Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

N spur scenery elementen maken van gips of klei? door Paul552
Vandaag om 12:35:08
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door spoorijzer
Vandaag om 12:33:37
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Sven
Vandaag om 12:28:41
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door RK
Vandaag om 12:25:12
U-vorm beperkte ruimte (H0 C-rails) door eitreb
Vandaag om 12:16:32
Al mijn goede ideeën... door Karst Drenth
Vandaag om 11:42:58
NTM P1 in Schaal-1 door MaraNCS
Vandaag om 11:39:38
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 11:35:28
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Jack Black (NS1220)
Vandaag om 11:33:00
Rio Grande Southern - Lizard Head Pass door Hans GJ
Vandaag om 11:30:20
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 11:27:15
Bauarbeiten im gange door Dave.......
Vandaag om 10:55:26
Variaties op Station Zetten Andelst in HO door Duikeend
Vandaag om 10:54:40
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 10:42:29
Onze Nederlandse Stoomlocomotieven (nieuwe druk) door R v/d Hoven
Vandaag om 09:24:48
Internationale Spoor 0 en 1 dagen in Gießen, 23 en 24 maart, 2024 door bernhard67
Vandaag om 08:42:53
De Hondsrugbaan door mass am see
Vandaag om 08:15:11
Pfarrerwinkel bahn door Jelmer
Vandaag om 08:00:19
M.s.v. De Percee bouwt aan nieuwe clubbaan door J. Moors
Vandaag om 01:00:05
30 maart Modelspoorbeurs Houten & HCC Kennisdag door WimM
Vandaag om 00:42:50
Raadplaatje door Magic
27 maart 2024, 23:27:03
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout! door Ronald Halma
27 maart 2024, 23:17:30
Bouw van materieel 40 treinstellen door Pauldg
27 maart 2024, 22:45:06
Martijn's rariteitenkabinet door Martijn193
27 maart 2024, 22:30:17
Beekdaelen in H0 door Link
27 maart 2024, 22:17:23
Les Billards du Vivarais door Hans1963
27 maart 2024, 22:08:52
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door BrightonBelle
27 maart 2024, 21:57:24
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door Jack Black (NS1220)
27 maart 2024, 21:47:16
Lima Koploper ombouwen door Menno 1846
27 maart 2024, 21:31:51
Piko NS 2015 stroomafname probleem door brutus
27 maart 2024, 21:16:45
  

Auteur Topic: Heen, En en Weer  (gelezen 176463 keer)

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 7486
Re: Heen, En en Weer
« Reactie #375 Gepost op: 02 juni 2020, 20:18:59 »
Een eerste ritje onder de afgespannen draad.

https://youtu.be/XhbALw43SXA
Hemelen Haven,
Zee. Land.
May your coffee kick in before reality does.

Tomasso

  • Offline Offline
  • Berichten: 5912
Re: Heen, En en Weer
« Reactie #376 Gepost op: 02 juni 2020, 21:38:09 »
Dat is echt zoveel mooier, pantograaf tegen de waslijn. Mooi gemaakt!

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk

Spoor 0 adept

Jelmer

  • Offline Offline
  • Berichten: 3798
Re: Heen, En en Weer
« Reactie #377 Gepost op: 03 juni 2020, 08:18:23 »
Heel Fraai Huibert!
Ik zie op je fimpje een module/bakovergang.

Hoe ga je dat doen met de bovenleiding als je er toch eens een module uit moet halen voor onderhoud?
Ik zelf ook dat "dilemma" krijgen later, dus vandaar de vraag.

Groeten,
Jelmer
Pfarrerwinkel de bouw:
Pfarrerwinkel

Joran

  • Offline Offline
  • Berichten: 1528
  • NS tijdperk IV (1981)
Re: Heen, En en Weer
« Reactie #378 Gepost op: 03 juni 2020, 09:18:42 »
Ziet er heel fraai uit hoor!

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 7486
Re: Heen, En en Weer
« Reactie #379 Gepost op: 03 juni 2020, 14:27:54 »
Jelmer, er zit een overgang in de bovenleiding, daar waar de panto even hikt.
zal later plaatje maken, ook van een evt realistischer oplossing.
Hemelen Haven,
Zee. Land.
May your coffee kick in before reality does.

Jelmer

  • Offline Offline
  • Berichten: 3798
Re: Heen, En en Weer
« Reactie #380 Gepost op: 03 juni 2020, 15:50:29 »
Dank je Huibert,

Ben benieuwd, zal leerzaam zijn..

Groeten,
Jelmer
Pfarrerwinkel de bouw:
Pfarrerwinkel

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 7486
Re: Heen, En en Weer
« Reactie #381 Gepost op: 03 juni 2020, 22:06:47 »
De rijdraadverbinding nu. De draad is afgespannen met 300gr aan stenen.




Hemelen Haven,
Zee. Land.
May your coffee kick in before reality does.

Jelmer

  • Offline Offline
  • Berichten: 3798
Re: Heen, En en Weer
« Reactie #382 Gepost op: 04 juni 2020, 11:46:32 »
Verhelderend plaatje!

300 g, dat klinkt als best veel, maar je zal inderdaad ook wat massa moeten hebben om draad goed af te spannen. Hoe dik is de draad?

Groeten,
Jelmer
Pfarrerwinkel de bouw:
Pfarrerwinkel

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 7486
Re: Heen, En en Weer
« Reactie #383 Gepost op: 04 juni 2020, 12:47:51 »
0,25mm
Hemelen Haven,
Zee. Land.
May your coffee kick in before reality does.

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 7486
Re: Heen, En en Weer
« Reactie #384 Gepost op: 07 juni 2020, 20:40:13 »
Eerste sectie van hoofdspoor over spoor 1 is klaar op hier en daar nog wat strakbuigen en een hangdraad inkorten daargelaten.
Aan de rijdraad hangt momenteel 375gr gewicht, aan de draagkabel 125gr. Dat moet met minder toekunnen. Ik wil naar 250gr en een 100gr toe. Wordt even passen en megen. De stroomafnemer dient zes gram stuwkracht te hebben, het gewicht van een stuiver. Dat heeftie nog niet.
In dit stukje (fillumpie) zit ongeveer 10u werk. Afgezien van de masten en portalen.
Op naar spoor twee 😊😊

« Laatst bewerkt op: 07 juni 2020, 22:37:13 door DE-II »
Hemelen Haven,
Zee. Land.
May your coffee kick in before reality does.

Joran

  • Offline Offline
  • Berichten: 1528
  • NS tijdperk IV (1981)
Re: Heen, En en Weer
« Reactie #385 Gepost op: 08 juni 2020, 07:39:11 »
Heel fraai om te zien!

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 7486
Re: Heen, En en Weer
« Reactie #386 Gepost op: 08 juni 2020, 12:30:55 »
Vertrek van de internationale trein D211 die via diverse steden en stadjes uiteindelijk Germanië zal binnentrekken.



De 1010 is van de eerste serie duizenden die Roco al in 1989 uitbracht. Ze werd op hoge leeftijd voorzien van (gemodificeerde) Frick's  Faively G5B-pantografen, wat toch beduidend beter staat dan de Roco's die erop zaten.
De modificatie betreft een stabilsatiestang tussen de benen van de pantograaf (Nee mam, zie je niks van....). De stang zorgt ervoor dat de pantograaf niet naar achteren klapt tijdens het rijden.



't Is een ouwetje, jongen!


De restauratie is er aan de grens bijgeplaatst.


Bagage dr in en hopla: bankje, peukje

 :)
Hemelen Haven,
Zee. Land.
May your coffee kick in before reality does.

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 7486
Re: Heen, En en Weer
« Reactie #387 Gepost op: 08 juni 2020, 23:55:39 »
De rijdraden boven de sloren 2 en 3 hangen ook.
Afgspannen is met werplood. 250 gram voor de rijdraad, 100 voor de draagkabel, en dat werkt prima.

De 1160 berijdt de wissels en komt binnen op spoor 3
Hemelen Haven,
Zee. Land.
May your coffee kick in before reality does.

NS264

  • En maar rijden over het asfalt, kilometers.Sinds kort ook met langer materieel.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8474
    • Midland
Re: Heen, En en Weer
« Reactie #388 Gepost op: 18 juni 2020, 11:32:50 »
Hoi,

Een fijn draadsoort iig. Moet ik ook is uitvinden hoe dat gaat met bovenleiding.
Ging dit stuk nou door de boekenkast?
Ik begrijp nog steeds niet hoe je een stuk perron in een kamer krijgt, mijn ruimte om te bouwen is niet veel groter denk ik.

Gr Koen.
Voor meer interactie voor topic Voorbereiding bouw Swalbenburg: volg Instagram@swalbenburg_moba_n#

Menno

  • Offline Offline
  • Berichten: 3340
    • Mijn van-alles website
Re: Heen, En en Weer
« Reactie #389 Gepost op: 18 juni 2020, 19:14:49 »
Och, als ik mijn (toekomstige) perron ook als kop-station uit zou voeren, zou ik zo'n 150 centimeter trein kwijt kunnen.

Mijn bouwruimte is zeker niet ideaal (ik kan niets laten staan en de baan, bestaande uit 6 modules moet constant in- en uit elkaar om weer op te bergen), maar dat past hier ook nog wel op 2,3 meter lengte.