Er is geen direct nummer meer. Maar je kunt naar https://www.postnl.nl/klantenservice/niets-ontvangen/pakket-post-met-track-trace/ gaan. Dan moet er gewacht worden op de chat (start onderaan de pagina). Aan het eind van de dag gaat het lang duren en gaat het traag. Tussen 1 en 3 is de beste tijd. Leg al je gegevens bij de hand. Volgens ingewijden komt het op deze manier aardig vaak goed. Sterkte!
Na een jarenlange goede ervaring met DHL helaas deze week een slechte. Afgelopen weekend op marktplaats wat gekocht via een betaalverzoek op marktplaats zelf. Ingesteld dat het naar een pakketpunt gebracht zou worden, zou goed moeten komen zoals zovaak.Pakket zou maandag of dinsdag worden verstuurd, prima tot zover. Tot ik gisteren vroeg of het dus op dinsdag verstuurd zou worden kreeg ik terug dat da maandag al gedaan was. Dit terwijl in mijn DHL app alleen stond "pakket aangemeld nog niet ontvangen of verwerkt".Gisteren gelijk telefonisch contact gehad met de verkoper en de hele avond en vandaag de hele dag er mee bezig geweest. Meneer is zelfs terug gegaan naar het afgiftepunt om te kijken of het er nog lag maar helaas. Het is blijkbaar toch meegenomen maar niet onder de oorspronkelijke verzendcode.Er is nu een onderzoek gestart naar het vermiste pakket. Hopelijk komt het snel boven water, maar vrees het ergste...Dennis
Bij afgifte op een DHL Service Point moet je de online aangemaakte zending laten scannen dmv een QR-code vanaf je telefoon of vanaf het zelf geprinte label op de doos. Als dat aan een balie is gebeurd wordt er door een medewerker een stikker opgeplakt met een verzendcode en die code wordt dan gescand. Die is anders dan de QR-code en begint met JVGL met volgnummers/letters. Daarvan krijg je dan een afgiftebewijs mee. De vraag is of de verkoper dat afgiftebewijs heeft.
En als het proces bij de balie goed is gegaan, is de nieuwe code automatisch gekoppeld aan de code die Marktplaats had gegeven. Vraag aan verkoper is dan wellicht nog of een baliemedewerker de nieuwe heeft geplakt, of dat de verkoper dat zelf heeft moeten doen (zelfscanzuil) en of hij daarbij alle stappen goed heeft doorlopen? Want ook bij de zelfscanzuil hou je een stukje sticker over dat dan je afgiftebewijs is.
Pakket zou maandag of dinsdag worden verstuurd, prima tot zover. Tot ik gisteren vroeg of het dus op dinsdag verstuurd zou worden kreeg ik terug dat da maandag al gedaan was. Dit terwijl in mijn DHL app alleen stond "pakket aangemeld nog niet ontvangen of verwerkt".
Een pakje uit D is afgegeven op de 18e aan DHL,en dat staat nu al sinds de 23ste 05:03 op status:Exportpakketcentrum deutschepost/dhl ,Duitsland