Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Bahnbetriebswerk "Altendorf" door Ronald69
Vandaag om 14:49:01
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Alewijn
Vandaag om 14:48:01
Bouw NS C 8605, BC 6012 en C 6820 door prutser
Vandaag om 14:44:37
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 14:37:31
Rondom Charlois door Alewijn
Vandaag om 14:33:35
Welke instellingen voor een MicroMotor op een Lopi V5 door ruudns
Vandaag om 14:32:24
Alternatieven voor de messing lagers van een Fleischmann rondmotor door stoombr38
Vandaag om 14:19:32
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door VAM65
Vandaag om 14:16:56
3d printen van ns daglichtseinen door Frits C
Vandaag om 14:11:47
US diorama in H0 door Jelmer
Vandaag om 14:07:10
Sankt Georgen. door william_2
Vandaag om 13:59:44
Diorama Oelde Mittelweg Hp door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 13:56:50
Bahnstrecke 5867 door Arjen52
Vandaag om 13:54:04
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door william_2
Vandaag om 13:50:36
Alt-Wutachtalbahn 2025 door Arjen52
Vandaag om 13:49:19
Materieel verzameling van Michiel(NDS) door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 13:44:35
Raadplaatje door Gerrit H
Vandaag om 13:38:44
Alternatieven voor servo's door Klaas Zondervan
Vandaag om 13:22:04
Samenstelling “Oriënt Express” museumtrein door sncf231e
Vandaag om 13:18:21
Camp 3 door Ronald Halma
Vandaag om 13:06:15
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 12:56:40
Pendelbetrieb door Peter Schiffelers
Vandaag om 12:34:45
Acme nieuwe ICNG door Teoalessandro
Vandaag om 12:29:54
Nieuw huis, nieuwe baan door Frits C
Vandaag om 12:24:35
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door Teoalessandro
Vandaag om 12:19:44
Aanpassing dressoirbaan door Syb030
Vandaag om 11:51:21
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 11:45:27
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Ferdinand Bogman
Vandaag om 11:26:43
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 11:22:05
W.V. Kalender 2026 door Wim Vink
Vandaag om 11:01:39
  

Auteur Topic: Heen, En en Weer  (gelezen 200689 keer)

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 8960
  • May your coffee kick in before reality does.
Re: Heen, En en Weer
« Reactie #375 Gepost op: 02 June 2020, 20:18:59 »
Een eerste ritje onder de afgespannen draad.

https://youtu.be/XhbALw43SXA

Tomasso

  • Offline Offline
  • Berichten: 6052
Re: Heen, En en Weer
« Reactie #376 Gepost op: 02 June 2020, 21:38:09 »
Dat is echt zoveel mooier, pantograaf tegen de waslijn. Mooi gemaakt!

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk

Spoor 0 adept

Jelmer

  • Offline Offline
  • Berichten: 5490
Re: Heen, En en Weer
« Reactie #377 Gepost op: 03 June 2020, 08:18:23 »
Heel Fraai Huibert!
Ik zie op je fimpje een module/bakovergang.

Hoe ga je dat doen met de bovenleiding als je er toch eens een module uit moet halen voor onderhoud?
Ik zelf ook dat "dilemma" krijgen later, dus vandaar de vraag.

Groeten,
Jelmer
Pfarrerwinkel de bouw:
Pfarrerwinkel

Joran

  • Offline Offline
  • Berichten: 1536
  • NS tijdperk IV (1981)
Re: Heen, En en Weer
« Reactie #378 Gepost op: 03 June 2020, 09:18:42 »
Ziet er heel fraai uit hoor!

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 8960
  • May your coffee kick in before reality does.
Re: Heen, En en Weer
« Reactie #379 Gepost op: 03 June 2020, 14:27:54 »
Jelmer, er zit een overgang in de bovenleiding, daar waar de panto even hikt.
zal later plaatje maken, ook van een evt realistischer oplossing.

Jelmer

  • Offline Offline
  • Berichten: 5490
Re: Heen, En en Weer
« Reactie #380 Gepost op: 03 June 2020, 15:50:29 »
Dank je Huibert,

Ben benieuwd, zal leerzaam zijn..

Groeten,
Jelmer
Pfarrerwinkel de bouw:
Pfarrerwinkel

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 8960
  • May your coffee kick in before reality does.
Re: Heen, En en Weer
« Reactie #381 Gepost op: 03 June 2020, 22:06:47 »
De rijdraadverbinding nu. De draad is afgespannen met 300gr aan stenen.





Jelmer

  • Offline Offline
  • Berichten: 5490
Re: Heen, En en Weer
« Reactie #382 Gepost op: 04 June 2020, 11:46:32 »
Verhelderend plaatje!

300 g, dat klinkt als best veel, maar je zal inderdaad ook wat massa moeten hebben om draad goed af te spannen. Hoe dik is de draad?

Groeten,
Jelmer
Pfarrerwinkel de bouw:
Pfarrerwinkel

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 8960
  • May your coffee kick in before reality does.
Re: Heen, En en Weer
« Reactie #383 Gepost op: 04 June 2020, 12:47:51 »
0,25mm

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 8960
  • May your coffee kick in before reality does.
Re: Heen, En en Weer
« Reactie #384 Gepost op: 07 June 2020, 20:40:13 »
Eerste sectie van hoofdspoor over spoor 1 is klaar op hier en daar nog wat strakbuigen en een hangdraad inkorten daargelaten.
Aan de rijdraad hangt momenteel 375gr gewicht, aan de draagkabel 125gr. Dat moet met minder toekunnen. Ik wil naar 250gr en een 100gr toe. Wordt even passen en megen. De stroomafnemer dient zes gram stuwkracht te hebben, het gewicht van een stuiver. Dat heeftie nog niet.
In dit stukje (fillumpie) zit ongeveer 10u werk. Afgezien van de masten en portalen.
Op naar spoor twee 😊😊

« Laatst bewerkt op: 07 June 2020, 22:37:13 door DE-II »

Joran

  • Offline Offline
  • Berichten: 1536
  • NS tijdperk IV (1981)
Re: Heen, En en Weer
« Reactie #385 Gepost op: 08 June 2020, 07:39:11 »
Heel fraai om te zien!

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 8960
  • May your coffee kick in before reality does.
Re: Heen, En en Weer
« Reactie #386 Gepost op: 08 June 2020, 12:30:55 »
Vertrek van de internationale trein D211 die via diverse steden en stadjes uiteindelijk Germanië zal binnentrekken.



De 1010 is van de eerste serie duizenden die Roco al in 1989 uitbracht. Ze werd op hoge leeftijd voorzien van (gemodificeerde) Frick's  Faively G5B-pantografen, wat toch beduidend beter staat dan de Roco's die erop zaten.
De modificatie betreft een stabilsatiestang tussen de benen van de pantograaf (Nee mam, zie je niks van....). De stang zorgt ervoor dat de pantograaf niet naar achteren klapt tijdens het rijden.



't Is een ouwetje, jongen!


De restauratie is er aan de grens bijgeplaatst.


Bagage dr in en hopla: bankje, peukje

 :)

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 8960
  • May your coffee kick in before reality does.
Re: Heen, En en Weer
« Reactie #387 Gepost op: 08 June 2020, 23:55:39 »
De rijdraden boven de sloren 2 en 3 hangen ook.
Afgspannen is met werplood. 250 gram voor de rijdraad, 100 voor de draagkabel, en dat werkt prima.

De 1160 berijdt de wissels en komt binnen op spoor 3

NS264

  • Offline Offline
  • Berichten: 9043
  • Het leven op de weg.
    • Midland
Re: Heen, En en Weer
« Reactie #388 Gepost op: 18 June 2020, 11:32:50 »
Hoi,

Een fijn draadsoort iig. Moet ik ook is uitvinden hoe dat gaat met bovenleiding.
Ging dit stuk nou door de boekenkast?
Ik begrijp nog steeds niet hoe je een stuk perron in een kamer krijgt, mijn ruimte om te bouwen is niet veel groter denk ik.

Gr Koen.
Werkspoor modulen weer aktief. Swalbenburg in N de pauze stand.
Flash & The Pan: waiting for a train.

Menno

  • Offline Offline
  • Berichten: 3458
    • Mijn van-alles website
Re: Heen, En en Weer
« Reactie #389 Gepost op: 18 June 2020, 19:14:49 »
Och, als ik mijn (toekomstige) perron ook als kop-station uit zou voeren, zou ik zo'n 150 centimeter trein kwijt kunnen.

Mijn bouwruimte is zeker niet ideaal (ik kan niets laten staan en de baan, bestaande uit 6 modules moet constant in- en uit elkaar om weer op te bergen), maar dat past hier ook nog wel op 2,3 meter lengte.