Doel:€250.00
Donaties:€60.00

Per saldo:€-190.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 30-07-2021
Algemeen

De stichting

Recente berichten

BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen door bask185
Vandaag om 22:51:30
Aux1-6 versterken door Karst Drenth
Vandaag om 22:51:20
Frans loodsje et cetera door Noordernet
Vandaag om 22:31:31
Gezocht: samenstelling van olietrein Pernis-Drenthe. door Jean-Pierre
Vandaag om 22:22:49
Batterijen handregelaar Lenz LH101-R snel leeg door Klaas Zondervan
Vandaag om 22:10:45
Nederdam, H0 1970 - 1990 door Pascal77
Vandaag om 22:05:04
PIKO oliebootwagens NAM door Die Bahn
Vandaag om 21:54:26
BNLS-Module: "Spoormuseum in H0" door Eegtrain
Vandaag om 21:54:19
Numansbaan, TT, 310x125 door tonp7
Vandaag om 21:53:53
Nog een lofzang? Roco's BR 01 (NK) door 44
Vandaag om 21:40:05
Philotrain NS C10c (ex. SS), kit 15c door prutser
Vandaag om 21:29:24
Roco 2021, nieuws van de fabrikant. door Bert van Gelder
Vandaag om 21:28:17
VERPLAATST: Roco SNCF BB 22200, materieelbespreking. door Bert van Gelder
Vandaag om 21:26:06
Artitec 2021, HO en N. Nieuws van de fabrikant door brutus1
Vandaag om 21:22:53
Hoe ziet de ultieme handregelaar er uit? door Robert E
Vandaag om 21:20:47
Koperdieven slopen in Niederau (DE) gestalde elektrische locomotieven! door mDDM
Vandaag om 21:17:38
ontkoppelen van loc met ontkoppelingen door Overet
Vandaag om 20:56:58
Nieuwe generatie spoorseinen NL door Dwergsein
Vandaag om 20:51:07
LTM-51 Garratt in messing, Spoor-0 door FritsT
Vandaag om 20:35:52
Roco SNCF BB 22200, materieelbespreking. door CC72067
Vandaag om 20:35:28
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Ben
Vandaag om 20:25:24
NS 5500 / HSM 700 spoor 0 / 1 door FritsT
Vandaag om 20:09:13
GVBA 396 messing model door Fons van der Jagt
Vandaag om 20:08:46
BNLS-module: "Grasland" door Hans van de Burgt
Vandaag om 20:03:38
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
Vandaag om 19:59:38
Vragen over de rolbrug bij werkplaats Neustrelitz door HuubvG
Vandaag om 18:56:22
Raadplaatje door hrp
Vandaag om 18:44:18
BNLS-Module: Grasland - de keerlussen met schaduwbakken door St00mboy
Vandaag om 18:22:08
Harzwald Hafen Bahn door BartvD
Vandaag om 18:15:21
Werkplaats - (Baanplan H0) door Eegtrain
Vandaag om 16:54:38
  

Auteur Topic: BNLS-module (N) "in de etalage" (II) - Days gone by, de samenvatting  (gelezen 12075 keer)

guest7823

  • Gast
Re: BNLS-module (N) "in de etalage" (II) - Days gone by, de samenvatting
« Reactie #15 Gepost op: 18 februari 2018, 17:24:52 »
Omdat ik morgen met een Bemo-startsetje aan de gang mag / moet vanavond nog maar even geknutseld.

Omdat ik vandaag ook een 2e 1500 kit gescoord heb zal ik zo langzamerhand toch maar eens flink uit mijn comformzone moeten gaan stappen  :P

Dus maar eens wat landschap op getuigd. Dit gaat de ondergrond van het bos worden wat de achtergrond / omgeving van de coaltower is. Zodra de bobbels op hun plek zitten er nog een keer overheen her en der met gips o,m een en ander wat minder abrupt te maken.





D'r zitten her en der al wat putten in en de oevers van de beek moeten nog wat minder "recht" maar dat komt nog wel.

Nu maar spullen pakken voor morgen  ;)




Kan dit ondertussen ook blijmoedig verder groeien, gelukkig heb ik al recent een redelijke voorraad van iemand gekregen.

Zoals zo vaak gezegd: alle begin is moeilijk  :-[

guest7823

  • Gast
Re: BNLS-module (N) "in de etalage" (II) - Days gone by, de samenvatting
« Reactie #16 Gepost op: 18 februari 2018, 17:26:00 »
Tot mijn schande heb ik de foto's van de werkzaamheden van Hendrik-Jan tijdens "Hilversum 2016" nog steeds niet gepubliceerd  :-[. Als enige excuus heb ik dat deze foto's met mijn iPhone genomen zijn en door de forumsoftware gedraaid worden weergegeven. Dat is wel te verhelpen via een tussenstand in Paint, maar daar heb ik me de rust en tijd nooit voor gegund. :'(

Na Hilversum (waar we ook nog wat gefrot hebben met bomen) is de bak in de kaalste vorm zo "de etalage" in gegaan en heeft daar de zomer doorgebracht. De afgelopen herfst heb ik met blijmoedig op de Bh0UB's gestort .........

Echter ...... voor en na Eurospoor is Chicago Union komen logeren en die bak blijft hier overwinteren. Om de bak van Eelco wat meer tot zijn recht te laten komen heb ik de verlichting maar aangesloten. En ach ..... toen was het doorkoppelen naar "Days gone by" een kleine moeite. En als ik dan toch bezig was....... waarom niet even de bomen die we voorbereid hadden "quick and dirty" op de bak zetten ........

Kortom: ik heb op dit moment meerdere projecten lopen  ;D

Hier een foto van de collateral damage van de Chicago Union logeerpartij:



Met links nog wat zichtbaar van de gewaardeerde actie van Hendrik Jan  (y)

guest7823

  • Gast
Re: BNLS-module (N) "in de etalage" (II) - Days gone by, de samenvatting
« Reactie #17 Gepost op: 18 februari 2018, 17:26:25 »
Na de Bh0UB's en Braubach weer tijd en ruimte in mijn hoofd gevonden om hier eens mee verder te gaan.

Is een stap "into the ughnown", n.l. zelf bomen maken. Geen rocketscience, maar wel iets wat ik nog nooit gedaan heb. Verder ..... veel bomen zijn aardig in h0 maar voor N moet het allemaal wat kleiner en fijner.

Ik heb niet de verwachting dat deze bomen het eeuwige leven gaan hebben. Maar wel dat ze t.z.t. vervangen gaan worden als ik wat meer handigheid heb in het maken van bomen










Het eerst wat ik hierna ga doen (afgezien van Braubach naar de beurs brengen  :-[) is lage bomen en struiken maken die de bosrand gaan vormen. Daarna de rest van de bomen voor verder op in het bos. Ook moeten er nog (braam)struiken e.d. onder de bomen komen.

Tegen de tijd dat ik wat meer vaardigheden / ervaring heb in het maken van bomen komt er ook nog een rij aan de voorkant te staan die het zicht op sporen en kolenbunker zoveel mogelijk gaat wegnemen en enkel maar 1-2 doorzichten over laat ......

guest7823

  • Gast
Re: BNLS-module (N) "in de etalage" (II) - Days gone by, de samenvatting
« Reactie #18 Gepost op: 18 februari 2018, 18:20:07 »
Goed, dit weekeinde maar flink geoefend. Tenslotte gaat meer dan de helft van "Days gone by" uit bomen bestaan. Dat heeft zowel voordelen als nadelen.

  • Het nadeel is dat er een flink aantal bomen (degene die vooraan komen te staan) er redelijk goed uit moet komen te zien.
  • Het voordeel is dat de bomen die er minder uit zien blijmoedig kunnen worden verbannen naar "het donkere bomenbos". De bomen die echt slecht zijn .... of weg of plat op de grond als omgevallen boom.

Ik heb inmiddels een redelijk aantal bomen voor in het bos, maar ik moet dus ook het nodige hebben wat de buitenkant van het bos gaat vormen, tegen het spoor aan dus. Daar moet ook lage begroeiing komen. Inmiddels ben ik er achter dat allerlei kleine stukjes zeeschuim zwart spuiten en van mos voorzien een T-klus is. Die kleine stukjes zijn domweg niet vast te houden. Plan B is dus om de voor bomen onbruikbare stukken in hun geheel van loof te voorzien en dan daarna in kleine stukken te knippen en gebruiken. Of plan B gaat werken ........ wordt vervolgd.

Verder ....... hoewel IJslandsmos als bomenmateriaal voor mij heeft afgedaan, wil ik wel kijken of het voor N-spoor bruikbaar basismateriaal oplevert voor bomen ....... of dat plan gaat werken ......... watch this space.



Iets anders had "de dealer om de hoek" niet. Maar in (en als) de basis maakt dat niet uit. De gele krijgen gewoon een laag zwarte verf. Bij de twee andere kleuren kan ik kiezen tussen verf of spuitlijm




Zoals Adele Bloemendaal al zei: "je ziet daar niets van mam"




Verschillende kleuren en soorten loof. Blijft toch redelijk lastig om iets te vinden wat in N niet te lomp wordt




Stukken zeeschuim. Niet voor als bomen, maar om in stukken te gaan als lage begroeiing











Niet gek voor een paar uur. Maar eens kijken welk percentage iets bruikbaars gaat opleveren  :P