BeneluxSpoor.net forum
Overige spoorzaken => Grootspoor => Topic gestart door: Eelco Storm op 05 mei 2018, 18:58:09
-
https://www.stoomtrein.org/actueel/amerikaan_naar_bbg18.html
Over verrassingen gesproken (y)
-
Ik dacht even dat de loc van de SGB naar de VSM ging, verrassend. :)
-
Wauw! Gaaf zeg dit. Zo is er geen een meer in NL, zo zijn er weer twee. (y)
-
Is dit een bericht uit een parallel universum?
-
Gaan ze dan ook een wedstrijdje houden wie hem het eerst rijvaardig heeft? ;)
Edit: wat wel weer grappig is, is dat de ene museumstichting vanaf het begin het hele traject online zette, terwijl de andere stichting het juist in alle stilte deed en pas nu naar buiten komt :)
-
Kennelijk is het ook een wedstrijdje fondsen aanboren.
-
?
-
En ze dan allebei 2019 noemen...
-
Welke maand is het,o nee het is mei,geen april ;D
Machtig dit........2 x een NS2000 in nederland (y)
Bijkomend voordeel voor mij: Apeldoorn is dichterbij dan goes ;D
-
Kunnen ze later mooi in dubbeltractie rijden!
Nog even doorsparen voor een partij ketelwagens. ;D :laugh:
Gerard
-
Volgende stunt is het overbrengen van een "NS 5000" uit Griekenland ;D
-
Wat is het stil bij de ZLSM.....
-
Volgende stunt is het overbrengen van een "NS 5000" uit Griekenland ;D
is al naar gekeken, gaat niet lukken... is cultuurerfgoed daar
-
Toch was het misschien ook niet zo'n gek idee geweest om er melding van te maken. Tenslotte heeft de SGB door er melding van te maken veel geld via crowdfunding bij elkaar gekregen. Scheelde hun denk ik wel in het werven van fondsen en andere middelen, gezien de korte tijd die nodig was om het bedrag bij elkaar te krijgen.
Misschien idee dat de VSM nu een actie start om de benodigde middelen bij elkaar te brengen voor restauratie?
-
Wat is het stil bij de ZLSM.....
Zouden die ook een 2019 willen?
-
Kunnen ze later mooi in dubbeltractie rijden!
Nog even doorsparen voor een partij ketelwagens. ;D :laugh:
Gerard
http://nmld.nl/nl/object/2208
http://nmld.nl/nl/object/2210
http://nmld.nl/nl/object/2212
http://nmld.nl/nl/object/2209
http://nmld.nl/nl/object/2211
Ik weet alleen niet of de VSM ze nog in eigendom heeft, het stond me vaag bij dat de wagens verkocht waren.
-
Toch was het misschien ook niet zo'n gek idee geweest om er melding van te maken. Tenslotte heeft de SGB door er melding van te maken veel geld via crowdfunding bij elkaar gekregen. Scheelde hun denk ik wel in het werven van fondsen en andere middelen, gezien de korte tijd die nodig was om het bedrag bij elkaar te krijgen.
Misschien idee dat de VSM nu een actie start om de benodigde middelen bij elkaar te brengen voor restauratie?
Bij de actie van de SGB deden veel mensen mee om een unieke missende lok terug in Nederland te krijgen, die mensen gaan daar natuurlijk geen tweede keer aan doneren...
-
de vsm kennende betalen ze de revisie gewoon zelf
-
Nouja, het geld zal ergens vandaan moeten komen lijkt mij, en volgens mij staan in het persbericht al wat sponsors genoemd ;)
-
Wat is het stil bij de ZLSM.....
Komt omdat ze het druk hebben met het opknappen van die 52'er.
is al naar gekeken, gaat niet lukken... is cultuurerfgoed daar
I know, maar dromen mag ;)
-
daar doe ik zelf lekker ook aan mee 8)
Nouja, het geld zal ergens vandaan moeten komen lijkt mij, en volgens mij staan in het persbericht al wat sponsors genoemd ;)
van de bankrekening doorgaans, de vsm is geen arme club naar mijn mening
-
Bij de actie van de SGB deden veel mensen mee om een unieke missende lok terug in Nederland te krijgen, die mensen gaan daar natuurlijk geen tweede keer aan doneren...
Klopt, maar als er eerder ruchtbaarheid aan was gegeven, tenslotte is te lezen dat de VSM al eerder met dit idee liep dan SGB, hadden die mensen waarschijnlijk aan de VSM hun giften geschonken.
-
Joehoe, VSM, er staat nog een NS 4000 in Zweden.... ;D
-
Heb liever dat ze de 6317 of 3737 richting VSM sturen en rijvaardig maken. In samenwerking met het NSM, zou toch moeten kunnen lijkt me?
Dat zou pas een verassing zijn (y)
-
Gaaf, ik vroeg mij al af waarom MK met een NS 2000 kwam nadat Wim Mesu er net mee gestopt was. Blijkbaar toch populair :D
Hij is alvast (bijna) goederen bruin en heeft een blauw zwaailicht (y) . Hoop wel dat ze goed gaan afspreken wie welk nummer gaat krijgen. 2x een 2019 in eventuele dubbeltractie is natuurlijk voer voor het 'Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan' draadje: "Zet nooit twee dezelfde bedrijfsnummers in een trein, doen ze in het echt ook niet" ;D
Mvg,
Robert
-
Heb liever dat ze de 6317 of 3737 richting VSM sturen en rijvaardig maken. In samenwerking met het NSM, zou toch moeten kunnen lijkt me?
Even kijken of ik nog popcorn heb...
-
Ik heb nog cola staan... ;D ;D ;D
-
Mwah, ik zit al genoeglijk aan de single malt ;D
-
;D ;D
-
daar doe ik zelf lekker ook aan mee 8)
van de bankrekening doorgaans, de vsm is geen arme club naar mijn mening
Dan hadden ze voor die 2000 ook geen sponsoring benodigd gehad om hem hier te krijgen, dus ik denk dat je wat kort door de bocht denkt nu.
-
gaaf zeg (y)
-
En nu nog een Alsthom bo-bo dieselloc uit Pakistan halen omdat we vergeten zijn om een 2400 te bewaren ;D
http://www.pakistanrail.com/locotech/pages/FAU66.htm
-
Volgende stunt is het overbrengen van een "NS 5000" uit Griekenland ;D
Sorry voor de offtopic maar is dit (http://viyoutube.com/video/1qYcWn5emlg/steam%20locomotive%20at%20thitorea%20rail%20junkyard%20greece%20september%202016) daar één van?
-
Jazeker (y)
In 2001 reisde ik per trein van Istanbul naar Athene. Ergens voor het eindpunt in Athene zag ik tot mijn verbijstering een WD loc. En een S-160 als ik het me goed herinner. Bij mijn weten heeft de VSM daadwerkelijk geprobeerd zo'n machine naar Nederland te halen maar liep dat stuk op erfgoedwetgeving.
Maar stel je zo eentje eens voor, woefelend over de VSM lijn......
-
En een S-160 als ik het me goed herinner.
Als er een wedstrijd zou zijn welke loc-serie het kortste in Nederland heeft dienst gedaan ......... is de S-160 vermoedelijk een goede kandidaat.
Te modern, te veel "not invented here".
Kniesoor
-
Maar wel lekker stoer naast die Nederlandse theeketeltjes ;D
-
En nu nog een Alsthom bo-bo dieselloc uit Pakistan halen omdat we vergeten zijn om een 2400 te bewaren ;D
http://www.pakistanrail.com/locotech/pages/FAU66.htm
Hm? 2400'en hebben we er al 5 van hé, en 6 als je de 2530 mee rekent ;)
-
Dan hadden ze voor die 2000 ook geen sponsoring benodigd gehad om hem hier te krijgen, dus ik denk dat je wat kort door de bocht denkt nu.
nee, dat denk ik niet. die sponsoring was voor het transport. de aankoop was al rond. daarom heeft het allemaal ook zo lang geduurd. het transport was nogal aan de prijs.
het is niet echt vsm traditie om geld te vragen voor een opknapbeurt van een lok. de laatste keer was bij mijn weten voor de ketel van de 80'er. als je kijkt waar er allemaal in geïnvesteerd is de laatste tijd. pijpen en buizen voor de 44'er, niet bepaald een lok die je vaak gebruikt en ook niet een lok die je nodig hebt. nu wordt er langzaamaan begonnen aan de 41'er, is in goede staat, maar als je bedenkt hoeveel je moet neetellen voor zo'n lok, zij er heel wat medewerkers die flink betalen voor dat soort dingen.
Maar stel je zo eentje eens voor, woefelend over de VSM lijn......
nou, niet om je uit je droom te helpen. het verhaal was dat zo'n ding best in beekbergen mag staan, maar dat ie niet zal rijden.
(het is tenslotte ook niet Duits of Pools.... dus dan staat zo'n ding in de prioriteitenlijst onder de sikken bij wijze van).
mocht er nou toch ooit zo'n ding opduiken bij de vsm, dan is dat hoogstwaarschijnlijk als ruilmiddel tegen die 64'er die nog ergens in Engeland staat te roesten :P
maar goed, vraag iets aan 10 vsm'ers, dan krijg je 10 verschillende antwoorden. communicatie en beleid is iets wat daar niet in het woordenboek staat, stichting eigenbelang is daarentegen erg sterk.
-
@Matthijs omdat je niet kon aarden bij de vsm hoef je je niet zo te uiten richting deze club andere mensen hebben het hier erg naar hun zin.
Dus plaats svp geen geruchten maar alleen feiten (deze zie ik helaas niet)
-
dat is dus het hele probleem bij de vsm, het is onmogelijk aan feiten te komen, je weet nooit of iets waar is... ik beschrijf alleen mijn ervaringen als iemand die er met een frisse blik in is gekomen en behoorlijk teleurgesteld is. dat is verder niet erg, maar ik mag toch hopelijk zelf wel weten wat ik zeg? Ik zou het ook waarderen als ik zou weten met wie ik te maken heb.
Ik weet dat het meeste dat binnen de vsm gezegd wordt dom gelul is, maar dat is dus wel de cultuur die er heerst, erg jammer in mijn ogen
-
maar goed, ik had mezelf beloofd me niet meer in dit soort discussies te mengen, ik heb ook nog andere hobby's waar ik mn tijd beter aan kan besteden, dus ik zal jullie niet meer lastigvallen ;)
-
Er staat nog steeds een te printen kap van de 2000 op shapeways.
Niet alleen 1:1 en dan op twee locaties in Ned, maar ook op schaal thuis.
Ronald Visser
-
Top bedankt Matthijs zullen een hoop mensen waarderen.
Gr Oswin
-
Dan hadden ze voor die 2000 ook geen sponsoring benodigd gehad om hem hier te krijgen, dus ik denk dat je wat kort door de bocht denkt nu.
Dat weet je niet,transport uit Amerika is duur zo is al bekend gemaakt en ze hebben blijkbaar meer projecten gedaan/opgepakt bij de vsm voordat dit weer aandacht kreeg,zo valt te lezen.
Dus er zal al wel geld uit "de buidel" zijn gehaald voor dit weer werd opgepakt,en bovendien,als andere financieel bereid zijn om een doelstelling werkelijkheid te maken,dan ga je daar toch op in ipv "eigen" geld daarvoor te gebruiken.
Nu alleen nog uitvinden waar de juiste Carmen zich bevind en wanneer die in Zeebrugge aankomt,kan iedereen weer die kant op om te zien of ze een foto kunnen maken als deze uit t schip word gehesen ;D
-
Hm? 2400'en hebben we er al 5 van hé, en 6 als je de 2530 mee rekent ;)
Joh! ;)
-
Details van de MV CARMEN
https://www.marinetraffic.com/en/ais/details/ships/shipid:327524/mmsi:266339000/vessel:CARMEN
Die lokomotief wordt gewoon van boord gereden niet echt een spannend gebeuren. Niet op zijn eigen wielen natuurlijk want hij zal wel op en een MAFI of zoiets staan.
Arjan
-
Tja... ik kan er eigenlijk niet enthousiast over worden. :( Locs genoeg, maar niet 1 stam historische Nederlandse rijtuigen om in te zetten behalve de eeuwige Blokkendozen... zou eerder werk hebben gemaakt van een aantal Plan D, E of K-rijtuigen plus die enige vooroorlogse Bolkop. Denk dat Nederland zo'n beetje het enige land is dat nauwelijks een correcte trein kan laten rijden, afgezien van de wel vrij complete collectie trammaterieel. Begrijp die eenzijdige belangstelling voor locs niet zo goed.
-
Los van dat de VSM geen plan E rijtuigen heeft is dat volgens mij zo'n enorm project dat de kosten en fondsen die nu gebruikt zijn voor deze loc, maar een druppel op de gloeiende plaat zouden zijn.
Ik geef toe, ik zou ook graag zien dat er wat mee gebeurt. Maar het zijn stalen rijtuigen die een heel andere (en volgens mij kostbaarder) vorm van restauratie behoeven dan bijvoorbeeld de houten rijtuigen van de SHM/MBS/SGB.
Eelco
-
Juist omdat er weer een loc bijkomt, zal er waarschijnlijk minder geld overblijven voor het "wagenpark". Als die 2000 ooit gaat rijden zou in elk geval een goederentrein met gerestaureerde wagens een aanwinst zijn, niet de verwaarloosde roestbakken die de VSM nu al jaren heeft. Overigens is het al minder erg dat wat jaren geleden, met de bekende rongenwagens waarin struiken groeiden als "hoogtepunt". Vind ik een aanfluiting. Enkele USATC ketelwagens in Shell of Caltex uitmonstering en een Gbs in Frico-beschildering zouden de zaak al heel wat opfleuren.
-
Ik zou zeggen wat let je er staat op dit moment weer een goederenwagon binnen om opgeknapt te worden.
Te weinig handjes is iets waar elke vereniging last van heeft mensen die commentaar leveren vanaf de zijlijn zijn er helaas genoeg.
Oswin
-
precies wat je zegt Trabs.
en je kan het niet iedereen naar de zin maken.
feit is dat wanneer de machine nu niet aangeschaft werd, het nooit meer zou gaan gebeuren.
dus wel degelijk bijzonder en een welkome uitbreiding van het materieelpark.
En ook aan de rijtuigen word hard en goed gewerkt in de hoofdwerkplaats in Apeldoorn.
van mijn kant wens ik de vsm het allerbeste met de revisie van de 2019.
Henk.
-
Ik zou zeggen wat let je er staat op dit moment weer een goederenwagon binnen om opgeknapt te worden.
Te weinig handjes is iets waar elke vereniging last van heeft mensen die commentaar leveren vanaf de zijlijn zijn er helaas genoeg.
Oswin
Niet altijd. Heb er zelf met het nodige doorzettingsvermogen ooit voor gezorgd dat de laatste kippenwagen bij de MBS belandde... ;) Als er hier in de buurt een museumlijn was zou ik zeker de handen uit de mouwen steken.
-
Ja, maar het ging niet om het er naar toe regelen als wel het opknappen ;)
-
Iets behouden is vers 1 opknappen vers 2
Het excuus wat op nr 1 staat waarom mensen niet kunnen meehelpen is de afstand (het is te ver weg)
Waarom zijn er dan toch mensen die het halve land doorgaan om ergens mee te helpen .
Vsm heeft mensen uit Leeuwarden en Rotterdam o.a
Ssn komen er mensen uit de buurt van de Arnhem
Bij de star komen ook mensen uit omgeving Rotterdam
Dat zal bij de andere clubs net zo gaan.
Elke club is anders en moet bij je passen en als je echt voor je hobby gaat is afstand geen probleem
-
En ook aan de rijtuigen word hard en goed gewerkt in de hoofdwerkplaats in Apeldoorn.
Henk.
Aan de bolkoppen?
Thijs
-
.....als je echt voor je hobby gaat is afstand geen probleem
Nogal kort door de bocht. Ik kan me goed voorstellen dat het voor sommige mensen wel een probleem is.
-
Er zijn voldoende clubs, vrijwel iedere provincie is er wel iets... je hoeft er niet ieder weekend te zijn en er is ook genoeg wat je desnoods thuis kunt doen. Waar een wil is is een weg.
(circa 1/3 van het werk dat ik voor de SHD doe , doe ik ook thuis : tekenen, materialen en onderdelen regelen, klein sleutelwerk aan dingen die in een boodschappentas passen)
Ik wens de VSM veel plezier met deze nieuwe aanwinst (y) Weer eens wat anders dan een fluitketel ;D
-
Dat laatste klinkt wel interessant... klussen aan zo'n wagon betekent voor mij bijna 100 km enkele reis, vind dat teveel om zoiets elke week te doen omdat ik net in een regio woon waar in de ruime omtrek geen museumbedrijf te vinden is. Draag nu overigens ook zeker een steentje bij, zij het op modelspoorvlak.
-
Het is ook vrijwillig er word volgens mij ook bij geen enkele club verwacht dat je er elke week bent.
Ook achter de schermen en vanuit huis kan er een hoop gedaan worden
-
De loc van de VSM staat, in tegenstelling tot de SGB machine op de originele draaistellen. Maar daar staat tegenover dat bij deze het machinistenhuis weer is uitgebouwd. Afgaande op de foto's lijkt de VSM loc ook wat vaker buiten te hebben gestaan. Genoeg te doen dus.
-
Ik heb een paar berichtjes over iets ex-lidmaatschaps-gerelateerds, hoewel redelijk netjes verwoord, zonet de vuurkist in geschoffeld. Dat is iets interns/onderlings. En off-topic t.o.v. een diesellok.
Reinout-als-moderator
-
Helemaal goed
Om verder te gaan de whitcomb met het fabr nr 60388 staat idd op de originele draaistellen met als kant tekening dat deze later voorzien is van rollagers.
De cabine terug plaatsen naar de oorspronkelijke vorm zal niet zo'n probleem zijn de ontbrekende schort beplating is wat meer werk.
-
Details van de MV CARMEN
https://www.marinetraffic.com/en/ais/details/ships/shipid:327524/mmsi:266339000/vessel:CARMEN
Die lokomotief wordt gewoon van boord gereden niet echt een spannend gebeuren. Niet op zijn eigen wielen natuurlijk want hij zal wel op en een MAFI of zoiets staan.
Ja die had ik zelf ook al gevonden.
Maar als die radar echt alle stops laat zien dan is dit niet de juiste,want deze vaart door naar Hamburg zonder volgens de radar ook te stoppen in zeebrugge ;)
Dus of men toont enkel huidigpunt en eind punt,of de schipper is vergeten door te geven aan die radar dat ze ook in B stoppen ;D
Is nog te achterhalen welk nr de loc hier heeft gehad,dan is dat zoals gezegd wellicht "leuker"om m wederom daar naar te vernummeren,een 600nr dus.
(best raar trouwens een 600 nr,vloekte dat niet in de administratie met bakkies die een 600nr hadden ?)
Wat het vrijwilligers betreft,niemand kan zien wat een ander wel of niet kan/over kan hebben om als vrijwilliger aan de slag te gaan.
Dat is gewoon een nutteloze discussie,waarvan ik vind dat ieder vrij moet zijn om te beslissen om hij/zij t wel kan,of het er voor over heeft.
Schortbeplating is toch best te fabriceren,dat daar wat extra werk inzit geloof ik,maar hoeveel werk zal er niet in gaan zitten om op te knappen en de cabine origineel te krijgen,het zal niet 1 van de grootste klussen over t geheel worden denk ik om die missende beplating te fabriceren ;)
-
Het is geen ex-NS loc dus hij heeft ook geen NS-nummer gehad.
Verder kwamen de DER 600 natuurlijk pas in dienst nadat de USATC-locs al in 2001 en hoger vernummerd waren...
-
Is nog te achterhalen welk nr de loc hier heeft gehad,dan is dat zoals gezegd wellicht "leuker"om m wederom daar naar te vernummeren,een 600nr dus.
(best raar trouwens een 600 nr,vloekte dat niet in de administratie met bakkies die een 600nr hadden ?)
kun je ammel zelf uitzoeken he...
https://nl.wikipedia.org/wiki/NS_2000_(diesellocomotief)
in 1953 gebouwd en toen tot 2000 vernummerd
http://nmld.locaalspoor.nl/nl/object/1436
vroege 600 (nr 604) bouwjaar 1956
zit dus 3 jaar speling tussen....
-
Wat ik nooit helemaal heb kunnen plaatsen is dat NS in 1960 zo vrolijk de hele serie buiten dienst heeft gesteld. Amper zes jaar daarvoor hebben ze allemaal nieuwe motoren gekregen. Natuurlijk was de tijd van materiaalschaarste in 1960 wel voorbij, maar iedereen die toen ergens over ging moet de vroeg na-oorlogse schaarste nog vers in het geheugen gehad moeten hebben.
Ik heb genoeg bejaarden gekend die na de oorlog helemaal nooit meer iets hebben kunnen weggooien als gevolg van de ervaringen uit een tijd dat er niets was te krijgen.
-
Ik heb zelf ooit nog eens naar het NSM een brief geschreven met de suggestie om de locomotief op deze foto (R.E. Hemkes) afgebeeld in RM127 naar Nederland te halen.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/7A0DBB4E-2C2A-4360-9BEC-6EF9B5BC98F4.jpeg)
Loc stond in Niagra falls, niet ver dus van Buffalo
Had voor hen geen prioriteit. Ze hebben mijn brief doorgestuurd naar een vereniging, ik weet alleen niet meer welke.
-
Een beetje MEK zo hier en daar, dat houdt de boel van de getoonde loc nog net bij elkaar.
Ronald Visser
-
Hij heeft een flinke optater gehad en er is wat achterstallig schilderwerk. Maar verder is hij van een oude GI geweest die er alleen maar mee naar de kerk reed.....
-
Wat ik nooit helemaal heb kunnen plaatsen is dat NS in 1960 zo vrolijk de hele serie buiten dienst heeft gesteld. Amper zes jaar daarvoor hebben ze allemaal nieuwe motoren gekregen. Natuurlijk was de tijd van materiaalschaarste in 1960 wel voorbij, maar iedereen die toen ergens over ging moet de vroeg na-oorlogse schaarste nog vers in het geheugen gehad moeten hebben.
Ik heb genoeg bejaarden gekend die na de oorlog helemaal nooit meer iets hebben kunnen weggooien als gevolg van de ervaringen uit een tijd dat er niets was te krijgen.
Ik neem aan dat het bedrijf NS gewoon zakelijk naar het locbestand keek.
Er zijn nog steeds mensen die niks weggooien, alleen moeten ze een andere reden bedenken. Mijn ouders (bouwjaar 1920, hongerwinter, bombardementen, tewerkstelling, de hele reut meegemaakt) reageerden heel anders. Die waren veel te blij dat ze weer dingen konden weggooien, inclusief van alles dat later veel geld waard werd. ;D
-
Ja, dat kan natuurlijk ook ;)
-
Floris
Ja die had ik zelf ook al gevonden.
Maar als die radar echt alle stops laat zien dan is dit niet de juiste,want deze vaart door naar Hamburg zonder volgens de radar ook te stoppen in zeebrugge ;)
Dus of men toont enkel huidigpunt en eind punt,of de schipper is vergeten door te geven aan die radar dat ze ook in B stoppen ;D
Is geen radar maar AIS info (ander topic ander forum) maar goed AIS geeft alleen bestemming aan (en positie) niet het vaarschema. Heb effe de link niet maar de CARMEN gaat eerst naar Bremerhaven dan naar Zeebrugge volgens de website van de carrier. Aankomst Mei 17. Dus nog minstens 10 dagen wachten voor dat de spotters er op uit moeten ;D
-
Ok,weten we dat ook weer.
Ben nie zo thuis in bootjes en bijbehorende info sites ;) :-[
-
Wat ik nooit helemaal heb kunnen plaatsen is dat NS in 1960 zo vrolijk de hele serie buiten dienst heeft gesteld. Amper zes jaar daarvoor hebben ze allemaal nieuwe motoren gekregen. Natuurlijk was de tijd van materiaalschaarste in 1960 wel voorbij, maar iedereen die toen ergens over ging moet de vroeg na-oorlogse schaarste nog vers in het geheugen gehad moeten hebben.
Er waren toen net 280 splinternieuwe, sterkere en veel modernere locs ingestroomd, daarnaast nog ruim 100 rangeerlocs, deels zelfs met luchtrem. Dan waren er nog 100 nieuwe elocs. Ook de 2600'en werden in die tijd afgevoerd, gewoon omdat het niet loonde er nog in te investeren. Met afvoeren van overtollig materieel had men geen moeite, het decennium ervoor waren ook al honderden stoomlocs afgevoerd, ook moderne waarvan sommige de 15 dienstjaar niet eens gehaald hebben.
-
Ik begrijp je punt Tim en eR werd vooral vooruit gekeken in die tijd en niet terug :)
-
Iemand nog iets gehoord of gezien van het transport ?
Volgens mij is die schuit inmiddels in Zeebrugge aangekomen.
-
Ja, deze is ook al bij de VSM: https://www.stoomtrein.org/actueel/amerikaan_in_bbg18.html
http://www.mp-produktie.nl/2018-05-29_NS_2000_locomotief_aangekomen_bij_de_VSM.html
Bijzonder is dat de loc in de USA op een 8-assige kuilwagen per spoor is vervoerd.
https://youtu.be/2BBAtRZCoj4 (https://youtu.be/2BBAtRZCoj4)
Bij de SGB loc was het verhaal dat vervoer per spoor in de USA geen optie was.
Zo ongeveer onmogelijk maakte ik op uit de discussie destijds.
-
Wat gaat het ineens hard met die Whitcomb machines in NL, het lijkt wel een invasie! (y)
-
Tja, blijven er nog twee series over: 401-415 en 2601-2606. Dat zouden dus replica's moeten worden. Beide series heb ik als (erg) kleine jongen nog gezien: de eerste in de Watergrafsmeer en de tweede in Weert. Eenling 2801 en de serie 701-715 zullen we maar buiten beschouwing laten, lijkt mij. Jammer dat Bill Gates niets met oude NS diesellocs heeft....
-
Het is een heel ander onderwerp, maar met name een grote Sik lijkt me heel haalbaar. Dar is een enorme rechtoe-rechtaan machine die volgens mij ook wielen en tractiemotoren deelt met de gewone sik.
Als je ziet wat ze bij de SGB uit het niets maken, dan moet dit geen probeem zijn.
-
Was woensdag (6 juni) in Eerbeek; dus wat foto's gemaakt.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/DSC_3295.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/DSC_3295.jpg)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/DSC_3297.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/DSC_3297.jpg)
Carel.
ps, Als je ziet wat er allemaal staat dan hebben ze nog wel voor een paar maanden restauratiewerk. (rupsje nooit genoeg?) wel blij dat er dus nog een Whitcomb is.