Doel:€250.00
Donaties:€35.00

Per saldo:€-215.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 12-10-2019
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Staat de NS lok 3737 momentel in het NSM ? door Peter Kleton
Vandaag om 23:48:20
DR wagentjes uit oude Fleischmann tweeassers. door Noordernet
Vandaag om 23:38:07
BMB 00-modulebaan, Algemeen. door Thijs1271
Vandaag om 23:22:32
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door V200-G2000
Vandaag om 23:17:28
Van Kranbach naar Haanrade in spoor 0 door rhberk
Vandaag om 23:17:21
Digikeijs DR5052 draaischijfmodule door PeterV
Vandaag om 23:16:34
Montage bouwkit Weinert BR 93 door wob
Vandaag om 23:08:09
EifelBurgenBahn door Wim Hesselink
Vandaag om 22:56:27
Roco NS 200/300 Sik, model 2019 door Floris Dilz
Vandaag om 22:51:19
Projekt 083-338 door dimo1_dimo1
Vandaag om 22:19:14
Spoor op industrieterrein Lage Weide door Kronefan
Vandaag om 22:18:38
Rondom Charlois door Modellbahnwagen
Vandaag om 22:07:06
Modules van Kees Gorter door ca.gorter
Vandaag om 21:57:58
Baanbouw Bosje77 door bosje77
Vandaag om 21:45:44
De parel van Houten; een NS Hippel met lijmsporen door San-Markos
Vandaag om 21:40:31
Platform der Kleinserie BAUMA 2019 door Tulpendaal
Vandaag om 21:25:23
NS 8100 in 0 door moonlicht
Vandaag om 21:20:33
2-3 nov 2019 modelbouwweekend in het Nederlands Transportmuseum Nieuw-Vennep door nighttrain1
Vandaag om 21:14:49
MODELSPOOR 2019 by MTD - 19 & 20 Oktober 2019 in EDEGEM (B) door Frans Peeters
Vandaag om 21:12:16
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 21:03:03
MB-module: "De Kolk" door Hendrik Jan
Vandaag om 21:01:18
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door St00mboy
Vandaag om 20:57:50
DR4088LN programmeren voorbij 128, hoe door phdirk
Vandaag om 20:40:31
Oude Fleischmann meuk en curiosa door Patrick1975
Vandaag om 20:33:46
Driemaster in ‘t veen door Beached
Vandaag om 20:25:42
Digikeijs DR4018 schakeldecoder werkt niet met Roco wissels door MdBruin
Vandaag om 20:23:34
Heen, En en Weer: de tram. door DE-II
Vandaag om 20:19:57
Artitec 2019 door barry1972
Vandaag om 20:01:23
Heen, En en Weer door DE-II
Vandaag om 19:56:53
Vieze treinen, gebouwen, wegen etc. (tips en plaatjes) door Falcon10
Vandaag om 19:56:46
  

Auteur Topic: Lelijk eendje ontwaakt.......'FYRA' op Italiaanse sporen..  (gelezen 7946 keer)

Niekleair

  • Offline Offline
  • Berichten: 436
Re: Lelijk eendje ontwaakt.......'FYRA' op Italiaanse sporen..
« Reactie #75 Gepost op: 12 februari 2019, 22:09:48 »
In het zilver vindt ik het trouwens best een deftige trein! Ik vermoed dat deze treinen in Italië best wel succesvol kunnen worden. De problemen zullen ze zo onderhand wel opgelost hebben. Met wat goede wil was er in Nederland uiteindelijk ook wel wat van te maken geweest, we hebben zat goede ingenieurs rondlopen.

Oeps!

iarnrod

  • Offline Offline
  • Berichten: 1241
  • Is fada an bóthar nach mbionn casadh ann
Re: Lelijk eendje ontwaakt.......'FYRA' op Italiaanse sporen..
« Reactie #76 Gepost op: 12 februari 2019, 23:56:12 »
Ik moet zeggen dat het Fyra-bashen nu wel erg saai en voorspelbaar begint te worden. Een plaat die in de groef blijft hangen.

Yep! Velen wensen achterom te blijven kijken en willen niet vooruit.
Men heeft het blijkbaar nog altijd niet door dat Ansaldo-Breda is inmiddels een poos (deels) is overgenomen door de Aziaten van Hitachi, een bouwer die stillaan de bovenhand krijgt op het hoge snelheidsverkeer in de UK om de 125MPH HST sets uit de jaren '76-'86 te gaan vervangen.

Na de succesvolle introductie van de 395 Class "Javalin" HST's op de lijnen van de Kentse havens naar Londen en shuttle services tijdens de Olympische spelen Londen 2012 (750 v 3èRail en 25KV), gaf het Britse Gouverment Hitachi de opdracht om de nieuwe hoge snelheidstreinen voor de snelle intercity diensten van ten noorden en westen van Londen te gaan ontwikkelen.
De treinen van het IEP programma zijn deels Hybride als enkel elektrisch uitgevoerd.
Zowel Transpenninne; Great Western Railways en LNER gaan ermee gaan rijden.
Voor de diensten van London naar Devon/Cornwall krijgen die grotere dieseltanks en die zullen in Italië op de Ansaldo Plant gemaakt gaan worden.
Ondertussen zijn er al een pak diensten bij de GWR overgenomen door de 800 Class. En had er al prettige reiservaringen ermee.
https://www.railengineer.co.uk/2017/07/04/take-a-look-around-hitachis-pistoia-train-production-plant/

De Aziaten zullen bij de renovatie van de Fyra treinstellen wellicht ook wel hun eigen willetje doorgedrukt hebben.
Ní huasal ná íseal ach thuas seal agus thíos seal

ReneN

  • Offline Offline
  • Berichten: 466
Re: Lelijk eendje ontwaakt.......'FYRA' op Italiaanse sporen..
« Reactie #77 Gepost op: 13 februari 2019, 01:45:32 »
Zie je wel, hij is muisgrijs en de olandese vinden hem ineens mooi  ;D

mpol

  • Offline Offline
  • Berichten: 384
Re: Lelijk eendje ontwaakt.......'FYRA' op Italiaanse sporen..
« Reactie #78 Gepost op: 13 februari 2019, 08:57:31 »
Deze zilvermetalic kleurvariant rijd ook nog rond. Eigenlijk ook zo gek nog niet. ‘Frecciarossa’ of te wel 'Rode Pijl' is inmiddels de officiele naam voor de ETR700, alias FYRA.

Frecciarossa is niet de naam van het treinstel, maar de hoge snelheid trein dienst waarin deze treinstellen in moeten gaan rijden. Vandaar de rode accenten. intentie is om ze in te zetten tussen Milaan en Lecce.
Mochten ze daarin echter niet voldoen, dan worden ze waarschijnlijk geplaatst in 1 van de Frecciaargento diensten. Dit is dus o.a. de reden dat de basis kleur zilver is

bron: ferrovie.it

grt,
Marcel

Sent from my SM-J510FN using Tapatalk

« Laatst bewerkt op: 13 februari 2019, 09:25:59 door Reinout van Rees »
raccolta di ferroviari olandesi

ZwolsBas

  • Offline Offline
  • Berichten: 3142
  • NL/NS vanaf 1945
Re: Lelijk eendje ontwaakt.......'FYRA' op Italiaanse sporen..
« Reactie #79 Gepost op: 14 februari 2019, 22:36:31 »
Dit ding kreeg nog een nieuw leven...
de SM90 (Railhopper) ging direct de pers in.... dus zo slecht was de Fyra niet.
Treinen Vissen Katten Liefhebber, bouw modelbaan op zolder gestart, nu nog 3 plaatsnamen verzinnen, help je mee?

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 2921
Re: Lelijk eendje ontwaakt.......'FYRA' op Italiaanse sporen..
« Reactie #80 Gepost op: 15 februari 2019, 01:14:00 »
Dat is ookwel wat kort door de bocht en onjuist, SM90 heeft ruim 10 jaar rond gereden en de stellen waren daarmee inmiddels aan revisie toe.

Een revisie waarbij men problemen zou krijgen met het vervangen van de, verouderde, versleten en soms experimentele, techniek waar men in het reguliere onderhoud ook al regelmatig tegenaan liep, mede omdat het een kleine serie was.
Besloten is toen om er afscheid van te nemen, mede omdat het maar zo'n kleine serie was met een beperkt inzetgebied en de nukken die de stellen hadden.

Daarnaast is het een feit dat prototypes standaard geen lang leven beschoren zijn, ze zijn altijd afwijkend van de later gebouwde vervolgseries en vaak is een deel van de opgedane verbeter punten die in de seriebouw zijn toegepast niet meer gewijzigd bij de prototype serie of is het zelfs nieteens mogelijk om dat nog te wijzigen.

Zie zo bijvoorbeeld ook de prototype serie van ICM, ook daar is om dezelfde reden besloten afscheid van te nemen toen de stellen aan revisie toe waren.
Je moet bij alles nakijken of wat je zou willen aanpassen aan een vervolgseriestel ook kan bij een prototype  en al die enginerings kosten die daarin gaan zitten kun je maar over een beperkt aantal uitsmeren met zo'n serie waardoor dat een stuk duurder uitvalt.

Daarnaast is vergelijken met de Fyra heel erg scheef, die is nooit bedoeld als prototype serie maar gewoon direct als seriebouw gebouwd (goed, dat vervolgens elk stel een prototype is ansich is een ander punt :p) en dat ze er nu in Italië wel gewoon mee rond willen gaan rijden zegt eigenlijk meer over de maatstaven van dat land dan over de kwaliteit van de treinstellen....

En nog gekker gezegd, SM90 heeft 10 jaar rondgereden en ging aan de kant om het economische plaatje wat bij de revisie kwam kijken, het eerste V250 stel is al van 2008, we zijn 10 jaar en een hele hoop geknutsel verder van de Italianen, maar er rijdt nog geen enkel stel vast in de reguliere dienst....

bask185

  • Offline Offline
  • Berichten: 186
Re: Lelijk eendje ontwaakt.......'FYRA' op Italiaanse sporen..
« Reactie #81 Gepost op: 15 februari 2019, 10:02:18 »
Die lelijke zuurstok kleuren droegen naar mijn mening zeker niet bij. En het was al geen mooie eend

tijgernootje

  • Offline Offline
  • Berichten: 8375
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
Re: Lelijk eendje ontwaakt.......'FYRA' op Italiaanse sporen..
« Reactie #82 Gepost op: 15 februari 2019, 18:15:11 »
Kleurstellingen zijn wel de laatste horde die iemand zou moeten nemen,voor iets op de baan gegooid word.
Als de basis onder die stickers niet goed is,dan is dat erger als dat iemand een kleurstelling op een treinstel niet mooi vind  ;)
En zoals al vaak is aangekaart in diverse topics,de basis van deze stellen was gewoon ***.
Elk treinstel was anders op diverse punten ten overstaan van de vorige die gebouwd was,ofwel sprake van lopende band werk was er niet.
Dan hadden we nog zaken zoals afvallende delen tijdens het rijden en diverse brandjes her en der :-X
Ik denk dat de reden is dat men er nu in Italië mee wil gaan rijden is,om zogenaamd geen gezichtsverlies te lijden naar t eigen volk,want daarmee zou je kunnen insinueren dat men daar gewoon niks weet van (snelle) treinen bouwen,en dat wil je natuurlijk niet zo de wereld inslingeren :angel:
Dat de rest van de wereld wel kan zien via internet en diverse media ,dat er nog altijd geen stel werkelijk probleemloos reizigers vervoerd na zoveel jaar,dat mist men dan blijkbaar daar weer  ;D

We zullen zien hoe veel sleutel en plakwerk t kost, eer men echt rijd met die dingen en dat dan ook probleemloos.
(voor hun hoop ik dat t ze lukt,maar de prijskaartjes van die stellen is met dit hele verhaal vele malen duurder geworden dan gepland ,gok ik. )

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 2921
Re: Lelijk eendje ontwaakt.......'FYRA' op Italiaanse sporen..
« Reactie #83 Gepost op: 15 februari 2019, 20:33:13 »
Buiten het idee van gezichtsverlies om is het gewoon enorm kostbaar om de stellen af te schrijven en naar de recycling te sturen, in orde maken en verkopen levert altijd nog geld op dus dat zal een veel groter belang zijn.