Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

MARDEC, de Multifunctionele ARduino dcc DECoder. door NTeering
Vandaag om 18:39:49
Piko NS 2015 stroomafname probleem door hmmglaser
Vandaag om 17:41:00
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door aad52
Vandaag om 17:40:42
HSM D1715 door vpeters1984
Vandaag om 17:34:25
Beekdaelen in H0 door Stieven76
Vandaag om 17:17:41
Bauarbeiten im gange door 741230
Vandaag om 17:14:07
Punt- en hartstukken door FritsT
Vandaag om 17:11:38
Al mijn goede ideeën... door Monobrachius
Vandaag om 17:10:33
Gebruik je Arduino zonder te "programmeren" ;) door Rsd1000
Vandaag om 17:07:59
Welke Vallejo kleur voor drijfstangen van een DB stoomlocomotief? door Ronald69
Vandaag om 17:04:52
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Ronald69
Vandaag om 16:54:22
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 15:58:15
US diorama in H0 door VAM65
Vandaag om 15:22:05
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door spoorijzer
Vandaag om 15:08:30
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door Jack Black (NS1220)
Vandaag om 15:06:14
U-vorm beperkte ruimte (H0 C-rails) door Jelmer
Vandaag om 14:58:04
Onlangs gespot - gefotografeerd, de links door Jeroen Water
Vandaag om 14:33:00
N spur scenery elementen maken van gips of klei? door Dave.......
Vandaag om 14:30:06
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door RK
Vandaag om 14:28:54
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door mass am see
Vandaag om 14:18:46
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
Vandaag om 14:07:52
welk jaar ging Marklin OVP voor wagons van blauw naar wit door Railman
Vandaag om 13:40:42
GSS Jubileumbaantje (0e / 0n30) door MacArthur
Vandaag om 12:55:30
NTM P1 in Schaal-1 door MaraNCS
Vandaag om 11:39:38
Rio Grande Southern - Lizard Head Pass door Hans GJ
Vandaag om 11:30:20
Variaties op Station Zetten Andelst in HO door Duikeend
Vandaag om 10:54:40
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 10:42:29
Internationale Spoor 0 en 1 dagen in Gießen, 23 en 24 maart, 2024 door bernhard67
Vandaag om 08:42:53
De Hondsrugbaan door mass am see
Vandaag om 08:15:11
Pfarrerwinkel bahn door Jelmer
Vandaag om 08:00:19
  

Auteur Topic: S88 alleen signaal als de loc rijdt  (gelezen 6506 keer)

Dirk

  • Offline Offline
  • Berichten: 836
Re: S88 alleen signaal als de loc rijdt
« Reactie #60 Gepost op: 27 mei 2020, 12:36:29 »
Citaat
Dit maakt het mysterie overigens alleen maar groter. Als het ding automatisch de fase omkeert, hoe kan het dan dat het probleem van Dirk over was toen hij de draden had gewisseld?

Voila Klaas, Dat wil ik jullie al een hele tijd duidelijk maken.we komen er wel.
Ik vind het heel jammer dat er hier standaard van uitgegaan wordt dat iedereen nota heeft van electronica, maar dat is niet zo, ik wil knutselen en spelen, en kom door mijn gebrek aan die kennis heel vaak in de problemen. Ik probeer dat op te lossen met eenvoudig boerenverstand, en idd dikwijls lukt dat niet of komt het niet en dan zoek ik het forum op. Da krijg ik dikwijls technische uitleg, diodes, phase, brugcellen,  en weet ik veel wat. Dan weet ik wel dat het zo wel zal zijn maar om heel eerlijk te zijn, en het plat te zeggen, "dat boeit mij geen hol". Ik heb veel respect voor die mensen die het begrijpen en zeker voor ontwikkelaars, maar ik snap er geen moer van en ik ga echt niet meer studeren om het te snappen. Ik kan solderen en printjes in elkaar knutselen, maar alleen als er tekeningetjes bij zijn.  Daarom stel ik dikwijks de verkeerde vragen en krijg ik een hoop tegen vragen die ik dan probeer te beantwoorden. Dan volgen dikwijls de verwijten dat ik vaag ben, dat ik niet lees, dat ik verkeerd interpreteer..... is mss wel zo, maar ik probeer. Vandaar het feit dat ik het ook heel vreemd vond dat ik met alleen het verdraaien van die draadjes een oplossing had, dat was voor mijn "boerenverstand" heel vreemd, zeker omdat ik er van uit ga dat een ontwikkelaar ervan uitgaat dat iedereen met zijn spullen moet kunnen spelen en dat die dan wel echt oencompatibele spullen maakt, en als het belangrijk is dar er draden op een bepaalde plaats en manier moeten gestoken dat die dat wel duidelijk zal aangeven en zorgen dat het heel duidelijk op de apparaten vermeld wordt. Digikeijs heeft het blijkbaar opgelost door een of andere schakeling te integreren zodat het van geen belang is hoe de booster en de centrale verbonden worden, super, zo hoort het, misschien tot spijt van diegene die vinden dat iedereen moet weten hoe het technisch in elkaar zit. Zo ook met mijn auto, dat boeit me ook geen reet, die moet gewoon vroem doen als ik op de startknop duw, en als die dat niet doet dan bel ik naar de garage. Ik doe echt de motorkap niet open, alleen als er vloeistof in de ruitenwisserbus moet gegoten. Ik vroeg laatst aan mijn partner of ze wist wat te doen bij een lekke band, haar antwoord was dat ze dan naar de dealer belt en dan komt dat wel goed. Zo ben ik ook, ik weet zelfs niet of er een reservewiel bij zit, maar het telnr van assitance staat in mijn foon.

mvg

Dirk
2-rail digitaal, IB antiek, DR5000, Multimaus, Rosoft servo decoders en diverse Digikeijs spullen,Peco code 100.

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 25180
    • Pagina van klaas
Re: S88 alleen signaal als de loc rijdt
« Reactie #61 Gepost op: 27 mei 2020, 12:56:57 »
Voila Klaas, Dat wil ik jullie al een hele tijd duidelijk maken.we komen er wel.
ik kan me eerlijk gezegd niet herinneren dat je dat ergens hebt geschreven. Niet om rottig te doen, maar je omschrijft vaak heel slecht wat je bedoelt of wat je hebt gedaan.
Ik begrijp bij nadere bestudering van de 5033 manual dat je die automatische ompoolfunctie aan en uit kan zetten. Hoe stond dat bij jou?

Citaat
Ik vroeg laatst aan mijn partner of ze wist wat te doen bij een lekke band, haar antwoord was dat ze dan naar de dealer belt en dan komt dat wel goed. Zo ben ik ook, ik weet zelfs niet of er een reservewiel bij zit, maar het telnr van assitance staat in mijn foon.
Ik weet niet hoe dat in Belgenland gaat, maar in Nederland moet je zelf een wiel kunnen verwisselen. Als je tijdens het rijexamen een lekke band krijgt stapt de examinator uit en kijkt toe hoe je dat voor elkaar krijgt. Lukt het niet, dan ben je gezakt.

Bert_Apd

  • Offline Offline
  • Berichten: 1843
  • N-Spoor DB Epoche III
Re: S88 alleen signaal als de loc rijdt
« Reactie #62 Gepost op: 27 mei 2020, 15:13:59 »
Hallo Dirk,

Vandaar het feit dat ik het ook heel vreemd vond dat ik met alleen het verdraaien van die draadjes een oplossing had...

Heb je al geprobeerd of na het weer omdraaien van de draadjes het probleem ook weer terug is?

Dan weten we zeker dat daar de oorzaak zat...

Groeten,
Bert

Dirk

  • Offline Offline
  • Berichten: 836
Re: S88 alleen signaal als de loc rijdt
« Reactie #63 Gepost op: 27 mei 2020, 16:02:32 »
@Bert_Apd.  Ja natuurlijk, als ik aan iets twijfel zoek ik het ook eens uit. En dat van die phase toestand aan of uit zetten, dat wist en weet ik niet, als het werkt ootb dan laat ik het zo.
@Klaas. Toen ik mijn rijbewijs haalde moest je weten dat rood licht stoppen was en groen licht rijden. De rest was proefondervindings gewijs. En ook dat is goed gekomen, 45 jaar op de baan in auto, vrachtwagen, trekker en een bus, Nooit problemen. Maar ik geef wel toe dat moest ik nu mijn rijbewijs moeten halen, ik denk niet dat het me zou lukken, veel te veel regeltjes en borden. :-))

Dirk
2-rail digitaal, IB antiek, DR5000, Multimaus, Rosoft servo decoders en diverse Digikeijs spullen,Peco code 100.

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 25180
    • Pagina van klaas
Re: S88 alleen signaal als de loc rijdt
« Reactie #64 Gepost op: 27 mei 2020, 16:25:10 »
En dat van die phase toestand aan of uit zetten, dat wist en weet ik niet,
Ik moet toegeven dat het in de manual van de 5033 ook maar heel mager wordt beschreven. Daar hadden ze wel wat meer regels tekst aan kunnen besteden.