Doel:€250.00
Donaties:€128.00

Per saldo:€-122.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 16-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Jelmer
Vandaag om 08:13:20
Treinreizen met m'n vader door spoorijzer
Vandaag om 08:12:10
Decals Star TE-5933 door spoorijzer
Vandaag om 08:08:42
Een kantoorbaan in schaal N door spoorijzer
Vandaag om 08:01:56
Efteling spoorweg gaat elektrisch door spoorijzer
Vandaag om 08:00:46
US figuren in 1:48 tijdsperiode 1930-1950 door Ronald Halma
Vandaag om 07:56:10
Dubbelom, een boekenplankspoorbaan in H0 door spoorijzer
Vandaag om 07:54:53
18 t/m 21 april Intermodellbau '24 Dortmund door Martijn193
Vandaag om 07:03:55
Lantaarns Crafftiq op Roco Sik door zuylen
Vandaag om 05:02:25
weerstandje en relais door Hans van Kampen
Vandaag om 00:37:21
ABLOAD gaat stoppen door NS264
Vandaag om 00:33:53
Traintastic - modelbaan besturingssoftware (gratis en open source) door reinderlf
Vandaag om 00:13:44
Een stukje Odsherreds Jernbane (OHJ) door Edsko Hekman
Vandaag om 00:02:24
Bouw NTM Stationsgebouw Lemmer door Sven
Vandaag om 00:00:12
Bouw NS C 8605, BC 6012 en C 6820 door prutser
22 april 2024, 23:12:32
NS 8400 van Werps door mwdb
22 april 2024, 23:10:52
Bauarbeiten im gange door gdh
22 april 2024, 22:55:53
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Wim Vink
22 april 2024, 22:47:51
Tuinspoor en zo door RK
22 april 2024, 22:12:11
Haandrecht materieel door MathynK
22 april 2024, 22:00:31
Sankt Georgen. door AndrevdG
22 april 2024, 21:32:17
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Ferdinand Bogman
22 april 2024, 21:29:15
BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen door Hans van de Burgt
22 april 2024, 21:27:48
Piko Br 78 door Ronald Halma
22 april 2024, 20:55:34
Efteling stoomtrein finito door Gert Arkema
22 april 2024, 20:01:21
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Syb030
22 april 2024, 19:26:28
DR4024 door Michaƫl dB
22 april 2024, 19:20:57
Bisonkit verdunner door Tom Z.
22 april 2024, 17:25:30
5 mei 100 jaar mC 9002 door Seinhuis
22 april 2024, 17:16:29
Brezelbahn in H0, Duitsland tp III. door MichielB
22 april 2024, 16:44:20
  

Auteur Topic: Heen, En en Weer  (gelezen 177625 keer)

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 7521
  • May your coffee kick in before reality does.
Re: Heen, En en Weer
« Reactie #375 Gepost op: 02 juni 2020, 20:18:59 »
Een eerste ritje onder de afgespannen draad.

https://youtu.be/XhbALw43SXA

Tomasso

  • Offline Offline
  • Berichten: 5920
Re: Heen, En en Weer
« Reactie #376 Gepost op: 02 juni 2020, 21:38:09 »
Dat is echt zoveel mooier, pantograaf tegen de waslijn. Mooi gemaakt!

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk

Spoor 0 adept

Jelmer

  • Online Online
  • Berichten: 3859
Re: Heen, En en Weer
« Reactie #377 Gepost op: 03 juni 2020, 08:18:23 »
Heel Fraai Huibert!
Ik zie op je fimpje een module/bakovergang.

Hoe ga je dat doen met de bovenleiding als je er toch eens een module uit moet halen voor onderhoud?
Ik zelf ook dat "dilemma" krijgen later, dus vandaar de vraag.

Groeten,
Jelmer
Pfarrerwinkel de bouw:
Pfarrerwinkel

Joran

  • Offline Offline
  • Berichten: 1528
  • NS tijdperk IV (1981)
Re: Heen, En en Weer
« Reactie #378 Gepost op: 03 juni 2020, 09:18:42 »
Ziet er heel fraai uit hoor!

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 7521
  • May your coffee kick in before reality does.
Re: Heen, En en Weer
« Reactie #379 Gepost op: 03 juni 2020, 14:27:54 »
Jelmer, er zit een overgang in de bovenleiding, daar waar de panto even hikt.
zal later plaatje maken, ook van een evt realistischer oplossing.

Jelmer

  • Online Online
  • Berichten: 3859
Re: Heen, En en Weer
« Reactie #380 Gepost op: 03 juni 2020, 15:50:29 »
Dank je Huibert,

Ben benieuwd, zal leerzaam zijn..

Groeten,
Jelmer
Pfarrerwinkel de bouw:
Pfarrerwinkel

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 7521
  • May your coffee kick in before reality does.
Re: Heen, En en Weer
« Reactie #381 Gepost op: 03 juni 2020, 22:06:47 »
De rijdraadverbinding nu. De draad is afgespannen met 300gr aan stenen.





Jelmer

  • Online Online
  • Berichten: 3859
Re: Heen, En en Weer
« Reactie #382 Gepost op: 04 juni 2020, 11:46:32 »
Verhelderend plaatje!

300 g, dat klinkt als best veel, maar je zal inderdaad ook wat massa moeten hebben om draad goed af te spannen. Hoe dik is de draad?

Groeten,
Jelmer
Pfarrerwinkel de bouw:
Pfarrerwinkel

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 7521
  • May your coffee kick in before reality does.
Re: Heen, En en Weer
« Reactie #383 Gepost op: 04 juni 2020, 12:47:51 »
0,25mm

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 7521
  • May your coffee kick in before reality does.
Re: Heen, En en Weer
« Reactie #384 Gepost op: 07 juni 2020, 20:40:13 »
Eerste sectie van hoofdspoor over spoor 1 is klaar op hier en daar nog wat strakbuigen en een hangdraad inkorten daargelaten.
Aan de rijdraad hangt momenteel 375gr gewicht, aan de draagkabel 125gr. Dat moet met minder toekunnen. Ik wil naar 250gr en een 100gr toe. Wordt even passen en megen. De stroomafnemer dient zes gram stuwkracht te hebben, het gewicht van een stuiver. Dat heeftie nog niet.
In dit stukje (fillumpie) zit ongeveer 10u werk. Afgezien van de masten en portalen.
Op naar spoor twee 😊😊

« Laatst bewerkt op: 07 juni 2020, 22:37:13 door DE-II »

Joran

  • Offline Offline
  • Berichten: 1528
  • NS tijdperk IV (1981)
Re: Heen, En en Weer
« Reactie #385 Gepost op: 08 juni 2020, 07:39:11 »
Heel fraai om te zien!

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 7521
  • May your coffee kick in before reality does.
Re: Heen, En en Weer
« Reactie #386 Gepost op: 08 juni 2020, 12:30:55 »
Vertrek van de internationale trein D211 die via diverse steden en stadjes uiteindelijk Germaniƫ zal binnentrekken.



De 1010 is van de eerste serie duizenden die Roco al in 1989 uitbracht. Ze werd op hoge leeftijd voorzien van (gemodificeerde) Frick's  Faively G5B-pantografen, wat toch beduidend beter staat dan de Roco's die erop zaten.
De modificatie betreft een stabilsatiestang tussen de benen van de pantograaf (Nee mam, zie je niks van....). De stang zorgt ervoor dat de pantograaf niet naar achteren klapt tijdens het rijden.



't Is een ouwetje, jongen!


De restauratie is er aan de grens bijgeplaatst.


Bagage dr in en hopla: bankje, peukje

 :)

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 7521
  • May your coffee kick in before reality does.
Re: Heen, En en Weer
« Reactie #387 Gepost op: 08 juni 2020, 23:55:39 »
De rijdraden boven de sloren 2 en 3 hangen ook.
Afgspannen is met werplood. 250 gram voor de rijdraad, 100 voor de draagkabel, en dat werkt prima.

De 1160 berijdt de wissels en komt binnen op spoor 3

NS264

  • En maar rijden over het asfalt, kilometers.Sinds kort ook met langer materieel.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8523
    • Midland
Re: Heen, En en Weer
« Reactie #388 Gepost op: 18 juni 2020, 11:32:50 »
Hoi,

Een fijn draadsoort iig. Moet ik ook is uitvinden hoe dat gaat met bovenleiding.
Ging dit stuk nou door de boekenkast?
Ik begrijp nog steeds niet hoe je een stuk perron in een kamer krijgt, mijn ruimte om te bouwen is niet veel groter denk ik.

Gr Koen.
Voor meer interactie voor topic Voorbereiding bouw Swalbenburg: volg Instagram@swalbenburg_moba_n#

Menno

  • Offline Offline
  • Berichten: 3342
    • Mijn van-alles website
Re: Heen, En en Weer
« Reactie #389 Gepost op: 18 juni 2020, 19:14:49 »
Och, als ik mijn (toekomstige) perron ook als kop-station uit zou voeren, zou ik zo'n 150 centimeter trein kwijt kunnen.

Mijn bouwruimte is zeker niet ideaal (ik kan niets laten staan en de baan, bestaande uit 6 modules moet constant in- en uit elkaar om weer op te bergen), maar dat past hier ook nog wel op 2,3 meter lengte.