Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

De dingen die je kan maken uit een plaat. door MOVisser
Vandaag om 00:17:32
Bouwbeschrijving mat' 36 ElD-4 van MK-Modelbouwstudio's door Rob Bennis
08 October 2025, 22:26:30
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Hans1963
08 October 2025, 22:18:48
Blokken, isoleren en bezetmelders. Help! door bask185
08 October 2025, 22:13:17
Een leuke vrachtwagen door Modellbahnwagen
08 October 2025, 21:43:30
Project X...... door Ivo tB
08 October 2025, 21:32:27
C12c rijtuig door roco
08 October 2025, 21:12:06
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Cc72000
08 October 2025, 20:48:54
Raadplaatje door chrvdv37402
08 October 2025, 19:49:55
info gezocht over ETS aandrijfunits door Pauldg
08 October 2025, 19:41:05
LS Models/Lemke CityNightLine samenstelling?? door verst107
08 October 2025, 19:19:10
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door barry1972
08 October 2025, 19:11:06
De prachtige reeksen van Bemo door Ronald Halma
08 October 2025, 19:05:14
Station Roodeschool door Torikoos
08 October 2025, 19:05:11
Layne, Somewhere South. door Noordernet
08 October 2025, 18:40:14
Show je werkplek door Sven
08 October 2025, 18:38:09
slechte stroomafname bij ROCO RH310 7120013 door prutser
08 October 2025, 18:16:02
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
08 October 2025, 17:33:41
Modelbaan Beltheim. door Paul1969
08 October 2025, 17:01:07
NS-1000 in spoor-1 door Edwin2121992
08 October 2025, 16:20:52
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door prutser
08 October 2025, 16:10:37
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
08 October 2025, 15:47:37
Tsjechische Sikken door maartenvdb
08 October 2025, 15:38:59
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Sven
08 October 2025, 15:13:12
Rondje door Lissabon met Lijn 28 door Sven
08 October 2025, 15:10:59
Decals, witte NS logo's en cijfers voor plan E door klusser
08 October 2025, 15:07:35
NS 8800 in spoor 0 door BartvD
08 October 2025, 15:01:16
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Jelmer
08 October 2025, 14:39:38
't Boemeltje door RobVille
08 October 2025, 13:59:16
Materieel verzameling van Michiel(NDS) door neudalhausenstadbahn
08 October 2025, 13:40:07
  

Auteur Topic: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)  (gelezen 367704 keer)

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 26826
    • Pagina van klaas
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #915 Gepost op: 25 February 2022, 17:09:46 »
Wie is er nu verantwoordelijk? Ik heb niks gekregen of gezien?
De verkoper is verantwoordelijk tot het moment dat het pakket bij jou is afgeleverd.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

HuubvG

  • Offline Offline
  • Berichten: 4297
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #916 Gepost op: 25 February 2022, 17:35:32 »
Begrijp ik dat als je de bijbetaling doet, dat dan je pakje opnieuw verzonden wordt?
Dat het kosten zijn de verkoper eigenlijk bij aankoop al in rekening had moeten brengen?
"Vanwege niet voldane verplichtingen", vertaal ik op mijn manier, maar misschien is een gedeelte daarvan wel boete.
En die zou voor rekening  verkoper zijn.

Misschien kun je dat voorleggen aan verkoper: ieder een deel, zodat je iets minder bij hoeft te betalen.
Ik heb al een trein

Bor de Wolf

  • Offline Offline
  • Berichten: 906
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #917 Gepost op: 25 February 2022, 19:38:49 »
I wrote a value of £ 19 - UK Royal mail - they wrote unpaid duty and comes back to me.

Wie is er nu verantwoordelijk? Ik heb niks gekregen of gezien?


Hier in Nederland is het zo dat je zowel een kaartje in de bus krijgt als een mailtje (mits je mailadres bekend is) met het verzoek de inklaringskosten te betalen. Laat je dat binnen een bepaalde termijn (ik meen in Nederland 14 dagen) achterwege, dan wordt je pakje retour gezonden. Misschien eens in je spam-map kijken? Of je post goed checken? Zou namelijk best kunnen dat de Belgische douane ook zo werkt. Engeland is immers geen EU-land meer. Hier vind je meer informatie voor hoe het in Nederland werkt: https://www.postnl.nl/campagnes/aankopen-buitenland/

Bor

Bor de Wolf

  • Offline Offline
  • Berichten: 906
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #918 Gepost op: 25 February 2022, 19:41:22 »
PS: even zoek levert de situatie in België op...

https://www.bpost.be/nl/shoppen-buiten-eu zegt onder andere het volgende: "Je betaalt de extra kosten via de My bpost app op het moment dat je zending het land binnenkomt."

Bor

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22568
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #919 Gepost op: 25 February 2022, 19:48:07 »
Ik begrijp eruit dat het pakje is teruggekomen, omdat er in België geen heffingen (duty) zijn betaald. De verkoper kan niet weten hoe dat zo is gekomen. Weet je vermoedelijk zelf ook niet.

Ik zou gewoon even bellen om elkaar te vertellen hoe het zit en mogelijk een nieuwe afspraak te maken.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

nederbelg

  • Offline Offline
  • Berichten: 1453
  • Tijdperk IV, NS, vishaken en blauwe banen.
    • http://www.msvleuven.be/
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #920 Gepost op: 25 February 2022, 20:09:06 »
Hoi,

Vertellen ze dit niet (als je het pakketje verzend) in het land van oorsprong?
Nu weet niemand iets.
Het contact met de verkoper is er, wordt vervolgd.

Dave
DCC, NS, Koploper, Loconet Tijdperk IV

Silvolde

  • Offline Offline
  • Berichten: 1586
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #921 Gepost op: 25 February 2022, 20:39:23 »
De verkoper is verantwoordelijk tot het moment dat het pakket bij jou is afgeleverd.

Klaas, de verzender is verantwoordelijk voor de aflevering. Zo is het geregeld. Echter hangt het ervan af of het pakket verzekerd is.
Mocht het pakket niet afgeleverd zijn  dan moet de verkoper als verzender actie ondernemen. Mijn ervaring met DHL is dat de snelheid hierbij te vergelijken is met dikke stront, sorry voor forumeden die dit tijdens het nuttigen lezen.

Corona heeft de bezorgers een 'lift' gegeven om de pakketten voor de deur achter te laten. Mijn ervaring is op één na goed verlopen. Die ene betrof wel een hele dure zending..

Gr, Rob

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 26826
    • Pagina van klaas
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #922 Gepost op: 25 February 2022, 22:23:47 »
Klaas, de verzender is verantwoordelijk voor de aflevering.
Dat bedoel ik ook. In dit geval neem ik aan dat de verkoper ook de verzender is.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

Remunj

  • Offline Offline
  • Berichten: 8086
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #923 Gepost op: 26 February 2022, 09:16:28 »
Ook fijn bij PostNL
Komt de bezorgtijd niet uit kan je een nieuwe tijd afspreken.
I.p.v. gistermiddag afgesproken voor vanmiddag tussen 14.00 en 16.30.
Wat denk je, 8.50 gaat de deurbel. PostNL voor de deur.
Was ik toevallig al beneden.
Maar dit soort wijzigingen zijn ook een wassen neus blijkt maar weer.
Gr.
Eric

Tramfan

  • Gast
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #924 Gepost op: 26 February 2022, 20:25:01 »
Citaat
Ook fijn bij PostNL

Je boft. PostNL stuurde mij eergisteren herhaalde emailberichtjes dat pakket bezorgd zou worden tussen 8:45 en 10:45, dat het pakket gesorteerd was, dat de bezorger onderweg is. Ineens om 10:06 een melding "helaas is het bestelmoment gewijzigd, bezorging morgen tussen 9:15 en 11:15" en toen bericht om 12:59 "bezorgd"  Eh...waar dan?  Om 15:22 "geweigerd", en om 18:17 "retour afzender"  ....

Bel ik klantenservice. Die man leest als een pratende chatbot hetzelfde voor, en eindigt met "sorry voor het ongemak".

Gisteren staat bezorger voor de deur met dat pakje.  Ik laat hem de track&trace meldingen zien. Zijn uitleg: "ze laden voor mij de bestelbus; als ik wegrij zien ze dat uw pakketje onder de bus is gevallen, en scannen ze 'm uit mijn bus; daarna gaat ie in de voorraad voor morgen; en 's middags heeft iemand op de verkeerde knopjes van de scanner gedrukt; die kan niet lezen".
« Laatst bewerkt op: 26 February 2022, 20:35:57 door Tramfan »

Ruud-64

  • Offline Offline
  • Berichten: 140
  • modules wachten
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #925 Gepost op: 26 February 2022, 20:57:18 »
LET OP!!!!

9 maart is de "DAG VAN DE BEZORGER"

https://www.postnl.nl/campagnes/dag-van-de-bezorger/#:~:text=Dag%20van%20de%20bezorger%209%20maart%202022


Je kunt je bezorger een compliment geven er een foto bij toevoegen en zelfs 100 euro winnen.
Met vriendelijke groet,

Ruud

Het bouwen gaat langzaam beginnen station Ooit

Martin Domburg

  • Offline Offline
  • Berichten: 1849
  • Discussie is gezond
    • Domburg Train Support
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #926 Gepost op: 27 February 2022, 00:24:21 »
Ik verzend mijn pakketten via Sendcloud waarbij de klanten kunnen kiezen tussen PostNL, DHL, DPD of UPS. De meesten kiezen voor de eerste twee opties waarbij mijn ervaring is dat elke verzender wel een keer faalt in de bezorging. Ook is het sterk van de regio afhankelijk welke bezorger beter is als de ander.

Zelf  verzend ik het liefst via DHL omdat je bij hun zelf de ontvangstdatum en locatie kunt wijzigen. Maar het percentage wat kiest voor PostNL is groter als ik naar de statistieken kijk.

In de 7 jaar dat onze webshop nu bestaat, is het maar 3 keer voorgekomen dat een pakket echt zoek raakte. Hiervoor zijn wij dan verantwoordelijk.

Misschien is dit wel een leuk stukje juridische ondersteuning
Ik heb een mening, helaas uit ik die wel eens.  Ach ja beter een ster op je ring, dan een ring in je ster. Dan vallen je treinen om.

Hé een vogeltje! sorry waar ging het over?

tijgernootje

  • Offline Offline
  • Berichten: 12261
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #927 Gepost op: 27 February 2022, 12:55:15 »
Ook DHL laat steken vallen,heb hier ook weer een gevalletje,WTF
Vrijdagmiddag wat inkt besteld voor de printer,bij een bekende webshop in NL.
Na betaling gaan er een uurtje of 2 voorbij en dan krijg ik de melding via e-mail,uw bestelling is verzonden,met een T&T van DHL.
Verwachte leveringsdatum zaterdag,tijdstip nog onbekend.
Kijk gisteren meermaals op de DHL site via de T&T link, en dan zie ik het volgende staan bij de details:
Ontvangen in sorteercentrum, in afwachting van de data 25 feb. 23:39

Zending nog niet ontvangen of verwerkt 26 feb. 00:25

En dan ook echt in bovenstaande volgorde  ::)
En dan begint nu dus de vraag te rijzen,wat hebben ze met dat pakje uitgevreten en waar is het  ???
Met vr gr

Floris

Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0

HuubvG

  • Offline Offline
  • Berichten: 4297
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #928 Gepost op: 27 February 2022, 13:41:14 »
Floris, antwoord op je vraag in de laatste zin: geduldig afwachten en het komt vast goed - geen paniek!  ;)

Ik heb tot nu toe in alle gevallen mijn bestellingen ontvangen, maar kneep hem meer dan eens als ik ging kijken waar het pakket op dat moment was. Zo is er een paar weken geleden bestelling gedaan in China, keurig bericht dat het verzonden was, dat ik het na een week of zes (zolang is het onderweg, maar na drie dagen niet meer in China) kon verwachten. Nu probeer ik eens te kijken waar het is, maar de track code werkt niet en op een melding dat er een nieuw bericht in mijn inbox van Ali zit, krijg ik een lege inbox te zien. Ach, tegen de tijd dat ik dit ben vergeten, zal het pakje er wel zijn en zal ik weer eens blij verrast zijn.
Ik heb al een trein

ArjanB

  • Online Online
  • Berichten: 1644
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #929 Gepost op: 27 February 2022, 16:33:59 »

Die pakjes van Ali die ik ontvang zijn soms weken lang onderweg. Items bestelt op hetzelfde moment zit soms heel veel tijds verschil in.  En dan ligt het opeens voor de deur bezorgd door een of andere bezorgdienst. Maar het komt meestal wel een keer.

Het viel mij op dat tegenwoordig de verzendkosten ook niet altijd meer gratis of heel laag zijn.

Arjan