Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Gebruik je Arduino zonder te "programmeren" ;) door bask185
Vandaag om 14:12:48
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
Vandaag om 14:07:52
U-vorm beperkte ruimte (H0 C-rails) door Jelmer
Vandaag om 13:59:14
OVP voor wagons van blauw naar wit door Railman
Vandaag om 13:40:42
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Ferdinand Bogman
Vandaag om 13:15:50
GSS Jubileumbaantje (0e / 0n30) door MacArthur
Vandaag om 12:55:30
N spur scenery elementen maken van gips of klei? door Paul552
Vandaag om 12:35:08
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door spoorijzer
Vandaag om 12:33:37
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Sven
Vandaag om 12:28:41
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door RK
Vandaag om 12:25:12
Al mijn goede ideeën... door Karst Drenth
Vandaag om 11:42:58
NTM P1 in Schaal-1 door MaraNCS
Vandaag om 11:39:38
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 11:35:28
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Jack Black (NS1220)
Vandaag om 11:33:00
Rio Grande Southern - Lizard Head Pass door Hans GJ
Vandaag om 11:30:20
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 11:27:15
Bauarbeiten im gange door Dave.......
Vandaag om 10:55:26
Variaties op Station Zetten Andelst in HO door Duikeend
Vandaag om 10:54:40
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 10:42:29
Onze Nederlandse Stoomlocomotieven (nieuwe druk) door R v/d Hoven
Vandaag om 09:24:48
Internationale Spoor 0 en 1 dagen in Gießen, 23 en 24 maart, 2024 door bernhard67
Vandaag om 08:42:53
De Hondsrugbaan door mass am see
Vandaag om 08:15:11
Pfarrerwinkel bahn door Jelmer
Vandaag om 08:00:19
M.s.v. De Percee bouwt aan nieuwe clubbaan door J. Moors
Vandaag om 01:00:05
30 maart Modelspoorbeurs Houten & HCC Kennisdag door WimM
Vandaag om 00:42:50
Raadplaatje door Magic
27 maart 2024, 23:27:03
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout! door Ronald Halma
27 maart 2024, 23:17:30
Bouw van materieel 40 treinstellen door Pauldg
27 maart 2024, 22:45:06
Martijn's rariteitenkabinet door Martijn193
27 maart 2024, 22:30:17
Beekdaelen in H0 door Link
27 maart 2024, 22:17:23
  

Auteur Topic: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)  (gelezen 237028 keer)

Dwergsein

  • Offline Offline
  • Berichten: 709
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #345 Gepost op: 08 december 2020, 17:11:30 »
Ik heb meerdere pakjes onderweg die klaarblijkelijk al ruim 3 weken ergens in Nederland bij PostNL liggen te liggen...  >:( (en dus na de "hand-off" uit Duitsland niet meer te tracen zijn...

Hier hetzelfde, in 2 dagen Engeland naar Nederland, en dan blijft het gewoon 16 dagen liggen bij Post.nl. Niet alleen pakjes, ook brievenpost.

adrievanst

  • Offline Offline
  • Berichten: 27
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #346 Gepost op: 08 december 2020, 20:09:39 »
Ja,

bij DHL. Daar heb je dan ook gelijk de premium koerier met premium prijzen ( inmiddels al tot 19 Euro per paket :o )

Maar gelijk heb je, tracering en zowel leverduur als levertijdstip-voorspelling zijn perfect (y)

Dus als ik mag kiezen, kies ik altijd voor DHL als dat een optie is. Ook al betaal ik soms tot 10 Euro meer :o


Grtzz,

Karst

En daar zit bij de meeste ook het pijnpunt, voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten en da ga nie.
Overigens zelf geen problemen met geen enkele bezorger uit welk land dan ook.
Zijn dit misschien regiogebonden problemen.
Ben woonachtig in zuid holland zuid.

Albert.H0

  • Offline Offline
  • Berichten: 1867
  • Roco Fccpps vriend
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #347 Gepost op: 08 december 2020, 23:45:56 »
Daar heb je dan ook gelijk de premium koerier met premium prijzen ( inmiddels al tot 19 Euro per paket :o )
Die hebben het gepresteerd binnen een week 2 pakketten te laten verdwijnen.
Eerste was binnen een dag door het servicepunt teruggestuurd, want mijn gegevens zouden er niet op staan. Inmiddels bijna 2 weken onderweg naar de verzender. Verzender (winkel) heeft een vervangend item gestuurd, nu sinds 1 december status "onderweg met de bezorger". Vastgeplakt in z'n busje of zo? DHL kan er ook wat van......
NS, NMBS. En daarnaast moderne EU cargo loks en werkmaterieel.

ArjanB

  • Offline Offline
  • Berichten: 1407
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #348 Gepost op: 09 december 2020, 01:06:20 »
2 pakjes via PostNL:

Pakje 1 verzonden 13 November 2020 sinds 18 November verzonden naar land van bestemming..............geen verdere updates :(

Pakje 2 verzonden 23 November 2020 ontvangen 7 December   :)

Allebij uit Nederland van 2 afzenders naar Canada

Zal wel Corona en kerst drukte zijn ofzo......


Arjan

kawaaad

  • Offline Offline
  • Berichten: 480
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #349 Gepost op: 09 december 2020, 11:16:25 »
Dhl( duurt heel lang) de enigste ervaringen die ik heb met dit bedrijf zijn om te janken. Pakketten zoek, beschadigd enz enz. Als ik nu iets koop en het wordt verzonden dan vraag ik direct via welke vervoerder. Is dit DHL dan kap ik de deal af. Vaak krijg ik dan aanbod dat het ook via andere vervoerder kan.
Mvg aad

H0eGenaamd

  • Offline Offline
  • Berichten: 79
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #350 Gepost op: 09 december 2020, 11:42:44 »
Uitgerekend DHL heeft het bij mij al 2x gepresteerd om NIET te bezorgen op de dag die ze zelf aangaven. Die pakketjes waren per track&trace keurig te vervolgen tot achterin het bussie....maar bussie kwam niet. Beide keren ging het niet om tijdkritische zaken, maar het is wel héél knullig als een bedrijf expliciet meldt wanneer ze bezorgen, om vervolgens niet op te komen dagen.  ::)

De tarieven voor pakjes binnen Europa beginnen inmiddels ook wat onaangenaam te worden. Geldt voor al die pakjesboeren overigens. Volgens mij is dit ook zo'n sector waar liberalisering niet heeft geleid tot het optimale voor de klant, maar vooral tot de meeste winst voor de aandeelhouders...

Roald
Ik heb dingen gezien die nu nauwelijks meer te bevatten zijn. Stoom op de Thörlerbahn. Goederenvervoer in Oberfeistritz. GmP's in het Ybbstal, zó lang dat zelfs de sterkste machine er bijna geen beweging in kreeg. Allemaal...geschiedenis  :'( .

IJsselsteyn

  • Offline Offline
  • Berichten: 1373
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #351 Gepost op: 09 december 2020, 11:48:47 »
Ja, daar heeft DHL een handje van. Zeer onbetrouwbaar bedrijf. Als het wel om tijdkritische zaken gaat kun je beter een ander bedrijf inschakelen. En als je je niet wilt ergeren kun je sowieso beter helemaal nooit zaken doen met DHL.

Steijn
« Laatst bewerkt op: 09 december 2020, 15:00:42 door IJsselsteyn »

Scratchbuilt

  • Offline Offline
  • Berichten: 1798
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #352 Gepost op: 09 december 2020, 11:58:05 »
Dat geldt voor de bezorgdiensten misschien. Niet voor de chauffeurs. Ik heb het een tijdje gedaan, als subcontractor. 1euro per afgeleverd pakket later 90 cent. Niet thuis? Geen geld. Terugrijden of volgende dag voor eigen rekening. Retour sorteercentrum ook geen geld. Je bent officieel zzp-er maar het is meer risicodragend loonslaaf. Alle kosten zijn voor jou,  ook van breuk of verlies. Je hebt verplicht een transportverzekering maar die keert nooit uit want het is altijd 'fout van de chauffeur'.

Dus op het laatst wordt je vanzelf wel nonchalant.
Als we elkaar allemaal onze zonden zouden opbiechten dan zouden we elkaar allemaal uitlachen om ons gebrek aan originaliteit. - Kahlil Gibran

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 25180
    • Pagina van klaas
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #353 Gepost op: 09 december 2020, 12:03:46 »
Uitgerekend DHL heeft het bij mij al 2x gepresteerd om NIET te bezorgen op de dag die ze zelf aangaven. Die pakketjes waren per track&trace keurig te vervolgen tot achterin het bussie....maar bussie kwam niet.
Ik kwam er laatst achter dat de bezorger niet eens weet wat zijn "baas" mij via track&trace heeft voorgespiegeld. Geen wonder dat die jongens soms te laat en soms te vroeg komen.

Duikeend

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 2313
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #354 Gepost op: 09 december 2020, 14:27:48 »
om dan nu ook maar een duit in het zakje te doen: het is inderdaad geen leuk vak om bezorger te zijn. je maakt uren die niet grappig zijn, wordt door de meeste mensen uitgejouwd en je krijgt altijd meer mee dan je kunt bezorgen. en dan aan het eind van de maand je loonstrook als klap in je gezicht.

althans dat was het toen ik 20 jaar geleden mijn studie betaalde door voor de NPD te werken. Toen was het al zo dat de computer "voorspelde" wat je route moest zijn. dus de volgorde op je pakketten-staat was daar aangekoppeld en ook de voorspelde bezorgtijd. die kregen wij toen ook niet te horen dus ik geloof meteen wat Klaas zegt dat men dit niet weet. maar hoe komt het nou dat dit zo moeilijk is? nou simpel. de computer gebruikt gegevens van een kaartenaanbieder om de route te bepalen. die info is vaak niet goed: (bij mij loopt er een "straat" dwars door mijn loods volgens google). tevens neemt deze computer niet mee wat de bezorg wensen zijn. dit moet de bezorger allemaal oplossen, en als hij het niet goed doet krijgt hij op zijn "donder".

kijk maar eens naar dit topic: als ik lees is heel veel niet de schuld van de bezorger. pakketjes die in een dc verdwijnen zijn niet zijn schuld. een ander voorbeeld: iemand legt een pakketje netjes bij je neer en laat een briefje achter zodat je weet dat het er lag (voor het geval een ander besluit dat hij het graag wil hebben en het mee neemt). ik denk best netjes, hij had het ook gewoon in zijn bus kunnen laten. maar hij staat hier wel vernoemd en vaak krijgen ze naar hun hoofd dat ze er een potje van maken. nu snap ik dat je niet wil dat ze het naast je deur zetten als je in de bijlmer woont  ;D en daarvoor hebben ze het afhaalpunt uitgevonden  ;D maar vaak krijgen de bezorgers wel het op hun bordje.

maar nu mijn punt: ik ben er van overtuigd dat het ook anders kan.  zo heb ik onze vaste bezorgen afgericht  ;D in het begin kwam hij heel nors en eigenlijk chagerijnig het paadje oplopen. pakketje werd overhandigd en geen boe of bah. maar ik heb stoïcijns elke keer hem vriendelijk bedankt en hem een prettige dag gewenst en wat denk je: na een paar weken/maanden werd hij vriendelijker.  ;D nu is het zo dat hij elke keer vriendelijk gedag zegt en wordt er extra moeite gedaan om het goed te bezorgen.

Zo werd er gisteren een pakketje verstuurd (hier gekocht) en ik kreeg net een telefoontje van mijn vrouw dat het netjes bij haar op het werk (2km verderop) afgegeven was. dit doen ze vaker omdat ze bij haar toch moeten zijn en weten waar het afgeleverd wordt. nu hoeven ze dit allemaal niet te doen, en ik weet dat het voor hun ook makkelijker is. toch vind ik het een stukje service waar ik blij van wordt. dus als je vaker zendingen ontvangt, het loont om vriendelijk te zijn tegen je bezorger  ;D
Huidige projectje: mijn knutsels, 1500 in parts en een
hondekop

Jelmer

  • Offline Offline
  • Berichten: 3799
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #355 Gepost op: 09 december 2020, 16:06:02 »
Volledig mee eens.
Aardig zijn voor elkaar verhoogt de kwaliteit (van van alles, maar bovenal levensvreugde).

Overigens weten de bezorgers ons ook heel goed te vinden, al van voor de Coronatijd was mijn vrouw vanuit huis aan het werk. Lijkt soms hier wel op een pakketpunt...

Groeten,
Jelmer

Pfarrerwinkel de bouw:
Pfarrerwinkel

GerardJM

  • Offline Offline
  • Berichten: 34
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #356 Gepost op: 09 december 2020, 16:35:00 »
Allemaal goed wel briefje achterlaten bij pakket dat op de stoep of voor de deur wordt gelegd. Of in de lift.
Franco levering is achter de voordeur. En de voordeur is de deur waar je naam op staat en waar `binnen`begint.
Simpel toch.

prutser

  • Offline Offline
  • Berichten: 6506
  • Spaar ze allemaal.
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #357 Gepost op: 09 december 2020, 16:48:32 »
Dat geldt voor de bezorgdiensten misschien. Niet voor de chauffeurs. Ik heb het een tijdje gedaan, als subcontractor. 1euro per afgeleverd pakket later 90 cent. Niet thuis? Geen geld. Terugrijden of volgende dag voor eigen rekening. Retour sorteercentrum ook geen geld. Je bent officieel zzp-er maar het is meer risicodragend loonslaaf. Alle kosten zijn voor jou,  ook van breuk of verlies. Je hebt verplicht een transportverzekering maar die keert nooit uit want het is altijd 'fout van de chauffeur'.

Dus op het laatst wordt je vanzelf wel nonchalant.

Verbazingwekkend dat er nog personeel te vinden is die zich vrijwillig zo laat toetakelen.

BartvD

  • Offline Offline
  • Berichten: 1782
  • Relax, it is only a hobby.
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #358 Gepost op: 09 december 2020, 17:01:07 »
Franco levering wil alleen maar zeggen dat de afzender de kosten van de levering voor zijn rekening neemt.

Als je als inkoper iets besteld onder voorwaarden van Franco levering betekend het zelfs officieel dat de levering letterlijk bij de buitendeur van het pakhuis (voor inkopers eigenlijk ten strengste verboden). Franco is geen Incoterm en wordt in de diverse landen dan ook door de rechter verschillend uitgelegd. In Nederland betekend het "tot aan de voordeur". Dus niet achter de deur.

Als er geen bevestiging van ontvangst nodig is mag de transporteur het daar zelfs gewoon achter laten......

Moraal van dit verhaal. Check de levering condities voordat je wat koopt Je mag als koper eisen dat de levering alleen kan gebeuren met een bevestiging van ontvangen zodat je zeker weet dat je het pakketje niet op de stoep of in de papier bak achter gelaten wordt.



Bart
Groeten uit Zeeuws Vlaanderen

www.flickr.com/photos/bvdoorn

De Fabriek een avontuur in spoor 0; https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=90042.0

Bij voorkeur in Schaal 0.

Rondje_HO

  • Offline Offline
  • Berichten: 8133
Re: Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
« Reactie #359 Gepost op: 14 december 2020, 14:53:28 »
Even een tip waar ik zelf ineens tegenaan liep. Let op dat als je nu iets in bestelling hebt staan en je wil het bij een ophaalpunt laten afleveren, dat je dat dan niet bij een winkel laat bezorgen. Ik laat zelf vaak pakketten van DHL hier bij de winkels bezorgen, zodat ik ze zelf op kan halen als ik boodschappen ga doen. Nu moet ik dat even niet doen want dan kan ik mijn pakketje op zijn vroegst pas na 19 januari ophalen  :P ;D