Doel:€250.00
Donaties:€128.00

Per saldo:€-122.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 16-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door barry1972
Vandaag om 01:52:03
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door bigboynl
Vandaag om 01:23:06
Decals voor een Roco 64892 DSG Speisewagen door frits959
Vandaag om 01:22:36
Einde Koemo ballast ??? door Ronald69
Vandaag om 01:14:28
Keerlusmodule Digikeijs DR5013 gaat na willekeurig aantal rondes op kortsluiting door Bert_Apd
Vandaag om 00:57:40
Frans/Belgisch H0e baantje door NS264
Vandaag om 00:44:46
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door NS264
Vandaag om 00:19:08
LS Models 2024 door Albert.H0
Vandaag om 00:17:47
h0 diorama USA “The Paintshops” door Whis
Vandaag om 00:08:34
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout! door class 37
Vandaag om 00:06:03
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
19 april 2024, 23:05:17
Haandrecht materieel door orientexpress
19 april 2024, 23:02:39
EifelBurgenBahn door Frank 123
19 april 2024, 23:01:42
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
19 april 2024, 23:00:45
Traintastic - modelbaan besturingssoftware (gratis en open source) door bask185
19 april 2024, 22:27:47
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door raymond erdtsieck
19 april 2024, 22:23:17
Laag-Baarlo door Benelux795
19 april 2024, 22:22:31
Een stukje Odsherreds Jernbane (OHJ) door gdh
19 april 2024, 21:51:42
US diorama in H0 door Wim Vink
19 april 2024, 21:38:59
IC-trein naar Berlijn in model, welke rijtuigen? door Michiel 80
19 april 2024, 20:49:29
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door johanw
19 april 2024, 20:31:36
La Fabrique (1:87, 0,16m2) door tothebeach
19 april 2024, 20:02:10
Cranicher Altbahn door Arjen52
19 april 2024, 19:47:50
BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen door Hans van de Burgt
19 april 2024, 19:41:34
Van Biervliet/B Models 2019, nieuws van de fabrikant door Sicco Dierdorp
19 april 2024, 18:55:04
Aachenau West door MichielB
19 april 2024, 18:48:39
Jeugdsentiment (show je oude treintjes) door thonis
19 april 2024, 18:36:00
Openen Lima Hondekop door Mispoes
19 april 2024, 17:59:32
Piko 2200 (52686)+ uhlenbrock 76420(?) door Ben
19 april 2024, 16:14:12
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door dh3201
19 april 2024, 15:30:48
  

Auteur Topic: "NS 2000" naar de VSM  (gelezen 17617 keer)

Reinout van Rees

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 7397
  • Forummoderator
    • Persoonlijke website + weblog
Re: "NS 2000" naar de VSM
« Reactie #60 Gepost op: 07 mei 2018, 10:56:24 »
Ik heb een paar berichtjes over iets ex-lidmaatschaps-gerelateerds, hoewel redelijk netjes verwoord, zonet de vuurkist in geschoffeld. Dat is iets interns/onderlings. En off-topic t.o.v. een diesellok.

Reinout-als-moderator
« Laatst bewerkt op: 07 mei 2018, 19:31:37 door Reinout van Rees. Reden: \'off-topic\' toegevoegd »
Bouw v/d EifelBurgenBahn (h0, zijlijn in de Eifel)
Eifelgeschiedenis (verhalen en video's over de Eifelburgenbahn)

Trabs

  • Nieuwe gebruiker
  • Offline Offline
  • Berichten: 7
Re: "NS 2000" naar de VSM
« Reactie #61 Gepost op: 07 mei 2018, 17:53:50 »
Helemaal goed
Om verder te gaan de whitcomb met het fabr nr 60388 staat idd op de originele draaistellen met als kant tekening dat deze later voorzien is van rollagers.
De cabine terug plaatsen naar de oorspronkelijke vorm zal niet zo'n probleem zijn  de ontbrekende schort beplating is wat meer werk.

tijgernootje

  • Offline Offline
  • Berichten: 11764
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
Re: "NS 2000" naar de VSM
« Reactie #62 Gepost op: 07 mei 2018, 18:31:48 »
Details van de MV CARMEN

https://www.marinetraffic.com/en/ais/details/ships/shipid:327524/mmsi:266339000/vessel:CARMEN

Die lokomotief wordt gewoon van boord gereden niet echt een spannend gebeuren. Niet op zijn eigen wielen natuurlijk want hij zal wel op en een MAFI of zoiets staan.

Ja die had ik zelf ook al gevonden.
Maar als die radar echt alle stops laat zien dan is dit niet de juiste,want deze vaart door naar Hamburg zonder volgens de radar ook te stoppen in zeebrugge  ;)
Dus of men toont enkel huidigpunt en eind punt,of de schipper is vergeten door te geven aan die radar dat ze ook in B stoppen  ;D

Is nog te achterhalen welk nr de loc hier heeft gehad,dan is dat zoals gezegd wellicht "leuker"om m wederom daar naar te vernummeren,een 600nr dus.
(best raar trouwens een 600 nr,vloekte dat niet in de administratie met bakkies die een 600nr hadden ?)

Wat het vrijwilligers betreft,niemand kan zien wat een ander wel of niet kan/over kan hebben om als vrijwilliger aan de slag te gaan.
Dat is gewoon een nutteloze discussie,waarvan ik vind dat ieder vrij moet zijn om te beslissen om hij/zij t wel kan,of het er voor over heeft.

Schortbeplating is toch best te fabriceren,dat daar wat extra werk inzit geloof ik,maar hoeveel werk zal er niet in gaan zitten om op te knappen en de cabine origineel te krijgen,het zal niet 1 van de grootste klussen over t geheel worden denk ik om die missende beplating te fabriceren  ;)
Met vr gr

Floris

Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0

timtrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 2048
Re: "NS 2000" naar de VSM
« Reactie #63 Gepost op: 07 mei 2018, 18:37:39 »
Het is geen ex-NS loc dus hij heeft ook geen NS-nummer gehad.
Verder kwamen de DER 600 natuurlijk pas in dienst nadat de USATC-locs al in 2001 en hoger vernummerd waren...
« Laatst bewerkt op: 07 mei 2018, 18:39:19 door timtrein »

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9859
    • belse roestkraam
Re: "NS 2000" naar de VSM
« Reactie #64 Gepost op: 07 mei 2018, 18:44:01 »

Is nog te achterhalen welk nr de loc hier heeft gehad,dan is dat zoals gezegd wellicht "leuker"om m wederom daar naar te vernummeren,een 600nr dus.
(best raar trouwens een 600 nr,vloekte dat niet in de administratie met bakkies die een 600nr hadden ?)

kun je ammel zelf uitzoeken he...
https://nl.wikipedia.org/wiki/NS_2000_(diesellocomotief)
in 1953 gebouwd en toen tot 2000 vernummerd
http://nmld.locaalspoor.nl/nl/object/1436
vroege 600 (nr 604) bouwjaar 1956
zit dus 3 jaar speling tussen....

Pauldg

  • Offline Offline
  • Berichten: 6445
Re: "NS 2000" naar de VSM
« Reactie #65 Gepost op: 07 mei 2018, 20:55:15 »
Wat ik nooit helemaal heb kunnen plaatsen is dat NS in 1960 zo vrolijk de hele serie buiten dienst heeft gesteld. Amper zes jaar daarvoor hebben ze allemaal nieuwe motoren gekregen. Natuurlijk was de tijd van materiaalschaarste in 1960 wel voorbij, maar iedereen die toen ergens over ging moet de vroeg na-oorlogse schaarste nog vers in het geheugen gehad moeten hebben.

Ik heb genoeg bejaarden gekend die na de oorlog helemaal nooit meer iets hebben kunnen weggooien als gevolg van de ervaringen uit een tijd dat er niets was te krijgen.
Boomshanka!

Pauldg

  • Offline Offline
  • Berichten: 6445
Re: "NS 2000" naar de VSM
« Reactie #66 Gepost op: 07 mei 2018, 21:00:36 »
Ik heb zelf ooit nog eens naar het NSM een brief geschreven met de suggestie om de locomotief op deze foto (R.E. Hemkes) afgebeeld in RM127 naar Nederland te halen.



Loc stond in Niagra falls, niet ver dus van Buffalo

Had voor hen geen prioriteit. Ze hebben mijn brief doorgestuurd naar een vereniging, ik weet alleen niet meer welke.
Boomshanka!

MOVisser

  • Offline Offline
  • Berichten: 6169
    • Modelbouw in't algemeen. 3D printen etc..
Re: "NS 2000" naar de VSM
« Reactie #67 Gepost op: 07 mei 2018, 21:07:33 »
Een beetje MEK zo hier en daar, dat houdt de boel van de getoonde loc nog net bij elkaar.

Ronald Visser
Je kunt me vinden op diverse treinenbeurzen. Houten 18 mei sta ik er weer. Ook met N-schaal.

Pauldg

  • Offline Offline
  • Berichten: 6445
Re: "NS 2000" naar de VSM
« Reactie #68 Gepost op: 07 mei 2018, 21:11:52 »
Hij heeft een flinke optater gehad en er is wat achterstallig schilderwerk. Maar verder is hij van een oude GI geweest die er alleen maar mee naar de kerk reed.....
Boomshanka!

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 21666
Re: "NS 2000" naar de VSM
« Reactie #69 Gepost op: 07 mei 2018, 21:38:26 »
Wat ik nooit helemaal heb kunnen plaatsen is dat NS in 1960 zo vrolijk de hele serie buiten dienst heeft gesteld. Amper zes jaar daarvoor hebben ze allemaal nieuwe motoren gekregen. Natuurlijk was de tijd van materiaalschaarste in 1960 wel voorbij, maar iedereen die toen ergens over ging moet de vroeg na-oorlogse schaarste nog vers in het geheugen gehad moeten hebben.

Ik heb genoeg bejaarden gekend die na de oorlog helemaal nooit meer iets hebben kunnen weggooien als gevolg van de ervaringen uit een tijd dat er niets was te krijgen.

Ik neem aan dat het bedrijf NS gewoon zakelijk naar het locbestand keek.

Er zijn nog steeds mensen die niks weggooien, alleen moeten ze een andere reden bedenken. Mijn ouders (bouwjaar 1920, hongerwinter, bombardementen, tewerkstelling, de hele reut meegemaakt) reageerden heel anders. Die waren veel te blij dat ze weer dingen konden weggooien, inclusief van alles dat later veel geld waard werd.  ;D
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Pauldg

  • Offline Offline
  • Berichten: 6445
Re: "NS 2000" naar de VSM
« Reactie #70 Gepost op: 07 mei 2018, 22:32:22 »
Ja, dat kan natuurlijk ook  ;)
Boomshanka!

ArjanB

  • Offline Offline
  • Berichten: 1414
Re: "NS 2000" naar de VSM
« Reactie #71 Gepost op: 07 mei 2018, 22:42:55 »
Floris

Ja die had ik zelf ook al gevonden.
Maar als die radar echt alle stops laat zien dan is dit niet de juiste,want deze vaart door naar Hamburg zonder volgens de radar ook te stoppen in zeebrugge  ;)
Dus of men toont enkel huidigpunt en eind punt,of de schipper is vergeten door te geven aan die radar dat ze ook in B stoppen  ;D

Is geen radar maar AIS info (ander topic ander forum) maar goed AIS geeft alleen bestemming aan (en positie) niet het vaarschema. Heb effe de link niet maar de CARMEN gaat eerst naar Bremerhaven dan naar Zeebrugge volgens de website van de carrier. Aankomst Mei 17. Dus nog minstens 10 dagen wachten voor dat de spotters er op uit moeten ;D




tijgernootje

  • Offline Offline
  • Berichten: 11764
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
Re: "NS 2000" naar de VSM
« Reactie #72 Gepost op: 08 mei 2018, 17:32:43 »
Ok,weten we dat ook weer.
Ben nie zo thuis in bootjes en bijbehorende info sites  ;) :-[
Met vr gr

Floris

Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0

timtrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 2048
Re: "NS 2000" naar de VSM
« Reactie #73 Gepost op: 08 mei 2018, 19:37:56 »
Wat ik nooit helemaal heb kunnen plaatsen is dat NS in 1960 zo vrolijk de hele serie buiten dienst heeft gesteld. Amper zes jaar daarvoor hebben ze allemaal nieuwe motoren gekregen. Natuurlijk was de tijd van materiaalschaarste in 1960 wel voorbij, maar iedereen die toen ergens over ging moet de vroeg na-oorlogse schaarste nog vers in het geheugen gehad moeten hebben.
Er waren toen net 280 splinternieuwe, sterkere en veel modernere locs ingestroomd, daarnaast nog ruim 100 rangeerlocs, deels zelfs met luchtrem. Dan waren er nog 100 nieuwe elocs. Ook de 2600'en werden in die tijd afgevoerd, gewoon omdat het niet loonde er nog in te investeren. Met afvoeren van overtollig materieel had men geen moeite, het decennium ervoor waren ook al honderden stoomlocs afgevoerd, ook moderne waarvan sommige de 15 dienstjaar niet eens gehaald hebben.

Pauldg

  • Offline Offline
  • Berichten: 6445
Re: "NS 2000" naar de VSM
« Reactie #74 Gepost op: 08 mei 2018, 22:35:10 »
Ik begrijp je punt Tim en eR werd vooral vooruit gekeken in die tijd en niet terug  :)
Boomshanka!