Google+
Doel:€250.00
Donaties:€29.30

Per saldo:€-220.70

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 17-06-2018
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Egyptisch smalspoor ( 0e ) door Wim Vink
Vandaag om 08:14:33
Modelspoorfabrikanten en hun "fantasiemodellen" door MOVisser
Vandaag om 08:11:11
Update: baan in de tropen door MOVisser
Vandaag om 08:01:33
Mijn eerste H0 modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 07:56:19
Baan in Los Angeles door Sandopie
Vandaag om 07:44:46
Arduino Mega 2560, voor spoorwegoverweg met fotocellendetectie door NS264
Vandaag om 01:05:28
De bouw van Schellenbach door Martin Domburg
Vandaag om 00:17:45
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Pinkelpa
Vandaag om 00:00:45
Raadplaatje door Klaas Zondervan
20 juni 2018, 23:57:00
Hoe frosted ultra detail (shapeways) schoonmaken voor schilderen? door Joran
20 juni 2018, 23:50:07
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
20 juni 2018, 22:56:29
DE 64/6500 verbouwde varianten in model door Taigagaai
20 juni 2018, 22:28:15
BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338 door Falkenberg
20 juni 2018, 22:27:01
LSModels 2018 door André82
20 juni 2018, 22:19:45
Piko Railjet, ingebouwde decoder wordt te warm? door ivanzon
20 juni 2018, 22:15:51
Frans diorama 1:48 door Scratchbuilt
20 juni 2018, 22:14:35
BNLS-Module: Brandland door Spoortief
20 juni 2018, 21:37:58
Tramstraat in Waterland in H0m door Jelmer
20 juni 2018, 21:16:54
  

Auteur Topic: 1700 NS enzo (reacties op slooptransportfoto)  (gelezen 9881 keer)

mDDM

  • Offline Offline
  • Berichten: 616
1700 NS enzo (reacties op slooptransportfoto)
« Gepost op: 04 april 2018, 23:16:02 »
Edit door mod: dit afgesplitste draadje is een reactie op deze post met een 1700-slooptransport

Tsja, het materieelbeleid van de huidige NS is op zijn zachtst gezegd opmerkelijk...
« Laatst bewerkt op: 05 april 2018, 23:35:33 door Reinout van Rees »

Daan!

  • Offline Offline
  • Berichten: 3027
Re: Re: Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
« Reactie #1 Gepost op: 05 april 2018, 07:20:41 »
Ja waarom dan?

Toroque

  • Offline Offline
  • Berichten: 262
Re: Re: Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
« Reactie #2 Gepost op: 05 april 2018, 09:15:24 »
Kan het zijn dat er van waalhaven ook een aantal 16/1700 zijn gehaald?

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk


André82

  • Offline Offline
  • Berichten: 704
Re: Re: Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
« Reactie #3 Gepost op: 05 april 2018, 10:21:28 »
Nee. Wat daar staat is van DB Cargo.
« Laatst bewerkt op: 05 april 2018, 23:58:40 door Bert van Gelder »

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 2512
Re: Re: Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
« Reactie #4 Gepost op: 05 april 2018, 17:25:37 »

Van de week stonden er op de Waalhaven anders twee 1700'en anders die niet van DBC waren hoor ;)

De 1700'en die nu afgevoerd worden staan al een tijd ter zijde, en worden al langer gebruikt om de rijdende exemplaren van onderdelen te voorzien.
Daarnaast is er ook helemaal geen werk meer voor deze lokken dus zo zonde is het allemaal niet.
« Laatst bewerkt op: 05 april 2018, 23:59:00 door Bert van Gelder »

Arjan6511

  • Offline Offline
  • Berichten: 2064
Re: Re: Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
« Reactie #5 Gepost op: 05 april 2018, 18:07:12 »
"Daarnaast is er ook helemaal geen werk meer voor deze lokken dus zo zonde is het allemaal niet"

Dan is het naar mijn mening toch wel zonde dat er geen werk meer is voor deze lokken.



MfG, Arjan

WilcoV

  • Offline Offline
  • Berichten: 197
Re: Re: Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
« Reactie #6 Gepost op: 05 april 2018, 18:11:25 »
Even voor de duidelijkheid, 1700 locs zijn van NSR. De 1700 locs die nog in gebruik zijn worden gebruikt voor de DD-AR stammen, de paar DDM-1 stammen en enkele voor Internationale reizigerstreinen. Voor goederenvervoer zijn de 1600/1800 locs. 1700'en kunnen derhalve nooit van DBC zijn. 1700 locs zijn in dienst bij NSR, NS Internationaal of Railpromo.

gtw6016

  • Offline Offline
  • Berichten: 369
  • zucht we missen je dierbaar trammetje:'(
Re: Re: Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
« Reactie #7 Gepost op: 05 april 2018, 18:32:21 »
Sterker nog ik zou met een 1700 niet eens een goederentrein willen rijden..
Marc

Joop_L

  • Offline Offline
  • Berichten: 811
Re: Re: Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
« Reactie #8 Gepost op: 05 april 2018, 18:53:17 »
Waarom niet?
Groeten Joop, machinist Lls

gtw6016

  • Offline Offline
  • Berichten: 369
  • zucht we missen je dierbaar trammetje:'(
Re: Re: Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
« Reactie #9 Gepost op: 05 april 2018, 19:10:01 »
Het missen van de mogelijkheid van een lage druk overlading.
Het rijden can een goederentrein met een 1700 is wel mogelijk. Alleen leent een 1600 hier zich toch beter voor
« Laatst bewerkt op: 05 april 2018, 19:13:20 door gtw6016 »

Bertos

  • Offline Offline
  • Berichten: 70
Re: Re: Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
« Reactie #10 Gepost op: 05 april 2018, 20:09:03 »
Het missen van de mogelijkheid van een lage druk overlading.
Zeker is nu wel dat je er nooit mee gereden hebt ... 8)
Want dat heeft een 1700 wel degelijk.
Bert
NS in de jaren 1975 tot 1980 ,in H0

gtw6016

  • Offline Offline
  • Berichten: 369
  • zucht we missen je dierbaar trammetje:'(
Re: Re: Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
« Reactie #11 Gepost op: 05 april 2018, 20:24:07 »
Dan is het een vulstoot haha. Ik rij wel zeker met een 1700. Maar weer dat er bij een 1600 zo knop voor is.
Het kan ook zijn dat ik nu echt totaal iets verkeerds zeg maar dit is mijn toen der tijd uitgelegd. Maar mocht je het beter weten ik leer graag nieuwe dingen bij! Kan jr me dan gelijk uitleggen waarom de 1700 bij ns dan nooit goederen reed en waarom goederen vervoerders er niet in geïnteresseerd zijn.
« Laatst bewerkt op: 05 april 2018, 20:29:07 door gtw6016 »

Marc tramt

  • Offline Offline
  • Berichten: 8047
Re: Re: Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
« Reactie #12 Gepost op: 05 april 2018, 20:33:21 »
NS schafte die dingen begin jaren '90 aan om met DDAR te rijden en ze waren dan ook aan één zijde voorzien van een automatische koppeling. Tegen de tijd dat die taak (deels) verviel waren NS en de goederenpoot  (NS cargo, Raillion enz) al gesplitst en waren de 1700'en dus van NSR en niet in beeld voor goederen.
Dat ze niet populair zijn bij goederenvervoerders heeft ongetwijffeld met de beperkte inzetmogelijkheden te maken. Niet over de betuweroute en havenlijn en niet op diesellijnen.
« Laatst bewerkt op: 05 april 2018, 20:45:12 door Marc tramt »
Trambaantje in h0
Rosestraat in 0/0m 
Tea Tray Depot in 0
www.modulebaan.nl

Bertos

  • Offline Offline
  • Berichten: 70
Re: Re: Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
« Reactie #13 Gepost op: 05 april 2018, 20:58:54 »
Inderdaad een vulstoot zoals de drukknop bij de 16/1800 heeft een 1700 niet maar als je de remhandel naar voren geduwd houd krijg je wel degelijk een 0,5 bar lage druk overlading die ook in 3 min reduceert.
De keuze remkraan is voor reizigers in voordeel ook het ep remsysteem daar is de 1700 beter in dan de 16/1800 ,daarom is het meer een reizigers remkraan , toen een keuze voor ns gezien de inzet met dubbeldekkers ,en wel mogelijk met rijtuigen ,je weet wel waarom het verschil P/G bij de 16/1800.
Bert.
« Laatst bewerkt op: 05 april 2018, 21:02:10 door Bertos »
NS in de jaren 1975 tot 1980 ,in H0

gtw6016

  • Offline Offline
  • Berichten: 369
  • zucht we missen je dierbaar trammetje:'(
Re: Re: Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
« Reactie #14 Gepost op: 05 april 2018, 21:04:22 »
Ja heb het met even na gekeken en je had gelijk. Ik haal die 2 vals door elkaar. Het houd je scherp;)
Gr marc