapel pakjes bij langs gaan, maar ik vond dat geen probleem en zegde toe alle tijd te hebben tot ze het gevonden hadden. Uiteindelijk had ik gewoon de afhaalcode bij me, konden ze die niet even scannen? Maar wacht, mijn naam stond wel op het pakket, en wat bleek, die hadden ze bij Bruna van tevoren al op het pakket gezet met de viltstift. Zo kon ik toch nog mijn pakketje meekrijgen, een lange rij wachtenden achterlatend, plus een geagiteerde medewerker.

In het vervolg dus gewoon weer naar mijn adres laten verzenden en doen zoals hierboven, de eerste mails afwachten van bezorger om dan het bezorgadres te wijzigen naar het gewenste afhaalpunt.
Ik heb al een trein

roco

• Offline Offline
« Reactie #1706 Gepost op: 13 February 2024, 10:43:51 »
iets verkocht via marktplaats . Ingevuld en er is betaald via betaalverzoek . Nu kan ik dat pakketje niet versturen met de verkregen porto . Krijg geen QR code om dit af te handelen . Goedkoop is duurkoop ook bij versturen blijkt . Marktplaats verschuift het naar de verzendfirma en die weer terug . Hopeloos die 2 in dit geval . Het verkoopoverzicht laat het afweten . Vreemd hoor .

Arjan6511

• Offline Offline
    • Filmpjes op YouTube
« Reactie #1707 Gepost op: 13 February 2024, 10:46:41 »
Voor zover ik het kan volgen: Heb je bij aanmaken betaalverzoek aangevinkt:  'Ik regel de verzending zelf'?

Heb je het bedrag van het verkochte artikel plus de verzendkosten gestort gekregen?
https://www.youtube.com/@arjans3459/videos > abonneer want er komt meer! Treinenvideo's uit NL/D/AT

EddyK

• Offline Offline
« Reactie #1708 Gepost op: 13 February 2024, 15:14:15 »
Er gaat de laatste tijd veel mis met die betaalverzoeken, bij mij en hoor het ook van anderen. Nu zelf ook al 2x achter elkaar gehad dat de koper betaald heeft en het bij mij op onbetaald blijft staan. Geld werd wel na 2 dagen bijgeschreven op mijn rekening, dat wel, maar op marktplaats blijft het onbetaald staan. In 1 van de gevallen moest ik ook een postlabel krijgen, en die heb ik nog steeds niet via marktplaats... wonder boven wonder verscheen de zending wel in de post app, en via een QR code daar toch een label kunnen printen op het postkantoor. De andere was voor een envelop met een postzegel ;D
Marktplaats en de betaalpartner doen er echt helemaal niets mee als je klaagt, wijzen naar elkaar en verder kom je niet.
Voor mij reden genoeg voorlopig even geen betaalverzoeken meer te gebruiken ::)
Eddy

bask185

• Offline Offline
« Reactie #1709 Gepost op: 14 February 2024, 15:23:44 »

Niks bijzonders natuurlijk, ware het niet dat ik geen briefje in m'n bus heb gezien. Bedankt postNL, dit had ik wel eventjes willen weten. Ik ben normaal niet een T&T kijker.

DHL stopte wel keurig een briefje in de bus. Alleen wat er op stond vond ik dan weer wat minder: "Oranje bak". En dit op dag voordat de oranje bakken geleegd worden. Bedankt DHL dat mijn vrouws nieuwe boek bijna richting de plastic shredder was gegaan. Dodged this bullet.

Bas
Train-Science.com
Train-Science github
It ain't rocket science ;-)