Tevens is het zo dat de BR193 met de huidige toelating geen reizigerstreinen mag rijden.
De BR 186 wordt het ook niet meer? Want daar werd de berlijntrein ook af en toe mee gereden.
Wel 2 dingen uit elkaar blijven houden, de nieuwe Talgo rijtuigen krijgen een hiervoor te bouwen tractievorm. De locomotieven die NS wil inzetten tot die tijd gaan NIET naar Duitsland rijden. De locwissel aan de grens blijft tot die tijd gewoon bestaan ongeacht de definitieve keuze van NS. Een definitieve keuze voor de komende paar jaar is overigens door NS nog niet gemaakt. Intenr wordt gesproken over of blijvend gebruik van de 1700 (met alle kosten voor revisie) of huur van een multicourante loc (waarbij de Vectron een serieuze gegadigde is).
Andre zei het hier al, maar inzet van Vectron zit er (voorlopig) niet in.
Wil je de ICB dan zonder loks laten rijden als de termijn van de huidige 1700'en verlopen zijn, en de talgo's zijn er nog niet?
Na die aankondiging is er verder niets meer gecommuniceerd, ook niet intern.
Bronnen zijn intern.