Er was één BDs al op proef verbouwd en heeft op het terrein van Wph Haarlem ook gewoon werkend gereden met de Traxx achterop.Uiteindelijk was het een politieke keuze dat men te bang was voor kinderziektes en niet weer als een gieter af wilde gaan bij de overheid.
Dus het kan zo zijn dat de 1700 en ICRm weer terug kan komen als het Traxx traject mislukt of stopt?
Dacht dat de concessie Dordt-Geldermalsen binnenkort afliep? Of is een 1700 te zwaar voor de Wantijbrug?
Dacht dat de concessie Dordt-Geldermalsen binnenkort afliep?
Klopt,in december,maar die concessie is zoals al meer verteld,gegund aan kwiebus,die moet met het huidige spul op de lijn aan de slag.Maar goed zo dwalen we wel weer af van verdwijnende 1700én
Ja maar ik zag dus mogelijkheden. Mij was echter onbekend dat het spul er al eens heeft gereden. Leuk!
Tsja. Al die treinstellen als Lint en Buffel die nu aan de kant zijn gegaan (en er volgt nog wel meer) is in principe ook belastinggeld. Niet te zwaar aan tillen, dat heeft geen enkele zin, het geld gaat toch wel rond.Oorspronkelijk zouden er trouwens nog circa 30 mDDM's extra komen om zo ook de andere 1700'n vrij te kunnen maken voor de getrokken dienst.