Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

U-vorm beperkte ruimte (H0 C-rails) door eitreb
Vandaag om 12:16:32
Al mijn goede ideeën... door Karst Drenth
Vandaag om 11:42:58
NTM P1 in Schaal-1 door MaraNCS
Vandaag om 11:39:38
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 11:35:28
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Jack Black (NS1220)
Vandaag om 11:33:00
Rio Grande Southern - Lizard Head Pass door Hans GJ
Vandaag om 11:30:20
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 11:27:15
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Mispoes
Vandaag om 11:03:05
Bauarbeiten im gange door Dave.......
Vandaag om 10:55:26
Variaties op Station Zetten Andelst in HO door Duikeend
Vandaag om 10:54:40
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 10:42:29
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door BartvD
Vandaag om 09:32:19
Onze Nederlandse Stoomlocomotieven (nieuwe druk) door R v/d Hoven
Vandaag om 09:24:48
Internationale Spoor 0 en 1 dagen in Gießen, 23 en 24 maart, 2024 door bernhard67
Vandaag om 08:42:53
De Hondsrugbaan door mass am see
Vandaag om 08:15:11
Pfarrerwinkel bahn door Jelmer
Vandaag om 08:00:19
M.s.v. De Percee bouwt aan nieuwe clubbaan door J. Moors
Vandaag om 01:00:05
30 maart Modelspoorbeurs Houten & HCC Kennisdag door WimM
Vandaag om 00:42:50
Raadplaatje door Magic
27 maart 2024, 23:27:03
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout! door Ronald Halma
27 maart 2024, 23:17:30
Bouw van materieel 40 treinstellen door Pauldg
27 maart 2024, 22:45:06
Martijn's rariteitenkabinet door Martijn193
27 maart 2024, 22:30:17
Beekdaelen in H0 door Link
27 maart 2024, 22:17:23
Les Billards du Vivarais door Hans1963
27 maart 2024, 22:08:52
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door BrightonBelle
27 maart 2024, 21:57:24
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door Jack Black (NS1220)
27 maart 2024, 21:47:16
Lima Koploper ombouwen door Menno 1846
27 maart 2024, 21:31:51
Piko NS 2015 stroomafname probleem door brutus
27 maart 2024, 21:16:45
Zwederbaan door nighttrain1
27 maart 2024, 20:44:09
opbouw treinbaan weer opgepakt door teun van drunen
27 maart 2024, 19:21:25
  

Auteur Topic: 2e intercitystation voor Utrecht?  (gelezen 23867 keer)

gvandersel

  • HCC!m maar toch Selectrix (RMX)
  • Offline Offline
  • Berichten: 3602
  • Als het maar elektrisch is.
    • Homepage Gerard van der Sel
Re: 2e intercitystation voor Utrecht?
« Reactie #120 Gepost op: 14 juni 2018, 12:29:23 »
Ik bedoelde hoe moet het personeel bij het materieel komen. Of terug op de standplaats..
Je kan niet verwachten dat als ik snachts de laatste naar Tiel rijd. En daar dan me auto heb staan omdat me trein daar eindigt...
Iemand die bv bij TATA-steel in de volcontinue werkt heeft hetzelfde probleem. Deze lost het ook op.


@Mathijs:
Spijker op zijn kop. Om problemen op te lossen moet je ook out of the box durven denken. Maak Utrecht CS een niet eind en begin station. Alle opstelruimte is dan ineens overbodig.
Er zijn in die richting al eens plannen geweest. Er ligt nog een "stukje" grond in Houten (Castellum) braak.

Groet,

Gerard van der Sel.
Holzburg (IIIb/IVa) schaal N.
Kijk ook eens bij de bouw en lees de avonturen.

Piet R Buren

  • Offline Offline
  • Berichten: 349
Re: 2e intercitystation voor Utrecht?
« Reactie #121 Gepost op: 14 juni 2018, 12:32:47 »
Je gaat voortdurend uit van het huidige wegenstelsel en hoe je daar met de auto wegkomt. Dat lijkt me niet zo zinvol. Als ik op maps kijk, zie ik ruime mogelijkheden om daar met het ov weg te komen, mits ruim wordt geïnvesteerd. Dat is ook wat wordt voorgesteld.

Misschien iets van een busbaan langs de snelweg. Als je kijkt naar de busbaan in Nijmegen, die ervoor zorgt dat een heel aantal lijnen niet door het drukste deel van de stad hoeft, scheelt dat natuurlijk al enorm.

gvandersel

  • HCC!m maar toch Selectrix (RMX)
  • Offline Offline
  • Berichten: 3602
  • Als het maar elektrisch is.
    • Homepage Gerard van der Sel
Re: 2e intercitystation voor Utrecht?
« Reactie #122 Gepost op: 14 juni 2018, 12:42:58 »
Henk,

Hoe wilde je daar vandaan met OV weer de  stad in? Extra verbindingen zijn zowat niet te realiseren door de verhoogde Waterlinieweg. Verder moet je tussen huizen door. Dus die wegen zullen verbreed moeten worden (=> sloop). Extra busbanen langs de A27 is een optie, maar worden geblokkeerd door landgoed Amelisweerd. Dat gebied is niet voor niets heden ten dagen nog steeds groen.

Groet,

Gerard van der Sel.
Holzburg (IIIb/IVa) schaal N.
Kijk ook eens bij de bouw en lees de avonturen.

IJsselsteyn

  • Offline Offline
  • Berichten: 1373
Re: 2e intercitystation voor Utrecht?
« Reactie #123 Gepost op: 14 juni 2018, 12:51:44 »
Meer wie zegt dat je daarvandaan met OV weer de stad in moet? Het zal voornamelijk gaan om een verkeersstroom tussen Lunetten en de Uithof.
En dan heb je van de Waterlinieweg dus geen last.


Steyn

gvandersel

  • HCC!m maar toch Selectrix (RMX)
  • Offline Offline
  • Berichten: 3602
  • Als het maar elektrisch is.
    • Homepage Gerard van der Sel
Re: 2e intercitystation voor Utrecht?
« Reactie #124 Gepost op: 14 juni 2018, 13:01:52 »
Meer wie zegt dat je daarvandaan met OV weer de stad in moet? Het zal voornamelijk gaan om een verkeersstroom tussen Lunetten en de Uithof.
En dan heb je van de Waterlinieweg dus geen last.
Utrecht Lunetten heeft zijn eigen station (oke 4 stoptreinen per uur) en de Uithof (UMC) over een paar maanden zijn eigen tramlijn (begin helaas Utrecht CS en geen halte ter hoogte van Utrecht Lunetten).
Een IC station ter hoogte van Utrecht Lunetten zal een verkeersstroom in de richting van Utrecht CS geven, die de reizigers van en naar het noorden/westen omvat.
En als er geen verbinding komt met de lijn Utrecht CS - Arnhem ook deze reizigers.
Holzburg (IIIb/IVa) schaal N.
Kijk ook eens bij de bouw en lees de avonturen.

dwem

  • Offline Offline
  • Berichten: 813
Re: 2e intercitystation voor Utrecht?
« Reactie #125 Gepost op: 14 juni 2018, 13:05:49 »
Al zou je dat doen, dan word de stad een nog grotere verkeersdrama door de vele overwegen op de oosterspoorlijn die dan nóg langer dicht liggen in een aantal toegang wegen van de stad Utrecht.

Daarnaast is Utm-Ln al herontwikkeld, ligt er bij Ln een trambaan in de weg en is de spoorsituatie op Utm ook aangepast en ongeschikt geworden voor dit soort ideeën.

Uiteraard met een paar tunneltjes en iets ongelijkvloers voor het spoor Hollandsche Rading--Lunetten bij Blauwkapel. Wel 21e eeuwse oplossingen, geen overwegwachteressen uiteraard!

Dirk

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 21631
Re: 2e intercitystation voor Utrecht?
« Reactie #126 Gepost op: 14 juni 2018, 13:13:03 »
Een IC station ter hoogte van Utrecht Lunetten zal een verkeersstroom in de richting van Utrecht CS geven, die de reizigers van en naar het noorden/westen omvat.

 ???
Die mensen blijven gewoon in de trein tot Utrecht CS zitten, zoals ze nu ook doen. Het gaat erom mensen af te vangen die in het 0ostelijk gebied moeten zijn.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

dwem

  • Offline Offline
  • Berichten: 813
Re: 2e intercitystation voor Utrecht?
« Reactie #127 Gepost op: 14 juni 2018, 13:27:12 »
Exact!

Dirk

gvandersel

  • HCC!m maar toch Selectrix (RMX)
  • Offline Offline
  • Berichten: 3602
  • Als het maar elektrisch is.
    • Homepage Gerard van der Sel
Re: 2e intercitystation voor Utrecht?
« Reactie #128 Gepost op: 14 juni 2018, 13:31:00 »
Ik ga ervan uit dat het merendeel van de treinen uit het oosten/zuiden in Utrecht Lunetten keren. Utrecht CS wordt dan westen en noorden.
Hiermee wordt een trein reductie in Utrecht CS gerealiseerd en dwing je de reiziger om ook uit te stappen.

Groet,

Gerard van der Sel.
Holzburg (IIIb/IVa) schaal N.
Kijk ook eens bij de bouw en lees de avonturen.

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 21631
Re: 2e intercitystation voor Utrecht?
« Reactie #129 Gepost op: 14 juni 2018, 13:35:34 »
Dat is niet het uitgangspunt van de plannenmakers. Het gaat er niet om treinen bij Utrecht CS weg te houden, slechts om mensen te verleiden elders in/uit te stappen met betere verbindingen aan de oostelijke kant dan vanuit CS mogelijk is. Dat gaat echt wel werken.

Om die reden is heractivering van de Oosterspoorlijn ook niet nodig Dirk. En 'tunneltjes' zouden grootschalige ingrepen in dichtbebouwd gebied zijn. Los daarvan, in dit geval zou ik de Nimby's groot gelijk geven. Niemand hoeft te verwachten dat een lijntje dat deels is opgeheven en opgebroken opeens wordt veranderd in een intercityverbinding.
« Laatst bewerkt op: 14 juni 2018, 13:37:09 door henk »
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

gvandersel

  • HCC!m maar toch Selectrix (RMX)
  • Offline Offline
  • Berichten: 3602
  • Als het maar elektrisch is.
    • Homepage Gerard van der Sel
Re: 2e intercitystation voor Utrecht?
« Reactie #130 Gepost op: 14 juni 2018, 13:57:46 »
Dan kan je straks Utrecht Lunetten vergelijken met Amsterdam Bijlmer Arena volgens jou. Of zou Amsterdam Amstel een betere kandidaat zijn?

Groet,

Gerard van der Sel.
Holzburg (IIIb/IVa) schaal N.
Kijk ook eens bij de bouw en lees de avonturen.

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 21631
Re: 2e intercitystation voor Utrecht?
« Reactie #131 Gepost op: 14 juni 2018, 14:13:44 »
Zoiets.
Let wel, ik ben er niet zeker van dat het erg leuk is voor de bewoners van Lunetten. Dat is nu een buitenwijk en dan bepaald niet meer.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

gvandersel

  • HCC!m maar toch Selectrix (RMX)
  • Offline Offline
  • Berichten: 3602
  • Als het maar elektrisch is.
    • Homepage Gerard van der Sel
Re: 2e intercitystation voor Utrecht?
« Reactie #132 Gepost op: 14 juni 2018, 14:22:57 »
Ach die gaan er dan wel op vooruit. Van nu een verbinding voor de auto/bus naar ongetwijfeld iets beters. Ben benieuwd wat de heren dan voor de Waterlinieweg gaan bedenken. Heb jij daar ideeën over?

Groet,

Gerard van der Sel.
Holzburg (IIIb/IVa) schaal N.
Kijk ook eens bij de bouw en lees de avonturen.

Bert van Gelder

  • Offline Offline
  • Berichten: 4387
Re: 2e intercitystation voor Utrecht?
« Reactie #133 Gepost op: 14 juni 2018, 14:24:29 »
Als iemand een paar berichten mist, dat klopt. Alle verwijzingen wat je wel en niet mag zeggen, stuurlui aan wal, enz. hebben niets te maken met het draadje.

Iedereen mag hier de meest stomme (maar ook slimme) dingen roepen, en daar kan dan gewoon op gereageerd worden. Persoonlijke off-topic aanvallen gaan de digitale kliko in, nergens voor nodig.

Gr, Bert,
Team moderatoren

gtw6016

  • Offline Offline
  • Berichten: 661
  • zucht we missen je dierbaar trammetje:'(
Re: 2e intercitystation voor Utrecht?
« Reactie #134 Gepost op: 14 juni 2018, 15:36:45 »
Iemand die bv bij TATA-steel in de volcontinue werkt heeft hetzelfde probleem. Deze lost het zelf op

Groet,

Gerard van der Sel.

Maar diegene zit op een fabriek terein en  niet met een trein j  heel het land.

Als oud ns'er praat je heel gemakkelijk over dat personeel het maar zelf moet oplossen.