Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door Wim Vink
Vandaag om 13:25:27
Grootspoor in Frankrijk door Wouter W
Vandaag om 13:13:39
Spoor op industrieterrein Lage Weide door Ferdinand Bogman
Vandaag om 12:55:05
Halling aandrijvingen door skiptram
Vandaag om 12:40:56
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Ferdinand Bogman
Vandaag om 12:33:51
Fleischmania Nostalgia door Noordernet
Vandaag om 12:30:28
ByPass Junction, een Amerikaanse modelbaan in N door RBlok
Vandaag om 12:28:58
Piko 2025 door Arjan6511
Vandaag om 12:28:03
Verlagshaus24 ervaring / Nederlands account? door saskia
Vandaag om 12:09:07
UP Mikado. Messing model schaal-0. De zaag er in. door FritsT
Vandaag om 12:06:20
Hoe bouw ik decoder en sound in in Union Sylter Inselbanh HO DC als ouwe (77jr) door Michaël dB
Vandaag om 11:57:49
Camp 3 door Ronald Halma
Vandaag om 11:21:32
Albert's fantasie in schaal 0e door Ronald Halma
Vandaag om 11:20:14
Rhätische Bahn in 0m; van Filisur naar Stuls door Nullem
Vandaag om 11:17:23
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Arjan6511
Vandaag om 11:16:49
Stichting 3rail 20 jaar jubileumwagen! door Sascha [St. 3rail]
Vandaag om 11:06:49
Open monumentendag: de Inktpot door Ferdinand Bogman
Vandaag om 10:59:35
Frans loodsje et cetera door GD
Vandaag om 10:43:06
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door Frits C
Vandaag om 10:34:49
Randstadrail halte Voorburg ‘t Loo door ceuleer
Vandaag om 10:20:38
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 10:07:11
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 09:53:28
Scandinavië-IG: Skandinavisk bangården. Voor op Scandinavië gerichte spoorzaken door RikM
Vandaag om 09:47:40
Bouw NTM Stationsgebouw Lemmer door Noordernet
Vandaag om 08:18:13
Da's Daz 2 door NS264
13 September 2025, 22:56:43
Toon hier je (model)TRAM foto's. door GerardvV
13 September 2025, 22:56:22
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
13 September 2025, 22:54:06
Dat overkomt mij niet. door Martijn193
13 September 2025, 21:33:15
Veevervoer ss/ ns door klusser
13 September 2025, 21:29:09
Kibri station CALW ingekort als NS station door Petertje
13 September 2025, 21:28:00
  

Auteur Topic: DB bestelt Talgorijtuigen+loks voor Berlijn-Amsterdam, inzet huidig materieel  (gelezen 28532 keer)

Joop_L

  • Offline Offline
  • Berichten: 1587
Re: DB bestelt Talgorijtuigen+loks voor Berlijn-Amsterdam, inzet huidig materieel
« Reactie #90 Gepost op: 26 March 2019, 18:50:22 »
Tevens is het zo dat de BR193 met de huidige toelating geen reizigerstreinen mag rijden.
Wat niet is, kan nog komen he..  ;)
Groeten Joop, machinist Lls

WilcoV

  • Offline Offline
  • Berichten: 253
    • Spoorhistorie
Re: DB bestelt Talgorijtuigen+loks voor Berlijn-Amsterdam, inzet huidig materieel
« Reactie #91 Gepost op: 26 March 2019, 19:10:41 »
Volgens de officiële website van Siemens is de Vectron in Nederland gewoon toegelaten voor zowel goederen- als reizigersvervoer.

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8528
  • Spoor N
Re: DB bestelt Talgorijtuigen+loks voor Berlijn-Amsterdam, inzet huidig materieel
« Reactie #92 Gepost op: 27 March 2019, 07:12:17 »
De BR 186 wordt het ook niet meer? Want daar werd de berlijntrein ook af en toe mee gereden.
Die werd het al niet en mag maar 160 km/u, dat schiet niet op in Duitsland.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

WilcoV

  • Offline Offline
  • Berichten: 253
    • Spoorhistorie
Re: DB bestelt Talgorijtuigen+loks voor Berlijn-Amsterdam, inzet huidig materieel
« Reactie #93 Gepost op: 27 March 2019, 10:58:05 »

Wel 2 dingen uit elkaar blijven houden, de nieuwe Talgo rijtuigen krijgen een hiervoor te bouwen tractievorm. De locomotieven die NS wil inzetten tot die tijd gaan NIET naar Duitsland rijden. De locwissel aan de grens blijft tot die tijd gewoon bestaan ongeacht de definitieve keuze van NS. Een definitieve keuze voor de komende paar jaar is overigens door NS nog niet gemaakt. Intenr wordt gesproken over of blijvend gebruik van de 1700 (met alle kosten voor revisie) of huur van een multicourante loc (waarbij de Vectron een serieuze gegadigde is).
« Laatst bewerkt op: 27 March 2019, 13:48:02 door Bert van Gelder »

ZwolsBas

  • Offline Offline
  • Berichten: 3139
  • NL/NS vanaf 1945
Re: DB bestelt Talgorijtuigen+loks voor Berlijn-Amsterdam, inzet huidig materieel
« Reactie #94 Gepost op: 27 March 2019, 23:41:32 »
Aha begin tot midden 80s, dacht dat de rijtuigen van begin tot midden 90s waren.
Treinen Vissen Katten Liefhebber, bouw modelbaan op zolder gestart, nu nog 3 plaatsnamen verzinnen, help je mee?

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8528
  • Spoor N
Re: DB bestelt Talgorijtuigen+loks voor Berlijn-Amsterdam, inzet huidig materieel
« Reactie #95 Gepost op: 28 March 2019, 08:14:52 »
Wel 2 dingen uit elkaar blijven houden, de nieuwe Talgo rijtuigen krijgen een hiervoor te bouwen tractievorm. De locomotieven die NS wil inzetten tot die tijd gaan NIET naar Duitsland rijden. De locwissel aan de grens blijft tot die tijd gewoon bestaan ongeacht de definitieve keuze van NS. Een definitieve keuze voor de komende paar jaar is overigens door NS nog niet gemaakt. Intenr wordt gesproken over of blijvend gebruik van de 1700 (met alle kosten voor revisie) of huur van een multicourante loc (waarbij de Vectron een serieuze gegadigde is).
Over de Talgo-rijtuigen heb ik het niet. Zolang de NS niets anders communiceert ga ik ervan uit dat het plan om met Vectrons door te rijden nog steeds doorgaat. En bovendien zie ik weinig logica in het idee om een aantal 1700'n een revisie te geven voor die laatste paar jaar of om multicourante locs te huren die niet de grens over gaan.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

JKER

  • Offline Offline
  • Berichten: 92
Re: DB bestelt Talgorijtuigen+loks voor Berlijn-Amsterdam, inzet huidig materieel
« Reactie #96 Gepost op: 28 March 2019, 08:21:29 »
Wil je de ICB dan zonder loks laten rijden als de termijn van de huidige 1700'en verlopen zijn, en de talgo's zijn er nog niet?

Daan!

  • Offline Offline
  • Berichten: 4552
Re: DB bestelt Talgorijtuigen+loks voor Berlijn-Amsterdam, inzet huidig materieel
« Reactie #97 Gepost op: 28 March 2019, 09:37:19 »
Andre zei het hier al, maar inzet van Vectron zit er (voorlopig) niet in.
Ook Traxx van NS kan er voorlopig niet rijden. Dienstregeling 2021 stroomt ICNG in. Bij een goede instroom van ICNG komen er pas in dienstregeling 2022 Traxxen vrij.

Joop_L

  • Offline Offline
  • Berichten: 1587
Re: DB bestelt Talgorijtuigen+loks voor Berlijn-Amsterdam, inzet huidig materieel
« Reactie #98 Gepost op: 28 March 2019, 10:31:41 »
Andre zei het hier al, maar inzet van Vectron zit er (voorlopig) niet in.
Bron? NS heeft aangekondigd dat er Vectrons komen voor de IC Berlijn. Na die aankondiging is er verder niets meer gecommuniceerd, ook niet intern. Dus ik ben wel benieuwd waar deze uitspraak dan op gebaseerd is.  ;)
Groeten Joop, machinist Lls

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8528
  • Spoor N
Re: DB bestelt Talgorijtuigen+loks voor Berlijn-Amsterdam, inzet huidig materieel
« Reactie #99 Gepost op: 28 March 2019, 10:39:48 »
Op André die al anderhalf jaar goederen met de BR193 rijdt en daardoor ook weet wat de NS gaat doen.  :P

Wil je de ICB dan zonder loks laten rijden als de termijn van de huidige 1700'en verlopen zijn, en de talgo's zijn er nog niet?
Tsjah...
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Daan!

  • Offline Offline
  • Berichten: 4552
Re: DB bestelt Talgorijtuigen+loks voor Berlijn-Amsterdam, inzet huidig materieel
« Reactie #100 Gepost op: 28 March 2019, 11:10:37 »
Bronnen zijn intern.

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4065
Re: DB bestelt Talgorijtuigen+loks voor Berlijn-Amsterdam, inzet huidig materieel
« Reactie #101 Gepost op: 28 March 2019, 11:43:05 »
Wil je de ICB dan zonder loks laten rijden als de termijn van de huidige 1700'en verlopen zijn, en de talgo's zijn er nog niet?
Dat scheelt, er verlopen namelijk geen termijnen van de 1700  ;)

Revisies zoals ooit bedacht elke 7,5 jaar zijn inmiddels op een andere manier beschreven in het onderhoud en instandhoudingsplan van deze lokken.

Anders was het probleem er allang geweest, want de lokken hebben op de bak 2004/2005 als revisie datum staan maar dat slaat eigenlijk alleen nog op het casco  ;)

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4065
Re: DB bestelt Talgorijtuigen+loks voor Berlijn-Amsterdam, inzet huidig materieel
« Reactie #102 Gepost op: 28 March 2019, 11:44:57 »
Na die aankondiging is er verder niets meer gecommuniceerd, ook niet intern.
Bronnen zijn intern.
;D

Joop_L

  • Offline Offline
  • Berichten: 1587
Re: DB bestelt Talgorijtuigen+loks voor Berlijn-Amsterdam, inzet huidig materieel
« Reactie #103 Gepost op: 28 March 2019, 11:47:30 »
Tja Thom...  ::) ;D ;D ;D
Groeten Joop, machinist Lls

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4065
Re: DB bestelt Talgorijtuigen+loks voor Berlijn-Amsterdam, inzet huidig materieel
« Reactie #104 Gepost op: 03 April 2019, 00:43:00 »
Daarmee wilde ik trouwens niet aan jou twijfelen Joop  ;)