DHL aansprakelijk stellen heeft weinig zin. De vergoeding voor een kwijtgeraakt pakket is € 3,40 per kilo. Alleen dat is al genoeg reden om voor een andere pakketdienst te kiezen. Stel dat het pakket 2 kilo weegt, dan krijgt Mark € 6,80. Een Wadloper kost honderden euro's......
Bij post nl bij aangetekende of verzekerde verzending wordt de waarde vergoed.
Ook ik mag me voegen bij personen met nare ervaringen. Ik weer bij DHL. Ik zag vanavond dat mijn Wadloper afgelopen zaterdag bezorgd zou zijn volgens de mail van DHL. Echter was ik het weekend weg en bij aankomst zondagavond geen pakket. Ik navragen in ons blok, maar niemand heeft iets aangenomen. Wel had iemand een doos voor de deur zien liggen op zaterdag. Ik weet niet of het de trein was, maar mijn angst is van wel. Tijdens de storm lag deze dus ook waarschijnlijk in de regen of is deze daarvoor al door iemand meegenomen. Bijzondere is wel dat door verzender om een handtekening is gevraagd voor ontvangst. Als die er is zou er dus ook sprake zijn van fraude.Wat ik gewoon erg vind is dat een verzender van een mooi product en de ontvanger simpelweg niet kunnen vertrouwen dat een bezorgdienst / bezorger integer omgaan met een pakket. De verzender moet ik nu weer verzoeken om alles uit te laten zoeken. Ook daar baal ik weer van.
Dus hou nu alsjeblieft op met eigenwijs doen.
.....met veel ZZP'ers die per bezorgd pakket betaald worden de kans dat het pakket voor je deur ligt erg groot is.