Doel:€250.00
Donaties:€130.00

Per saldo:€-120.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 24-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

hoe diep is de kuil van een 23 meter draaischijf door AlbertG
Vandaag om 12:10:11
NS 6000 (in schaal 0) door Rob Ellerman
Vandaag om 11:58:22
Toon hier je pas gereed gekomen (model-)spoorbouwsels ... door Martijn193
Vandaag om 11:52:11
18 t/m 21 april Intermodellbau '24 Dortmund door Martijn193
Vandaag om 11:51:41
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 11:20:49
Raadplaatje door Benelux795
Vandaag om 11:03:02
2nd Dutch US Convention, DRU Ulft NL 6/7 april 2024 door RBlok
Vandaag om 10:23:55
20 en 21 april MobExpo door Ronald Halma
Vandaag om 10:14:31
19 Toen door spoorzeven
Vandaag om 10:12:46
Cranicher Altbahn door Eric v C
Vandaag om 10:09:34
Pfarrerwinkel bahn door Eric v C
Vandaag om 09:59:38
Frans/Belgisch H0e baantje door Scratchbuilt
Vandaag om 09:58:00
Bruikbare etsplaten voor NS4000 en NS4700 tenders, en NS slijptrein? door 3dbuildr
Vandaag om 09:55:45
Ijzeren Rijn: militair transport door ijzeren rijn
Vandaag om 09:45:09
Modelbaan schaal H0 niet geheel sluiten in pc prog door spoorijzer
Vandaag om 09:39:18
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door spoorijzer
Vandaag om 09:35:37
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door spoorijzer
Vandaag om 09:33:32
Station Roodeschool door Sven
Vandaag om 08:56:02
Al mijn goede ideeën... door henk
Vandaag om 08:38:22
Aachenau West door mass am see
Vandaag om 08:21:03
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Arjen B.
Vandaag om 07:37:56
Gewoon wat busfoto's door GerardvV
24 april 2024, 23:43:57
Bouw van postrijtuig P 7911-7920 (plan C) van FRIE door MathynK
24 april 2024, 23:15:58
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Frank 123
24 april 2024, 22:51:27
Der QuadratSchädel (Bemo br 624/634) door T.Spat
24 april 2024, 22:37:28
Ice 3 (22784) front/ sluit schakelt niet om door Bram.A
24 april 2024, 22:25:19
Bouwtekeningen Hembrug en/of Strausbrug door Erik01
24 april 2024, 21:31:41
NS 8400 van Werps door Ivo tB
24 april 2024, 21:23:44
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout! door Ronald Halma
24 april 2024, 21:14:47
BR 44 1263 UK Mit Borsig versuchs Wannentender 2'2'T 34. door Modellbahnwagen
24 april 2024, 19:19:03
  

Auteur Topic: Heen, En en Weer  (gelezen 177925 keer)

Huup

  • Online Online
  • Berichten: 7522
  • May your coffee kick in before reality does.
Re: Heen, En en Weer
« Reactie #375 Gepost op: 02 juni 2020, 20:18:59 »
Een eerste ritje onder de afgespannen draad.

https://youtu.be/XhbALw43SXA

Tomasso

  • Offline Offline
  • Berichten: 5920
Re: Heen, En en Weer
« Reactie #376 Gepost op: 02 juni 2020, 21:38:09 »
Dat is echt zoveel mooier, pantograaf tegen de waslijn. Mooi gemaakt!

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk

Spoor 0 adept

Jelmer

  • Offline Offline
  • Berichten: 3863
Re: Heen, En en Weer
« Reactie #377 Gepost op: 03 juni 2020, 08:18:23 »
Heel Fraai Huibert!
Ik zie op je fimpje een module/bakovergang.

Hoe ga je dat doen met de bovenleiding als je er toch eens een module uit moet halen voor onderhoud?
Ik zelf ook dat "dilemma" krijgen later, dus vandaar de vraag.

Groeten,
Jelmer
Pfarrerwinkel de bouw:
Pfarrerwinkel

Joran

  • Offline Offline
  • Berichten: 1528
  • NS tijdperk IV (1981)
Re: Heen, En en Weer
« Reactie #378 Gepost op: 03 juni 2020, 09:18:42 »
Ziet er heel fraai uit hoor!

Huup

  • Online Online
  • Berichten: 7522
  • May your coffee kick in before reality does.
Re: Heen, En en Weer
« Reactie #379 Gepost op: 03 juni 2020, 14:27:54 »
Jelmer, er zit een overgang in de bovenleiding, daar waar de panto even hikt.
zal later plaatje maken, ook van een evt realistischer oplossing.

Jelmer

  • Offline Offline
  • Berichten: 3863
Re: Heen, En en Weer
« Reactie #380 Gepost op: 03 juni 2020, 15:50:29 »
Dank je Huibert,

Ben benieuwd, zal leerzaam zijn..

Groeten,
Jelmer
Pfarrerwinkel de bouw:
Pfarrerwinkel

Huup

  • Online Online
  • Berichten: 7522
  • May your coffee kick in before reality does.
Re: Heen, En en Weer
« Reactie #381 Gepost op: 03 juni 2020, 22:06:47 »
De rijdraadverbinding nu. De draad is afgespannen met 300gr aan stenen.





Jelmer

  • Offline Offline
  • Berichten: 3863
Re: Heen, En en Weer
« Reactie #382 Gepost op: 04 juni 2020, 11:46:32 »
Verhelderend plaatje!

300 g, dat klinkt als best veel, maar je zal inderdaad ook wat massa moeten hebben om draad goed af te spannen. Hoe dik is de draad?

Groeten,
Jelmer
Pfarrerwinkel de bouw:
Pfarrerwinkel

Huup

  • Online Online
  • Berichten: 7522
  • May your coffee kick in before reality does.
Re: Heen, En en Weer
« Reactie #383 Gepost op: 04 juni 2020, 12:47:51 »
0,25mm

Huup

  • Online Online
  • Berichten: 7522
  • May your coffee kick in before reality does.
Re: Heen, En en Weer
« Reactie #384 Gepost op: 07 juni 2020, 20:40:13 »
Eerste sectie van hoofdspoor over spoor 1 is klaar op hier en daar nog wat strakbuigen en een hangdraad inkorten daargelaten.
Aan de rijdraad hangt momenteel 375gr gewicht, aan de draagkabel 125gr. Dat moet met minder toekunnen. Ik wil naar 250gr en een 100gr toe. Wordt even passen en megen. De stroomafnemer dient zes gram stuwkracht te hebben, het gewicht van een stuiver. Dat heeftie nog niet.
In dit stukje (fillumpie) zit ongeveer 10u werk. Afgezien van de masten en portalen.
Op naar spoor twee 😊😊

« Laatst bewerkt op: 07 juni 2020, 22:37:13 door DE-II »

Joran

  • Offline Offline
  • Berichten: 1528
  • NS tijdperk IV (1981)
Re: Heen, En en Weer
« Reactie #385 Gepost op: 08 juni 2020, 07:39:11 »
Heel fraai om te zien!

Huup

  • Online Online
  • Berichten: 7522
  • May your coffee kick in before reality does.
Re: Heen, En en Weer
« Reactie #386 Gepost op: 08 juni 2020, 12:30:55 »
Vertrek van de internationale trein D211 die via diverse steden en stadjes uiteindelijk Germanië zal binnentrekken.



De 1010 is van de eerste serie duizenden die Roco al in 1989 uitbracht. Ze werd op hoge leeftijd voorzien van (gemodificeerde) Frick's  Faively G5B-pantografen, wat toch beduidend beter staat dan de Roco's die erop zaten.
De modificatie betreft een stabilsatiestang tussen de benen van de pantograaf (Nee mam, zie je niks van....). De stang zorgt ervoor dat de pantograaf niet naar achteren klapt tijdens het rijden.



't Is een ouwetje, jongen!


De restauratie is er aan de grens bijgeplaatst.


Bagage dr in en hopla: bankje, peukje

 :)

Huup

  • Online Online
  • Berichten: 7522
  • May your coffee kick in before reality does.
Re: Heen, En en Weer
« Reactie #387 Gepost op: 08 juni 2020, 23:55:39 »
De rijdraden boven de sloren 2 en 3 hangen ook.
Afgspannen is met werplood. 250 gram voor de rijdraad, 100 voor de draagkabel, en dat werkt prima.

De 1160 berijdt de wissels en komt binnen op spoor 3

NS264

  • En maar rijden over het asfalt, kilometers.Sinds kort ook met langer materieel.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8529
    • Midland
Re: Heen, En en Weer
« Reactie #388 Gepost op: 18 juni 2020, 11:32:50 »
Hoi,

Een fijn draadsoort iig. Moet ik ook is uitvinden hoe dat gaat met bovenleiding.
Ging dit stuk nou door de boekenkast?
Ik begrijp nog steeds niet hoe je een stuk perron in een kamer krijgt, mijn ruimte om te bouwen is niet veel groter denk ik.

Gr Koen.
Voor meer interactie voor topic Voorbereiding bouw Swalbenburg: volg Instagram@swalbenburg_moba_n#

Menno

  • Offline Offline
  • Berichten: 3342
    • Mijn van-alles website
Re: Heen, En en Weer
« Reactie #389 Gepost op: 18 juni 2020, 19:14:49 »
Och, als ik mijn (toekomstige) perron ook als kop-station uit zou voeren, zou ik zo'n 150 centimeter trein kwijt kunnen.

Mijn bouwruimte is zeker niet ideaal (ik kan niets laten staan en de baan, bestaande uit 6 modules moet constant in- en uit elkaar om weer op te bergen), maar dat past hier ook nog wel op 2,3 meter lengte.