Doel:€250.00
Donaties:€130.00

Per saldo:€-120.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 24-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Der QuadratSchädel (Bemo br 624/634) door Casmir
Vandaag om 19:46:10
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout! door Ronald Halma
Vandaag om 19:40:30
Bruikbare etsplaten voor NS4000 en NS4700 tenders, en NS slijptrein? door Rob Moerkerken
Vandaag om 19:39:37
Station Roodeschool door Torikoos
Vandaag om 19:39:14
Bouwtekeningen Hembrug en/of Strausbrug door Falkenberg
Vandaag om 19:36:20
BR 44 1263 UK Mit Borsig versuchs Wannentender 2'2'T 34. door Modellbahnwagen
Vandaag om 19:19:03
Modelbaan schaal H0 niet geheel sluiten in pc prog door Klaas Zondervan
Vandaag om 19:16:52
Ton bouwt goederenwagens door puntenglijder
Vandaag om 19:13:00
US diorama in H0 door puntenglijder
Vandaag om 19:10:30
Aachenau West door puntenglijder
Vandaag om 19:04:43
19 Toen door Modellbahnwagen
Vandaag om 18:59:38
2e leven van een buitendienst gestelde Gesloten goederenwagen. door Simplex
Vandaag om 18:52:50
Update: baan in de tropen door Joost O
Vandaag om 17:12:34
heeft iemand ideeën voor een baan van 120CM bij 240CM? door AlbertG
Vandaag om 17:01:18
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door basjuh1981
Vandaag om 16:48:09
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door basjuh1981
Vandaag om 16:46:55
Frans/Belgisch H0e baantje door NS264
Vandaag om 16:37:54
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door Jack Black (NS1220)
Vandaag om 16:21:21
Seinen van AliExpress: hoe aansluiten? door freekvo
Vandaag om 16:17:38
GSS Jubileumbaantje (0e / 0n30) door spoorijzer
Vandaag om 15:41:27
Märklin Hamo mP 3000 voorzien van nieuwe motor door ronaldvd2000
Vandaag om 15:22:42
De Hondsrugbaan door mass am see
Vandaag om 15:16:03
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door metpetergaathetbeter
Vandaag om 15:09:25
DR4024 door Michaël dB
Vandaag om 14:46:09
Efteling spoorweg gaat elektrisch door Blausee-Mitholz
Vandaag om 13:03:39
18 t/m 21 april Intermodellbau '24 Dortmund door Arjan6511
Vandaag om 12:36:11
Lantaarns Crafftiq op Roco Sik door Henk Veenstra
Vandaag om 11:20:45
Einde Koemo ballast ??? door Rick
Vandaag om 11:16:57
NS 6000 (in schaal 0) door FritsT
Vandaag om 10:27:41
Treinreizen met m'n vader door defender
Vandaag om 09:36:49
  

Auteur Topic: Everskerke, een fictief station aan de Zeeuwse lijn in de jaren '70 in H0.  (gelezen 34502 keer)

DJV

  • Offline Offline
  • Berichten: 2930
  • BRrrrrmmm. Diesel Power. Tp III-VI. H0.
Re: Everskerke, een fictief station aan de Zeeuwse lijn in de jaren '70 in H0.
« Reactie #75 Gepost op: 22 augustus 2018, 23:33:12 »
Stille volger hier.. Dat ziet er toch echt al gaaf uit!! (y) (y)
Groeten Dirk Jan

BR 243 "Ein Mädchen für Alles".
V100 "manusje van alles".

Frans Peeters

  • Offline Offline
  • Berichten: 1409
  • Gelukkig voor mij zit de laatste gek nog niet vast
Re: Everskerke, een fictief station aan de Zeeuwse lijn in de jaren '70 in H0.
« Reactie #76 Gepost op: 22 augustus 2018, 23:51:09 »
ik treed de vorige spreker (een stille volger) volmondig bij
Frans
2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes
MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be -
Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem (B) op 19 & 20 Oktober 2024

Ronald Halma

  • Organisator US Convention Nederland
  • Offline Offline
  • Berichten: 15427
  • Modelrailroading is fun!
    • Team USA Metusa Junction
Re: Everskerke, een fictief station aan de Zeeuwse lijn in de jaren '70 in H0.
« Reactie #77 Gepost op: 23 augustus 2018, 09:05:09 »
Ik ook... was even uit beeld bij mij maar ik volg weer. Mooi Leen! (y)

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 7521
  • May your coffee kick in before reality does.
Re: Everskerke, een fictief station aan de Zeeuwse lijn in de jaren '70 in H0.
« Reactie #78 Gepost op: 13 september 2018, 08:43:13 »
Ha Leen, geweldig om een stukje Zeeuwse lijn te zien  :) Waarop laat je die modules aansluiten?

Leen Kievit

  • Offline Offline
  • Berichten: 137
  • NS tijdperk IVa (1973)
Re: Everskerke, een fictief station aan de Zeeuwse lijn in de jaren '70 in H0.
« Reactie #79 Gepost op: 13 september 2018, 09:19:02 »
De twee modules die er nu zijn (de middelste en de rechter) en de geplande derde zijn voorlopig het enige waar ik over heb nagedacht.



Tegen de tijd dat die drie af zijn (in 2030 of zo) heb ik misschien wat meer ruimte in huis om een en ander op te stellen en dan kan ik verzinnen hoe ik verder ga.

Rijden is dus niet echt mogelijk, alleen een beetje heen en weer roetsjen. Maar scenerybouwen heeft sowieso mijn voorkeur.


Leen
Bouwt aan Everskerke (H0, 1973, Zeeuwse Lijn)

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 7521
  • May your coffee kick in before reality does.
Re: Everskerke, een fictief station aan de Zeeuwse lijn in de jaren '70 in H0.
« Reactie #80 Gepost op: 13 september 2018, 09:49:43 »
Ik snap 't. De modules zouden zo bij Fremo kunnen, vandaar. Heb je ws nog wel wat overloopmodules noduig, maar op zich zou het een geweldige inbreng zijn, helemaal als het bovenleiding krijg. Maar goed, dat is mijn idee, he...  :)
Het is ook leuk om t gewoon thuis te houden en aan de keukentafel verder te bouwen.
Het ziet er iig prachtig uit!

Leen Kievit

  • Offline Offline
  • Berichten: 137
  • NS tijdperk IVa (1973)
Re: Everskerke, een fictief station aan de Zeeuwse lijn in de jaren '70 in H0.
« Reactie #81 Gepost op: 28 augustus 2019, 22:14:47 »
Goedenavond,

Lang geleden dat ik iets heb geplaatst, maar dat wil niet zeggen dat ik niets heb gedaan. Alleen waren het steeds minieme dingen die niet vemeldenswaardig waren...

Afgelopen zaterdag heb ik op de beurs in Houten weer wat spullen gekocht en nu heb ik weer zin om grotere stappen te maken.

Als eerste heb ik nu iets aangepakt wat ik al anderhalf jaar had liggen: het station Everskerke bestond tot nu toe uit een aangepaste Kibri "Tubbergen":

IMG_0004

Echt goed gelukt vond ik dit niet: vooral de daken van de zijvleugels die voor de dichte ramen langs lopen.

Anderhalf jaar geleden heb ik van iemand anders een gebouwde "Blankenberge" overgenomen, en die wordt nu opgeofferd om  Everskerke aan te passen. In eerste instantie wilde ik voor een kopie van Waldijk gaan (van Jakop de Bruin), maar dat zou het station zo'n 10 centimeter breder maken, en dan moet het hele stationsgebied aangepast.
Ik heb nu bedacht om er een kleine Waldijk variant van te maken: beide zijvleugels worden ingekort van drie naar twee elementen. De breedte blijft dan gelijk. Het middendeel krijgt wel andere afmetingen voor en achter maar dat is redelijk eenvoudig op te vangen
Grof gepast ziet het er dan zo uit.

IMG_0003

Na een avondje verven en wat snijden en herlijmen is dit nu de situatie

IMG_0001


IMG_0002


IMG_0004

Ik heb nieuwe penselen nodig om het verfwerk wat strakker te krijgen. Tot ik die kan halen ga ik eerst wat extra styreen aanbrengen om het gebouw de nodige stevigheid te geven.

Leen

Bouwt aan Everskerke (H0, 1973, Zeeuwse Lijn)

Leen Kievit

  • Offline Offline
  • Berichten: 137
  • NS tijdperk IVa (1973)
Re: Everskerke, een fictief station aan de Zeeuwse lijn in de jaren '70 in H0.
« Reactie #82 Gepost op: 29 augustus 2019, 23:07:01 »
Na het slopen van "Blankenberge" heb ik daar de perronplaat nog van liggen. Die kan mooi versneden worden tot verdiepingsvloeren om de losse bouwdelen stevig te maken, en om later genoeg oppervlak te hebben om ze aan elkaar te bevestigen.

IMG_0001

IMG_0002

IMG_0003

De vleugels zijn nu stevig.

IMG_0005

Ik ben ook begonnen met het aanpassen van de daken. Ik zou genoeg dakmateriaal moeten hebben, maar er moet aardig wat versneden worden.

IMG_0008

Leen
Bouwt aan Everskerke (H0, 1973, Zeeuwse Lijn)

Leen Kievit

  • Offline Offline
  • Berichten: 137
  • NS tijdperk IVa (1973)
Re: Everskerke, een fictief station aan de Zeeuwse lijn in de jaren '70 in H0.
« Reactie #83 Gepost op: 30 augustus 2019, 22:22:03 »
Zoals gepland past het station nog steeds qua breedte op zijn plek, alleen de diepte is nu totaal anders. Met wat aanpassingen aan de tegels komt dat vast wel weer goed.



Het dak van het dwarsdeel wordt samengesteld uit twee delen.



Een schoorsteenplek te veel, en ook precies waar straks de daken samenkomen.





Met wat dakpantransplantaties is het nu klaar om de punt te gaan fabriceren.

Leen

Bouwt aan Everskerke (H0, 1973, Zeeuwse Lijn)

FritsK

  • 1:87 knutselaar
  • Offline Offline
  • Berichten: 47
Re: Everskerke, een fictief station aan de Zeeuwse lijn in de jaren '70 in H0.
« Reactie #84 Gepost op: 30 augustus 2019, 22:39:24 »
Wauw! Knap gedaan Leen, dat dak. Onzichtbaar aanhelen is een moeilijke klus!  (y)

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 7521
  • May your coffee kick in before reality does.
Re: Everskerke, een fictief station aan de Zeeuwse lijn in de jaren '70 in H0.
« Reactie #85 Gepost op: 31 augustus 2019, 13:38:21 »
Je bouwt m leuk om naar een semi waterstaat :)

Tulpendaal

  • Offline Offline
  • Berichten: 3580
  • Westlandbaan-Delft
    • DELFT
Re: Everskerke, een fictief station aan de Zeeuwse lijn in de jaren '70 in H0.
« Reactie #86 Gepost op: 01 september 2019, 08:03:37 »
 (y) Mooi staaltje kitbashing

Leen Kievit

  • Offline Offline
  • Berichten: 137
  • NS tijdperk IVa (1973)
Re: Everskerke, een fictief station aan de Zeeuwse lijn in de jaren '70 in H0.
« Reactie #87 Gepost op: 01 september 2019, 10:02:50 »
Bedankt!

Het dak begint vorm te krijgen.



Na bijkleuren en schoorsteengaten opvullen:



Ik overweeg nog wel om de schoorstenen te verplaatsen. Vanwege het gebruik van 1 mal door Kibri krijg je nu een puntsymmetrische plaatsing, terwijl het in een echt gebouw logischer is dat er hooguit lijnsymmetrische plaatsing is.

Leen

Bouwt aan Everskerke (H0, 1973, Zeeuwse Lijn)

Zilte

  • Gast
Re: Everskerke, een fictief station aan de Zeeuwse lijn in de jaren '70 in H0.
« Reactie #88 Gepost op: 01 september 2019, 10:33:50 »
Bij het verplaatsen van de schoorstenen wel goed nadenken, waar ze dan moeten komen. Schoorstenen zitten meestal aan buitenmuren, omdat in binnenmuren vaak deuren of inbouwkasten zitten. De symmetrie is niet altijd een slecht iets. Wat je wel vaak ziet is dat schoorstenen, die ergens in de dakhelling naar buitenkomen, vaak aan de achterkant van het gebouw geplaatst zijn. In een vooraanzicht is het plaatsen op de nok het meest voorkomend.

Leen Kievit

  • Offline Offline
  • Berichten: 137
  • NS tijdperk IVa (1973)
Re: Everskerke, een fictief station aan de Zeeuwse lijn in de jaren '70 in H0.
« Reactie #89 Gepost op: 01 september 2019, 10:49:49 »
Bedankt voor de tips, Zilte.

Maar wat is de achterkant van een station? Ik neem aan de spoorzijde...

Leen
Bouwt aan Everskerke (H0, 1973, Zeeuwse Lijn)