Google+
Doel:€250.00
Donaties:€29.30

Per saldo:€-220.70

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 17-06-2018
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Raadplaatje door dennie
19 juni 2018, 23:51:01
BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338 door jerrytrein
19 juni 2018, 23:35:48
LSModels 2018 door Rondje_HO
19 juni 2018, 23:07:51
Boom valt voor stoomtrein bij de South Devon Railway door Rondje_HO
19 juni 2018, 23:06:40
Mijn eerste H0 modeltreinbaan in aanbouw door Rondje_HO
19 juni 2018, 23:05:02
Westlandbaan door Forever Rocofan
19 juni 2018, 22:52:44
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
19 juni 2018, 22:48:50
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door nighttrain1
19 juni 2018, 22:32:33
Toon hier je nieuwe (model) spooraanwinst(en)... door Bert van Gelder
19 juni 2018, 22:12:02
Ovaalramer in messing. Schaal 0 door 1795
19 juni 2018, 22:10:38
Arduino Mega 2560, voor spoorwegoverweg met fotocellendetectie door meino
19 juni 2018, 22:03:25
Eerste baanplan spoor N door lex stoom
19 juni 2018, 22:00:28
Ermehuizen anno 1974 door nighttrain1
19 juni 2018, 21:51:58
DE 64/6500 verbouwde varianten in model door Mcn1986
19 juni 2018, 21:34:06
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door St00mboy
19 juni 2018, 20:59:36
BNLS-module: "Grasland" door nighttrain1
19 juni 2018, 20:49:45
Hof Tramrails, met welke lijm zit spoorstaaf vast aan bedding? door NS1220
19 juni 2018, 20:24:41
EifelBurgenBahn door Reinout van Rees
19 juni 2018, 18:48:57
BNLS-module: "Groeten uit Jottum" door sdz1976
19 juni 2018, 16:21:17
BNLS-Module: Brandland door nighttrain1
19 juni 2018, 16:12:37
Groene bolkoppen van Roco door prutser
19 juni 2018, 15:16:44
  

Auteur Topic: 1700 NS enzo (reacties op slooptransportfoto)  (gelezen 9872 keer)

Bertos

  • Offline Offline
  • Berichten: 70
Re: Re: Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
« Reactie #15 Gepost op: 05 april 2018, 21:04:55 »
geen probleem de 16/1800 heeft de schakelaar waar je de keuze afsluitstand en lagedruk overlading geeft.
het is weer terug begrijp ik  (y)
Bert

« Laatst bewerkt op: 05 april 2018, 21:07:18 door Bertos »
NS in de jaren 1975 tot 1980 ,in H0

WilcoV

  • Offline Offline
  • Berichten: 197
Re: Re: Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
« Reactie #16 Gepost op: 05 april 2018, 21:16:20 »
De 1700 is speciaal voor personentreinen aangeschaft. De 1700 is speciaal aangeschaft voor de eerste generatie DD-AR stammen. Deze dienden gecombineerd te kunnen rijden en de 1600 was voor multiple tractie minder geschikt. Alsthom heeft de 1700 dan ook specifiek ontwikkeld voor reizigersvervoer, hoewel dit niet betekend dat deze geen goederen zou kunnen rijden. Inderdaad ontbreekt bij de 1700 de mogelijkheid tot het geven van een vulstoot dat voor lange goederentreinen toch wel welkom is.
Zonder de scheiding tussen goederen en reizigers was de 1700 niet ingezet geweest voor goederen aangezien ze specifiek voor reizigerstreinen waren besteld.
Bij de scheiding tussen cargo en reizigers werden de 1700 dan ook aan reizigers toebedeeld en werd de 1600 serie gesplitst in een 1600 en een 1800 serie. In principe gingen de 1600'en naar Cargo en de 1800'en naar reizigers. Later is er wel wat uitwisseling geweest en zijn diverse 1800'en naar andere vervoerders gegaan.

mDDM

  • Offline Offline
  • Berichten: 616
Re: Re: Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
« Reactie #17 Gepost op: 05 april 2018, 21:57:59 »
Dan is het een vulstoot haha. Ik rij wel zeker met een 1700. Maar weer dat er bij een 1600 zo knop voor is.
Het kan ook zijn dat ik nu echt totaal iets verkeerds zeg maar dit is mijn toen der tijd uitgelegd. Maar mocht je het beter weten ik leer graag nieuwe dingen bij! Kan jr me dan gelijk uitleggen waarom de 1700 bij ns dan nooit goederen reed en waarom goederen vervoerders er niet in geïnteresseerd zijn.

Direct na start van de levering hebben de eerste 1700'en enige tijd wel degelijk goederentreinen gereden.
Verder was het de bedoeling dat na levering van mDDM het hele park 1700 naar de goederen dienst zou gaan. De 1700 mocht in tegenstelling tot de 1600 ook in dubbeltractie rijden, maar dan uiteraard wel met half vermogen. Dit was een voordeel bij het rijden van zware goederentreinen (meer dan 2400 ton). Maar toen besloten werd de Betuwelijn alsnog met 25 kV te elektrificeren, ging het hele feest niet door. Er is nog wel onderzocht of de 1700 kon worden omgebouwd tot bicourante loc (zoals zijn Franse neef BB22000), maar dit bleek niet haalbaar.

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 2512
Re: Re: Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
« Reactie #18 Gepost op: 05 april 2018, 22:34:10 »
De 1700 is speciaal voor personentreinen aangeschaft. De 1700 is speciaal aangeschaft voor de eerste generatie DD-AR stammen. Deze dienden gecombineerd te kunnen rijden en de 1600 was voor multiple tractie minder geschikt. Alsthom heeft de 1700 dan ook specifiek ontwikkeld voor reizigersvervoer, hoewel dit niet betekend dat deze geen goederen zou kunnen rijden. Inderdaad ontbreekt bij de 1700 de mogelijkheid tot het geven van een vulstoot dat voor lange goederentreinen toch wel welkom is.
Zonder de scheiding tussen goederen en reizigers was de 1700 niet ingezet geweest voor goederen aangezien ze specifiek voor reizigerstreinen waren besteld.
Bij de scheiding tussen cargo en reizigers werden de 1700 dan ook aan reizigers toebedeeld en werd de 1600 serie gesplitst in een 1600 en een 1800 serie. In principe gingen de 1600'en naar Cargo en de 1800'en naar reizigers. Later is er wel wat uitwisseling geweest en zijn diverse 1800'en naar andere vervoerders gegaan.
De 1700 is het begin wel degelijk in de documentatie als reizigers- en goederenlok gepresenteerd, de hier eerder genoemde gemiste vulstoot op een 1700 was origineel danook gewoon wel degelijk aanwezig en is pas later buitendienst gesteld in de tijd dat ze echt alleen nog reizigerstreinen reden.

In de begin en afname tijd hebben de 1700 ook wel degelijk (op proef) goederentreinen gereden.
« Laatst bewerkt op: 05 april 2018, 22:35:45 door Thom »

gtw6016

  • Offline Offline
  • Berichten: 368
  • zucht we missen je dierbaar trammetje:'(
Re: Re: Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
« Reactie #19 Gepost op: 05 april 2018, 23:08:30 »
En waar zit die buiten dienst gestelde knop/schakelaar dan?
Marc

gtw6016

  • Offline Offline
  • Berichten: 368
  • zucht we missen je dierbaar trammetje:'(
Re: Re: Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
« Reactie #20 Gepost op: 05 april 2018, 23:14:58 »
geen probleem de 16/1800 heeft de schakelaar waar je de keuze afsluitstand en lagedruk overlading geeft.
het is weer terug begrijp ik  (y)
Bert
Ja klopt. Sommige dingen zakken even weg en dan als je het hoort denk je oja  zo zat het.
Marc

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 2512
Re: Re: Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
« Reactie #21 Gepost op: 06 april 2018, 00:20:05 »
En waar zit die buiten dienst gestelde knop/schakelaar dan?
Marc
Nergens  ;)

Dat was gewoon je remhandel in de voorste terug verende "V(ulstoot)"-stand te plaatsen, dan gaf de lok een automatische vulstoot gevuld door een LDO, na de wijziging geeft de lok alleen nog een LDO in die stand.

Het gehele remsysteem van een 1700 is anders dan van een 1600, dus gelijkenissen als knoppen en andere bediening moet je er niet in zoeken :)
« Laatst bewerkt op: 06 april 2018, 00:23:40 door Thom »

gtw6016

  • Offline Offline
  • Berichten: 368
  • zucht we missen je dierbaar trammetje:'(
Re: 1700 NS enzo (reacties op slooptransportfoto)
« Reactie #22 Gepost op: 06 april 2018, 00:38:59 »
Aah zo. Interessant om te weten. Dus waarbij de ramkraan nu stopt met vullen na het geven van een ldo, ging de ramkraan toen der tijd nog door met vullen door middel van een vulstoot?
Marc  (y)

Mochten er hier trouwens forum leden zijn met fotos van technische onderdelen zoals motorruimte 16/1800 dan houd ik me graag aanbevolen ;D

Bastaard

  • Offline Offline
  • Berichten: 3039
  • NL/NS vanaf 1945
Re: 1700 NS enzo (reacties op slooptransportfoto)
« Reactie #23 Gepost op: 06 april 2018, 01:12:22 »
Huh, waar is de ICRm gebleven dan? zijn letterlijk ALLE ICRm rijtuigen gebruikt voor de IC Direct? nee toch?
Kan me goed herinneren dat enkele jaartjes terug tussen Zwolle een Roosendaal ICRm reed en had niet echt de indruk dat het niet deugde ofzo.

Vraag me ook af hoe materieeltekort beoordeeld wordt.
Treinen Vissen Katten Liefhebber, bouw modelbaan op zolder gestart, nu nog 3 plaatsnamen verzinnen, help je mee?

Maarten.T

  • Offline Offline
  • Berichten: 812
    • https://www.flickr.com/photos/maartentalsma/
Re: 1700 NS enzo (reacties op slooptransportfoto)
« Reactie #24 Gepost op: 06 april 2018, 01:31:26 »
Allen ICRm rijtuigen zijn gebruikt voor ICD en Benelux stammen. Er zijn nog een paar reserve rijtuigen voor het geval dat er grote schade of herstelling is.

André82

  • Offline Offline
  • Berichten: 703
Re: Re: Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
« Reactie #25 Gepost op: 06 april 2018, 06:24:06 »
Sterker nog ik zou met een 1700 niet eens een goederentrein willen rijden..
Marc
In de begintijd hebben een aantal 1700’en gewoon goederentreinen gereden, al was het maar voor enkele maanden. Dit waren de 1735 t/m 1741.
« Laatst bewerkt op: 06 april 2018, 06:32:45 door André82 »

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 5932
  • Spoor N
Re: Re: Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
« Reactie #26 Gepost op: 06 april 2018, 07:14:42 »
Dat ze niet populair zijn bij goederenvervoerders heeft ongetwijffeld met de beperkte inzetmogelijkheden te maken. Niet over de betuweroute en havenlijn en niet op diesellijnen.
Wat natuurlijk wel mogelijk is met de ex-1600'n.  ;) NS vroeg voor de 1700'n een te hoge prijs en de beschikbare locs waren al geplukt.

Bij de scheiding tussen cargo en reizigers werden de 1700 dan ook aan reizigers toebedeeld
In de eerste instantie waren 21 1700'n bestemd voor NS Cargo, deze zijn echter naar NSR gegaan.

Kan me goed herinneren dat enkele jaartjes terug tussen Zwolle een Roosendaal ICRm reed en had niet echt de indruk dat het niet deugde ofzo.
Wat zou er niet deugen dan?
N spoor, IV-V, Nederlands (met verdwaald Duits en Zwitsers materieel).

56 *

Bastaard

  • Offline Offline
  • Berichten: 3039
  • NL/NS vanaf 1945
Re: Re: Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
« Reactie #27 Gepost op: 06 april 2018, 09:29:47 »

Wat zou er niet deugen dan?
Dat de 1700 nu rijp voor de sloop zijn, men zegt afgeschreven en niet meer te herstellen (economisch total loss?)
Dat de 16/1800 loks langzaam volledig verdwijnt das logisch die gaan richting de 40 jaar... maar de 1700?
Wat ik al helemaal niet begrijp is waarom de NS met 2 TRAX loks rijdt en ook nog wel voor een stuurstand rijtuig, deze zijn 12/15 jaar terug heel duur uit BDK omgebouwd juist om kosten te besparen en nu draaien ze het weer om?
« Laatst bewerkt op: 06 april 2018, 09:41:05 door Bastaard »
Treinen Vissen Katten Liefhebber, bouw modelbaan op zolder gestart, nu nog 3 plaatsnamen verzinnen, help je mee?

Joop_L

  • Offline Offline
  • Berichten: 811
Re: 1700 NS enzo (reacties op slooptransportfoto)
« Reactie #28 Gepost op: 06 april 2018, 09:37:48 »
Onderhoudskosten zullen wel te hoog zijn. En aangezien IRCm, na fiasco met die V250, naar Intercity Defect is gegaan, heeft het weinig zin om die 1700 loc's te bewaren. Ze hebben nog een tijdje in de verkoop gestaan. Was weinig belangstelling voor geloof ik. (te hoge vraagprijs wsl)

Wel jammer hoor. 1700 + ICRm in o.a. de 3600 serie (Zwolle - Roosendaal) was prima te doen.  ;D
Groeten Joop, machinist Lls

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 5932
  • Spoor N
Re: Re: Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
« Reactie #29 Gepost op: 06 april 2018, 10:11:51 »
Dat de 1700 nu rijp voor de sloop zijn, men zegt afgeschreven en niet meer te herstellen (economisch total loss?)
Of afgeschreven als in 'kostprijs terugverdiend', de locs kunnen vast wel hersteld/gecompleteerd worden maar er is toch geen werk voor.

Citaat
Wat ik al helemaal niet begrijp is waarom de NS met 2 TRAXX loks rijdt en ook nog wel voor een stuurstand rijtuig, deze zijn 12/15 jaar terug heel duur uit BDK omgebouwd juist om kosten te besparen en nu draaien ze het weer om?
BKD. NS rijdt met twee locs om sneller kop te kunnen maken en de BDs niet overweg kunnen met de TRAXX. De ombouw/toelating daarvan zou te lang in beslag nemen en de inzet was op korte termijn nodig.
N spoor, IV-V, Nederlands (met verdwaald Duits en Zwitsers materieel).

56 *