Doel:€250.00
Donaties:€130.00

Per saldo:€-120.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 24-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Oude metalen trafo's gebruiken....... door Biessendorf
Vandaag om 01:06:45
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Ronald69
Vandaag om 00:56:58
NS 6000 (in schaal 0) door roadster36
Vandaag om 00:45:36
DCCNext, een nieuwe DCC decoder! door bask185
Vandaag om 00:41:29
Bauarbeiten im gange door Wim Vink
Vandaag om 00:03:55
Schrootplaats door ruudns
26 april 2024, 23:38:00
Bahnbetriebswerk "Altendorf" door Ronald Halma
26 april 2024, 23:25:57
US diorama in H0 door Wim Vink
26 april 2024, 22:54:44
Rheinburg, TP V/VI door Chris Westerduin
26 april 2024, 22:10:56
Raadplaatje door Arjen52
26 april 2024, 22:09:50
Station Roodeschool door Torikoos
26 april 2024, 22:07:08
firm ware voor 3 D printer door jerrytrein
26 april 2024, 21:17:24
Bruikbare etsplaten voor NS4000 en NS4700 tenders, en NS slijptrein? door orientexpress
26 april 2024, 21:11:47
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Biessendorf
26 april 2024, 21:02:48
RhB H0m, Albulisch door Overlast
26 april 2024, 20:21:53
Bouw NS C 8605, BC 6012 en C 6820 door prutser
26 april 2024, 19:57:45
Motorpost ombouwen ? door hmmglaser
26 april 2024, 19:55:38
Bouw van postrijtuig P 7911-7920 (plan C) van FRIE door Rob Bennis
26 april 2024, 19:54:05
Bouw van tijdperk 1 HSM en SS rijtuigen door orientexpress
26 april 2024, 19:29:26
19 Toen door defender
26 april 2024, 19:22:04
Laag-Baarlo door Mark Lin
26 april 2024, 19:02:20
Les Billards du Vivarais door Hans1963
26 april 2024, 17:51:03
Gewoon wat busfoto's door Joost O
26 april 2024, 17:47:03
Toon hier je (model)TRAM foto's. door Keska
26 april 2024, 17:39:07
Piko lok digitaal rijdt direct weg door Ronaldk
26 april 2024, 17:15:48
Kortsluiting bij wissels door Voske
26 april 2024, 16:57:37
Meedhuizen in H0 door Scratchbuilt
26 april 2024, 16:31:17
diorama, voor lange treinen. door FritsT
26 april 2024, 16:29:17
Amerikaanse "old timer" rijtuigen in spoor 1 door sncf231e
26 april 2024, 15:37:10
EifelBurgenBahn door Reinout van Rees
26 april 2024, 15:29:26
  

Auteur Topic: Bahnstrecke 5867  (gelezen 415206 keer)

basjuh1981

  • Offline Offline
  • Berichten: 2329
  • DB Tijdperk III
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #1620 Gepost op: 06 februari 2022, 19:19:41 »
Heb van 2 locs de snelheidsmetingen niet opgeslagen  ::) dus die kan ik opnieuw gaan doen. Schiet lekker op zo.....
Ach, biertje erbij en lekker kijken ;)
Mvg,
Bas

K-rail, CS3+, iTrain, Tijdperk III: 1960 - 1965
Die Sauerlandbahn
Mijn YouTube-kanaal

Frank 123

  • Offline Offline
  • Berichten: 4677
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #1621 Gepost op: 06 februari 2022, 21:13:40 »
Zo is dat... 1 staat er weer in.

Had Wim nog wat bewegende beelden beloofd... bij deze



Aan het einde gaat het mis met een silberling op de wissel... voorloop-as van andere loc liep hier ook al 2x uit de rails.. wissel op exact dezelfde positie aan de andere kant van de baan geeft geen problemen dus denk deze wissel nog eens goed afstellen.

Dave.......

  • Offline Offline
  • Berichten: 3866
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #1622 Gepost op: 06 februari 2022, 22:03:53 »
Mooie mijlpaal weer!
Ik ben voor meer filmpjes op dit forum  (y)
Met hartelijke groet.
Dave

Rheinburg tijdperk V/VI

Wim Vink

  • Offline Offline
  • Berichten: 22446
  • Eens komt het goed.
    • MIL MOD
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #1623 Gepost op: 06 februari 2022, 22:09:40 »
Ja dit is echt een leuk filmpje!
En nu kun je ook de lengte van de baan zien  (y)
Met vriendelijke groet,
Wim

Jelmer

  • Offline Offline
  • Berichten: 3863
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #1624 Gepost op: 06 februari 2022, 22:20:06 »
Heel erg fraai filmpje, daar maak je mij ook blij mee.

Groeten,
Jelmer


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Pfarrerwinkel de bouw:
Pfarrerwinkel

Frank 123

  • Offline Offline
  • Berichten: 4677
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #1625 Gepost op: 06 februari 2022, 22:56:52 »
Wellicht gaan er nog meer volgen.....

Eerste wat nu op de planning staat (maar die kan zo maar weer veranderen  ;D) is het schilderen (met airbrush) van de rails en deze voorzien van ballast. Afgewisseld met verdere opbouw van landschap tussen niveau 1 en niveau 2 (muren en rotsen)... kortom ga even lekker met het landschap aan de slag (zeker als de sculptamold die in bestelling staat er is).

Ondertussen uiteraard ook nog wat laten rijden en finetunen in iTrain. Vanavond nog even deze treinstam samengesteld...


(vooral de punt-tang is scherp, misschien toch eens een cursus doen...)

Ben hiermee bijna door mijn wagons heen en heb nog wel 3 locs staan... voordat er een nieuwe loc bij komt dus eerst maar het wagon-bestand uitbreiden.

Frank 123

  • Offline Offline
  • Berichten: 4677
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #1626 Gepost op: 07 februari 2022, 21:27:41 »
Even tussen door: poging seinhuis verbouwen. Als ik de kit zoals bedacht (en al voor 3/4 in elkaar zat) neerzet bij de aftakking langs de hoofdlijn dan zitten de grote kozijnen niet logisch. Een kant van het spoor is slecht zichtbaar en aan de  achterzijde waar geen sporen zitten zit een groot kozijn.

Dus de boel maar uit elkaar en aan het verbouwen geslagen...





Nog niet helemaal perfect maar mogelijk nog wel wat van te maken (al oudere kit dus plastic was wat bros geworden)... seinwachter heeft zo wel beter zicht op de sporen..

Frank 123

  • Offline Offline
  • Berichten: 4677
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #1627 Gepost op: 09 februari 2022, 21:01:11 »
Avondje ballast aanbrengen... moet zo nu en dan wel van het spoor om wat treinen te laten passeren......







Wim Vink

  • Offline Offline
  • Berichten: 22446
  • Eens komt het goed.
    • MIL MOD
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #1628 Gepost op: 09 februari 2022, 21:46:42 »
Ja ballast aanbrengen is een klusje waar je wel geduld voor moet hebben.
Maar ik zie dat je de juiste middelen gebruikt dus het komt helemaal goed.
Met vriendelijke groet,
Wim

Frank 123

  • Offline Offline
  • Berichten: 4677
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #1629 Gepost op: 09 februari 2022, 22:37:28 »
Is inderdaad mooi spul van Koemo. De lijm bevalt me ook erg goed dus voor mij geen verdunde houtlijm oid meer. Zag wel dat ik wat nieuwe voorraad moet gaan bestellen (vooral de lijm gaat harder dan gepland omdat ik hem niet alleen voor de ballast gebruik maar ook voor grindpaden etc).

Vanavond 4 treinen tegelijk in automatisch bedrijf. Ging op klein incident na goed. De Liliput SBB B3/4 is vrij licht en daarom wil zijn voorloop as nog wel eensnarig uit de rails lopen op een wissel. Daarom deze loc achterstevoren voor de trein geplaatst. Later deze week eens testen of het dan wel goed gaat. Verwacht het wel omdat de aandrijving in de tender zit.

Verder kiest iTrain er iets te vaak voor om de treinen rondje te laten rijden ipv van hondebot route (dus niet van schaduwstation 1 via paradestrecke naar schaduwstation 2 en dan weer via paradestrecke terug naar schaduwstation 1 maar van schaduwstation 1 via paradestrecke langs schaduwstation 2 en dan direct door naar schaduwstation 1). Was wel belangrijk deel in ontwerp van schaduwstations dat dit kan maar gebeurt nu te vaak. Maar dit kan je als het goed is instellen in iTrain (aanpassen % kans dat trein bepaalde route kiest). Ga ik nog wel een keer uitzoeken.

Eerst maar eens uitzoeken waarom de fleischman BR 55 regelmatig gemist wordt op de melders. Vreemd omdat dit de enige loc is die dit probleem heeft. Zal er eerst eens een wagon achterhangen die weerstand as heeft (dus ook gedetecteerd wordt). Als het probleem dan weg is weet ik zeker dat het echt aan de loc ligt en niet aan wat anders.

Wordt binnenkort weer vervolgd,

Dave.......

  • Offline Offline
  • Berichten: 3866
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #1630 Gepost op: 10 februari 2022, 00:12:29 »
Wat vindt jij het voordeel van hun eigen lijm t.o.v. de houtlijmmethode?
En maak je ‘t eerst nat met ontspannen water, of alcohol?
Met hartelijke groet.
Dave

Rheinburg tijdperk V/VI

Frank 123

  • Offline Offline
  • Berichten: 4677
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #1631 Gepost op: 10 februari 2022, 06:33:59 »
Hoi Dave,

Ik maak het het inderdaad wel eerst nat. Gebruik ik water uit de wasdroger voor (kalk vrij) verder vloeit de lijm van Koemo heel goed de ballast in, blijft hij flexibel (wat dus weer geluid scheelt) en bij verdunde houtlijm had ik toch nog wel eens dat je een soort van vliesje op je ballast kreeg waardoor het een net niet mooi uitzag. Heb je met deze lijm absoluut geen last van.

Dave.......

  • Offline Offline
  • Berichten: 3866
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #1632 Gepost op: 10 februari 2022, 10:44:09 »
Dankje,

Water uit de droger, nooit kunnen bedenken hahaha.
Briljant
Met hartelijke groet.
Dave

Rheinburg tijdperk V/VI

Robkop

  • in 1964 met modelspoor begonnen
  • Offline Offline
  • Berichten: 941
  • M* & bezig te digitaliseren
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #1633 Gepost op: 10 februari 2022, 15:22:26 »
Moet je s kijken wat er normaliter aan goed materiaal (kalkvrij water) wordt weg gegooid of verspild.
Kun je ook prima je stoomstrijkijzer mee vullen, of de verdamper in een enkele M* lok (gele Ludmilla).
Overigens heb ik voor het lijmen van ballast, goede ervaring met verdunde boekbinders-lijm, destijd sgekocht bij Pipoos. Dat blijft een beetje flexibel.
De groeten van Rob

tonp7

  • Offline Offline
  • Berichten: 166
    • Numansbaan
Re: Bahnstrecke 5867
« Reactie #1634 Gepost op: 10 februari 2022, 15:23:41 »
Hoi Frank,
Ik gebruik ook het Koemo ballast maar dan met verdunde boekbinderslijm. Dit blijft ook elastisch en geeft ook geen vliesje.
Wel heb ik de ervaring dat de ballast donkerder van kleur wordt na het aanbrengen van de lijm.
Heb jij dat ook?


Ik gebruikte in het begin water met drupje dreft om het vooraf vochtig te maken. Ben nu overgestapt op Glassex. Werkt zeker zo goed en je heoft niets te mengen.


Ton
Ton
Ik trein met: schaal TT, BiDiB IF2, ReadyBoost, GBM16TS, OneControl, LightControl, ST4 en iTrain v5