Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

US Sandtower in messing Spoor-0 door FritsT
Vandaag om 14:07:58
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door puntenglijder
Vandaag om 14:05:18
Spoor- en tramweg parafernalia door Rob Ellerman
Vandaag om 14:05:02
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
Vandaag om 14:01:11
Yet Another Servo Decoder door AP3737
Vandaag om 13:54:31
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door puntenglijder
Vandaag om 13:53:03
Raadplaatje door Nohome
Vandaag om 13:47:18
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 13:47:06
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door bellejt
Vandaag om 13:43:46
De Projecten van RetroJack door NS264
Vandaag om 13:39:13
Klein baantje 1200x1200mm door Prutsert
Vandaag om 13:36:59
Locverlichting dmv micro-LEDS door Bahn-AG
Vandaag om 13:33:07
Acherntal H0. (TP III/TP IV) door NS264
Vandaag om 13:28:45
Arlbergbahn.. ? door Benelux795
Vandaag om 13:24:23
Station Roodeschool door Torikoos
Vandaag om 13:23:26
digitaal veranderd in 15 jaar door Henk G
Vandaag om 13:10:27
Een nieuw begin door dreezy
Vandaag om 13:02:35
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door tijgernootje
Vandaag om 13:00:44
Harzwald Hafen Bahn (spoor 0) door tijgernootje
Vandaag om 12:55:16
Göhrener Viaduct door MaraNCS
Vandaag om 12:00:19
Piko 2025 door Sicco Dierdorp
Vandaag om 11:50:21
Aachenau West door Eric v C
Vandaag om 11:39:38
BR-18.6 Schaal-0. door Frits C
Vandaag om 11:13:19
Ronald doet de Fork Challenge! door MaraNCS
Vandaag om 11:04:36
Spoorwegmuseum krimpt collectie in door thevandijks
Vandaag om 10:38:13
LTM 51 Garratt op basis van Harry Kaffa† ets door orientexpress
Vandaag om 07:58:41
Brawa goederenwagen Kassel ( Cassel ) h0 door hervé
Vandaag om 01:26:30
Bezetmelder brug in rolbrug blijft actief als rolbrug gestopt is door Karst Drenth
18 July 2025, 22:55:21
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
18 July 2025, 21:43:07
Fleischmann Profi-koppeling voor Märklin 1139 door Bahn-AG
18 July 2025, 21:21:53

Auteur Topic: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)  (gelezen 340029 keer)

Forever Rocofan

• Offline Offline
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #1440 Gepost op: 11 July 2023, 08:50:00 »
@Ben,

Bij DHL kan het dan wel vantevoren, maar dat maakt nog steeds niets uit voor het verdwenen pakket van Mark.

Misschien zou hij wel thuis zijn op de dag van aflevering en heeft hij het daarom niet gewijzigd. Misschien is er iets gebeurd in zijn privéleven of op zijn waardoor hij onverwacht toch niet thuis was het weekend.

Maar zoals ik al zei. Er zijn twee mogelijkheden.

Iemand is thuis en neemt het pakket in ontvangst.

Iemand is niet thuis en het pakket gaat naar buren of een DHL punt.

Dus hou nu alsjeblieft op met eigenwijs doen.
Het is voor Mark en de afzender al vervelend genoeg dat een pakket met een Wadloper kwijt is. Het maakt ook niets uit of Mark op het strand lag of opeens de deur uit moest om bijvoorbeeld voor een ziek familielid te zorgen. Het pakket hoort niet voor de deur gelegd te worden.

Groet Ruud B.
« Laatst bewerkt op: 11 July 2023, 08:54:37 door Forever Rocofan »
Verzamelaar van NS treinen in rood, blauw, bruin, groen en geel. En ooit hiermee rijden over mijn zelfgebouwde station Blaak.

C-rails

• Gast
« Reactie #1441 Gepost op: 11 July 2023, 08:51:13 »
Corrigeer mij maar als het niet zo is, maar bij zowat elke bezorgdienst kun je account aanmaken en aangeven, wat er gedaan moet worden, als ze je niet thuis treffen. Daar kun je ze ook op aanspreken en aansprakelijk stellen, als het niet gebeurd.

Persoonlijke ervaring met koeriersdiensten:
Over DHL, PostNL en Transmission ben ik wel lovend.
Bij ons is GLS een ramp. Die durven ronduit beweringen te doen, die aantoonbaar onjuist zijn, zoals adres is onbekend (kan, woon er nog maar 25 jaar), briefje in de bus (welke bus?) en gebeld hebben (op wiens nummer dan?).
Ze moeten al 14 dagen een defecte tv ophalen. Deze is 2x niet geleverd en uiteindelijk na 2,5 uur in de wacht te hebben gestaan, aleer contact te hebben met hun klantendienst, pas 4 dagen later geleverd. Kostte mij een dag onbetaald verlof bij de eerste levering, die niet kwam.
De tv bleek defect en nu proberen de verzender ik GLS te bewegen om hem weer te komen halen. Dit proces loopt nu twee weken, heeft al 17 e-mails gehad en nog weer eens 1,5 uur aan wachttijd. Zou gisteren gehaald worden. Duidelijke afspraken gemaakt, maar u raad het al, de tv staat nog steeds achter de voordeur.

Arjan6511

• Offline Offline
    • Filmpjes op YouTube
« Reactie #1442 Gepost op: 11 July 2023, 09:01:18 »
Bij veel webwinkels krijg je na het verzenden van de mail een bericht met traceercode en heel vaak de optie aflevermoment en -punt te wijzigen. Bij DHL is dat inderdaad ruim vooraf. Logisch ook, in de logistieke keten wil men het graag op tijd weten.

Ook geven veel webwinkels al de mogelijkheid de zending af te leveren bij een pakketpunt in de buurt, soms nog een eurootje goedkoper ook. Of andersom: dat afleveren op pakketpunt gratis is en je bij afleveren op huisadres wat moet betalen.
(Bol.com en AH is wat anders, die zijn met elkaar getrouwd ofzo)

Persoonlijk zou ik bij waardevollere zendingen altijd kiezen voor afleveren op een pakketpunt. Vraag is dan wel hoe het zou gaan als een webshop die optie niet geeft en je wel als afleveradres een pakketpunt selecteert. Feitelijk krijgen die dan ongevraagd een pakket, formeel zijn ze natuurlijk geen eigenaar. Omdat je de tracering natuurlijk hebt gevolgd weet je dat het er ligt, en je kunt je legitimeren dus afhalen zou geen probleem moeten zijn. Tenzij ze het pakket niet hebben aangenomen en het retour sorteercentrum is, maar waarom zouden ze dat doen?

Neemt niet weg dat het ontzettend balen is voor Mark. Hoop dat het boven water komt  :-\
https://www.youtube.com/@arjans3459/videos > abonneer want er komt meer! Treinenvideo's uit NL/D/AT

Forever Rocofan

• Offline Offline
« Reactie #1443 Gepost op: 11 July 2023, 09:10:11 »
@Cor--24,

DHL aansprakelijk stellen heeft weinig zin. De vergoeding voor een kwijtgeraakt pakket is € 3,40 per kilo. Alleen dat is al genoeg reden om voor een andere pakketdienst te kiezen. Stel dat het pakket 2 kilo weegt, dan krijgt Mark € 6,80. Een Wadloper kost honderden euro's......

DHL is meer een vervoerder voor zendingen van bedrijf naar bedrijf ( daar is in principe altijd iemand aanwezig om een pakket in ontvangst te nemen ) Niet voor waardevolle spullen van particulieren, dat blijkt maar weer.

Ik heb al eerder geschreven dat ik een keer in moest vallen bij DHL. Zelfs in één dienst was het al een ongeorganiseerde bende. Sleutel van de vrachtwagen waar ik mee moest rijden onvindbaar en toen de sleutel eindelijk gevonden was kwam ik erachter dat de tank zo goed als leeg was. Eerst tankpas regelen ( weer wachten ) en tanken. En bij veel bedrijven boze gezichten omdat ik laat was op Vrijdagmiddag. Normaal wordt er een vaste route gereden en weten de bedrijven hoelaat ze de chauffeur kunnen verwachten. Meerdere bedrijven op de route gaan eerder dicht op Vrijdag.

En in de hal zag ik meerdere pakketten op de grond liggen die van de lopende band afgevallen waren, sommige in elkaar gedrukt door grotere en zwaardere die ertegenaan gedrukt waren op de band of die op kleinere pakketten op de grond waren gevallen.

DHL is gewoon een bedrijf met veel gehaast en weinig structuur.

Vriendelijke groet Ruud B.
Verzamelaar van NS treinen in rood, blauw, bruin, groen en geel. En ooit hiermee rijden over mijn zelfgebouwde station Blaak.

Martin Domburg

• Offline Offline
  • Discussie is gezond
    • Domburg Train Support
« Reactie #1444 Gepost op: 11 July 2023, 09:35:32 »
Kan je uit ervaring wel mededelen dat dit geld voor alle pakketdiensten. Ik heb met DHL, PostNL, DPD, GLS en UPS allemaal hetzelfde gezeur en problematiek.

Het verschilt alleen per regio welke vervoerder daar het beste werkt. Ik werk via Sendcloud en kan alle vervoerders gebruiken. Ik heb de selectie nu verkleind naar DHL en PostNL omdat die over het algemeen het minste fout gaat. Internationaal werken deze twee ook het beste.

Wat mij opvalt is dat het in hun ICT telkens mis gaat. De scansnelheid en sortering hebben teveel bugs en problemen.

Wel even een detail:
Pakketten raken soms weken zoek, tot grootste frustratie van zowel de klant als van mij. Echter is er in de afgelopen 8 jaar nog maar 3x een pakket echt kwijt geraakt en verloren.

Ik verzend alles met Tracking. En gemiddeld 50 pakketten per week.

(Frustratie modes aan)
In mijn persoonlijke mening zijn het gewoon geldbeluste organisaties die niets geven om service en kwaliteit. De winst voor de aandeelhouders is het belangrijkste. Helaas hebben we geen andere keuze.....

(Fristratie modus uit) :)
« Laatst bewerkt op: 11 July 2023, 09:38:32 door Martin Domburg »
Ik heb een mening, helaas uit ik die wel eens.  Ach ja beter een ster op je ring, dan een ring in je ster. Dan vallen je treinen om.

Hé een vogeltje! sorry waar ging het over?

Bor de Wolf

• Offline Offline
« Reactie #1445 Gepost op: 11 July 2023, 09:50:53 »
DHL aansprakelijk stellen heeft weinig zin. De vergoeding voor een kwijtgeraakt pakket is € 3,40 per kilo. Alleen dat is al genoeg reden om voor een andere pakketdienst te kiezen. Stel dat het pakket 2 kilo weegt, dan krijgt Mark € 6,80. Een Wadloper kost honderden euro's......

De verzender is verantwoordelijk voor het pakket totdat het afgeleverd is, niet Mark. Dus de verzender krijgt € 6,80. Mark krijgt zijn geld terug of een nieuwe Wadloper. Dat lijkt me duidelijk.

Bor

Martin Domburg

• Offline Offline
  • Discussie is gezond
    • Domburg Train Support
« Reactie #1446 Gepost op: 11 July 2023, 09:52:03 »
Correct, als het om een zakelijke aankoop gaat is de consument beschermd.

Bij een particuliere verkoop weet ik dat niet zo zeker.
« Laatst bewerkt op: 11 July 2023, 09:53:38 door Martin Domburg »
Ik heb een mening, helaas uit ik die wel eens.  Ach ja beter een ster op je ring, dan een ring in je ster. Dan vallen je treinen om.

Hé een vogeltje! sorry waar ging het over?

Forever Rocofan

• Offline Offline
« Reactie #1447 Gepost op: 11 July 2023, 10:02:04 »
Mijn punt was dat de € 3,40 per kilo totaal niet in verhouding is met de waarde van hetgene wat kwijt raakt door een bezorger die gewoon iets op de stoep dondert.

Bij post nl bij aangetekende of verzekerde verzending wordt de waarde vergoed.

Simpel gezegd, het maakt DHL geen moer uit als er iets kwijtraakt, want de vergoeding die ze dan moeten betalen is peanuts.

Ik begrijp bedrijven niet die kiezen om met DHL te versturen omdat ze iets goedkoper zijn als post nl. Een aantal keer een nieuwe trein moeten leveren aan een koper loopt ook in de papieren. Maar het zal wel aan mij liggen.

Vriendelijke groet Ruud B.
« Laatst bewerkt op: 11 July 2023, 10:04:42 door Forever Rocofan »

Quinzeedied

• Offline Offline
« Reactie #1448 Gepost op: 11 July 2023, 10:24:14 »
Bij post nl bij aangetekende of verzekerde verzending wordt de waarde vergoed.

Verzekerde zending kan ook gewoon bij DHL aan de website te zien (zelf nooit gedaan), maar dan moet je net als bij PostNL extra verzendkosten betalen

Als een pakket niet aankomt kun je ook binnen 14 dagen na de geplande levering de koop nog ongedaan maken, conform de Wet koop op Afstand

https://www.bnnvara.nl/kassa/artikelen/artikel-pakketje-kwijt-dit-kun-je-doen

Recent gedoe gehad met bezorger Packs. Eens maar nooit meer, meerdere keren bezorgmoment verschoven en vervolgens op een totaal ander moment langskomen. Nieuwe bezorgafspraak gemaakt maar nooit meer komen opdagen, krijgen we aan het eind van de dag wel doodleuk een bezorgbevestiging met een vage ondertekening. Conform de bovenstaande wet wel het volledige aankoopbedrag teruggestort gekregen.

Met DHL heb ik zelf overigens alleen maar goede ervaringen, maar het zal ook vast van de regio afhangen en de lokale bezorger (bij ons altijd dezelfde, die ook weet dat hij rond de middag op het raam moet kloppen ivm mogelijk slapende kinderen). Als de bezorging thuis niet uitkomt, laat ik het verzetten of versturen naar een servicepunt en dat is tot dusverre altijd goed gegaan.
« Laatst bewerkt op: 11 July 2023, 10:27:26 door Quinzeedied »

jan47

• Offline Offline
« Reactie #1449 Gepost op: 11 July 2023, 10:29:04 »
Ook ik mag me voegen bij personen met nare ervaringen. Ik weer bij DHL. Ik zag vanavond dat mijn Wadloper afgelopen zaterdag bezorgd zou zijn volgens de mail van DHL. Echter was ik het weekend weg en bij aankomst zondagavond geen pakket. Ik navragen in ons blok, maar niemand heeft iets aangenomen. Wel had iemand een doos voor de deur zien liggen op zaterdag. Ik weet niet of het de trein was, maar mijn angst is van wel. Tijdens de storm lag deze dus ook waarschijnlijk in de regen of is deze daarvoor al door iemand meegenomen. Bijzondere is wel dat door verzender om een handtekening is gevraagd voor ontvangst. Als die er is zou er dus ook sprake zijn van fraude.

Wat ik gewoon erg vind is dat een verzender van een mooi product en de ontvanger simpelweg niet kunnen vertrouwen dat een bezorgdienst  / bezorger integer omgaan met een pakket. De verzender moet ik nu weer verzoeken om alles uit te laten zoeken. Ook daar baal ik weer van.

Afgelopen vrijdag is mijn Wadloper ook bezorgt door DHL, terwijl er niemand thuis was  >:(. In mijn geval lag deze in de papier container. Een paar uur later heeft de oudste deze uit de container gevist na het vinden van een briefje in de brievenbus, waarop stond dat het pakket daar lag. Nu woon ik in een rustige buurt, maar als iemand dat ziet en het pakket eruit vist, dan is je dure trein weg. Het verzoek om een handtekening heeft dus ook totaal geen nut, want de bezorger had netjes zelf ondertekend  :o. Normaal laat ik hem ook bij een afhaalpunt bezorgen, maar deze bleek ermee gestopt te zijn, zonder dat ik het wist. Inmiddels mijn voorkeur voor de aflevering van pakketen maar aangepast op een ander afleverpunt. In mijn geval is het uiteindelijk goed gegaan, maar totaal niet zoals het hoort  :'(

Ben

• Offline Offline
« Reactie #1450 Gepost op: 11 July 2023, 11:52:20 »

Dus hou nu alsjeblieft op met eigenwijs doen.

Probeer nog eens te lezen wat ik schrijf, we zijn het namelijk eens maar dat heb je nog niet in het snotje. Een pakketje op de stoep leggen hoort niet, dat schreef ik ook.

Nogmaals: ik zou je willen vragen je toon te veranderen en een beetje gezellig te doen. Ik weet dat dat in deze tijd een beetje lastig is maar toch....  ;)

Gr, Ben.

Martin Welberg

• FYA !!!
  • Offline Offline
  • OO. Organisatie OntraXS!
    • Martin Welberg Scenic Studios
« Reactie #1451 Gepost op: 11 July 2023, 12:03:24 »
Blijf het toch altijd een boeiend fenomeen vinden dat mensen de bezorgopties niet aanpassen als ze niet thuis zijn en dan na de tijd pissed zijn op de vervoerder terwijl ze weten dat in deze tijd met veel ZZP'ers die per bezorgd pakket betaald worden de kans dat het pakket voor je deur ligt erg groot is. Laat het dan gelijk bij een afhaalpunt achter de deur donderen.

Dirk J

• Offline Offline
« Reactie #1452 Gepost op: 11 July 2023, 12:10:13 »
De werkelijkheid is wat weerbarstiger Martin.

- bezorgopties aanpassen is bij sommige vervoerders pas mogelijk na de eerste afleverpoging
- bezorgoptie aanpassen bij PostNl geeft te beperkte mogelijkheden (bijvoorbeeld: PostNl bepaalt waar je het pakket kunt ophalen, dat kun je niet zelf kiezen)
- eenmaal een bezorgoptie bij PostNl aangepast en later teruggezet, loop je de kans dat de bezorger toch de oude aanpassing blijft uitvoeren
- bij (te) veel webshops kun je niet kiezen voor bezorgen op een afhaalpunt

Klaas Zondervan

• Offline Offline
    • Pagina van klaas
« Reactie #1453 Gepost op: 11 July 2023, 12:21:32 »
.....met veel ZZP'ers die per bezorgd pakket betaald worden de kans dat het pakket voor je deur ligt erg groot is.
Die kans hoort nul te zijn. De bezorger mag dat gewoon niet doen.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.