Na een avondje tekenen een tweede ontwerp gemaakt.....Ik ben benieuwd wat jullie van de layout vinden.
- Heb de twee lussen (die op twee verschillende hoogtes zitten boven elkaar gelegd.
De losse zijsporen (opstelsporen) zijn hiermee verdwenen.
... Het staat me bij dat ik vanavond aardig lang heb zitten puzzelen om alles passend te krijgen met de R2 bogen in tegenstelling tot de R1 bogen in het eerdere plan....
Dat was de reden dat de keerlussen nu boven elkaar liggen, met R2 bogen kunnen die eigenlijk niet krapper.
Hoever moeten de sporen in het station uitelkaar liggen zodat er een perron tussen past? Ik heb daar nu geen rekening mee gehouden.
De langste trein die ik heb is een NS1100 loc met 5 Plan D rijtuigen
Naast dat ik benieuwd ben wat jullie er van vinden, heb ik een paar vragen:1. Hoever moeten de sporen in het station uitelkaar liggen zodat er een perron tussen past? Ik heb daar nu geen rekening mee gehouden.
2. Zal ik een van de bovenste doodlopende sporen (op niveau 0) een doorgaand spoor maken? Zodat treinen elkaar daar kunnen passeren? Is er een groot voordeel om de sporen dubbel uit te voeren?
3. Hoe sluit ik een keerlusmodule aan op niveau 0 (oranje niveau)? gezien het feit dat er ook nog een wissel in de keerlus zit. Van waar tot waar moet ik effectief de keerlus leggen?
4. In welke mate moet ik in mijn baanplan rekening houden dat ik twee tafels heb? De grens ligt 100 cm uit de linkerkant, op die grens kom ik net 1 wissel tegen maar vooral 9 sporen.
5. Wim, jij had het erover dat ik met dit plan misschien gemakkelijk een schaduwstation kan maken op hetzelfde niveau (niveau 0 neem ik aan)? Hoe dan? waar dan? Ik heb nu in gedachte dat het schaduwstation op -1 moet komen te liggen.
Die geeft aan dat je perron niet dichter dan 24 mm bij het midden van je spoor mag komen.