Inmiddels is het idee voor de tweede bak ook aan het rijpen.in Amerika heb je op sommige plaatsen nog de resten staan van betonnen bekolingsinstallaties. Veelal staan die dus bij depots / werkplaatsen. Maar in Amerika had je op sommige plaatsen "in the middle of nowhere" een bekolingsinstallatie die dus over de hoofdsporen heen stonden. Hier bleven de (stoom)locs dus gewoon aan de trein gekoppeld, werden van kolen en water voorzien en gingen daarna weer door.Daar deze betonnen constructies zeer degelijk en zwaar uitgevoerd waren zijn die dus niet makkelijk te slopen en zeker niet bij in gebruik zijnd spoor. Daar de betonnen constructie veelal geen of nauwelijks onderhoud nodig heft en niemand in de de weg staat, zijn een aantal van deze torens blijven staan. In de praktijk betekend dit dat (bijna) al het ijzerwerk van de torens is weggehaald en ook alle omliggende gebouwen. Het enige wat er over is, is het kale skelet van de coal tower en een aantal sporen. Veelal lagen de torens op plekken waar vroeger meer doorgaande sporen lagen, maar zijn er nu nog maar een of twee over.Het idee moet nog wat rijpen, maar:ik heb er zin inhet lijkt me uitvoerbaarIk heb nog geen idee in welke tijd ik e.a. ga plaatsen.in gebruik (dwz met stoomlocs dus)redelijk recent buiten gebruik (dwz, alles ligt er nog, maar is niet meer in gebruik)hedendaags (dwz alleen het casco staat nog)Misschien begin ik wel met het laatste en werk ik me langzaam omhoog
.......Mooi in de bossen en begrensd door twee bruggen ....Een mogelijk nadeel ....... d'r is al iemand in h0 mee bezig, maar ........ dat is in diezelfde USATrowbridge - Lansing
Citaat van: Jeronimos op 18 november 2015, 20:34:58http://xrailfan.com/trains/x/trowbrdg.htmlDeze levert deze op:enEn als ik me niet erg vergis in het perspectief zie ik vooraan op de foto het wissel liggen. Dan blijf ik verbaast over de configuratie. Het tweede spoor in de richting Trowbridge naar Lansing heeft mbt de bekolingstoren geen nut. Bij deze (sporen)lay-out staat hooguit de caboose onder de bekolingstoren en gebruik je feitelijk maar twee sporen (Lansing naar Trowbridge) voor het bekolen van loc'sMaar even goed: bedankt voor deze mij onbekende pagina
http://xrailfan.com/trains/x/trowbrdg.html
Even een conceptje in elkaar gefrot:Zo moet je het ongeveer vanaf de brug gezien hebbenEn ja ..... bij dit soort sporen moet ik zelf met code 55 nog wel redelijk wegkomen Ik het d'r zin an !!
Ken je deze site al?http://www.nailhed.com/2014/12/alas-eleventy-one-years-is-far-too_27.htmlEven naar beneden scrollen. de foto's ervanIk bedoel niets met het woord koran. BVekijk deze foto voor wat details van de onderkant van de tower.
In vogelvlucht. Ik moet nog een beetje passen en meten om te kijken of ik net genoeg ruimte over kan houden voor de asputten De wissels aan de oostkant. Dit omdat deze module zowel tegen een standaard BB als wel tegen een 4 sporige BB aan moet kunnenDe wissels aan de westkant, ook hier weer hetzelfde verhaal m.b.t. de overloopwisselsHet zicht vanaf de brugZo is toch al iets van de grootte / lompheid van de coaltower te zien
Via http://www.railroadmichigan.com/grandtrunk.html naar http://www.rr-fallenflags.org/ en daar dit gevondenMisschien dat je dit instituut kunt contacteren: http://www.railroadmichigan.com/steamrailroadinginstitute.html ?gewoon voor de gein: https://www.youtube.com/watch?v=2l2et9z6A3o
Dit ziet er wel redelijk uit alsof het altijd tweesporig de sloot over is gegaan Maar ....... het omliggende land lijkt vlakker dan ik initieel gedacht had ....... maar aanpassen dus
Even naar aanleiding van een andere posting een kleiner, verder relatief oninteressante update:Twee viersporige gelijmde megabiels overgangen. Op zich niet zo interessant ware het niet dat deze overgangen naar 2 varianten BB's moeten gaan werken. En dat deze 2 sets BB met twee inbrengen moeten gaan werken / uitwisselbaar moeten zijn.Technisch dus veel voortgang / resultaat, maar qua echte modelbouw weinig spectaculair
Me zelf een dagje vrij gegeven van klussen en h0 verplichtingen en besloten maar eens wat "leuks" te gaan doen:Basis gemaakt van 25 mm RoofmateDaar de bunker rond de 5 meter breed is 2x 5 mm maquetteschuim er bijHet rechthoekige onderstuk gaat naar de ruim 6 meter, dus voor het onderste stuk nog eens twee keer 5 mm erbijAlle onderdelen klaar.HET gemak van Post-it lijm: als je klaar bent haal je alles er gewoon weer zonder gedoe af. E.a.zit nu met "Post-it tape" vast zodat de lijm kan drogenVanuit het zuid-oostenVanuit het zuid-westenVanuit het zuiden. Hier zijn goed de diverse lagen te zien. Op de overgang van boventoren naar ondertoren moet nog een schuin dakje komenEven een ICR rijtuig tegen de bunker gezet. + 26,5 meter hoog en dat klopt dus En dus ook meer dan 26,5 meter breedMorgen maar eens in de "grijze grond"
OK, ik geef toe: ik ben ongeduldig Het coalbunker huisje d'r even niet bij gezet. De ruimte met het PvR was erg krap. Dat moet uit 1-2 mm karton o.i.d. gedaan worden. Dat scheelt dan aan beide kanten 3-4 mm. Tenslotte is 1 mm 16 cm en dat is al een redelijke dikte voor een muurtje / wandje.
Voor een naderende beurs even wat zaken voorbereid in h0, maar ook nog even tijd gevonden voor wat N-spul:Volgens mijn vriendinnetje zijn de bomen wat hoog. Volgens mij klopt het / zijn ze eerder te laag
"Pl xx r het er gewoon op en klaar" zegt een bedreven modelbouwer tegen me.Alleen hij werkt in 0 malspoor en dit is N normaalspoor Van alle kwasten doet de linker het bij de bielzen het het beste, maar tussen de sporen blijf het sowieso tobben.Citaat van: Jeronimos op 13 januari 2016, 21:59:57Ken je deze site al?http://www.nailhed.com/2014/12/alas-eleventy-one-years-is-far-too_27.htmlEven naar beneden scrollen. de foto's ervan........Maar niet ontevreden over hoe het ligt. Over de kleur moet ik nog even doordenken ......
Ken je deze site al?http://www.nailhed.com/2014/12/alas-eleventy-one-years-is-far-too_27.htmlEven naar beneden scrollen. de foto's ervan........
Omdat ik vrijdag een "graveyard-shift" (16:00 tot 01:00) bij de SHM heb en zondag een extra trein moet / mag Chef treinen maar even wat "meters" gemaakt:Vanochtend eerst (met de schroeven er nog in) de rails met voorstrijk gefixeerd. Ik heb geprobeerd e.a. van ballast te voorzien met de schroeven er nog in, dat scheelt een werkslag. Maar het is met deze fijne ballast (voor N feitelijk nog steeds te grof) niet te doen om die netjes neer te leggen / weg te krijgen rond de schroeven. Dus eerst de rail fixeren en daarna de schroeven verwijderenEerst even als ingespoten met water-zeep en daarna in gedruppeld met voorstrijk en daarna nog een keertje er overheen met water/zeepsop. Omdat het een T-klus om de ballast netjes aan te brengen er voor gekozen om de wissels achteraf van ballast te voorzien. Dit kan dan zonder dat e.a. bij de minste of geringste aanraking weer verkeerd komt te liggen. Dit stuk ballast goed leggen kost toch goed 2-3 uur deels omdat het qua concentratie nauwelijks is vol te houden om het achter elkaar te doen. Maar ...... je wordt er wel lekker rustig van Zoals te zien is, is alles lekker nat. Nu "watching paint dry"Nadat het eerste opdrogen heeft plaats gevonden de stukjes afplaktape verwijderd, zodat dit te doen is zonder de overige ballast te verplaatsen of dat het plakband niet meer te verwijderen is omdat e.a. al te hard is geworden.Morgen maar eens kijken hoe e.a. er uitziet nadat het meeste vocht er uit is. Daarna maar eens verzinnen / uitproberen hoe we de kleurtoon nog aanpassen. Pigmentpoeder of airbrush .......... beide heb ik en met beide heb ik nauwelijks of geen ervaring . MAar dat is vermoedelijk iets voor na de N-spoor beurs in Hilversum.
Eventjes voor "Hilversum" eens wat gaan experimenteren met bomen.Er moeten, om er een kloppend bos van te maken nog struiken onder en lagere bomen voor, maar de hoogte en verhoudingen vind ik aardig kloppen als ik naar het grote voorbeeld kijk.Gelukkig hoor je de eerste bomen die je maakt op termijn weg te gooien dus de eindbestemming van deze bomen staat voor 95% ook al vast