Doel:€250.00
Donaties:€142.00

Per saldo:€-108.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 15-05-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Diorama “oefen projectje” door Duikeend
Vandaag om 01:20:05
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
Vandaag om 00:58:39
18 mei modelspoorbeurs Houten door nighttrain1
Vandaag om 00:58:05
Papier op hout H0 NS rijtuigen door janw
Vandaag om 00:13:07
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 00:01:32
Van Dapol spoor 0 class 08 naar NS 500/600 door roadster36
18 mei 2024, 23:55:07
BR218 van roco, digitaal reageert niet meer door baltus
18 mei 2024, 22:55:42
Raadplaatje door GerardvV
18 mei 2024, 22:54:03
Cherteau, fictieve Waals industriedorp door NS264
18 mei 2024, 22:16:50
Kurkschors door Te 2/2
18 mei 2024, 22:07:41
Bauarbeiten im gange door Wim Vink
18 mei 2024, 21:17:07
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door class 37
18 mei 2024, 21:09:10
z21 start update door 008200
18 mei 2024, 20:43:58
Frans loodsje et cetera door Noordernet
18 mei 2024, 20:19:21
De Stripwinkel door Pauldg
18 mei 2024, 19:54:00
EifelBurgenBahn door Reinout van Rees
18 mei 2024, 18:47:46
Trafo 1963 TEMSI 202 gemaakt voor 220V. Is er iets om van 230V > 220V te gaan? door Pauldg
18 mei 2024, 18:32:37
Modelspoorbeurs MSC Spijkspoor zaterdag 25 mei 2024 door Suchet
18 mei 2024, 17:25:02
US diorama in H0 door Wim Vink
18 mei 2024, 16:19:30
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Arjan6511
18 mei 2024, 16:02:37
Don Sibley's Rotbach Stadt (H0m) door GD
18 mei 2024, 15:41:50
brug over troebelt water door HuubvG
18 mei 2024, 15:23:49
Vraag over Fleischmann Engels wissels 6164 en 6165 door Jeroen Water
18 mei 2024, 14:47:33
La Fabrique des petit reseaux (1:87, 0,16m2) door tothebeach
18 mei 2024, 14:40:21
Stationsplein Baden Baden door Dion
18 mei 2024, 14:30:18
NTM Postwagen, Spoor-1 door FritsT
18 mei 2024, 13:14:14
Onshape cursus door Hans van de Burgt
18 mei 2024, 12:41:30
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
18 mei 2024, 11:45:04
Goederentreinen door Jeronimos
18 mei 2024, 11:38:53
Wat betekent geel rond teken op talbot zelflosser NS? door sneek
18 mei 2024, 11:36:40
  

Auteur Topic: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.  (gelezen 111554 keer)

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 12344
    • sleutelspoor
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #375 Gepost op: 30 september 2023, 11:22:37 »
extra toegevoegde informatie uit de zondagskrant van vandaag 29 september.


Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Bertholdowitsch

  • Offline Offline
  • Berichten: 52
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #376 Gepost op: 02 oktober 2023, 10:03:40 »
De Bentheimer Eisenbahn gaat ervan uit dat de hervatting van het personenvervoer naar Nederland doorgaat: zie onderstaand (vertaald) bericht:

Landkreis financieert treinen voor het traject naar Nederland

De Landkreis Grafschaft Bentheim geeft de Bentheimer Eisenbahn een lening van drie miljoen Euro. Dit heeft de Kreistag besloten. Het geld is bedoeld voor treinen die tussen Neuenhaus en Coevorden vanaf 2026 gaan rijden. De Bentheimer Eisenbahn - een dochterbedrijf van de Landkreis - heeft tweedehands dieseltreinstellen van de Deutsche Bahn gekocht (ter verduidelijking: voor het genoemde traject).

Bron: https://www.ndr.de/nachrichten/niedersachsen/osnabrueck_emsland/Landkreis-finanziert-Zuege-fuer-Bahnstrecke-in-die-Niederlande,aktuellosnabrueck10108.html

roco

  • Offline Offline
  • Berichten: 1918
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #377 Gepost op: 02 oktober 2023, 11:25:10 »
Ik was zaterdag in Bad Bentheim . Heb er 1 goederentrein zien binnenkomen met een DB elok 185 en die elok is later teruggegaan richting oosten . Achterop koppelde een G2000 van de BE aan en die vertrok richting Coevorden . Vraag is hoeveel goederentreinen rijden er nog bij de BE richting Coevorden . Dagen en tijden zijn welkom . Kan die niet vinden via internet .

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 12344
    • sleutelspoor
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #378 Gepost op: 02 oktober 2023, 11:43:57 »
Deze worden zelden openbaar gemaakt. waarvan akte!
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 12344
    • sleutelspoor
Bentheimer Eisenbahn AG verplaatst Deutsche Bahn LINT41 motorwagens van Mukran n
« Reactie #379 Gepost op: 10 november 2023, 20:12:48 »
Bentheimer Eisenbahn AG verplaatst Deutsche Bahn LINT41 motorwagens van Mukran naar Nordhorn


Bentheimer Eisenbahn AG werkt op volle toeren aan de voorbereidingen voor de geplande verlenging van de RB 56 naar Coevorden in Nederland. Al in 2026 zullen de blauw-witte motorwagens elk uur pendelen tussen Bad Bentheim en Coevorden (NL).


De grensoverschrijdende verbinding biedt een enorme meerwaarde voor beide regio's. Of u nu een vakantieganger, school, student of forens bent – een goede verbinding met het lokale openbaar vervoer versterkt de steden en gemeenten als vestigingsplaats en ook op het gebied van toerisme.


Een belangrijke bouwsteen voor de voortzetting van betrouwbaar en comfortabel personenvervoer per spoor op het traject van Bentheimer Eisenbahn AG is een uitbreiding van het wagenpark. Om deze reden kocht het bedrijf in september LINT 41-motorwagens van Deutsche Bahn. Het voertuigtype is de voorloper van het huidige wagenpark van Bentheimer Eisenbahn AG. In de komende jaren zullen drie LINT 41 motorwagens de bestaande vloot versterken om een betrouwbaar treinverkeer in de provincie Bentheim tot aan Coevorden (NL) te blijven garanderen.









Om een veilige overdracht van de gekochte locomotieven van Mukran op Rügen naar Nordhorn te garanderen, reisde het team van de werkplaats van het spoorvoertuig en de manager van de spoorwegexploitatie Gert Meenken vijf dagen naar Mukran. De voertuigen zijn aan de tand gevoeld en rijklaar gemaakt. In de loop van vier dagen werkte het team aan de drie "eerste" voertuigen en voerde het tests uit van de radio, elektra, remmen, motoren en wisseltreinbesturing (PZB) - een veiligheidstechnologie in het treinverkeer die bedoeld is om menselijke rijfouten te compenseren. Zo remt de trein automatisch af bij het passeren van een stopsein. Daarnaast zijn koppelingsslangen en accu's vervangen, smeermiddel en koelvloeistof bijgevuld, zijn de wielen ingemeten en zijn de remsystemen onderworpen aan een druktest.


Voorafgaand aan de ongeveer 12 uur durende transferreis voerde het team in Mukran een laatste vertrekcontrole uit op de voertuigen. Daarna rolden de drie LINT 41's over de Rügenbrug het vasteland op in de richting van Grafschaft Bentheim.
In het centrale depot van Bentheimer Eisenbahn AG worden de motorwagens onderworpen aan revisiewerkzaamheden en een algemene inspectie in de eigen werkplaats van het spoor. Daarnaast worden de nieuwe toevoegingen visueel herzien en aangepast aan de bestaande voertuigen voordat ze worden ingezet voor het personenvervoer per spoor naar Coevorden (NL).
Binnenkort worden nog eens drie LINT 41's overgebracht van Mukran naar Nordhorn, naar het centrale depot van Bentheimer Eisenbahn AG. Het verdere gebruik van de voertuigen is nog niet precies gedefinieerd.
Bron en foto's: Bentheimer Eisenbahn november 2023
« Laatst bewerkt op: 10 november 2023, 20:15:48 door Hans Reints »
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 12344
    • sleutelspoor
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #380 Gepost op: 23 november 2023, 17:55:31 »
Treinen van DB Regio naar Bentheimer Eisenbahn
In 2026 moeten er ieder uur blauw-witte treinstellen rijden tussen Bad Bentheim en Coevorden (RB56). Om deze reden werden er in september zes Lint-treinstellen van Deutsche Bahn overgekocht waarvan er drie aan de vloot zullen worden toegevoegd. Dit zijn de VT 116, 119 en 121 die respectievelijk bji de DB Regio de volgende nummers 648 001/501, 648 004/504 en 648 006/506 droegen.
De treinstellen werden door de Duitse Bahn als één pakket aangeboden. Omdat zes stellen voor de maatschappij teveel zijn zullen van de zes stellen één als onderdelen-leverancier gaan dienen, en zullen de andere twee weer verkocht worden. Van deze drie stellen is inmiddels bekend geworden dat deze vorige week woendag beschadigd zijn geraakt tijdens het transport naar Nordhorn. Ze zouden in aanraking gekomen zijn met een ICE-4 treinstel. De schade zou in de honderdduizenden euro's liggen.
De andere drie stellen zijn aan het begin van deze maand van Mukran overgebracht naar Bentheim waar ze een controlebeurt krijgen en de blauwe huisstijl van de Bentheimer Eisenbahn aangemeten zullen krijgen.
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Eric v C

  • werkt aan eigen variant Wutachtalbahn Sauschwänzlebahn
  • Offline Offline
  • Berichten: 960
  • Fleischmann H0 modelbouwer
    • Alt(ernatieve) Wutachtalbahn
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #381 Gepost op: 23 november 2023, 18:57:36 »
Dat is niet zo leuk. Hopelijk betaalt de veroorzaker, >:(

R v/d Hoven

  • Offline Offline
  • Berichten: 939
  • De 162: Terug van weggeweest!
    • Foto's van treinen
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #382 Gepost op: 23 november 2023, 21:02:26 »
https://www.bild.de/regional/bremen/bremen-aktuell/bahn-unfall-ice-kracht-in-stehenden-regionalzug-schock-fuer-550-passagiere-86110740.bild.html
Oeps... Die VT 118 is de voorste van de 3 die voor de BE onderweg waren.

Groet, Raymond van den Hoven
http://www.stichting162.nl = alles over de NS-162 !

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 12344
    • sleutelspoor
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #383 Gepost op: 25 november 2023, 14:14:33 »



Graf MEC Sinterklaasritten 2023
Om technische en spoorwegredenen kunnen we dit jaar de populaire Sinterklaasreizen niet uitvoeren met onze Grafschafter Museumtrein.

De Bentheimer Eisenbahn AG stelt ons dit jaar LINT 41-motorwagens ter beschikking voor de Sinterklaasritten. Een van deze motorwagens is de eerste motorwagen van dit type, die Deutsche Bahn AG 24 jaar geleden van de fabrikant ALSTOM ontving. Het type komt exact overeen met de motorwagens waarmee Bentheimer Eisenbahn AG momenteel het reizigersvervoer per spoor op de lijn van Bad Bentheim naar Neuenhaus exploiteert.
« Laatst bewerkt op: 28 november 2023, 15:14:45 door Hans Reints »
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 12344
    • sleutelspoor
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #384 Gepost op: 28 november 2023, 13:05:51 »
Naar aanleiding van bovenstaand bericht over de aankomst van Sinterklaas op een nieuw perron in Emlichheim, wat mij bij eerdere bezoeken niet was opgevallen, even een kijkje gaan nemen en zowaar ik heb het gevonden.!

766 De intentie bestaat nog steeds, en men geloof er in!


767 Het busstation van Eimlichheim laat zien dat er heel wat bestemming te bereiken zijn


768 Na even gezocht te hebben viel mij een verhoging met zwaarhek op. Dit stond gedeeltelijk op de afgesloten parkeerplaats van de BE bussen.


769 Door al dat hekwerk was het redelijk met onkruid bedekte perron te zien, maar moeilijk te fotograveren!


770 Even naar de ander kant gelopen, maar daar word het ook niet beter van. Heel lang hebben we het hier zonder hekken kunnen doen, maar ook hier laat Brussel zijn lange arm zien!!

PS. nagekomen bericht.
Graf MEC Sinterklaasritten 2023
Om technische en spoorwegredenen kunnen we dit jaar de populaire Sinterklaasreizen niet uitvoeren met onze Grafschafter Museumtrein.

De Bentheimer Eisenbahn AG stelt ons dit jaar LINT 41-motorwagens ter beschikking voor de Sinterklaasritten. Een van deze motorwagens is de eerste motorwagen van dit type, die Deutsche Bahn AG 24 jaar geleden van de fabrikant ALSTOM ontving. Het type komt exact overeen met de motorwagens waarmee Bentheimer Eisenbahn AG momenteel het reizigersvervoer per spoor op de lijn van Bad Bentheim naar Neuenhaus exploiteert.
« Laatst bewerkt op: 28 november 2023, 22:19:39 door Hans Reints »
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Bertholdowitsch

  • Offline Offline
  • Berichten: 52
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #385 Gepost op: 20 december 2023, 10:07:11 »
Hallo iedereen!

Ik had een paar maanden geleden geschreven dat ik van iemand had gehoord dat de minister van verkeer van Duitsland naar Laarwald zou komen en groen licht zou geven voor de subsidie van de heropening van het personenvervoer naar Coevorden.

Dit gaat dit jaar niet meer gebeuren. Er was plotseling een gat in de begroting van de Bundesregierung ontstaan: ik vermoed dat dat de reden voor de vertraging is. Of de minister überhaupt zelf komt vraag ik me af.

Vandaag staat een artikel in de Grafschafter Nachrichten waarin de baas van de Bentheimer Eisenbahn zegt dat hij hoopt dat het groene licht voor de subsidie vanuit Berlijn in het eerste kwartaal 2024 komt, en dat hij hoopt dat vanaf zomer 2024 met de werkzaamheden aan het spoor kan worden begonnen.

Een goede Kersttijd gewenst!

Bertholdowitsch

  • Offline Offline
  • Berichten: 52
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #386 Gepost op: 12 januari 2024, 11:26:35 »
Nog de beste wensen voor 2024!

Zojuist komt dit bericht binnen: https://www.gn-online.de/grafschaft/land-gibt-gruenes-licht-fuer-die-strecke-neuenhaus-coevorden-523943.html

Kort samengevat: de Bentheimer Eisenbahn had bij de regering van de deelstaat Nedersaksen gevraagd of ze al mogen beginnen met werkzaamheden ter hervatting van het personenvervoer op het traject tussen Neuenhaus en Coevorden, ook al is het geld uit Berlijn er nog niet. Vandaag heeft de minister van verkeer van die deelstaat de toestemming gegeven voor het beginnen met een deel van de werkzaamheden. Zoals in mijn vorige bericht gezegd zei de baas van de Bentheimer Eisenbahn dat ze hopen om na de zomer met de werkzaamheden te kunnen starten.

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 12344
    • sleutelspoor
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #387 Gepost op: 12 januari 2024, 11:29:58 »
We houden het stief in de gaten, ook nog de beste wensen voor 2024

(PS, Morgen nog naar Lingen?)
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Bertholdowitsch

  • Offline Offline
  • Berichten: 52
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #388 Gepost op: 12 januari 2024, 11:39:11 »
Wat is morgen in Lingen? Ik ben de komende tijd niet in Duitsland.

mass am see

  • Offline Offline
  • Berichten: 3769
  • de hondsrug baan
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #389 Gepost op: 12 januari 2024, 13:07:14 »
vorige week nog even in Coevorden gekeken





had het al vanuit de trein gezien (Emmen -Zwolle) maar nu ff met de auto er naar toe