Google+
Doel:€250.00
Donaties:€34.30

Per saldo:€-215.70

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 11-08-2018
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Railtalk Magazine August issue143 & issue143Xtra (Free monthly magazines) door Erik Mijd
Vandaag om 14:30:21
BNLS Baanbreker - ProjeKct 083 tot 338 door spoorzeven
Vandaag om 14:27:42
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Thijs1271
Vandaag om 14:20:49
Fleischmann: oude wissels gangbaar maken door zuylen
Vandaag om 14:09:44
Mijn eerste H0 modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 13:58:05
Een stukje Odsherreds Jernbane (OHJ) door Ronald Koerts
Vandaag om 13:55:01
Modelspoorbeurs 25 augustus 2018 in Houten. De voor- en nabeschouwing door Wim Vink
Vandaag om 13:37:02
Heen, En en Weer: de tram. door DE-II
Vandaag om 13:25:37
Raadplaatje door Erik Mijd
Vandaag om 13:24:27
19 Toen door timtrein
Vandaag om 13:20:47
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Arjan6511
Vandaag om 13:06:07
Modelspoorfabrikanten en hun "fantasiemodellen" door Henk Boshuyzen
Vandaag om 12:28:34
s88SD16-n + Koploper c.q. Rocrail door JohnT
Vandaag om 11:51:19
Van Swarzach naar Swarzburg door Wim Vink
Vandaag om 11:39:41
Pfarrerwinkel bahn door Brouwersbaan
Vandaag om 11:19:21
NL Baan in Canada door Wim Vink
Vandaag om 11:09:07
Baan in Los Angeles door spoorzeven
Vandaag om 11:06:02
Neutraal Moresnet in H0 door Wim Vink
Vandaag om 11:01:54
Update: baan in de tropen door Wim Vink
Vandaag om 10:57:57
  

Auteur Topic: 1700 NS enzo (reacties op slooptransportfoto)  (gelezen 10187 keer)

KNed

  • Offline Offline
  • Berichten: 2493
    • nederlof.net
Re: 1700 NS enzo (reacties op slooptransportfoto)
« Reactie #30 Gepost op: 06 april 2018, 13:37:02 »
Bewijs voor 1700-en met goederentreinen:
https://goo.gl/images/YxtxEF
https://goo.gl/images/i9SgWH

Koen
Periode: 1980-heden, vooral NL, 3-rail digitaal, H0, Central Station I, MrDirect
Sinds zomer 2017 ook met LGB gestart

Quinzeedied

  • Offline Offline
  • Berichten: 344
Re: 1700 NS enzo (reacties op slooptransportfoto)
« Reactie #31 Gepost op: 06 april 2018, 14:17:25 »
Er rijdt ook nog een 1700 (de 1759) rond met aan minstens een zijde het opschrift "NS / cargo" naast het UIC-nummer.
Maar dat zal wel foutje/grapje zijn van de werkplaats?
« Laatst bewerkt op: 06 april 2018, 14:24:59 door Quinzeedied »

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 2556
Re: 1700 NS enzo (reacties op slooptransportfoto)
« Reactie #32 Gepost op: 06 april 2018, 15:23:36 »
Aah zo. Interessant om te weten. Dus waarbij de ramkraan nu stopt met vullen na het geven van een ldo, ging de ramkraan toen der tijd nog door met vullen door middel van een vulstoot?
Marc  (y)

Mochten er hier trouwens forum leden zijn met fotos van technische onderdelen zoals motorruimte 16/1800 dan houd ik me graag aanbevolen ;D
Andersom, de remkraan gaf eerst een vulstoot tot 7,5 bar, daarna gevolg door een LDO naar 5,4 die langzaam naar de normale 5 bar afzakt om zeker te zijn dat alle triple kleppen in de losstand gekomen zijn.

Railroadtycoon

  • ICT Prof., detailneuzelaar ;-) en liefhebber van DUVEL!
  • Offline Offline
  • Berichten: 1949
  • Treinen rijden niet op tijd maar op rails!!
    • Treinen; kijk ook eens hier......
Re: 1700 NS enzo (reacties op slooptransportfoto)
« Reactie #33 Gepost op: 06 april 2018, 15:49:22 »
Er rijdt ook nog een 1700 (de 1759) rond met aan minstens een zijde het opschrift "NS / cargo" naast het UIC-nummer.
Maar dat zal wel foutje/grapje zijn van de werkplaats?

Deze dus: https://goo.gl/images/KU3of4
Als een probleem kan worden opgelost, zal dit ook gebeuren. Als het toch niet opgelost kan worden, heeft het ook geen zin om je er druk om te maken....

mDDM

  • Offline Offline
  • Berichten: 624
Re: Re: Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
« Reactie #34 Gepost op: 06 april 2018, 21:09:09 »
Of afgeschreven als in 'kostprijs terugverdiend', de locs kunnen vast wel hersteld/gecompleteerd worden maar er is toch geen werk voor.
BKD. NS rijdt met twee locs om sneller kop te kunnen maken en de BDs niet overweg kunnen met de TRAXX. De ombouw/toelating daarvan zou te lang in beslag nemen en de inzet was op korte termijn nodig.

Het Rijk, dus de belastingbetaler, heeft bij de boedelscheiding van NSR en NSC tientallen miljoenen betaald aan NSR om de 1700 versneld te kunnen afschrijven....... Zo konden de circa 50 locs 1700 die na de aflevering van mDDM eigenlijk naar NSC over hadden zullen gaan, bij NSR blijven. In plaats daarvan gingen bijna alle locs 1600, die toch al voor een veel lager bedrag in de boeken stonden, naar NSC.

Kortom, de 1700 is kunstmatig versneld afgeschreven. Wat nu veel te vroeg naar de sloper gaat, is gemeenschapsgeld.

timtrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 1723
Re: 1700 NS enzo (reacties op slooptransportfoto)
« Reactie #35 Gepost op: 06 april 2018, 21:52:09 »
Tsja. Al die treinstellen als Lint en Buffel die nu aan de kant zijn gegaan (en er volgt nog wel meer) is in principe ook belastinggeld. Niet te zwaar aan tillen, dat heeft geen enkele zin, het geld gaat toch wel rond.

Oorspronkelijk zouden er trouwens nog circa 30 mDDM's extra komen om zo ook de andere 1700'n vrij te kunnen maken voor de getrokken dienst.

ZwolsBas

  • Offline Offline
  • Berichten: 3067
  • NL/NS vanaf 1945
Re: 1700 NS enzo (reacties op slooptransportfoto)
« Reactie #36 Gepost op: 07 april 2018, 00:36:23 »
De overige mDDMs waren niet gekomen ivm bezuinigen en dat er bekend werd dat NS trajecten zouden verliezen, zelfde gold voor de DM90 1 delig variant.
Zover ik weet rijden (bijna alle) lintjes gewoon rond maar een deel zit bij Arriva in Limburg, de DM90 is afgekeurd door de overheid?, niet gelijkvloers en mag niet worden ingezet anders zou Arriva het wel gebruiken maar nee ze bestellen nieuw materieel. Allemaal overheids regels, ze schieten een beetje door in Nederland, volgens mij zijn er weinig landen waar treinen zo goed toegankelijk zijn als in Nederland, Ga eens naar Duitsland (dorp)stations of nog erger België...
Overal zie je het in Nederland, ook (snel)wegen veranderen ze regelmatig omdat er iets niet hoort of niet goed is ooh dan maar een Rotonde, of nee we maken er een fly over van ofnee, weer wat anders.  In mijn oude wijk lagen eerst klinkers, 11 jaar later kwam er asfalt (overheen nog wel) nog geen 5 jaar later weer klinkers???
« Laatst bewerkt op: 07 april 2018, 00:44:31 door Bastaard »
Treinen Vissen Katten Liefhebber, bouw modelbaan op zolder gestart, nu nog 3 plaatsnamen verzinnen, help je mee?

Bert van Gelder

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 3094
Re: 1700 NS enzo (reacties op slooptransportfoto)
« Reactie #37 Gepost op: 07 april 2018, 08:23:31 »
Vroeger was alles beter, het gras groener, de winters kouder, enzovoort...

Dit soort discussies zijn al heel vaak gevoerd, maar is off-topic in dit draadje. Vriendelijk verzoek even naar de titel van dit topic te kijken.


Gr, Bert
Team moderatoren.

Sander.

  • Offline Offline
  • Berichten: 708
Re: 1700 NS enzo (reacties op slooptransportfoto)
« Reactie #38 Gepost op: 07 april 2018, 11:28:01 »
....als alles volgens plan was verlopen hadden we nu nog 32 BDS stammen met 1700 gehad voor de binnenlandse dienst. Zeker tot 2022 en wellicht nog wat jaren langer tot 2025. De loc's zouden dan tussen de 30 en 35 jaar oud zijn....DDZ had tot de komst van SNG diverse Sprinterdiensten kunnen opvangen.

Het Fyra debacle heeft in dat opzicht duidelijk zijn sporen nagelaten. Van de andere kant hebben we daardoor wel veel langer van mat'64 kunnen genieten en hebben we de her inzet van DDAR en de tweede wederopstanding van DDM-1 mogen beleven. Wellicht dat de FLIRT er zelfs niet geweest zou zijn.... Uit hobby oogpunt dus meer plussen dan minnen.

Blijft het zonde dat de 1700 nu zonder pardon goeddeels aan de kant staat....slechts 25 jaar jong.

Het loopt niet altijd zoals beoogd...


De 1759 met NS cargo opschriften had ik ook al een keer gespot....




En de 1708 ziet er tegenwoordig zo uit:






Mvg

Sander
« Laatst bewerkt op: 07 april 2018, 11:30:07 door Sander. »
Een baan als machinist, je weet niet wat je mist!

Almar

  • Offline Offline
  • Berichten: 299
  • De draad weer opgepakt - december 2016 (Spoor TT)
Re: 1700 NS enzo (reacties op slooptransportfoto)
« Reactie #39 Gepost op: 07 april 2018, 14:23:48 »
Een andere reden waarom de stuurstand rijtuigen niet gebruikt kunnen worden op de HSL trajecten is het feit dat de voorruit niet bestand is tegen de drukgolf die een tegemoet komende Thalys veroorzaakt.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

vriendelijke groet,

Almar

ZwolsBas

  • Offline Offline
  • Berichten: 3067
  • NL/NS vanaf 1945
Re: 1700 NS enzo (reacties op slooptransportfoto)
« Reactie #40 Gepost op: 07 april 2018, 14:40:25 »
1759 Back to 90s  ;D
Treinen Vissen Katten Liefhebber, bouw modelbaan op zolder gestart, nu nog 3 plaatsnamen verzinnen, help je mee?

BMT

  • Offline Offline
  • Berichten: 71
Re: 1700 NS enzo (reacties op slooptransportfoto)
« Reactie #41 Gepost op: 07 april 2018, 15:27:19 »
Een andere reden waarom de stuurstand rijtuigen niet gebruikt kunnen worden op de HSL trajecten is het feit dat de voorruit niet bestand is tegen de drukgolf die een tegemoet komende Thalys veroorzaakt

Een voorruit is niet de reden die kunnen ze vervangen ,het is de fabrikant van de traxx die roet in het hele verhaal gooide ,die verkoopt een losse stuurstand voor inbouw in het stuurrijtuig voor extreem hoge bedragen ,dat een 2e lok voordeliger en sneller leverbaar zou zijn ,en nog veel belangrijker ,als het verhaal ten einde loopt kan je een traxx lok goed verkopen maar een icr stuurstand wil niemand hebben ,dus feitelijk een centen kwestie.
Bert.

Sander.

  • Offline Offline
  • Berichten: 708
Re: 1700 NS enzo (reacties op slooptransportfoto)
« Reactie #42 Gepost op: 07 april 2018, 16:43:51 »
Jep....die TRAXX locs kunnen ze straks "overal" kwijt. Gewoon verkopen danwel in hun eigen leasemaatschappij onderbrengen. Dat is een weinig risicovolle investering geweest. Wat niet wegneemt dat er nu een hoop geld in zit natuurlijk.....

Het voorruit BDS verhaal is naar verluid een broodje aap.... Het spul laten praten met een TRAXX en dan ook nog toegelaten krijgen is qua tijd en geld gewoon geen doen. Zoals gesteld raak je die BDS rijtuigen aan de straatstenen niet kwijt terwijl de loc's bij iedere willekeurige vervoerder in Europa welkom zijn.


Voor ons hobbyisten is het gewoon jammer dat treinstellen in exploitatie veel goedkoper zijn dan een loc met rijtuigen. We zullen het op termijn enkel van de vakantie/nacht/chartertreinen moeten hebben vrees ik.

We kunnen nog samen een bedrijfje oprichten en wat 1700'en van de sloop redden... ;D


Mvg

Sander
Een baan als machinist, je weet niet wat je mist!

BMT

  • Offline Offline
  • Berichten: 71
Re: 1700 NS enzo (reacties op slooptransportfoto)
« Reactie #43 Gepost op: 07 april 2018, 17:23:31 »
Bds verhaal is geen boordje aap ,
daar was al serieus een werkgroep met machinisten voor opgezet in haarlem ,maar zoals ik al eerder schreef bombadier werkte niet helemaal mee in het verhaal en kosten baten ,einde verhaal .

En kom maar op met die 1700 ik doe mee welk lijntje zullen we overnemen  (y)

met wat icr met bds en  ;D

en nachttreinen zullen ook verdwijnen meer hogesnelheids treinen is de nachttrein overbodig...
resultaat alleen nog maar treinstellen ....  >:(
Bert.

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 2556
Re: 1700 NS enzo (reacties op slooptransportfoto)
« Reactie #44 Gepost op: 07 april 2018, 19:02:50 »
Er was één BDs al op proef verbouwd en heeft op het terrein van Wph Haarlem ook gewoon werkend gereden met de Traxx achterop.
Uiteindelijk was het een politieke keuze dat men te bang was voor kinderziektes en niet weer als een gieter af wilde gaan bij de overheid.

Ipv daarvan heeft men bedacht extra Traxxen van de plank te kopen met het idee dat doordat die reeds rondreden de kinderziekte fase achterwege zou blijven.

Dat de frontruiten de druk niet aankonden is koffiekamer praat die uiteindelijk een eigen waarheid is gaan leiden.

....als alles volgens plan was verlopen hadden we nu nog 32 BDS stammen met 1700 gehad voor de binnenlandse dienst. Zeker tot 2022 en wellicht nog wat jaren langer tot 2025. De loc's zouden dan tussen de 30 en 35 jaar oud zijn....DDZ had tot de komst van SNG diverse Sprinterdiensten kunnen opvangen.

De DDAR'en zijn juist tot IC materieel verbouwd in de hoedanigheid van DDZ omdat bij nieuw of gereviseerd materieel een gelijkvloerse instap vereist is voor stoptreinmaterieel.
« Laatst bewerkt op: 07 april 2018, 19:38:26 door Thom »