Ehh. DD-AR is voor het grootse gedeelte verbouwd naar DDZ. Niet echt meer oer dus. Al geldt dat niet voor de paar stammen die met een 1700 nog rondrijden.
1601 van de VliPlo met rooie neus.....1607 ik trek / trok de langste (beetje merkwaardig geef ik toe)1637 was als 1837 nog steeds rood bij NSR
Mat'64 is op de eerste paar groene na ook altijd in dezelfde outfit te bewonderen geweest
Nee hoor. mDDM stammen zijn gerenoveerd naar DDZ. Wel zijn er van DD-AR stammen rijtuigen uitgehaald en o.a gebruikt voor DDZ IV en VI omdat er rijtuigen uit de mDDM erg slecht waren.
Precies. DD-AR had of mDDM of een 1700 als tractie. Oorspronkelijk was meen ik ook het plan om alle DD-AR met MDDM als tractie te voorzien.
Ja, dat heeft de 15/16/1800 van de NS ook.
Dat er 16 en 1800én andere kleurtjes kregen zowel in NS tijd als er buiten,dat is redelijk bekend
Na introductie van de mDDM in 50 van de 79 DDAR stammen moest er een onderscheid gecreëerd worden ivm bevoegdheid en werd er mDDM op het dienstkaartje gezet als er (planmatig) een stam 7800 werd ingezet.
Daar ging het ook niet om.Zat er dan zoveel verschil tussen de bediening van een 1700 en een mDDM? Ik kan me herinneren dat er geen rijdende instructie voor de mDDM werd gegeven omdat deze zoveel leek op bediening uit de Bvk.
1601 van de VliPlo met rooie neus.....1607 ik trek / trok de langste (beetje merkwaardig geef ik toe)1637 was als 1837 nog steeds rood bij NSRMaar voor de rest is het altijd hetzelfde geweest ja.Mat'64 is op de eerste paar groene na ook altijd in dezelfde outfit te bewonderen geweest,
buffels zijn nooit gewijzigd,
ICM en ICR zijn (op tijdelijke reclame outvoeringen na) slechts met een kleine nuance gewijzigd en
DDAR en DDM-1 zijn ook nog steeds in oervorm.
Ik denk dat SLT het in de huidige outfit ook wel gaat volhouden tot het bittere eind.MvgSander.