Aah zo. Interessant om te weten. Dus waarbij de ramkraan nu stopt met vullen na het geven van een ldo, ging de ramkraan toen der tijd nog door met vullen door middel van een vulstoot?Marc Mochten er hier trouwens forum leden zijn met fotos van technische onderdelen zoals motorruimte 16/1800 dan houd ik me graag aanbevolen
Er rijdt ook nog een 1700 (de 1759) rond met aan minstens een zijde het opschrift "NS / cargo" naast het UIC-nummer.Maar dat zal wel foutje/grapje zijn van de werkplaats?
Of afgeschreven als in 'kostprijs terugverdiend', de locs kunnen vast wel hersteld/gecompleteerd worden maar er is toch geen werk voor.BKD. NS rijdt met twee locs om sneller kop te kunnen maken en de BDs niet overweg kunnen met de TRAXX. De ombouw/toelating daarvan zou te lang in beslag nemen en de inzet was op korte termijn nodig.
Een andere reden waarom de stuurstand rijtuigen niet gebruikt kunnen worden op de HSL trajecten is het feit dat de voorruit niet bestand is tegen de drukgolf die een tegemoet komende Thalys veroorzaakt
....als alles volgens plan was verlopen hadden we nu nog 32 BDS stammen met 1700 gehad voor de binnenlandse dienst. Zeker tot 2022 en wellicht nog wat jaren langer tot 2025. De loc's zouden dan tussen de 30 en 35 jaar oud zijn....DDZ had tot de komst van SNG diverse Sprinterdiensten kunnen opvangen.