Doel:€250.00
Donaties:€35.00

Per saldo:€-215.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 12-10-2019
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 00:07:39
Projekt 083-338 door 44
Vandaag om 00:01:39
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
16 oktober 2019, 23:53:22
Oude Fleischmann meuk en curiosa door Besselspoor
16 oktober 2019, 23:38:43
De CanBus komt naar Kranenberg, Arduino's en de CanBus door meino
16 oktober 2019, 23:38:21
NL-baan in Canada door Martin Hornis
16 oktober 2019, 23:18:33
Atelierbaan naar voorbeeld van Mariënberg (h0) door Karst Drenth
16 oktober 2019, 23:17:47
Baanbouw Bosje77 door Edgy
16 oktober 2019, 23:07:29
Roco WLan-Maus en batterijen, snel leeg. door EddyK
16 oktober 2019, 22:43:07
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Hans van de Burgt
16 oktober 2019, 22:42:31
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Ryantjuh
16 oktober 2019, 22:36:55
Raadplaatje door Haradigi
16 oktober 2019, 22:22:15
NCS 7/8 tot NS 61 62 Maffei lok in spoor 0 door FritsT
16 oktober 2019, 22:20:51
NS modelbaan Hoekdam H0 door Hans Reints
16 oktober 2019, 22:17:26
Bouw Beel + "wat reed er achter de Beel" door Hans van de Burgt
16 oktober 2019, 22:16:43
Digikeijs DR4018 schakeldecoder werkt niet met Roco wissels door Bert_Apd
16 oktober 2019, 22:06:42
Rottershausen TP IIIb(1956 - 1968) door Ronald69
16 oktober 2019, 22:01:14
Uhlenbrock decoder 75330 21 polig, hoe sluitverlichting instellen? door henk
16 oktober 2019, 21:39:11
Heen, En en Weer door DE-II
16 oktober 2019, 21:27:05
Uit en Thuis, de bouw door Eric B
16 oktober 2019, 20:54:44
Van Kranbach naar Haanrade in spoor 0 door Frans Peeters
16 oktober 2019, 20:37:39
MODELSPOOR 2019 by MTD - 19 & 20 Oktober 2019 in EDEGEM (B) door Frans Peeters
16 oktober 2019, 20:25:42
(Hoontje's Beursbaan) "Kamp Rijen" door NS264
16 oktober 2019, 20:22:23
DR wagentjes uit oude Fleischmann tweeassers. door thonis
16 oktober 2019, 20:06:29
Van Swarzach naar Swarzburg door nkob
16 oktober 2019, 20:02:01
Een stukje Odsherreds Jernbane (OHJ) door Edsko Hekman
16 oktober 2019, 19:51:06
De parel van Houten; een NS Hippel met lijmsporen door NS8714
16 oktober 2019, 18:26:12
BMB 00-modulebaan, Algemeen. door St00mboy
16 oktober 2019, 18:18:10
Beursbaan H0 150x40 DSB - Spodsbjerg Havn door Reinout van Rees
16 oktober 2019, 18:07:45
Diorama in een Billykast door 44
16 oktober 2019, 17:51:10
  

Auteur Topic: DB bestelt Talgorijtuigen+loks voor Berlijn-Amsterdam, inzet huidig materieel  (gelezen 12731 keer)

Joop_L

  • Offline Offline
  • Berichten: 1141
Re: DB bestelt Talgorijtuigen+loks voor Berlijn-Amsterdam, inzet huidig materieel
« Reactie #90 Gepost op: 26 maart 2019, 18:50:22 »
Tevens is het zo dat de BR193 met de huidige toelating geen reizigerstreinen mag rijden.
Wat niet is, kan nog komen he..  ;)
Groeten Joop, machinist Lls

WilcoV

  • Offline Offline
  • Berichten: 253
    • Spoorhistorie
Re: DB bestelt Talgorijtuigen+loks voor Berlijn-Amsterdam, inzet huidig materieel
« Reactie #91 Gepost op: 26 maart 2019, 19:10:41 »
Volgens de officiële website van Siemens is de Vectron in Nederland gewoon toegelaten voor zowel goederen- als reizigersvervoer.

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 6376
  • Spoor N
Re: DB bestelt Talgorijtuigen+loks voor Berlijn-Amsterdam, inzet huidig materieel
« Reactie #92 Gepost op: 27 maart 2019, 07:12:17 »
De BR 186 wordt het ook niet meer? Want daar werd de berlijntrein ook af en toe mee gereden.
Die werd het al niet en mag maar 160 km/u, dat schiet niet op in Duitsland.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

WilcoV

  • Offline Offline
  • Berichten: 253
    • Spoorhistorie
Re: DB bestelt Talgorijtuigen+loks voor Berlijn-Amsterdam, inzet huidig materieel
« Reactie #93 Gepost op: 27 maart 2019, 10:58:05 »

Wel 2 dingen uit elkaar blijven houden, de nieuwe Talgo rijtuigen krijgen een hiervoor te bouwen tractievorm. De locomotieven die NS wil inzetten tot die tijd gaan NIET naar Duitsland rijden. De locwissel aan de grens blijft tot die tijd gewoon bestaan ongeacht de definitieve keuze van NS. Een definitieve keuze voor de komende paar jaar is overigens door NS nog niet gemaakt. Intenr wordt gesproken over of blijvend gebruik van de 1700 (met alle kosten voor revisie) of huur van een multicourante loc (waarbij de Vectron een serieuze gegadigde is).
« Laatst bewerkt op: 27 maart 2019, 13:48:02 door Bert van Gelder »

ZwolsBas

  • Offline Offline
  • Berichten: 3144
  • NL/NS vanaf 1945
Re: DB bestelt Talgorijtuigen+loks voor Berlijn-Amsterdam, inzet huidig materieel
« Reactie #94 Gepost op: 27 maart 2019, 23:41:32 »
Aha begin tot midden 80s, dacht dat de rijtuigen van begin tot midden 90s waren.
Treinen Vissen Katten Liefhebber, bouw modelbaan op zolder gestart, nu nog 3 plaatsnamen verzinnen, help je mee?

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 6376
  • Spoor N
Re: DB bestelt Talgorijtuigen+loks voor Berlijn-Amsterdam, inzet huidig materieel
« Reactie #95 Gepost op: 28 maart 2019, 08:14:52 »
Wel 2 dingen uit elkaar blijven houden, de nieuwe Talgo rijtuigen krijgen een hiervoor te bouwen tractievorm. De locomotieven die NS wil inzetten tot die tijd gaan NIET naar Duitsland rijden. De locwissel aan de grens blijft tot die tijd gewoon bestaan ongeacht de definitieve keuze van NS. Een definitieve keuze voor de komende paar jaar is overigens door NS nog niet gemaakt. Intenr wordt gesproken over of blijvend gebruik van de 1700 (met alle kosten voor revisie) of huur van een multicourante loc (waarbij de Vectron een serieuze gegadigde is).
Over de Talgo-rijtuigen heb ik het niet. Zolang de NS niets anders communiceert ga ik ervan uit dat het plan om met Vectrons door te rijden nog steeds doorgaat. En bovendien zie ik weinig logica in het idee om een aantal 1700'n een revisie te geven voor die laatste paar jaar of om multicourante locs te huren die niet de grens over gaan.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

JKER

  • Offline Offline
  • Berichten: 54
Re: DB bestelt Talgorijtuigen+loks voor Berlijn-Amsterdam, inzet huidig materieel
« Reactie #96 Gepost op: 28 maart 2019, 08:21:29 »
Wil je de ICB dan zonder loks laten rijden als de termijn van de huidige 1700'en verlopen zijn, en de talgo's zijn er nog niet?

Daan!

  • Offline Offline
  • Berichten: 3366
Re: DB bestelt Talgorijtuigen+loks voor Berlijn-Amsterdam, inzet huidig materieel
« Reactie #97 Gepost op: 28 maart 2019, 09:37:19 »
Andre zei het hier al, maar inzet van Vectron zit er (voorlopig) niet in.
Ook Traxx van NS kan er voorlopig niet rijden. Dienstregeling 2021 stroomt ICNG in. Bij een goede instroom van ICNG komen er pas in dienstregeling 2022 Traxxen vrij.

Joop_L

  • Offline Offline
  • Berichten: 1141
Re: DB bestelt Talgorijtuigen+loks voor Berlijn-Amsterdam, inzet huidig materieel
« Reactie #98 Gepost op: 28 maart 2019, 10:31:41 »
Andre zei het hier al, maar inzet van Vectron zit er (voorlopig) niet in.
Bron? NS heeft aangekondigd dat er Vectrons komen voor de IC Berlijn. Na die aankondiging is er verder niets meer gecommuniceerd, ook niet intern. Dus ik ben wel benieuwd waar deze uitspraak dan op gebaseerd is.  ;)
Groeten Joop, machinist Lls

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 6376
  • Spoor N
Re: DB bestelt Talgorijtuigen+loks voor Berlijn-Amsterdam, inzet huidig materieel
« Reactie #99 Gepost op: 28 maart 2019, 10:39:48 »
Op André die al anderhalf jaar goederen met de BR193 rijdt en daardoor ook weet wat de NS gaat doen.  :P

Wil je de ICB dan zonder loks laten rijden als de termijn van de huidige 1700'en verlopen zijn, en de talgo's zijn er nog niet?
Tsjah...
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Daan!

  • Offline Offline
  • Berichten: 3366
Re: DB bestelt Talgorijtuigen+loks voor Berlijn-Amsterdam, inzet huidig materieel
« Reactie #100 Gepost op: 28 maart 2019, 11:10:37 »
Bronnen zijn intern.

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 2921
Re: DB bestelt Talgorijtuigen+loks voor Berlijn-Amsterdam, inzet huidig materieel
« Reactie #101 Gepost op: 28 maart 2019, 11:43:05 »
Wil je de ICB dan zonder loks laten rijden als de termijn van de huidige 1700'en verlopen zijn, en de talgo's zijn er nog niet?
Dat scheelt, er verlopen namelijk geen termijnen van de 1700  ;)

Revisies zoals ooit bedacht elke 7,5 jaar zijn inmiddels op een andere manier beschreven in het onderhoud en instandhoudingsplan van deze lokken.

Anders was het probleem er allang geweest, want de lokken hebben op de bak 2004/2005 als revisie datum staan maar dat slaat eigenlijk alleen nog op het casco  ;)

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 2921
Re: DB bestelt Talgorijtuigen+loks voor Berlijn-Amsterdam, inzet huidig materieel
« Reactie #102 Gepost op: 28 maart 2019, 11:44:57 »
Na die aankondiging is er verder niets meer gecommuniceerd, ook niet intern.
Bronnen zijn intern.
;D

Joop_L

  • Offline Offline
  • Berichten: 1141
Re: DB bestelt Talgorijtuigen+loks voor Berlijn-Amsterdam, inzet huidig materieel
« Reactie #103 Gepost op: 28 maart 2019, 11:47:30 »
Tja Thom...  ::) ;D ;D ;D
Groeten Joop, machinist Lls

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 2921
Re: DB bestelt Talgorijtuigen+loks voor Berlijn-Amsterdam, inzet huidig materieel
« Reactie #104 Gepost op: 03 april 2019, 00:43:00 »
Daarmee wilde ik trouwens niet aan jou twijfelen Joop  ;)