Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

digitaal veranderd in 15 jaar door saskia
Vandaag om 00:33:49
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 00:10:25
ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen door Mischa
17 July 2025, 23:45:16
Piko 2025 door 5166
17 July 2025, 23:40:41
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Wim Vink
17 July 2025, 23:25:36
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
17 July 2025, 22:57:41
Raadplaatje door Hlv53
17 July 2025, 22:56:03
DCM motor van Märklin demonteren. door Martijn193
17 July 2025, 22:11:30
Sikje 225 door Huup
17 July 2025, 21:51:52
De Projecten van RetroJack door RetroJack
17 July 2025, 21:20:38
Toon hier je (model)TRAM foto's. door R1954
17 July 2025, 21:13:10
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
17 July 2025, 21:11:30
Defensie wil oude koplopers ombouwen tot hospitaaltrein door Gert Arkema
17 July 2025, 19:49:44
Station Roodeschool door Torikoos
17 July 2025, 19:40:08
Aachenau West door wob
17 July 2025, 18:05:46
Fleischmania Nostalgia door Scratchbuilt
17 July 2025, 16:20:02
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Arjan6511
17 July 2025, 15:28:50
Modeltreinexpress gesloten op 22juli2025 door VAM65
17 July 2025, 15:12:12
Ronald doet de Fork Challenge! door Ronald Halma
17 July 2025, 14:29:47
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door MaraNCS
17 July 2025, 14:22:42
ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko? door Corné81
17 July 2025, 12:59:21
Railpro 607 door Bob11
17 July 2025, 12:53:23
365 "Het is weekend foto's" door Wim Vink
17 July 2025, 10:39:09
LS Models / Models World 2021 door Benelux795
17 July 2025, 10:00:39
Philotrain NS6001-6006 (niet kijken als je blij met jou philotrain bent) door orientexpress
17 July 2025, 09:56:00
Lima IRM pimpen door Brouwersbaan
17 July 2025, 09:42:01
Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan door laurent
17 July 2025, 08:55:50

Auteur Topic: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)  (gelezen 338953 keer)

NS264

• Offline Offline
  • Het leven op de weg.
    • Midland
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #1560 Gepost op: 18 October 2023, 14:54:03 »
(bijna)Geen last meer van.
Bij ons is de optie post.nl bij Gamma en DHL bij
Een servicepunt om de hoek.

Scheelt een hoop ellende.

Gr. Koen
Voor meer interactie volg Instagram@swalbenburg_moba_n
Werkspoor tijdelijk niet actief.
Flash & The Pan: waiting for a train.

Ronald Halma

• Organisator US Convention Nederland
  • Offline Offline
  • Modelrailroading is fun!
    • Team USA Metusa Junction
Re: "Wij nemen geen pakketten voor buren aan" sticker
« Reactie #1561 Gepost op: 18 October 2023, 16:27:20 »

Wij nemen geen pakketten voor buren aan.

Gatsie, wat vriendelijk  :) Aan beide kanten doen wij het wel en we doen niet meer dan dat; pakket aannemen. En dat gaat al jaren prima als je gewoon goed contact met je buren hebt  ;)

ANDREUS

• Offline Offline
« Reactie #1562 Gepost op: 18 October 2023, 17:03:21 »
even een kleine reactie,

het is een seniorenflat met een gemiddelde leeftijd rond de 80, met veel verpleeghulpen etc.

dus na dat gedoe met pakkies die in de hal worden achtergelaten is er besloten dat een ieder zijn eigen ontvangst doet.

ga ervan uit dat deze generatie niet zoveel gedoe meer wil .

ANDREUS

Frank 123

• Offline Offline
« Reactie #1563 Gepost op: 18 October 2023, 21:35:42 »
Gooien het hier gewoon in onze straat-app als er ergens wat bezorgd is of iemand wel bezorg bevestiging heeft gehad maar geen briefje in de bus.
Werkt prima (even als de afspraken voor een spontane straat bbq 😎 of iemand die even een apart stuk gereedschap nodig heeft of er achterkomt dat hij/zij een kook-ingrediënt mist)

prutser

• Offline Offline
  • Spaar ze allemaal.
« Reactie #1564 Gepost op: 19 October 2023, 11:02:53 »
Tjee, jij woont zeker in een oud Hollandsch openluchtmuseum  ;D.

Als de bezorginfo via de mail binnenkomt verander, als het mogelijk is, ik het bezorgadres gelijk naar een afhaalpunt dan weet ik zeker dat het pakket hier niet op straat ligt en hoef ook de buren niet af.
Want ook al is er hier iemand thuis, ze komen altijd net als hij/zij even weg is voor een boodschap o.i.d.

Stephan.

Gert Arkema

• Offline Offline
  • Rhenopa / Bruggen-IG:
    • Team Mitropa
« Reactie #1565 Gepost op: 19 October 2023, 11:14:18 »
Idd Prutser, hier hetzelfde. Iets besteld, PostNL zou bezorgen, mijn vrouw was thuis maar niet elk moment en er is blijkbaar 2 x op 2 dagen aangebeld en niet opengedaan. Geen briefje, niks, alleen de mededeling dat het pakket opgehaald kan worden bij een ophaalpunt wat van 9-5 open is. En raad eens wat ik tussen 9 en 5 dagelijks doe. Zo wordt 'bezorgd binnen 24 uur' een holle frase.

Gatsie, wat vriendelijk  :) Aan beide kanten doen wij het wel en we doen niet meer dan dat; pakket aannemen. En dat gaat al jaren prima als je gewoon goed contact met je buren hebt  ;)

Precies dat. Niet de eerste keer dat er bij ons 5 pakketjes lagen voor diverse adressen. Blijkbaar heeft deze generatie minder behoefte aan absolute rust.
groet Gert

Behandel een ander zoals jezelf behandeld zou willen worden.

Frank 123

• Offline Offline
« Reactie #1566 Gepost op: 19 October 2023, 12:46:19 »
Tjee, jij woont zeker in een oud Hollandsch openluchtmuseum  ;D.

Ja en lopen ook nog op klompen…. Maar zonder gekheid nee, typische jaren 80 wijk in het Groene Hart. Maar beetje contact met je buren doet blijkbaar wonderen 😎

Maar over mijn eigen verzending, gisteren einde van de dag melding van de leverancier en GLS dat pakketje zijn tocht begonnen is (vanuit Duitsland), vanmorgen de melding dat ze tussen 9:00 en 11:00 uur bezorgen en om 9:38 uur foto van mijn echtgenote (die toevallig vandaag thuis werkt) met daarop het bezorgde pakket. Dus 👍👍 voor GLS.

Railpassie

• Offline Offline
  • De laatste Trein stopt niet aan het perron......
« Reactie #1567 Gepost op: 19 October 2023, 18:45:48 »
Mijn vertrouwen in DHL is nu helemaal weg.
Gisteren zag ik dat DHL een pakje voor me kwam afleveren op mijn Huis Adres,
Ik had via de track en tracé code gezien dat ze onderweg waren. Ik heb geduldig gewacht tot in de middag tot 16.00
en helemaal niemand gezien ,of gehoord hier..
Opeens krijg ik een bezorg melding van DHL rond 12.00 in de middag dat het pakje om 11.40 bezorgt was op mijn adres,
met daaronder een vreemde handtekening.
Bij de diverse buren navraag gedaan, niemand had de wagen van DHL hier gezien, of voorbij zien komen.
Bij DHL dus mijn beklag gedaan....net antwoord gehad dat alles klopte volgens het boekje en dat ik het maar met de verkopende partij moet oplossen. Wat een farce vind ik dit..

Wat is eigenlijk nog t nut van een handtekening tegenwoordig Dit pakje kwam uit Duitsland via EBay, Normaal  word het altijd op een pick-up point gebracht dat ging altijd goed, en dan kan ik het zelf ophalen. Nu bij deze zending heeft DHL me deze optie niet aangeboden...
Ik denk dat ik t toch voortaan bij beurzen ga houden, en  indien ik wat koop t voortaan zelf maar ga ophalen. Dan weet ik iig zeker dat ik krijg waarvoor ik betaald heb.

::)

WimC

• Offline Offline
  • Spoor N
« Reactie #1568 Gepost op: 19 October 2023, 19:01:44 »
Huub gaf aan dat hij er niet op gesteld was om voor de hele straat pakjes aan te nemen. Ik snap dat wel. Voor mijn directe buren wil ik wel een pakje aannemen. Maar ik woon in een appartementencomplex en kennelijk vinden een aantal bezorgers dat je dan voor iedereen in het complex wel een pakje kunt aannemen. Complex heeft 127 appartementen. Dus, nee, ik neem niet alle pakjes aan. Ook omdat ik niet precies weet waar welke nummers zitten (de nummering loopt niet helemaal logisch door, omdat het complex drie ingangen heeft voor de bovenverdiepingen, en de begane grond heeft elk een eigen ingang op straatniveau. Ik woon op de begane grond, en kan dus niet makkelijk een pakje voor de bovenburen bij hen langs brengen. Heeft er wel eens toe geleid dat een pakje twee maanden bij mij heeft gestaan omdat de bovenburen geen bericht hadden gekregen waar het bezorgd was en ze dat bij de verzender moesten navragen).
Grt, Wim

Fritsprt

• Offline Offline
« Reactie #1569 Gepost op: 19 October 2023, 22:26:49 »
GLS  is top. Vandaag pakketje ontvangen. Volgens de link in de mail zou de bezorgtijd tussen 9:55 en 10:15 zijn. Om 10: 05 stond de chauffeur voor de deur.
Groet Frits

HuubvG

• Offline Offline
Wij nemen geen pakketten voor buren aan
« Reactie #1570 Gepost op: 20 October 2023, 08:49:00 »
Voor mijn directe buren wil ik wel een pakje aannemen.

Ik heb ook één directe buur waar ik het wel voor zou willen aannemen, maar ik ga niet nog een sticker erbij plakken met "uitgezonderd nummer ...". Buren krijgen vast hun pakket wel zonder mijn zorgen.

Ook hier heel goede ervaringen met GLS.  (y)
Ik heb al een trein

1200blauw

• Offline Offline
  • Twentelijn 1968-1980
« Reactie #1571 Gepost op: 20 October 2023, 22:58:40 »
Mijn vertrouwen in DHL is nu helemaal weg.

Iets vergelijkbaars gehad. Ik had de bezorger voor de deur. Pakketje moest worden ondertekend. Hij belde niet aan en wilde het pakketje voor de deur achterlaten. Hij had zelf al een handtekening gefabriekt. De bezorger vond het de gewoonste zaak van de wereld. "Nooit klacht gehad". Nou, ik heb een klacht ingediend bij DHL, maar nooit meer wat gehoord.
Bovendien rijden met name de DHL-bezorgers hier het gazon aan gort, want autorijden kunnen die lui ook niet. Staat er iets in de weg, dan gaat de hele bus over het gras en de bus keren enkel op de openbare weg is kennelijk ook moeilijk. Andere bezorgers kunnen het wel vreemd genoeg. Het ligt vast aan het geel van die busjes.

Harryku

• Hoofdconducteur/conducteur ZLSM,modelspoor : H0,TT, N .
  • Offline Offline
« Reactie #1572 Gepost op: 21 October 2023, 10:08:49 »
Ik denk dat handtekening zetten door de chauffeur een overblijfsel is van de coronatijd ,toen was het
een van de corona maatregelen.
Ik denk dat de chauffeurs dit wel makkelijk vinden , spaart weer tijd, maar goed is het natuurlijk niet.
Ik kan mij niet herinneren dat ik sinds de coronatijd tot nu ,nog ooit zelf een handtekening heb moeten
zetten.
m.vr.gr.
Harry.

Ferdinand Bogman

• Derde generatie Fleisch-mann
  • Offline Offline
  • Klaar voor vertrek
« Reactie #1573 Gepost op: 22 October 2023, 17:20:52 »
Vandaag was ik er bijna ingetrapt! (Ik weet niet of het hier past.)

Volgens de Fraudedesk is onderstaand verhaal een veel voorkomende oplichtingsmethode.

Afgelopen woensdag kreeg ik een SMS-bericht dat er BTW betaald moest worden over een zending: € 2,99. Een pakketcode werd vermeld en een link waar ik kon betalen.
In eerste instantie dacht ik: nep! De link verwees naar dienst-pakket.com (probeer deze niet uit).

Maar ik verwacht een pakket uit de VS (geen trein). Dat bleek sinds donderdag bij een distributiecentrum te liggen. Niet duidelijk is waar precies, maar de verzender is La Poste.

De link uit de SMS maar eens los ingetypt en daar kom ik op een site van UPS, zo lijkt. Die weet, zonder informatie van mijn kant, dat er een pakket klaarligt bij de douane waarvoor BTW betaald moet worden. De pakketcode is al ingevuld (die lijkt op de code uit de SMS).

Omdat ik het niet vertrouw probeer ik linkjes uit die onderaan staan (zoals Help, Over ons). Maar geen van die linkjes verwijst naar een andere pagina.
Er wordt gevraagd om persoons- en adresgegevens in te vullen. Ik vul wat nep-gegevens in. In de volgende stap kan ik een betaalmethode aangeven. Dat ga ik niet doen.

Nu wordt het tijd om de URL maar eens te gaan controleren. Volgens sitechecker.pro is het geen frauduleuze website. Maar de locatie is Moskou…

Het lijkt me beter om maar even te wachten tot mijn pakkketje wordt bezorgd :).
Parketrijder met voornamelijk jaren 60/70-Fleischmann-spul. Van plan ooit weer een vaste baan te bouwen. Tot die tijd: Wohnzimmer Rbf

Dave.......

• Offline Offline
« Reactie #1574 Gepost op: 22 October 2023, 19:12:50 »
Ik weet het niet meer precies, maar ik heb een paar keer wat van UPD uit Amerika ontvangen.

Buiten dat het echt een naar bedrijf is ( ik wil graag andere termen gebruiken, maar dat mag vast niet) wist ik zeker dat het van hun kwam.

Je kan je T&T op de NL website invoeren van UPS en daar betalen.

« Laatst bewerkt op: 22 October 2023, 20:03:09 door Dave....... »
Met hartelijke groet.
Dave

Rheinburg tijdperk V/VI