THANKS Nee, die kende ik nog niet. Had er, in alle eerlijkheid, nooit aan gedacht om jijbuis te doorzoeken.Dit past dus bij het plaatje uit 2013. Maar veel belangrijker: ik kan hier details op zien die ik op foto's en Google Earth niet kon zien. Bij voorbeeld het feit dat de poten dus open zijn aan de binnenkant. Enkel dat de kant aan de kolenlosplaats wel dicht is tgv deze losplaatsbehuizing. Verder dat conveyorbehuizing dus niet in dezelfde diagonaal verder loopt tot aan de grond, maar na de losplaats verticaal naar beneden gaat.Opnieuw: THANKS Een blije Kniesoor
......Ook vertelt hij dat bij de UP bekolingsstops plaatsvinden maar dat doordat de daar gebruikte kolen nauwelijks as bevatten daar de aslades niet geleegd hoeven te worden. .... Kortom ..... bij de kooltoren van Lansing moet zeer waarschijnlijk ooit ook iets van een askuil aanwezig zijn geweest.
Inderdaad, tenzij de brug ooit viersporig geweest is. Als dat niet zo is dan kan feitelijk maar één van de twee oost-westsporen voor bekoling gebruikt worden omdat de te beladen trein het wissel na de brug bezet.
De assistent CME van British Rail (E.S. Cox) beschrijft in "Locomotive Panorama Volume 2" zijn bezoeken aan de VS in 1945. Daarin vertelt hij o.a. over zijn waarnemingen in regio Chicago / Detroit. Hierbij vertelt hij over de stops onderweg waarbij kolen geladen wordt en de aslades geleegd worden.Ook vertelt hij dat bij de UP bekolingsstops plaatsvinden maar dat doordat de daar gebruikte kolen nauwelijks as bevatten daar de aslades niet geleegd hoeven te worden. Gegeven het feit dat dhr. Cox toch wel wist waar hij het over had m.b.t. stoomlocs is er weinig reden om te twijfelen aan zijn waarnemingen en verslagleggingKortom ..... bij de kooltoren van Lansing moet zeer waarschijnlijk ooit ook iets van een askuil aanwezig zijn geweest.
Hier volg ik je overigens niet:Of gaat dat over twee verschillende regio's?
foto: Rob BallDit is dus gewoon lomp groot Torendiameter lijkt 18 meter te zijn
Torendiameter lijkt 18 meter te zijn