Doel:€250.00
Donaties:€130.00

Per saldo:€-120.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 24-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Besselspoor
Vandaag om 14:59:47
Piko lok digitaal rijdt direct weg door Ronaldk
Vandaag om 14:46:54
"Nederlandse" modellen door spoorzeven
Vandaag om 14:42:29
Kortsluiting bij wissels door Spoorloos
Vandaag om 14:09:39
Bahnbetriebswerk "Altendorf" door AlbertG
Vandaag om 13:26:02
EifelBurgenBahn door Reinout van Rees
Vandaag om 13:20:27
Les Billards du Vivarais door MaraNCS
Vandaag om 13:14:04
RhB H0m, Albulisch door R.C.Grootveld
Vandaag om 12:59:03
Toon hier je (model)TRAM foto's. door hervé
Vandaag om 12:32:19
Gewoon wat busfoto's door hervé
Vandaag om 12:10:47
h0 diorama USA “The Paintshops” door Mudhen
Vandaag om 11:58:57
Doornvliet door mass am see
Vandaag om 11:44:10
BNLS modules: de groeten uit Berkel door Hans van de Burgt
Vandaag om 11:42:40
03-05-2024 - afscheidsrit NS ICMm 4011 door Modellbahnwagen
Vandaag om 11:34:24
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 11:14:38
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door Jack Black (NS1220)
Vandaag om 11:14:03
19 Toen door PlanU
Vandaag om 11:01:05
Schrootplaats door Kees (NS Blokpost 21 Klein Bruntendijk, Friesland)
Vandaag om 10:45:54
Alt Wutachbahn - Sau-Schwänzle-bahn Weizen - Zollhaus - Blumberg door Eric v C
Vandaag om 10:42:29
Bouw van tijdperk 1 HSM en SS rijtuigen door TonM
Vandaag om 10:09:06
20 en 21 april MobExpo door MOVisser
Vandaag om 09:52:38
Baan 'begroenen', hoe, wat en waarmee? door RBlok
Vandaag om 09:52:13
2nd Dutch US Convention, DRU Ulft NL 6/7 april 2024 door D_Loc
Vandaag om 09:38:55
Station Roodeschool door spoorijzer
Vandaag om 08:36:23
diorama, voor lange treinen. door Benelux795
Vandaag om 07:54:29
Raadplaatje door Benelux795
Vandaag om 07:51:23
US diorama in H0 door puntenglijder
Vandaag om 07:31:13
Bouw NS C 8605, BC 6012 en C 6820 door prutser
25 april 2024, 23:33:55
NS 6000 (in schaal 0) door FritsT
25 april 2024, 23:04:33
Toon hier je pas gereed gekomen (model-)spoorbouwsels ... door Bob R.
25 april 2024, 22:40:14
  

Auteur Topic: Voormalige V250 FYRA nu op Italiaanse sporen  (gelezen 31262 keer)

henk

  • Online Online
  • Berichten: 21678
Re: Lelijk eendje ontwaakt.......'FYRA' op Italiaanse sporen..
« Reactie #90 Gepost op: 14 november 2019, 16:11:57 »
Bij treinen moet je verder kijken dan je neus lang is. De fyra is mooi, zeker als je kijkt naar de Talgo in de USA



Allemachtig, ik zeg niks over mooi of lelijk, maar zou dat ding geen probleem met de luchtweerstand hebben?  ???
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Jeronimos

  • Now everything seems so faded and jaded.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8427
Re: Lelijk eendje ontwaakt.......'FYRA' op Italiaanse sporen..
« Reactie #91 Gepost op: 14 november 2019, 16:49:15 »

Uit dit document haal ik dat  het materieel voor maximaal 125 mijl/200 km) per geschikt is (commercieel).
Maar: Speed limit board in the Pacific Northwest Corridor showing that Talgo equipment is allowed to travel at 75 mph in this area while conventional passenger equipment is limited to travel at 65 mph. Dus met die weerstand valt het wel mee.
« Laatst bewerkt op: 14 november 2019, 16:51:02 door Jeronimos »
Jeroen

Rob Bennis

  • Stroomlijners, mijn favorieten
  • Offline Offline
  • Berichten: 864
    • Mijn YouTube filmpjes
Een oude bekende tegengekomen
« Reactie #92 Gepost op: 21 december 2021, 09:40:38 »
Hoi,

Ik kwam dit filmpje tegen van een oude bekende tegen die in Italië het toch prima naar zijn zin heeft. Ook zijn nieuwe jas staat hem erg goed, vind ik persoonlijk tien keer beter dan die Fyra kleurtjes. Laat design maar aan de Italianen over. Ook de naam FrecciaArgento heeft iets meer.
Ook het traject tussen Milaan en Taranto waar ze rijden, zo een beetje 1000 km afstand liegt er niet om. Alleen op het gebied van reizigers comfort schieten ze iets te kort, wat op zich geen wonder is want ze waren voor het relatief korte stukje Amsterdam Brussel gemaakt en niet voor 9uur reistijd.

Ben blij dat ze een goed plekje hebben gevonden

<a href="https://www.youtube.com/v/X63h5aVQNHA" target="_blank" class="new_win">https://www.youtube.com/v/X63h5aVQNHA</a>

Rob
Met vriendelijke groet,
Rob Bennis

YouTube
Mat 46
Mat 40

Eelco Storm

  • Pauze
  • Offline Offline
  • Berichten: 11415
    • Mijn fotoarchief
Re: Een oude bekende tegengekomen
« Reactie #93 Gepost op: 21 december 2021, 10:19:20 »
 Het blijft een mooi stuk design  (y)

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 3869
Re: Een oude bekende tegengekomen
« Reactie #94 Gepost op: 21 december 2021, 11:51:54 »
Dat reizigerscomfort vergelijken met waar ze voor gebouwd zijn in Nederland zegt niet zoveel, want in Italië is het complete interieur van die stellen compleet vernieuwd.

Ronald Halma

  • Organisator US Convention Nederland
  • Offline Offline
  • Berichten: 15437
  • Modelrailroading is fun!
    • Team USA Metusa Junction
Re: Een oude bekende tegengekomen
« Reactie #95 Gepost op: 21 december 2021, 12:07:26 »
Het blijft een mooi stuk design  (y)

Blijf ze spuuglelijk vinden  ;D  Alle gekheid, weggegeven voor een habbekrats en blijkbaar viel het dus wel mee met die onbetrouwbaarheid ;)

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 25302
    • Pagina van klaas
Re: Een oude bekende tegengekomen
« Reactie #96 Gepost op: 21 december 2021, 12:10:08 »
Of die Italianen vinden het niet erg als er onderweg een stuk blik afvalt. 8)

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 3869
Re: Een oude bekende tegengekomen
« Reactie #97 Gepost op: 21 december 2021, 12:11:55 »
Sowieso heeft het toen de stellen terug waren in Italie ook nog járen geduurd voor ze de stellen daar werkend hadden, en rijden ze daar ook niet de snelheden er meer mee waar V250 voor besteld was hier.

Het is ook maar een deel van de stellen wat daar nu is komen te rijden, en deel staat nog aan de kant.

Rob Bennis

  • Stroomlijners, mijn favorieten
  • Offline Offline
  • Berichten: 864
    • Mijn YouTube filmpjes
Re: Een oude bekende tegengekomen
« Reactie #98 Gepost op: 21 december 2021, 12:50:05 »
Ik heb de beschrijving van de video even door Google translate getrokken om wat meer info te krijgen
Citaat
Het duurde minder lang dan verwacht, maar aan de andere kant was het voorspelbaar met alle problemen die ze de afgelopen maanden hebben gehad. In de zomer van 2019 kwam de ETR700 Frecciargento ex V250 Fyra in dienst ter vervanging van de Frecciabianca Adriatici, die tot nu toe werden uitgevoerd met 6 Uic-Z, 2 GC en 1 BHR in symmetrische dubbele tractie van E414. In het begin werd de ETR700 op de verbindingen van en naar Milaan-Ancona en Pescara gezet. Vervolgens, met de levering van andere treinen van de Hitachi Rail-fabriek in Pistoia, werden steeds meer Frecciabianca vervangen, die Bari, Taranto en Lecce bereikten. De eerste paar maanden leverden veel problemen op, zoals deurblokkering  en software, maar na verloop van tijd werden ze opgelost.

Zoals eerder vermeld, presenteerden ze echter, eenmaal aangekomen in Puglia, twee andere fundamentele problemen, een was die van de weinige toiletten die beschikbaar waren in het hele treinstel en de andere het minder aantal rijtuigen daar de Frecciabianca er negen had.

Na de lockdown van maart tot mei 2020 zijn half juni alle langeafstandsverbindingen hersteld met 50% zitcapaciteit.  Na de lockdown waren veel toeristen die wilden reizen voor vakantie of andere bewegingen. Dit leidde echter tot een snelle beperking op Trenitalia-tickets, zowel door het kleinere aantal zitplaatsen als voor het minder aantal rijtuigen die dit treinstel hebben. Vervolgens, met het einde van de volledige levering van ETR700 (ontbreekt de 03), heeft Trenitalia besloten om in Adriatica de ETR500 Frecciarossa te plaatsen in plaats van alle ETR700 Frecciargento en tussen Milaan en Venetië het omgekeerde, dat wil zeggen om de ETR500 te vervangen door de ETR700.
Met deze wijziging worden de ETR500 Frecciarossa die in de Adriatica rijdt uitgebried, met slechts twee Frecciabianca Venetië-Lecce verbindingen over, en drie Frecciargento Milaan-Ancona/Pescara verbindingen.  Het moet gezegd worden dat de ETR700 het in Puglia maar iets meer dan een jaar volhield maar het is ook waar dat met de weinige rijtuigen die ze hadden het aantal stoelen minder waren dan de klassieke UIC-Z. De volgende Frecciargento die voorbestemd zijn om uit de Adriatica te verdwijnen zijn de laatste drie routes, evenals de twee op Ancona en die op Pescara, ter vervanging van andere ETR500 Frecciarossa. In deze video zie je verschillende ETR700 aankomen, vertrekken en doorreizen in Ozzano Emilia, Rimini, Marotta Mondolfo, Riminifiera en Cesena.

Alle ETR700 rijden dus met uitzondering van de 03, wat daarmee aan de hand is vertelt het verhaal niet.
En de probleempjes die ze in het begin hadden zijn dus opgelost.  Ze waren alleen niet goed inzetbaar vanwege het minder aantal rijtuigen ten opzichte van de trein die ze vervingen.

Dus Klaas het blik zit er nog allemaal aan  ;D ;D
Rob
Met vriendelijke groet,
Rob Bennis

YouTube
Mat 46
Mat 40

Dpc Fo

  • Offline Offline
  • Berichten: 1488
    • Mijn fotosite
Re: Een oude bekende tegengekomen
« Reactie #99 Gepost op: 21 december 2021, 14:29:59 »
Of dat blik is allemaal vervangen door de 03 te kannibaliseren... ;D
Zonder dwarsliggers geen spoorlijn

Groeten, Carlo

HuubvG

  • Offline Offline
  • Berichten: 3742
Re: Een oude bekende tegengekomen
« Reactie #100 Gepost op: 21 december 2021, 14:31:44 »
Ik vind ze ook spuuglelijk, net als Ronald Halma. :)
Die rare knik in de neus/raampartij...  :-X   Doet me denken aan Goofy, Mickey Mouse en de nieuwe kever van VW, de Beetle:


plaatje: Google

Ook zo'n maf neusje, je moet 2× kijken wat de voor- of achterkant is (dat hoeft dan weer niet bij het treinstel).  ::) 
« Laatst bewerkt op: 21 december 2021, 14:38:02 door HuubvG. Reden: correctie »

Hasenwald

  • Offline Offline
  • Berichten: 771
    • Mijn andere hobby: een vijver webshop
Re: Een oude bekende tegengekomen
« Reactie #101 Gepost op: 21 december 2021, 15:16:36 »
Het zal idd altijd een lelijke (en waarschijnlijk slechte) trein blijven. Lima onder het grootspoor zeg maar. En welke kleurstelling dan ook, kan dat niet verbloemen.


De vergelijking met de Beetle zie ik zo snel niet. En als ik wat langer kijk, nog niet....
« Laatst bewerkt op: 21 december 2021, 17:24:29 door Hasenwald »
Groet, Enrico

Hasenwald  |  Epoche III-IV-V  | H0 Roco-Line 2.1  |  BMD16N-SD  |  Digikeijs 4018  |  IB II  |  Power 4  |  iTrain Plus

ReneN

  • Gast
Re: Een oude bekende tegengekomen
« Reactie #102 Gepost op: 21 december 2021, 15:28:57 »
In de nieuwe uitmonstering vallen ze nog best mee hoor... en hier wordt graag vergeten dat het niet alleen aan de incompetentie van Ansaldo lag, maar ook aan die van Nederlandse politici en managers.
« Laatst bewerkt op: 21 december 2021, 15:45:50 door Bert van Gelder »

Ivo tB

  • Offline Offline
  • Berichten: 5421
Re: Een oude bekende tegengekomen
« Reactie #103 Gepost op: 21 december 2021, 15:50:08 »
Als eenvoudig reiziger heb ik een behoorlijk aantal keren tussen Rotterdam en Schiphol vv met deze treinstellen gereden. De afwerking liet nogal te wensen over. Onder andere simpele dingen als hard rammelende bagagerekken dankzij het feit dat was vergeten dat sommige dingen in rubber hadden moeten zitten. Om nog maar te zwijgen van de harde knallen die door het treinstel galmden als je een tunnel in reed. Kennelijk was de stalen beplating ergens niet bestand tegen de luchtdrukverschillen die daarbij ontstaan. Van inspecteurs heb ik begrepen dat het eerste geleverde stel nog redelijk was afgewerkt, maar dat in de latere stellen veelal bedrading los was aangebracht.

Misschien is dat nu allemaal hersteld, maar zoals ze waren geleverd - al dan niet onder druk van NS of anderen - bleken ze toen niet verantwoord inzetbaar.

Dat ze er nu mooi uitzien is prima. De Fyra kleuren vond ik ook niet misstaan overigens.

mvg,
Ivo

*

hooidonk

  • Offline Offline
  • Berichten: 492
Re: Een oude bekende tegengekomen
« Reactie #104 Gepost op: 21 december 2021, 17:28:12 »
Mooi!  :)

Zullen ze hem nu eindelijk in model gaan uitbrengen?
Het aanrechtbaantje: van Gasfornuis Noord tot Gootsteen CS