Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Spoor 1 nem of finescale door Hirschsprung
Vandaag om 10:00:51
"Ein kleines Kalkwerk", een nieuwe tentoonstellingsbaan door jan47
Vandaag om 09:50:55
Station Roodeschool door aad52
Vandaag om 09:39:24
Rheinburg, TP V/VI door Eric B
Vandaag om 09:32:40
Groningers blij verrast met opening station, maar er is ook reden voor gemopper door Modellbahnwagen
Vandaag om 09:30:48
Rivarossi panoramarijtuig verlichting inbouwen. door Jelmer
Vandaag om 09:26:52
365 "Het is weekend foto's" door puntenglijder
Vandaag om 09:16:43
Raadplaatje door RikM
Vandaag om 09:11:32
Frans loodsje et cetera door Huup
Vandaag om 08:56:40
Iemand ervaring met deze ali express lok printplaten? door Bert55
Vandaag om 08:54:40
Noorwegen - interessante spoorzaken langs vakantieroute door Loki
Vandaag om 08:49:34
LTM 51 Garratt op basis van Harry Kaffa† ets door orientexpress
Vandaag om 08:46:39
Een nieuw begin door dreezy
Vandaag om 08:35:30
Nachttreinen Oost Europa door laurent
Vandaag om 08:29:49
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door spoorijzer
Vandaag om 08:12:27
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Bob R.
Vandaag om 08:06:17
M.s.v. De Percee bouwt aan nieuwe clubbaan door Ronald Halma
Vandaag om 05:02:37
Defensie wil oude koplopers ombouwen tot hospitaaltrein door ArjanB
Vandaag om 00:20:54
Heroplage Artitec Plan W? door KNed
14 July 2025, 23:54:58
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
14 July 2025, 23:19:54
Hulp gevraagd: Yamorc YD7010 en ESU loksound door Paulus
14 July 2025, 21:23:06
Spoor- en tramweg parafernalia door gdh
14 July 2025, 21:17:50
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Prutsert
14 July 2025, 20:46:27
Ronald doet de Fork Challenge! door Ronald Halma
14 July 2025, 20:31:02
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door Erwin 054
14 July 2025, 19:49:49
ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen door timtrein
14 July 2025, 19:23:18
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door borotof
14 July 2025, 19:22:52
Van NS 2439 naar SNCF 62439 door Tedo
14 July 2025, 19:12:00
Brezelbahn in H0, Duitsland tp III. door Wim Vink
14 July 2025, 17:37:33
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
14 July 2025, 17:30:08
  

Auteur Topic: Heen, En en Weer: de tram.  (gelezen 103685 keer)

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 8490
  • May your coffee kick in before reality does.
Re: Heen, En en Weer: de tram.
« Reactie #120 Gepost op: 29 July 2019, 18:54:51 »
Vandaag de tramhalte Heen voorzien van een extra perronzijde. Dat maakt het in en uitstappen een stuk makkelijker en dus ook de tramloop eenvoudiger.
Om als reiziger makkelijker van perron te kunnen wisselen ook een 9mm brede strip keien tussen de rails gelegd.
De ballast is inmiddels doorgestrooid tot de remisezijde van de halte.


Zoedelaar

  • Offline Offline
  • Berichten: 597
  • Den Zoedel; modeltramstad
Re: Heen, En en Weer: de tram.
« Reactie #121 Gepost op: 30 July 2019, 09:51:26 »
Opmerkelijke abri...... erg leuk die weer eens wat andersoortige buitenlandse architectuur op een trambaan  :D
Trammetje zelf mag er natuurlijk zelf ook zijn, zeker na zo´n verbouwproces!
Olafs groeten uit 'Den Zoedel'; modeltramstad in ontwikkeling

* Kijk voor meer op Instagram 'Den Zoedel'

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 8490
  • May your coffee kick in before reality does.
Re: Heen, En en Weer: de tram.
« Reactie #122 Gepost op: 30 July 2019, 12:45:51 »
Dank! De abri heeft een Amsterdams voorbeeld.... 😉

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 8490
  • May your coffee kick in before reality does.
Re: Heen, En en Weer: de tram.
« Reactie #123 Gepost op: 30 July 2019, 12:50:52 »


Dit dus.

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 8490
  • May your coffee kick in before reality does.
Re: Heen, En en Weer: de tram.
« Reactie #124 Gepost op: 13 October 2019, 16:52:27 »


Op het dorp Stepantsjikovo

 ;)

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 8490
  • May your coffee kick in before reality does.
Re: Heen, En en Weer: de tram.
« Reactie #125 Gepost op: 14 October 2019, 13:50:02 »
Ik kom een abri tekort. Iemand?



Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 8490
  • May your coffee kick in before reality does.
Re: Heen, En en Weer: de tram.
« Reactie #126 Gepost op: 15 October 2019, 20:19:57 »
Done :)

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 8490
  • May your coffee kick in before reality does.
Re: Heen, En en Weer: de tram.
« Reactie #127 Gepost op: 23 October 2019, 17:31:49 »
Een onverwachte verrassing. Na het ongeluk met de open bijwagen, zie een paar berichten terug, is er nu deze bijwagen. Niet open, maar wel een mooi alternatief.






Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 8490
  • May your coffee kick in before reality does.
Re: Heen, En en Weer: de tram.
« Reactie #128 Gepost op: 30 October 2019, 20:49:44 »
En als zoon trammetje mislukt, maak je er gewoon een werktram van...... 🙃



Morning
Čepikova Tatiana Alekseevna, 1984
« Laatst bewerkt op: 30 October 2019, 20:52:05 door DE-II »

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 8490
  • May your coffee kick in before reality does.
Re: Heen, En en Weer: de tram.
« Reactie #129 Gepost op: 05 November 2019, 18:52:00 »
De bijwagen heeft z'n asjes ingelegd gekregen. Sven had de goede as- en wielmaat klaar liggen 🙂
Simpel uitwisselen was genoeg. Onee, de draaistelbinnenzijden heb ik moeten afvijlen maar dat was het dan ook.
Onee, ook aan èèn kant wagenbaksteunen gemaakt van twee halfronde stukjes styreen.
De wagenbak staat daardoor een mm hoger op zn wielen dan voorheen, maar heeft nu wel voldoende draaistelspeling.
Ik ben tevreden in ieder geval.
« Laatst bewerkt op: 05 November 2019, 19:38:14 door DE-II »

Sven

  • Offline Offline
  • Berichten: 8319
  • Eton Wick, UK
    • Ga naar de Tramfabriek
Re: Heen, En en Weer: de tram.
« Reactie #130 Gepost op: 06 November 2019, 11:00:12 »
Tja, dan zou je er 7mm wielen onder moeten zetten, staat ie weer lager. Ik weet wel waar die te halen zijn.  ;)
Backer & Rueb stoomtrams in 1:87 op www.tramfabriek.nl.
Volg mijn bouwactiviteiten op Facebook.

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 8490
  • May your coffee kick in before reality does.
Re: Heen, En en Weer: de tram.
« Reactie #131 Gepost op: 06 November 2019, 12:11:02 »
Joh....  ;D
 Zou best kunnen dat met 7mm de draaistellen over de rails schuren. Nee, ik blijf tevreden

Hugo Baart

  • Offline Offline
  • Berichten: 265
  • Hugo Baart
Re: Heen, En en Weer: de tram.
« Reactie #132 Gepost op: 07 November 2019, 22:18:27 »
Hallo Huibert,

Een mooie bijwagen maar je moet er een passende motorwagen bij hebben.
Jammer dat er heel moeilijk is een Halling te monteren. De ketel zit daarvoor in de weg.
Maar smalspoor H0e heeft toch zijn voordeel.
Ik heb een motorwagen waar een KATO chassis onder heb gebouwd . Het heeft wat hoofdbrekens gekost maar ik heb het toch voor elkaar.

Kant en klare motorwagen. Alleen het hek werkje ontbreekt.


Onder de bodemplaat is eerst een plaatje bladlood geplakt en daaronder het chassis gemonteerd. De bovenkant van de bodemplaat komt gelijk te liggen met de bovenkant van de instap. Daarvoor is de ketel gedeeltelijk aan de onderzijde verwijderd. Maar als je alles zwart schildert valt het nauwelijks op. Zelfs niet dat de machinist boven zijn knieën is geamputeerd.

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 8490
  • May your coffee kick in before reality does.
Re: Heen, En en Weer: de tram.
« Reactie #133 Gepost op: 08 November 2019, 12:14:15 »
Ziet er keurig uit, Hugo.  1 van de grote nadelen van de electris he motorwagens is dat zo een groot deel van het interieur vervalt door de ruimte die de motor nodig heeft.
Ik heb een geschiktere motorwagen voor de bijwagen dan de Berlijner. Daar moet tzt nog wel een aandrijving  in.....



Groet
Huibert

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 8490
  • May your coffee kick in before reality does.
Re: Heen, En en Weer: de tram.
« Reactie #134 Gepost op: 27 November 2019, 09:24:43 »


De bijwagen van Hugo met wielen van Sven. Combi met een Atlas Neurenberger.
De hele combi in de krapste bocht van de tramlijn. De neurenberger motorwagen moet nog worden omgebouwd (maar hoe?), de bijwagen rijdt zonder verdere aanpassingen keurig door de boog :)
Ik vinnum geslaagd!