Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Raadplaatje door Magic
Vandaag om 22:23:21
LokSound 4 decoders, files verbeteren (voor Roco b.v. TEE RAm, NS2400, etc) door Biesje
Vandaag om 22:06:44
Geluid NS Mat'46 vs NS Mat'54 door Rob Bennis
Vandaag om 21:54:12
Engelse wagon uit 1930 opgegraven in Antwerpen door willem2
Vandaag om 21:52:45
NS GLY omspuiten en opschriften door Rob Ellerman
Vandaag om 21:45:55
De Hondsrugbaan door cor_b
Vandaag om 21:40:07
welk jaar ging Marklin OVP voor wagons van blauw naar wit door Railman
Vandaag om 21:36:50
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 21:22:18
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door puntenglijder
Vandaag om 21:15:13
Bouw van materieel 40 treinstellen door Rob Bennis
Vandaag om 21:09:04
Gebruik je Arduino zonder te "programmeren" ;) door Menno
Vandaag om 20:58:29
30 maart Modelspoorbeurs Houten & HCC Kennisdag door basjuh1981
Vandaag om 20:54:43
US diorama in H0 door basjuh1981
Vandaag om 20:52:48
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door 1200blauw
Vandaag om 20:32:41
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door eemstede
Vandaag om 20:31:17
Welke Vallejo kleur voor drijfstangen van een DB stoomlocomotief? door Ronald69
Vandaag om 20:00:39
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door arnout
Vandaag om 19:53:27
Punt- en hartstukken door Klaas Zondervan
Vandaag om 19:41:21
MARDEC, de Multifunctionele ARduino dcc DECoder. door bord4kop
Vandaag om 19:34:37
De (3d) knutsels van Ronald. door gdh
Vandaag om 19:22:56
Piko NS 2015 stroomafname probleem door Ben
Vandaag om 19:08:30
Bauarbeiten im gange door ruudns
Vandaag om 18:50:26
HSM D1715 door vpeters1984
Vandaag om 17:34:25
Beekdaelen in H0 door Stieven76
Vandaag om 17:17:41
Al mijn goede ideeën... door Monobrachius
Vandaag om 17:10:33
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 15:58:15
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door Jack Black (NS1220)
Vandaag om 15:06:14
U-vorm beperkte ruimte (H0 C-rails) door Jelmer
Vandaag om 14:58:04
Onlangs gespot - gefotografeerd, de links door Jeroen Water
Vandaag om 14:33:00
N spur scenery elementen maken van gips of klei? door Dave.......
Vandaag om 14:30:06
  

Auteur Topic: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)  (gelezen 237103 keer)

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8038
  • Spoor N
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #840 Gepost op: 29 september 2021, 11:49:47 »
Het is zeker druk bij Post.NL, vorige week donderdag werd een brievenbuspakje naar me gestuurd en dat kwam gisteren aan. Natuurlijk vijf minuten nadat ik in de brievenbus had gekeken en aan de verkoper had gevraagd of het al onderweg was.

verzoek naar ebay (want dat was voor hem het postpunt die zijn pakketten verstuurd)
Die snap ik niet, eBay stuurt de pakketten of bedoel je dat die het verzendlabel maken?
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

tijgernootje

  • Offline Offline
  • Berichten: 11765
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #841 Gepost op: 29 september 2021, 16:36:00 »
De persoon waarbij ik de spullen kocht handelt via o.a. een ebay pagina.
Dus die persoon krijgt een bestelling via ebay pagina binnen en levert dat vervolgens aan zodat ebay alle "rompslomp" regelt zodat het correct word verstuurd naar de klant.
Met vr gr

Floris

Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0

Jeronimos

  • Now everything seems so faded and jaded.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8417
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #842 Gepost op: 13 oktober 2021, 18:13:21 »
Dit document vond ik laatst bij een PostNL punt.

https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG-20211013-0001-6167058973a48.pdf
 
Jeroen

tijgernootje

  • Offline Offline
  • Berichten: 11765
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #843 Gepost op: 14 oktober 2021, 17:46:56 »
DHL handelt zo niet,als de verkoper geen "zaak" "wil" beginnen om op te helderen waar het pakje is,dan doet DHL uit zichzelf niks om jouw pakje bij je te krijgen.
(dit is in elk geval zo voor pakjes vanuit the UK naar NL,of dat dat ook zo werkt voor andere buitenlandse niet EU landen,dat weet ik niet)
Ik ben wel benieuwd of andere post "services" wel bereid zijn om meer moeite te doen om een pakje bij hun klanten te krijgen,al dan niet met bijgevoegde rekening.
Met vr gr

Floris

Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0

TEE-RAM

  • Offline Offline
  • Berichten: 222
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #844 Gepost op: 31 oktober 2021, 13:32:48 »
Ik heb tot begin van dit jaar regelmatig wat elektronische componenten bij Ali besteld. Betrof met name Arduino artikelen. Het bedrag was meestal zo rond de 15 euro zodat er geen extra kosten voor wat betreft de invoer waren. Sinds, ik meen, 1 juli is de regelgeving met betrekking tot invoer gewijzigd en ik hoorde van verschillende kanten dat daardoor de kosten om de artikelen thuis te krijgen fors opliepen (invoerrechten, inklaring enz. BTW lijkt tegenwoordig bij Ali betaald te worden). Hoewel ik op dit moment nog niets nodig heb ben ik wel benieuwd wat jullie ervaringen zijn met betrekking tot kleine bestellingen in China.
Wim

schipcas

  • Lid van de AMC, Amsterdamse Modelbouw Club
  • Offline Offline
  • Berichten: 289
    • Amsterdamse modelbouw vereniging
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #845 Gepost op: 31 oktober 2021, 13:55:02 »
Alles wat je bij Ali koopt is incl. BTW. Vracht eventueel apart, maar dat staat er dan bij vermeld. Het maakt nu dus niet meer uit voor welk bedrag je koopt. Ook kan je een factuur downloaden waarop de BTW netjes vermeld is.
Ook is veel in Europa aanwezig zodat de levertijd aangenaam kort is.
Kortom, niets houdt je tegen bij Ali te kopen.
Groet,
Henk
« Laatst bewerkt op: 31 oktober 2021, 13:59:17 door schipcas »
Als hadden komt, is hebben te laat!

tijgernootje

  • Offline Offline
  • Berichten: 11765
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #846 Gepost op: 31 oktober 2021, 16:59:24 »
Met de kant tekening dat de juiste documenten dan wel zichtbaar aanwezig op de buitenkant van het pakket dienen te zitten.
Zodat douane kan zien wat er in zit en wat dat kost.
(iets zomaar open maken om te zien of de papieren erin zitten doet men blijkbaar amper/niet  ::) )

Is dat niet zo,dan gaat douane gokken naar wat erin zit en hangt daar zelf een prijskaartje aan.
Wat dan betaald moet worden bij afhalen van pakje op een afhaal locatie van de postservice die het pakje behandelt/verscheept.
(en dan mag je,indien je er zin in hebt,zorgen voor de juiste documenten,die geven aan douane met een verzoek tot terugbetaling van het teveel betaalde geld)

Dat laatste zelf aan de hand gehad met mini magneten besteld via ali,kosten ervoor omgerekend nog geen 4 euro,douane zei (ivm ontbreken document OP pakje),het is bijna 20 euro waard.
Dus kon 2 dingen doen,of afhalen en teveel betalen,waarna:
indien je er zin in hebt,zorgen voor de juiste documenten,die geven aan douane met een verzoek tot terugbetaling van het teveel betaalde geld
Of terug laten sturen,door het niet ophalen binnen termijn van x dagen,wat niks kost voor jouw.
Koos dus t laatste  ;)
Met vr gr

Floris

Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0

Arjan6511

  • Offline Offline
  • Berichten: 4257
    • Filmpjes op YouTube
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #847 Gepost op: 09 november 2021, 17:20:49 »
PostNL heeft een mailing er uit gedaan voor de pakketdrukte in aanloop naar de Feestdagen, te beginnen met Black week (19-26 nov) en Black Friday zelf (de 26e)

Hoor wie klopt daar…? Het is de pakketbezorger! En niet alleen de pakketbezorger staat voor de deur, maar ook de drukke feestdagen. Om jouw pakketjes op tijd te bezorgen, zijn we al het hele jaar bezig met de voorbereiding.   

Zo hebben we een fonkelnieuw sorteercentrum waar we extra pakketten kunnen verwerken met hulp van robots. Daarnaast zetten we meer medewerkers in, zodat we ook in de weekenden en ‘s nachts kunnen werken. Want we willen iedereen fijne feestdagen bezorgen!

Zo kun je helpen
Ook jij kunt je voorbereiden op de feestdagen, met de volgende tips:
✔     Bestel doordeweeks en ruim voor de dag dat je je pakketten nodig hebt. Zo vermijd je drukke dagen bij webwinkels en bezorgers.
✔     Meld je aan voor de nieuwsbrief van je favoriete webshop, zodat je weet welke aanbiedingen er zijn en wanneer.
✔     Niet thuis? Laat je cadeaus op een PostNL-punt bezorgen en volg ze via track & trace in de PostNL-app.

Wij zijn voorbereid, jij ook?
Meer weten over hoe wij ons voorbereiden op pakketdrukte? We geven je graag een kijkje achter de schermen. Ook delen we een handige druktemeter waarin je kunt zien wanneer je het beste jouw pakketten kunt laten bezorgen.


https://www.postnl.nl/campagnes/feestdagen-2021/?trc=k-em_p-f_u-txt_r-202111920211108+BSKNJ_l&uid=345f6f6aecf8de17fd844cd8c2a93aae73bf6f2df817895492d7b84d58c00f73

Aanvullende tip: Heb je wat te retourneren, wacht tot na de jaarwisseling als de retourtermijn dit toelaat. Eind vorig jaar waren er zoveel retourzendingen te verwerken in de pakketstroom dat veel reguliere zendingen vertraging opliepen, zie"https://www.nu.nl/economie/6098019/postnl-voert-nieuwe-maatregelen-door-webwinkels-kunnen-minder-versturen.html
« Laatst bewerkt op: 09 november 2021, 17:36:41 door Arjan6511. Reden: aanvulling »
https://www.youtube.com/@arjans3459/videos > abonneer want er komt meer! Treinenvideo's uit NL/D/AT

martijnhaman

  • Offline Offline
  • Berichten: 1664
    • Stalen rijtuigen van de Nederlandse Spoorwegen
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #848 Gepost op: 29 november 2021, 13:52:32 »
Krijg net een mailtje dat PostNL onderweg is met een pakketje. Nu is dat pakketje gisteren al bezorgd en heb ik daar netjes een bericht van gehad ("Je pakket is bezorgd"). Track & trace nummer van de zending van vandaag is gelijk aan die van het gisteren bezorgde pakketje. Ben benieuwd of ik nog wat ga ontvangen  ;)

Arjan6511

  • Offline Offline
  • Berichten: 4257
    • Filmpjes op YouTube
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #849 Gepost op: 29 november 2021, 14:01:07 »
Gisteren extra ritten geweest door de BlackFriday-drukte.

Gaat eigenlijk best prima, zelfs nog geen berichten over bepaalde explosieve pakjes uit Polen waarvan de inhoud te vroeg afging, of ik heb wat gemist.
Zou toch knullig zijn, je bestelt cobra's en een lok, op dag van aflevering gaat het mis en hele bestelbusje de lucht in, en je lok ook!
https://www.youtube.com/@arjans3459/videos > abonneer want er komt meer! Treinenvideo's uit NL/D/AT

peterha

  • Offline Offline
  • Berichten: 1100
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #850 Gepost op: 29 november 2021, 14:38:27 »
Hallo Martijn,

Hier een soortgelijk geval.

Onlangs op 4 november in de V.S. een bestelling geplaatst. Allereerst reist het daar van de ene lokatie naar de andere, waarna het uiteindelijk op 10 november verzonden is. Op 15 november wordt het pakje ingeklaard en wordt het verzoek tot betaling van de kosten voor verzending verstuurd.
Dan krijg ik op 19 november een verzoek van PostNL om inklaringskosten te betalen. Dat uiteraard onmiddellijk gedaan, maar dan blijft het pakje nog ‘gewoon’ 5 dagen ergens liggen, want het pakje is uiteindelijk door PostNL ontvangen en gesorteerd op 23 november. Maar dan....

In het bericht van PostNL dat het pakje afgeleverd gaat worden op 24 november staat dat er een handtekening voor ontvangst nodig is. Al wat er gebeurt, het pakje wordt niet met de pakketpost afgeleverd. Groot is mijn verbazing dat met de gewone (brievenbuspost) het pakje wel wordt afgeleverd.
In de Track & Trace site van PostNL staat in de loop van de dag dat er helaas iets is misgegaan en dat gepoogd wordt het pakje nog diezelfde dag (uiterlijk 22:00 uur) bezorgd zal worden. Helaas, pindakaas!
T&T geeft vervolgens aan dat het de volgende dag zal worden afgeleverd. Ook nu weer hetzelfde verhaal: niet gelukt, uiterlijk 22:00 uur en wederom de volgende dag.
Dat ritueel herhaalt zich nog tot op de dag van vandaag.
Met vriendelijke groet,
Peter

Arjan6511

  • Offline Offline
  • Berichten: 4257
    • Filmpjes op YouTube
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #851 Gepost op: 29 november 2021, 14:47:30 »
En hoe zou dat kunnen denk je?

- bezorger vergeet aan te geven als "geleverd", immers zij tekenen voor jou;
- bezorger heeft hier geen mogelijkheid voor.

Gewoon niet meer kijken bij de tracering, je hebt het pakje al. Geniet van de inhoud ;-)
https://www.youtube.com/@arjans3459/videos > abonneer want er komt meer! Treinenvideo's uit NL/D/AT

peterha

  • Offline Offline
  • Berichten: 1100
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #852 Gepost op: 29 november 2021, 14:51:08 »
En hoe zou dat kunnen denk je?
Geen idee, maar ergens is er in de administratieve afhandeling iets fout gegaan.

Geniet van de inhoud ;-)
Uiteraard en dat doe ik al  ;D
Met vriendelijke groet,
Peter

martijnhaman

  • Offline Offline
  • Berichten: 1664
    • Stalen rijtuigen van de Nederlandse Spoorwegen
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #853 Gepost op: 29 november 2021, 15:47:58 »
Ben benieuwd of ik nog wat ga ontvangen  ;)

Triing, en de dame van PostNL staat voor de deur. Wordt er een pakketje afgeleverd van een andere bestelling uit Duitsland. De verwachte leverdatum daarvan was 6 december. Blij verrast dus door de snelle levering  (y)

Klaas Zondervan

  • Online Online
  • Berichten: 25181
    • Pagina van klaas
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #854 Gepost op: 29 november 2021, 16:42:32 »
("Je pakket is bezorgd").
En, zag je pakket er bezorgd uit? Zo niet, dan zou ik me er niet bezorgd over maken. ;D