Doel:€250.00
Donaties:€85.00

Per saldo:€-165.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 21-04-2020
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Baanbouw Bosje77 door bosje77
Vandaag om 21:52:56
Projekt 083-338 door 44
Vandaag om 21:41:08
Welke rijtuigen achter NS 1100 door VAM65
Vandaag om 21:39:28
Breedte nieuw op te zetten Fleischmann HO tafel afmeting door Remunj
Vandaag om 21:29:37
Hoe groen was de groene E-loc 1000-? door Tomasso
Vandaag om 21:21:24
Schaduwstation analoog of digitaal beveiligen door 72sonett
Vandaag om 21:18:34
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Erik Mijd
Vandaag om 21:16:21
BMB 00-modulebaan, Beveiliging door Servé
Vandaag om 21:05:20
"Union Pacific's Power Shop", een nieuwe baan in H0 door PeterC
Vandaag om 20:59:46
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 20:59:13
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door St00mboy
Vandaag om 20:54:14
Toon hier je pas gereed gekomen (model-)spoorbouwsels ... door cor_b
Vandaag om 20:50:40
MB-module: Hielan Ware door Noordster
Vandaag om 20:19:31
Ballast in kleur profirails door Duikeend
Vandaag om 19:59:55
Vrije vertaling van station Arnhem jaren 80 door Tulpendaal
Vandaag om 19:50:24
Schema Loconet bezetmelder door Remco_Nzo
Vandaag om 19:22:48
Initiatief TS voor behoud SUN-tramstel scoort eerste succes door RobK
Vandaag om 18:49:36
1e modelspoorbaan door Modelspoor fan
Vandaag om 18:36:22
Aankomst grootste containerschip ter wereld door Erik Mijd
Vandaag om 18:34:22
Welke Duitse rangeerseinen bij eindstation door Falkenberg
Vandaag om 18:08:07
Rheinburgh, TP V/VI door Jelmer
Vandaag om 18:00:06
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door Rondje_HO
Vandaag om 17:41:06
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Dave.......
Vandaag om 17:22:26
Cubana door BartvD
Vandaag om 17:17:00
Elektronisch relais? door stoombr38
Vandaag om 17:16:53
Raadplaatje door Klaas Zondervan
Vandaag om 16:56:02
EifelBurgenBahn door basjuh1981
Vandaag om 16:47:06
Doornvliet door cor_b
Vandaag om 16:38:30
Testbaantje, schaal h0f door HOf Fan
Vandaag om 16:20:56
Heen, En en Weer door Jelmer
Vandaag om 15:50:29
  

Auteur Topic: DB bestelt Talgorijtuigen+loks voor Berlijn-Amsterdam, inzet huidig materieel  (gelezen 14887 keer)

Joop_L

  • Offline Offline
  • Berichten: 1245
Re: DB bestelt Talgorijtuigen+loks voor Berlijn-Amsterdam, inzet huidig materieel
« Reactie #90 Gepost op: 26 maart 2019, 18:50:22 »
Tevens is het zo dat de BR193 met de huidige toelating geen reizigerstreinen mag rijden.
Wat niet is, kan nog komen he..  ;)
Groeten Joop, machinist Lls

WilcoV

  • Offline Offline
  • Berichten: 255
    • Spoorhistorie
Re: DB bestelt Talgorijtuigen+loks voor Berlijn-Amsterdam, inzet huidig materieel
« Reactie #91 Gepost op: 26 maart 2019, 19:10:41 »
Volgens de officiële website van Siemens is de Vectron in Nederland gewoon toegelaten voor zowel goederen- als reizigersvervoer.

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 6520
  • Spoor N
Re: DB bestelt Talgorijtuigen+loks voor Berlijn-Amsterdam, inzet huidig materieel
« Reactie #92 Gepost op: 27 maart 2019, 07:12:17 »
De BR 186 wordt het ook niet meer? Want daar werd de berlijntrein ook af en toe mee gereden.
Die werd het al niet en mag maar 160 km/u, dat schiet niet op in Duitsland.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

WilcoV

  • Offline Offline
  • Berichten: 255
    • Spoorhistorie
Re: DB bestelt Talgorijtuigen+loks voor Berlijn-Amsterdam, inzet huidig materieel
« Reactie #93 Gepost op: 27 maart 2019, 10:58:05 »

Wel 2 dingen uit elkaar blijven houden, de nieuwe Talgo rijtuigen krijgen een hiervoor te bouwen tractievorm. De locomotieven die NS wil inzetten tot die tijd gaan NIET naar Duitsland rijden. De locwissel aan de grens blijft tot die tijd gewoon bestaan ongeacht de definitieve keuze van NS. Een definitieve keuze voor de komende paar jaar is overigens door NS nog niet gemaakt. Intenr wordt gesproken over of blijvend gebruik van de 1700 (met alle kosten voor revisie) of huur van een multicourante loc (waarbij de Vectron een serieuze gegadigde is).
« Laatst bewerkt op: 27 maart 2019, 13:48:02 door Bert van Gelder »

ZwolsBas

  • Offline Offline
  • Berichten: 3152
  • NL/NS vanaf 1945
Re: DB bestelt Talgorijtuigen+loks voor Berlijn-Amsterdam, inzet huidig materieel
« Reactie #94 Gepost op: 27 maart 2019, 23:41:32 »
Aha begin tot midden 80s, dacht dat de rijtuigen van begin tot midden 90s waren.
Treinen Vissen Katten Liefhebber, bouw modelbaan op zolder gestart, nu nog 3 plaatsnamen verzinnen, help je mee?

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 6520
  • Spoor N
Re: DB bestelt Talgorijtuigen+loks voor Berlijn-Amsterdam, inzet huidig materieel
« Reactie #95 Gepost op: 28 maart 2019, 08:14:52 »
Wel 2 dingen uit elkaar blijven houden, de nieuwe Talgo rijtuigen krijgen een hiervoor te bouwen tractievorm. De locomotieven die NS wil inzetten tot die tijd gaan NIET naar Duitsland rijden. De locwissel aan de grens blijft tot die tijd gewoon bestaan ongeacht de definitieve keuze van NS. Een definitieve keuze voor de komende paar jaar is overigens door NS nog niet gemaakt. Intenr wordt gesproken over of blijvend gebruik van de 1700 (met alle kosten voor revisie) of huur van een multicourante loc (waarbij de Vectron een serieuze gegadigde is).
Over de Talgo-rijtuigen heb ik het niet. Zolang de NS niets anders communiceert ga ik ervan uit dat het plan om met Vectrons door te rijden nog steeds doorgaat. En bovendien zie ik weinig logica in het idee om een aantal 1700'n een revisie te geven voor die laatste paar jaar of om multicourante locs te huren die niet de grens over gaan.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

JKER

  • Offline Offline
  • Berichten: 55
Re: DB bestelt Talgorijtuigen+loks voor Berlijn-Amsterdam, inzet huidig materieel
« Reactie #96 Gepost op: 28 maart 2019, 08:21:29 »
Wil je de ICB dan zonder loks laten rijden als de termijn van de huidige 1700'en verlopen zijn, en de talgo's zijn er nog niet?

Daan!

  • Online Online
  • Berichten: 3449
Re: DB bestelt Talgorijtuigen+loks voor Berlijn-Amsterdam, inzet huidig materieel
« Reactie #97 Gepost op: 28 maart 2019, 09:37:19 »
Andre zei het hier al, maar inzet van Vectron zit er (voorlopig) niet in.
Ook Traxx van NS kan er voorlopig niet rijden. Dienstregeling 2021 stroomt ICNG in. Bij een goede instroom van ICNG komen er pas in dienstregeling 2022 Traxxen vrij.

Joop_L

  • Offline Offline
  • Berichten: 1245
Re: DB bestelt Talgorijtuigen+loks voor Berlijn-Amsterdam, inzet huidig materieel
« Reactie #98 Gepost op: 28 maart 2019, 10:31:41 »
Andre zei het hier al, maar inzet van Vectron zit er (voorlopig) niet in.
Bron? NS heeft aangekondigd dat er Vectrons komen voor de IC Berlijn. Na die aankondiging is er verder niets meer gecommuniceerd, ook niet intern. Dus ik ben wel benieuwd waar deze uitspraak dan op gebaseerd is.  ;)
Groeten Joop, machinist Lls

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 6520
  • Spoor N
Re: DB bestelt Talgorijtuigen+loks voor Berlijn-Amsterdam, inzet huidig materieel
« Reactie #99 Gepost op: 28 maart 2019, 10:39:48 »
Op André die al anderhalf jaar goederen met de BR193 rijdt en daardoor ook weet wat de NS gaat doen.  :P

Wil je de ICB dan zonder loks laten rijden als de termijn van de huidige 1700'en verlopen zijn, en de talgo's zijn er nog niet?
Tsjah...
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Daan!

  • Online Online
  • Berichten: 3449
Re: DB bestelt Talgorijtuigen+loks voor Berlijn-Amsterdam, inzet huidig materieel
« Reactie #100 Gepost op: 28 maart 2019, 11:10:37 »
Bronnen zijn intern.

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 3089
Re: DB bestelt Talgorijtuigen+loks voor Berlijn-Amsterdam, inzet huidig materieel
« Reactie #101 Gepost op: 28 maart 2019, 11:43:05 »
Wil je de ICB dan zonder loks laten rijden als de termijn van de huidige 1700'en verlopen zijn, en de talgo's zijn er nog niet?
Dat scheelt, er verlopen namelijk geen termijnen van de 1700  ;)

Revisies zoals ooit bedacht elke 7,5 jaar zijn inmiddels op een andere manier beschreven in het onderhoud en instandhoudingsplan van deze lokken.

Anders was het probleem er allang geweest, want de lokken hebben op de bak 2004/2005 als revisie datum staan maar dat slaat eigenlijk alleen nog op het casco  ;)

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 3089
Re: DB bestelt Talgorijtuigen+loks voor Berlijn-Amsterdam, inzet huidig materieel
« Reactie #102 Gepost op: 28 maart 2019, 11:44:57 »
Na die aankondiging is er verder niets meer gecommuniceerd, ook niet intern.
Bronnen zijn intern.
;D

Joop_L

  • Offline Offline
  • Berichten: 1245
Re: DB bestelt Talgorijtuigen+loks voor Berlijn-Amsterdam, inzet huidig materieel
« Reactie #103 Gepost op: 28 maart 2019, 11:47:30 »
Tja Thom...  ::) ;D ;D ;D
Groeten Joop, machinist Lls

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 3089
Re: DB bestelt Talgorijtuigen+loks voor Berlijn-Amsterdam, inzet huidig materieel
« Reactie #104 Gepost op: 03 april 2019, 00:43:00 »
Daarmee wilde ik trouwens niet aan jou twijfelen Joop  ;)