Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Oud model gangbaar maken door Bahn-AG
Vandaag om 16:13:07
Welsh Smalspoor in 0-16,5 / NG7 door dutchbuilder
Vandaag om 15:57:48
Ucci en IB1 met Itrain door Hasenwald
Vandaag om 15:56:43
Fleischmania Nostalgia door Karben
Vandaag om 15:55:47
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door ArjanB
Vandaag om 15:54:36
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 15:50:22
0n30 diorama: Sedona Verde River Canyon door Frank Bunnik
Vandaag om 15:48:16
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
Vandaag om 15:40:56
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 15:34:47
Materieel verzameling van Michiel(NDS) door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 15:18:31
Onderdelen BR52 Minitrix 2051 door RobertH
Vandaag om 15:15:38
Polderbaan(tje) 0,3m2 door spoorijzer
Vandaag om 14:51:17
Voordelige treinkaartjes door Seinhuis
Vandaag om 14:49:16
Piko Eas-z gebracht als Eaos door Te 2/2
Vandaag om 14:40:07
Stalen D 4 deurs spoor 0 door Edwin2121992
Vandaag om 14:20:57
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 14:14:51
Rondom Charlois door Alewijn
Vandaag om 14:13:08
Spoorwegmuseum krimpt collectie in door robin binsbergen
Vandaag om 14:13:04
Marklin My world, motor heeft kuren door Montanbahn
Vandaag om 14:10:33
Raadplaatje door Charles_
Vandaag om 14:00:17
W.V. Kalender 2026 door Wim Vink
Vandaag om 13:52:27
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Mispoes
Vandaag om 13:49:10
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 13:43:55
Airtex foto behang als achtergrond door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 13:42:31
Brexbachtalbahn - Duitslands mooiste zijlijn. door Brexbachtalbahn
Vandaag om 11:48:22
Bentheimer Eisenbahn AG- dochterbedrijven. door Hans Reints
Vandaag om 11:17:18
Project X...... door Ronald Halma
Vandaag om 11:13:24
Aachenau West door Ronald Halma
Vandaag om 11:03:16
Lodewickshaven door Ronald Halma
Vandaag om 09:55:53
De projecten van Ruben (NL H0) door VulcanRaven
Vandaag om 08:53:28
  

Auteur Topic: DB bestelt Talgorijtuigen+loks voor Berlijn-Amsterdam, inzet huidig materieel  (gelezen 29351 keer)

Joop_L

  • Offline Offline
  • Berichten: 1587
Re: DB bestelt Talgorijtuigen+loks voor Berlijn-Amsterdam, inzet huidig materieel
« Reactie #90 Gepost op: 26 March 2019, 18:50:22 »
Tevens is het zo dat de BR193 met de huidige toelating geen reizigerstreinen mag rijden.
Wat niet is, kan nog komen he..  ;)
Groeten Joop, machinist Lls

WilcoV

  • Offline Offline
  • Berichten: 253
    • Spoorhistorie
Re: DB bestelt Talgorijtuigen+loks voor Berlijn-Amsterdam, inzet huidig materieel
« Reactie #91 Gepost op: 26 March 2019, 19:10:41 »
Volgens de officiële website van Siemens is de Vectron in Nederland gewoon toegelaten voor zowel goederen- als reizigersvervoer.

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8584
  • Spoor N
Re: DB bestelt Talgorijtuigen+loks voor Berlijn-Amsterdam, inzet huidig materieel
« Reactie #92 Gepost op: 27 March 2019, 07:12:17 »
De BR 186 wordt het ook niet meer? Want daar werd de berlijntrein ook af en toe mee gereden.
Die werd het al niet en mag maar 160 km/u, dat schiet niet op in Duitsland.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

WilcoV

  • Offline Offline
  • Berichten: 253
    • Spoorhistorie
Re: DB bestelt Talgorijtuigen+loks voor Berlijn-Amsterdam, inzet huidig materieel
« Reactie #93 Gepost op: 27 March 2019, 10:58:05 »

Wel 2 dingen uit elkaar blijven houden, de nieuwe Talgo rijtuigen krijgen een hiervoor te bouwen tractievorm. De locomotieven die NS wil inzetten tot die tijd gaan NIET naar Duitsland rijden. De locwissel aan de grens blijft tot die tijd gewoon bestaan ongeacht de definitieve keuze van NS. Een definitieve keuze voor de komende paar jaar is overigens door NS nog niet gemaakt. Intenr wordt gesproken over of blijvend gebruik van de 1700 (met alle kosten voor revisie) of huur van een multicourante loc (waarbij de Vectron een serieuze gegadigde is).
« Laatst bewerkt op: 27 March 2019, 13:48:02 door Bert van Gelder »

ZwolsBas

  • Offline Offline
  • Berichten: 3139
  • NL/NS vanaf 1945
Re: DB bestelt Talgorijtuigen+loks voor Berlijn-Amsterdam, inzet huidig materieel
« Reactie #94 Gepost op: 27 March 2019, 23:41:32 »
Aha begin tot midden 80s, dacht dat de rijtuigen van begin tot midden 90s waren.
Treinen Vissen Katten Liefhebber, bouw modelbaan op zolder gestart, nu nog 3 plaatsnamen verzinnen, help je mee?

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8584
  • Spoor N
Re: DB bestelt Talgorijtuigen+loks voor Berlijn-Amsterdam, inzet huidig materieel
« Reactie #95 Gepost op: 28 March 2019, 08:14:52 »
Wel 2 dingen uit elkaar blijven houden, de nieuwe Talgo rijtuigen krijgen een hiervoor te bouwen tractievorm. De locomotieven die NS wil inzetten tot die tijd gaan NIET naar Duitsland rijden. De locwissel aan de grens blijft tot die tijd gewoon bestaan ongeacht de definitieve keuze van NS. Een definitieve keuze voor de komende paar jaar is overigens door NS nog niet gemaakt. Intenr wordt gesproken over of blijvend gebruik van de 1700 (met alle kosten voor revisie) of huur van een multicourante loc (waarbij de Vectron een serieuze gegadigde is).
Over de Talgo-rijtuigen heb ik het niet. Zolang de NS niets anders communiceert ga ik ervan uit dat het plan om met Vectrons door te rijden nog steeds doorgaat. En bovendien zie ik weinig logica in het idee om een aantal 1700'n een revisie te geven voor die laatste paar jaar of om multicourante locs te huren die niet de grens over gaan.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

JKER

  • Offline Offline
  • Berichten: 94
Re: DB bestelt Talgorijtuigen+loks voor Berlijn-Amsterdam, inzet huidig materieel
« Reactie #96 Gepost op: 28 March 2019, 08:21:29 »
Wil je de ICB dan zonder loks laten rijden als de termijn van de huidige 1700'en verlopen zijn, en de talgo's zijn er nog niet?

Daan!

  • Offline Offline
  • Berichten: 4571
Re: DB bestelt Talgorijtuigen+loks voor Berlijn-Amsterdam, inzet huidig materieel
« Reactie #97 Gepost op: 28 March 2019, 09:37:19 »
Andre zei het hier al, maar inzet van Vectron zit er (voorlopig) niet in.
Ook Traxx van NS kan er voorlopig niet rijden. Dienstregeling 2021 stroomt ICNG in. Bij een goede instroom van ICNG komen er pas in dienstregeling 2022 Traxxen vrij.

Joop_L

  • Offline Offline
  • Berichten: 1587
Re: DB bestelt Talgorijtuigen+loks voor Berlijn-Amsterdam, inzet huidig materieel
« Reactie #98 Gepost op: 28 March 2019, 10:31:41 »
Andre zei het hier al, maar inzet van Vectron zit er (voorlopig) niet in.
Bron? NS heeft aangekondigd dat er Vectrons komen voor de IC Berlijn. Na die aankondiging is er verder niets meer gecommuniceerd, ook niet intern. Dus ik ben wel benieuwd waar deze uitspraak dan op gebaseerd is.  ;)
Groeten Joop, machinist Lls

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8584
  • Spoor N
Re: DB bestelt Talgorijtuigen+loks voor Berlijn-Amsterdam, inzet huidig materieel
« Reactie #99 Gepost op: 28 March 2019, 10:39:48 »
Op André die al anderhalf jaar goederen met de BR193 rijdt en daardoor ook weet wat de NS gaat doen.  :P

Wil je de ICB dan zonder loks laten rijden als de termijn van de huidige 1700'en verlopen zijn, en de talgo's zijn er nog niet?
Tsjah...
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Daan!

  • Offline Offline
  • Berichten: 4571
Re: DB bestelt Talgorijtuigen+loks voor Berlijn-Amsterdam, inzet huidig materieel
« Reactie #100 Gepost op: 28 March 2019, 11:10:37 »
Bronnen zijn intern.

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4074
Re: DB bestelt Talgorijtuigen+loks voor Berlijn-Amsterdam, inzet huidig materieel
« Reactie #101 Gepost op: 28 March 2019, 11:43:05 »
Wil je de ICB dan zonder loks laten rijden als de termijn van de huidige 1700'en verlopen zijn, en de talgo's zijn er nog niet?
Dat scheelt, er verlopen namelijk geen termijnen van de 1700  ;)

Revisies zoals ooit bedacht elke 7,5 jaar zijn inmiddels op een andere manier beschreven in het onderhoud en instandhoudingsplan van deze lokken.

Anders was het probleem er allang geweest, want de lokken hebben op de bak 2004/2005 als revisie datum staan maar dat slaat eigenlijk alleen nog op het casco  ;)

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4074
Re: DB bestelt Talgorijtuigen+loks voor Berlijn-Amsterdam, inzet huidig materieel
« Reactie #102 Gepost op: 28 March 2019, 11:44:57 »
Na die aankondiging is er verder niets meer gecommuniceerd, ook niet intern.
Bronnen zijn intern.
;D

Joop_L

  • Offline Offline
  • Berichten: 1587
Re: DB bestelt Talgorijtuigen+loks voor Berlijn-Amsterdam, inzet huidig materieel
« Reactie #103 Gepost op: 28 March 2019, 11:47:30 »
Tja Thom...  ::) ;D ;D ;D
Groeten Joop, machinist Lls

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4074
Re: DB bestelt Talgorijtuigen+loks voor Berlijn-Amsterdam, inzet huidig materieel
« Reactie #104 Gepost op: 03 April 2019, 00:43:00 »
Daarmee wilde ik trouwens niet aan jou twijfelen Joop  ;)