Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Encyclopedie
Help
Zoek
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€85.00
Per saldo:
€-165.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 20-05-2022
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Roco 2242 rijdt belabberd
door
Hielke Breider
Vandaag
om 20:21:10
Raadplaatje
door
frank002
Vandaag
om 20:16:03
Artitec Hondekop IC-uitvoering, model 2020, materieelbespreking.
door
Corné81
Vandaag
om 20:15:40
Treinbaan verticaal opbergen. Is dat handig?
door
Jeronimos
Vandaag
om 19:14:14
TEE RAm of DE4
door
borotof
Vandaag
om 19:11:35
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
DJV
Vandaag
om 19:09:23
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
MichielB
Vandaag
om 19:01:23
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
sncf231e
Vandaag
om 18:55:34
1st Dutch US Convention, 21 en 22 mei 2022, Aalten
door
Ronald Halma
Vandaag
om 18:43:34
Bruikbare etsplaten voor NS4000 en NS4700 tenders, en NS slijptrein?
door
Rob Moerkerken
Vandaag
om 17:57:40
Handleiding/documentatie gezocht Pola-Maxi ? BR89
door
Silvolde
Vandaag
om 17:55:46
Rondom Charlois
door
Alewijn
Vandaag
om 17:38:52
Frans loodsje et cetera
door
Noordernet
Vandaag
om 17:35:27
Waar ik mee bezig ben en wat ik gemaakt heb
door
janvanbemmel
Vandaag
om 17:25:51
Hoe zaag je een Lima hondekop door?
door
Duikeend
Vandaag
om 16:08:17
Actuele bediening Oosterhout met goederentreinen
door
Rick
Vandaag
om 15:51:06
BNLS modulebaan Werkspoor-Kathedraal hervat.
door
NS264
Vandaag
om 15:01:36
Stoomtrein Goes-Borsele: Wat zijn we aan het bouwen
door
martijnhaman
Vandaag
om 13:43:22
Gezocht: beschrijving Roco Modellen
door
eelco
Vandaag
om 13:14:02
NTM goederenwagens in Spoor-0
door
FritsT
Vandaag
om 13:08:36
EifelBurgenBahn
door
Hendrik Jan
Vandaag
om 11:24:06
Airbrushes, wat is de beste tool en wat zijn de verschillen?
door
Bahn-AG
Vandaag
om 11:00:32
Ex-DB TEE VT11.5 krijgt nieuw leven bij Railadventure
door
Modellbahnwagen
Vandaag
om 10:47:05
Eén compressor en een hoop vragen
door
GerardvV
Vandaag
om 10:29:39
Hoe ziet de ultieme handregelaar er uit?
door
bask185
Vandaag
om 10:14:11
Fleischmania Nostalgia
door
Piet Groot
Vandaag
om 09:35:20
No Slot!
door
Falkenberg
Vandaag
om 09:25:28
Bouw van mijn LTM-Garrat in spoor-0
door
Jelmer
Vandaag
om 07:49:12
Baanplannen van langgerekte stations
door
Jelmer
Vandaag
om 07:47:12
functiemappen decoder Doehler & Haass
door
saskia
Vandaag
om 00:29:35
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Materieel
|
LTM-51 Garratt in messing, Spoor-0
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
Vorige
-
Volgende
-
1
...
88
89
[
90
]
91
92
...
96
Omlaag
Auteur
Topic: LTM-51 Garratt in messing, Spoor-0 (gelezen 159460 keer)
FritsT
Offline
Berichten: 7399
Re: LTM-51 Garratt in messing, Spoor-0
«
Reactie #1335 Gepost op:
29 november 2021, 16:30:25 »
Kniesoor?
Gelogd
Hendrik Jan
Offline
Berichten: 6579
46%, unchillfiltered, natural colour
Re: LTM-51 Garratt in messing, Spoor-0
«
Reactie #1336 Gepost op:
29 november 2021, 16:32:43 »
Gelogd
Never trust a man who, when left alone with a tea cozy, doesn't try it on
-Billy Connolly
Ivo tB
Offline
Berichten: 5210
Re: LTM-51 Garratt in messing, Spoor-0
«
Reactie #1337 Gepost op:
29 november 2021, 17:28:32 »
Maar de eeuwige twijfel van de bouwer zelf.....
. Herkenbaar dit hoor. Het moet goed tot in de puntjes. En eerlijk gezegd ziet dat wat je laat zien er gewoon super uit
mvg,
Ivo
Gelogd
mvg,
Ivo
*
Hirschsprung
Online
Berichten: 117
Re: LTM-51 Garratt in messing, Spoor-0
«
Reactie #1338 Gepost op:
29 november 2021, 17:47:24 »
Citaat van: FritsT op 29 november 2021, 16:30:25
Kniesoor?
Die wel ja….. deurklink.??
Gelogd
FritsT
Offline
Berichten: 7399
Re: LTM-51 Garratt in messing, Spoor-0
«
Reactie #1339 Gepost op:
29 november 2021, 18:53:00 »
Ja, over die deurklinken hebben we het er met zijn tweetjes al ruim over gehad en daar is het laatste nog niet over gezegd. Vooralsnog gaan de deurklinken er NIET op, maar of ze er ooit op hebben gezeten......Thats the question. Foto' zijn er niet van (tot nu toe)
dus de tussenstand: Kniesoor - FritsT = 1 - 1 (wat zei Frits van Turenhout ..... nul - nul was bekender)
«
Laatst bewerkt op: 29 november 2021, 20:30:25 door FritsT
»
Gelogd
FritsT
Offline
Berichten: 7399
Re: LTM-51 Garratt in messing, Spoor-0
«
Reactie #1340 Gepost op:
29 november 2021, 19:06:59 »
Klemmen uit het Schaal-0 assortiment van Mannfred Bauer en wat koperdraad 0,4.
De basisbundel,
Buigen en aanleggen komt nog wel. Het past in ieder geval.
Gelogd
FritsT
Offline
Berichten: 7399
Re: LTM-51 Garratt in messing, Spoor-0
«
Reactie #1341 Gepost op:
29 november 2021, 23:26:05 »
Ik moet een stap achteruit om vooruit te kunnen.
Draad van 0,4 is wel buigzaam maar echt te dun gezien de doorvoeren en kranen op de rookkast.
0,5 of 0,6 is dan de optie, maar de klemmen hebben niet genoeg plaats voor 5x0,6. Dus dan maar testen met 0,5 of grotere klemmen zien te maken.
Als snel kwam ik er achter dat niet eerst de klemmen vastgezet moeten worden maar dat de leidingen compleet (links en rechts) voorgevormd moeten worden en daarna pas worden vastgeklemd. (na het spuiten ?) Klemmen worden dus gelijmd.
Maar eerst nog maar eens een nachtje over slapen. Haast heb ik niet en dit is een blikvanger.
Zo ziet het er met 0,5 messingdraad aan de rechterkant uit. Linker kant morgen testen want beide kanten moeten smoelen.
Gelogd
FritsT
Offline
Berichten: 7399
Re: LTM-51 Garratt in messing, Spoor-0
«
Reactie #1342 Gepost op:
30 november 2021, 10:58:20 »
Verder met testen met 0,5 draad en de gegoten onderdelen (waar nog gaatjes in geboord moesten worden ).
0,5 lijkt de goede maat en dat is ook mazzel met de klemmen.
Maar wat een klus...
Twee extra steunen op het model tov 1:1 zijn niet overbodig. Je blijft buigen en wat is de goed buighoek
van boven naar beneden:
1.stoombel
2.sproeier
3.blazer (loopt naar onderzijde rookkast)
4.luchtpomp
5.pyrometer
Helemaal links moet nog een afsluiter met handel. Dat gietdeel moet ik nog maken.
Gelogd
FritsT
Offline
Berichten: 7399
Re: LTM-51 Garratt in messing, Spoor-0
«
Reactie #1343 Gepost op:
30 november 2021, 13:43:49 »
Weer wat uurtjes verder.
De puzzel begint in elkaar te vallen. Een vast deel op de rookkast en "aan te schuiven" deel van losse leidingen want alles passend buigen aan twee uiteinden is ondoenlijk.
Gelogd
FritsT
Offline
Berichten: 7399
Re: LTM-51 Garratt in messing, Spoor-0
«
Reactie #1344 Gepost op:
30 november 2021, 14:51:27 »
Dit zijn overuren voor de oogjes en puzzel/hersencellen.....
nu een lange pauze.....beentjes strekken in het bos (als het droog is.)
Maar ik heb het gevoel dat er schot in komt.
waarom moest ik ook alles demontabel willen houden?...
Maar ja, straks bij het spuiten heb ik er waarschijnlijk veel plezier van.
131731
Gelogd
FritsT
Offline
Berichten: 7399
Re: LTM-51 Garratt in messing, Spoor-0
«
Reactie #1345 Gepost op:
01 december 2021, 23:24:47 »
Dit valt echt onder de term : Under Construction.
Zowel stappen vooruit als achteruit om het passend te krijgen en de verhoudingen van de afmetingen van leidingen en gietedelen overtuigend te houden. Soms probeer ik ook wel H0 onderdelen. Onderdelen van Spur-1-Werkstat voor Duitse locomotieven....als olifanten zo groot.
Ook (lang) bezig geweest met het buigen van de RVS handrail, uit één stuk rondom. Dat is echt een klus.
En dan maar wat plaatjes van iets wat nog lang niet af is.
en allemaal onder het motto:
Zo niet, dan toch, tenzij...
.....................
De luchtpomp is inmiddels vast gesoldeerd (70 graden soldeer). Los is toch geen goed idee.
Aan de binnenkant zie je niets van al die "rommel". Moet wel demontabel blijven.
Laatste stand van zaken.
132047
«
Laatst bewerkt op: 01 december 2021, 23:31:03 door FritsT
»
Gelogd
roadster36
Offline
Berichten: 5350
Team Mitropa
Re: LTM-51 Garratt in messing, Spoor-0
«
Reactie #1346 Gepost op:
02 december 2021, 00:44:59 »
t schiet nou lekker op
Gelogd
FritsT
Offline
Berichten: 7399
Re: LTM-51 Garratt in messing, Spoor-0
«
Reactie #1347 Gepost op:
02 december 2021, 10:40:39 »
Ja Jan, het schiet op maar nog lang niet klaar
-waterleidingen links en rechts
-condensleiding stoombel
-stoomaanvoer luchtpomp rechts
-kolenbakdeksels (nieuwe etsplaatsjes) met scharnieren
-inrichting machinistenhuis. Dat is niet even een enkel armatuurtje bevestigen.
-dakdoorvoer vacuumrem
-
dakdoorvoer stoomverwarming
-raamkozijnen / spijlen
-bepalen van het versfschema
-zandstralen
-spuiten
-electra aansluiten
-genieten van het werkstuk
«
Laatst bewerkt op: 03 december 2021, 19:44:43 door FritsT
»
Gelogd
FritsT
Offline
Berichten: 7399
Re: LTM-51 Garratt in messing, Spoor-0
«
Reactie #1348 Gepost op:
02 december 2021, 15:01:16 »
De waterleiding vanuit het machinistenhuis naar de klepkast bovenop de ketel.. Helemaal demontabel houden en na het spuiten pas vastzetten.
Maar het is net Mikado .....wat eerst ? Dat is dus niet deze leiding maar eerst die 5 langs de ketel.
De leiding (1,2 mm) kan gelukkig net in een gat (1,4) in de vastgeschroefde klepkast gestoken worden.
Onderzijde zet je na het spuiten vast met 2 draadjes die je binnen in de ketel even ombuigt.
Voor de vuurkist langs het machinistenhuis in.
132258
«
Laatst bewerkt op: 02 december 2021, 15:15:04 door FritsT
»
Gelogd
FritsT
Offline
Berichten: 7399
Re: LTM-51 Garratt in messing, Spoor-0
«
Reactie #1349 Gepost op:
02 december 2021, 18:42:04 »
De stoomleiding naar de luchtpomp zorgde voor hoofdbrekens. Een 1,0 mm draad aan beide uiteinden gebogen en twee bevestigingspunten. In 0 lukte het om een 0,8 door deze bevestigingspunten te wurmen, maar de 1,0 mm draad.. dat gaat niet. En toen zag ik, na een aantal uren. het licht.
De draad in twee delen gesplitst en de linker gemaakt van 0,8/1,0 buis met 0,8 draad er in om te kunnen buigen (massief). Maar het uiteinde is een open buis. De andere kant heb ik afgedraaid van 1,0 naar 0,8. En precies op het raakvlak zit het bevestigingspunt om het zicht op een naad helemaal weg te werken.
132342
Gelogd
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
Vorige
-
Volgende
-
1
...
88
89
[
90
]
91
92
...
96
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Materieel
|
LTM-51 Garratt in messing, Spoor-0