Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Digitaliseren Trix V 120 door Hasenwald
Vandaag om 17:04:38
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 17:03:58
Werking Piko goldcap i.c.m. met niet-Piko decoder door VAM65
Vandaag om 16:55:58
Roco Driewegwissel 42454, H0, Lok valt stil op hartstuk bij lage snelheid door saskia
Vandaag om 16:49:51
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door Eric B
Vandaag om 16:48:48
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 16:35:53
Omgeving Frankfurt am Main door haes
Vandaag om 15:37:55
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door henk
Vandaag om 15:26:45
Da's Daz 2 door spoorijzer
Vandaag om 15:25:16
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Huup
Vandaag om 14:55:42
ACME 2024 met NS ICNG! door VAM65
Vandaag om 14:49:15
verlichting inbouwen voor beginners door Scratchbuilt
Vandaag om 14:43:28
Stalen D 4 deurs spoor 0 door 1795
Vandaag om 14:41:44
Raadplaatje door spoorijzer
Vandaag om 13:51:49
Stroomdetectie issues. door Klaas Zondervan
Vandaag om 13:19:04
Configureren van YD8116 via web browser door Ben
Vandaag om 13:15:02
Decoder uitlezen met Z21 op programmeerspoor in iTrain door Dirk J
Vandaag om 13:06:55
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door wob
Vandaag om 13:02:37
Loksound downloads door D_Loc
Vandaag om 13:02:28
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door j.ossebaar
Vandaag om 12:53:03
Spoor 1 pendelbaan, maar dan rond (1:32) door Pauldg
Vandaag om 12:43:16
Fleischmania Nostalgia door Scratchbuilt
Vandaag om 12:42:03
Bruggen-IG - brug over de Poldervaart Schiedam/Kethel door Forever Rocofan
Vandaag om 11:25:49
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door Hans GJ
Vandaag om 11:13:01
Pendel module Viessmann 5214 door Pieter Bregman
Vandaag om 10:50:37
Br 38 Piko Superen. door puntenglijder
Vandaag om 09:46:28
Van 2D afbeelding naar 3D model door Hans van de Burgt
Vandaag om 09:34:43
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door puntenglijder
Vandaag om 08:48:11
Project seaside Germany door Wim Vink
Vandaag om 08:43:39
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door V200-G2000
Vandaag om 08:40:21
  

Auteur Topic: Laag-Baarlo  (gelezen 60477 keer)

Mark Lin

  • Offline Offline
  • Berichten: 226
  • De trein laat heel wat sporen na.
Re: Laag-Baarlo
« Reactie #180 Gepost op: 19 April 2024, 20:48:21 »
@ Klaas Zondervan
De oppervlakken van de houten stroken zijn geschilderd, zodat het hout beschermd is tegen het indringen van vocht als te zijner tijd de inspectiepaden en het ballastbed worden aangelegd en vervolgens worden natgespoten met water (waaraan een paar druppeltjes afwasmiddel zijn toegevoegd om de oppervlaktespanning van het water te breken) en daarna worden gefixeerd met verdunde houtlijm.
Het onzichtbare traject zal niet worden voorzien van inspectiepaden en een ballastbed, maar ook daarvan zijn de oppervlakken van de houten stroken geschilderd, omdat dit een mooier resultaat geeft, immers zijn de aanwezige plamuurplekken (als gevolg van het egaliseren van de oppervlakken van de houten stroken) daardoor niet meer zichtbaar.
H0 2R= NS IVa
H0 2R= NS IIb
H0 2R= DB IIIb

Laag-Baarlo https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=93480

Klaas Zondervan

  • Online Online
  • Berichten: 26858
    • Pagina van klaas
Re: Laag-Baarlo
« Reactie #181 Gepost op: 19 April 2024, 21:37:50 »
Wat dat schilderen betreft, je hebt het steeds over houten stroken, maar ik lees nergens wat voor materiaal dat is. Uit sommige foto's meen ik op te maken dat het multiplex is. Ik gebruik zelf populieren multiplex en heb nog nooit aanvechtingen gehad om dat vooraf te schilderen. Ook nooit problemen gehad met zeiknat maken.

Plamuren van het oppervlak doe ik ook nooit, daar zie ik de noodzaak niet van.
Je doet wel veel moeite om het zo netjes mogelijk te maken.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

Ronald Halma

  • Organisator US Convention Nederland
  • Online Online
  • Berichten: 18259
  • Modelrailroading is fun!
    • Team USA Metusa Junction
Re: Laag-Baarlo
« Reactie #182 Gepost op: 19 April 2024, 22:20:31 »
Inderdaad, voorbehandelen is niet echt nodig... zeker niet in de ruimte waar Mark zijn baan nu bouwt. Maar goed, kwaad kan het ook niet  ;D ;)
Greetz, Ronald

Mijn US Convention Aalten

Mijn modules!:

Micromodule

Benelux795

  • Online Online
  • Berichten: 5071
  • Vinnie the who?
    • Arlbergbahn...?
Re: Laag-Baarlo
« Reactie #183 Gepost op: 19 April 2024, 22:22:31 »
En zoals Klaas ook al concludeert; het ziet er gewoon heel net uit!!  (y)
De groeten! Vincent

Arlbergbahn...?
Bf Kibronn

basjuh1981

  • Offline Offline
  • Berichten: 3116
  • DB Tijdperk III
Re: Laag-Baarlo
« Reactie #184 Gepost op: 20 April 2024, 12:59:58 »
Netjes is het zeker (y) (y)
Mvg,
Bas

K-rail, Peco Code 100, CS3+, iTrain, Tijdperk III: 1950 - 1965
Die Sauerlandbahn
Mijn YouTube-kanaal

Mark Lin

  • Offline Offline
  • Berichten: 226
  • De trein laat heel wat sporen na.
Re: Laag-Baarlo
« Reactie #185 Gepost op: 26 April 2024, 19:02:20 »
@ Klaas Zondervan
De houten stroken zijn gemaakt van berken multiplex.
Goed om te weten dat je nooit problemen hebt gehad met het zeiknat maken van populieren multiplex. Omdat ik niet wist of er al dan niet problemen ontstaan door het voornoemde nat maken van multiplex, heb ik voor de zekerheid de oppervlakken van de houten stroken geschilderd.
Het plamuren van de oppervlakken van de houten stroken is inderdaad niet noodzakelijk, maar daardoor zijn wel alle daarin aangebrachte schroeven onzichtbaar geworden.


@ Ronald
Aangezien de modelspoorweg zich niet in een vochtige ruimte bevindt, is voorbehandeling van het hout inderdaad niet noodzakelijk. Toch heb ik voor de zekerheid eerdergenoemde voorbehandeling verricht, omdat ik niet wist of er al dan niet problemen ontstaan door het voornoemde nat maken van multiplex.


@ Vincent + Bas
Bedankt voor jullie complimenten. :)
H0 2R= NS IVa
H0 2R= NS IIb
H0 2R= DB IIIb

Laag-Baarlo https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=93480

spoorijzer

  • Offline Offline
  • Berichten: 2982
    • Website over Spoorijzer Railtractoren
Re: Laag-Baarlo
« Reactie #186 Gepost op: 27 April 2024, 08:29:37 »
Voorkomen is beter dan genezen, zeker met zo'n project. Dus goed idee om gewoon alvast te doen. Dadelijk wil je (denk ik) toch het bijwerken, dus je hebt er zeker geen last van.  (y)

Groeten,
Rogier

Mark Lin

  • Offline Offline
  • Berichten: 226
  • De trein laat heel wat sporen na.
Re: Laag-Baarlo
« Reactie #187 Gepost op: 03 May 2024, 21:23:47 »
@ Rogier
Bedankt voor jouw reactie. :)
H0 2R= NS IVa
H0 2R= NS IIb
H0 2R= DB IIIb

Laag-Baarlo https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=93480

Mark Lin

  • Offline Offline
  • Berichten: 226
  • De trein laat heel wat sporen na.
Re: Laag-Baarlo
« Reactie #188 Gepost op: 10 May 2024, 19:11:51 »
Ten behoeve van het 4-sporige schaduwstation niveau 2 zijn de volgende handelingen verricht.


•   sporen op maat gemaakt

•   sporen op kurkstroken aangebracht

•   sporen geïsoleerd

•   sporen bedraad

•   wisselaandrijvingen bedraad

•   vangrails voor treinen op maat gemaakt

•   vangrails voor treinen aan houten stroken bevestigd












H0 2R= NS IVa
H0 2R= NS IIb
H0 2R= DB IIIb

Laag-Baarlo https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=93480

spoorijzer

  • Offline Offline
  • Berichten: 2982
    • Website over Spoorijzer Railtractoren
Re: Laag-Baarlo
« Reactie #189 Gepost op: 13 May 2024, 12:08:10 »
Ik vind je aanpak erg bewonderenswaardig. Erg netjes  (y)

Mark Lin

  • Offline Offline
  • Berichten: 226
  • De trein laat heel wat sporen na.
Re: Laag-Baarlo
« Reactie #190 Gepost op: 17 May 2024, 20:16:14 »
@ Rogier
Bedankt voor jouw complimenten. :)
« Laatst bewerkt op: 17 May 2024, 20:31:41 door Mark Lin »
H0 2R= NS IVa
H0 2R= NS IIb
H0 2R= DB IIIb

Laag-Baarlo https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=93480

741230

  • Offline Offline
  • Berichten: 2033
Re: Laag-Baarlo
« Reactie #191 Gepost op: 17 May 2024, 20:25:18 »
Ziet er mooi uit zeg.  (y) (y)

Ik heb de gehele onderplaat van mijn baantje ook geverfd ik heb daar nog geen moment spijt van gehad. Ik kan het gewoon nat afnemen met een doekje als ik rommel gemaakt heb.
Groet Erik

Verzonden vanaf mijn
Fleischmann transformator

Mark Lin

  • Offline Offline
  • Berichten: 226
  • De trein laat heel wat sporen na.
Re: Laag-Baarlo
« Reactie #192 Gepost op: 24 May 2024, 21:10:27 »
@ Erik
Bedankt voor jouw compliment. :)

Verzonden vanaf mijn Fleischmann transformator
;D
H0 2R= NS IVa
H0 2R= NS IIb
H0 2R= DB IIIb

Laag-Baarlo https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=93480

Mark Lin

  • Offline Offline
  • Berichten: 226
  • De trein laat heel wat sporen na.
Re: Laag-Baarlo
« Reactie #193 Gepost op: 07 June 2024, 19:20:35 »
Het sporenplan is uitgevoerd en getest (zowel de spanning op de sporen als de overgang van de segmenten), waar nodig hersteld en gecontroleerd.


Zicht vanuit het noordoosten










Zicht vanuit het zuidoosten










Zicht vanuit het zuidwesten










Zicht vanuit het noordwesten







H0 2R= NS IVa
H0 2R= NS IIb
H0 2R= DB IIIb

Laag-Baarlo https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=93480

spoorijzer

  • Offline Offline
  • Berichten: 2982
    • Website over Spoorijzer Railtractoren
Re: Laag-Baarlo
« Reactie #194 Gepost op: 07 June 2024, 19:49:32 »
Erg indrukwekkend hoor!  (y) (y)