Een overstap in Düsseldorf? Wauw! Wat is erop tegen om een directe verbinding met Amsterdam in te leggen, zeker in een tijd dat we vliegtuigjes moeten gaan inruilen door treinen waar mogelijk is een terugkeer van directe spoorverbindingen een vereiste!
Prima! En subsidieer die handel maar. Doen we ook al jaren met de luchtvaart.Heb wel zin in een retourtje Wenen. Lekker trammetjes kijken.
...er moet (en gaat) weldegelijk geld bij in de vorm van subsidie om het kostenplaatje rond te krijgen.
Dat moeten zou wel gek zijn, internationaal verkeer is vrijgegeven van exclusiviteiten en daarmee volledig voor de commerciele markt.Die zomaar gaan subsidiëren is een oneerlijke concurentie met ander internationaal verkeer wat niet gesubsidieerd word en ook gewoon hun eigen broek ophoudt.Een Intercity Berlijn, een Intercity Brussel, een ICE, een Eurostar en een Thalys, allemaal voorbeelden van internationaal verkeer wat succesvol draait zonder subsidie en een benadeelde positie zouden krijgen als een andere verbinding ineens gesubsidieerd zou worden.