Het gaat toch om de manier van reizen en niet zo zeer het verschil in de duur van de reis? Reizen is een belevenis.
https://www.nrc.nl/nieuws/2019/10/10/internationale-nachttrein-richting-wenen-rijdt-eind-2020-weer-a3976285Hint: tel eens hoeveel keer het woord 'subsidie' in het artikel voor komt
Maar... een Oostenrijkse staatsonderneming krijgt subsidie van NL om een trein te laten rijden , op vrijwel dezelfde route waar in de wintermaanden ook een Nederlandse private ondernemer (treinreiswinkel) met veel financieel risico en zonder subsidie ook een nachttrein laat rijden. De capaciteit op die route gaat met een factor x omhoog, maar niet in gelijke tred met het aantal reizigers. Dit kan niet anders dan dat de Treinreiswinkel of voor ze mogelijk failliet gaan moeten besluiten hun Alpen Express te beëindigen, of na ze failliet gaat.. klinkt mij als oneerlijke concurrentie, ingegeven door de overheid. En je kan er moreel gezien niets van zeggen, want milieu en klimaat. Ik had als NL overheid, of de TRW ook subsidie gegeven (ze hebben, samen met EETC toch maar mooi iets in stand gehouden waar de overheid (NS) geen brood meer inzag), of bedongen dat de trein van de OBB niet mag concurreren en dus Innsbruck niet als bestemming had mogen aandoen.Ben benieuwd hoe anderen daar tegenaan kijken.
Vraag me op het moment eigenlijk af van welke maatschappij de locs komen die die Alpen Expressen gaan/blijven rijden.De 1200en die gebruikt werden ,kunnen/mogen die nog ingezet worden voor die treinen ?Zo nee wat is/word het dan ?