Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

De Projecten van RetroJack door MOVisser
Vandaag om 14:16:27
Modulebanen algemeen; Is de megabiels uitgerangeerd? door MOVisser
Vandaag om 14:14:50
advies gevraagd over gelijkstroommotoren en de aansturing door MOVisser
Vandaag om 14:02:48
Mijnbouw Indonesië door MOVisser
Vandaag om 13:57:27
Albert's fantasie in schaal 0e door spoorijzer
Vandaag om 13:37:10
Digitale kraan Roco 46801 door VAM65
Vandaag om 13:23:41
Piko 2025 door spoorzeven
Vandaag om 13:06:51
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 13:06:05
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 13:02:43
Da's Daz 2 door Keska
Vandaag om 12:57:24
Roco 290 digtaliseren door AP3737
Vandaag om 12:42:08
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 12:38:02
11e Grote Modelspoorexpo Leuven, 27 en 28 september door tothebeach
Vandaag om 12:29:10
Rookgenerator aansluiting op lok NS4808 (ex BR57) door Mar-Cas
Vandaag om 11:43:45
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door puntenglijder
Vandaag om 10:36:41
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Wim Vink
Vandaag om 10:26:36
4 ledjes op één voorweerstand? door Klaas Zondervan
Vandaag om 09:46:26
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 09:25:18
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Teun
Vandaag om 09:24:05
Mijn eerste baan, Hexental in ho. 380x 120cm door Jelmer
Vandaag om 09:16:39
Koploper: missende bezetmelders bij openen "onderhouden lokomotieven" door Servé
Vandaag om 08:52:24
Problemen met digitale koppeling Roco door Ben
Vandaag om 08:02:09
NS 8400 van Werps door Ivo tB
Vandaag om 00:09:18
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door marco
16 September 2025, 22:05:09
NS 8800 in spoor 0 door Rob Moerkerken
16 September 2025, 21:46:50
"Bij nader omzien", een Nederlands spoorwegfotoarchief door R1954
16 September 2025, 21:41:04
Halling aandrijvingen door Sven
16 September 2025, 21:39:03
S3/6, de grote ontbrekende… door Robert vh Prutsert
16 September 2025, 21:21:45
Raadplaatje door grossraumwagen
16 September 2025, 20:41:04
PWM regelaar Kato 22018 sx standaard controller door Ronald Halma
16 September 2025, 20:17:13
  

Auteur Topic: 25 jaar geleden  (gelezen 983837 keer)

Marc tramt

  • Offline Offline
  • Berichten: 10744
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #1335 Gepost op: 14 February 2016, 10:18:07 »
Mooie herinneringen aan die dag. Ik zat toen in dienst in Nunspeet en liefhebbers mochten in plaats van normale dienstactiviteiten te doen de Veluwemeertocht schaatsen. Een rondje van 25km of een veelvoud daarvan. We werden gebracht en gehaald in een 4-tonner van het model dat Artitec uit gaat brengen.
Waarom ik de dag nog precies weet? Het is mijn verjaardag.  8)
No dress rehearsel, this is our life.

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8570
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #1336 Gepost op: 14 February 2016, 10:48:20 »
Ja, ik zie het in je profiel. Prettige Valentijnsverjaardag!

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

RdJ

  • Offline Offline
  • Berichten: 213
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #1337 Gepost op: 14 March 2016, 07:31:20 »
14 maart 1991

 
De 1302 met werktrein bij Eindhoven


De 1305 bij Rosmalen, los onderweg van Nijmegen naar Den Bosch


De 1207 met NMBS M1 rijtuigen met trein 4350 Vlissingen-Zwolle bij Rosmalen

 

Verder bij station Den Bosch en omgeving

De 2452 met lachende machinist en rangeerder


De 1639 met trein 4353 bestaande uit M1 rijtuigen


De 1774 met trein 9654


De 724 als trein 4455
                                                                                                                                                                                                                                                   
De mP3024 met trein 51502


De 1620 met trein 854 van Maastricht naar Zandvoort


De lege 4058

 

Groeten,
Ron
DB Tijdperk III, Lenz, Roco, Brawa, Trix, Tillig Elite, Koploper

Arjan6511

  • Offline Offline
  • Berichten: 4734
    • Filmpjes op YouTube
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #1338 Gepost op: 14 March 2016, 09:56:06 »
Super!

Die  M2-rijtuigen waren toch wel bijzonder materieel. Lichte en spartaanse rijtuigen ingezet voor een lange afstand.
https://www.youtube.com/@arjans3459/videos > abonneer want er komt meer! Treinenvideo's uit NL/D/AT

Christoffel van Hees

  • Offline Offline
  • Berichten: 98
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #1339 Gepost op: 14 March 2016, 15:12:40 »
Er was ook een stam M2 rijtuigen die allebehalve spartaans waren. Een complete stam gedeklasseerde 1e klas rijtuigen. Ik reed er in 1992-1993 in de ochtendspits mee van Tilburg-west tot aan 's-Hertogenbosch. De trein van half acht uit Tilburg West. Kon je heerlijk wegzakken in die banken..  ;)

mass am see

  • Offline Offline
  • Berichten: 3987
  • de hondsrug baan
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #1340 Gepost op: 14 March 2016, 15:31:57 »
Fraaie foto's Ron, (y)

mvgr Evert

Chris Westerduin

  • Offline Offline
  • Berichten: 1919
    • Flickr pagina
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #1341 Gepost op: 14 March 2016, 15:42:18 »
Er was ook een stam M2 rijtuigen die allebehalve spartaans waren. Een complete stam gedeklasseerde 1e klas rijtuigen. Ik reed er in 1992-1993 in de ochtendspits mee van Tilburg-west tot aan 's-Hertogenbosch. De trein van half acht uit Tilburg West. Kon je heerlijk wegzakken in die banken..  ;)
Deze stam hebben we ook een keer gehuurd voor een excursie met de WGL1501. We hadden toen geen comfort klachten van de excursie deelnemers! na de excursie hebben we toen nog een extra IC gereden van Rotterdam naar Roosendaal ivm een verstoring en ook de reizigers vonden het een stammetje!

Thowra

  • Offline Offline
  • Berichten: 2578
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #1342 Gepost op: 14 March 2016, 15:42:34 »
Achter de motorpost(mP3024) een nog niet gerenoveerde PTT postwagen type Hbbkkss met nog geheel rode kopse kant en met oud logo. Dit terwijl de motorpost al het nieuwe logo draagt met blauw blokje o.a.! Opmerkelijk!  (y)

Jeroen
« Laatst bewerkt op: 14 March 2016, 15:44:25 door Thowra »
We're all riders on this train.

RdJ

  • Offline Offline
  • Berichten: 213
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #1343 Gepost op: 14 March 2016, 19:57:39 »
@Arjan en @Evert: Dank!

@Jeroen, denk dat de mP's net iets eerder het nieuwe logo hadden dan de wagons, voor volgende maand heb ik ook nog een foto van een andere mP met nieuwe logo's en volgens mij wagons met oude logo's.


Groeten,
Ron
DB Tijdperk III, Lenz, Roco, Brawa, Trix, Tillig Elite, Koploper

Thowra

  • Offline Offline
  • Berichten: 2578
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #1344 Gepost op: 15 March 2016, 01:30:51 »
@Jeroen, denk dat de mP's net iets eerder het nieuwe logo hadden dan de wagons, voor volgende maand heb ik ook nog een foto van een andere mP met nieuwe logo's en volgens mij wagons met oude logo's.
Groeten,
Ron

Dat klopt grotendeels wel. Alleen werden in een eerder stadium (voordat het nieuwe design zijn intrede deed) de kopse kanten bij deze wagens al donkergrijs gespoten, dit i.v.m de besmettelijkheid van de rode kleur, veroorzaakt door vervuiling. Ook werd het onderstel van zwart naar donkergrijs gespoten.
De wagen hier op de foto heeft dus nog de rode kopse kanten en zwart onderstel behouden zoals deze eind jaren 70 als oeruitvoering op de baan kwam. Een zeldzaamheid voor de jaren 90!

Dit houd voor de modelspoorder in dat elke variant van de Roco Ptt postwagen verantwoord inzetbaar is, achter de verschillende rood/gele (Marklin/Trix, Philotrain, Trawos) motorposten. 8)

Jeroen

« Laatst bewerkt op: 15 March 2016, 01:40:10 door Thowra »
We're all riders on this train.

Willem1951

  • Offline Offline
  • Berichten: 1215
    • flickr fotopagina
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #1345 Gepost op: 10 April 2016, 09:37:34 »
25 jaar geleden lagen er tussen de stations Den Haag HS en Rijswijk nog 2 sporen.
Station Den Haag Moerwijk was ook nog niet geopend.
De onderstaande dia's heb ik gemaakt bij de overweg in de Van Vredenburchweg in Rijswijk.
Thans is hier nu een viaduct om de 4 sporen te passeren.






Daarna nog PCC 1001 gefotografeerd op de Hildebrandstraat bij het Goeverneurplein.


Met vriendelijke groeten.
Wim van der Ent

mass am see

  • Offline Offline
  • Berichten: 3987
  • de hondsrug baan
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #1346 Gepost op: 10 April 2016, 11:03:22 »
Hoi Wim,


Fraaie plaatjes  (y)


mvgr Evert en Bas

jandcargo

  • Offline Offline
  • Berichten: 1285
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #1347 Gepost op: 10 April 2016, 15:35:30 »


Hierbij de spooraansluiting van BK-gas in Zwolle Dit lag aan de deventerstraatweg bij zwolle-ge naast het benzine/gasdepot van BK-gas.  Hier kwam meestal enkele keren per week een wagen met gas.
Deze dag was het wel erg druk met 3 wagens (begin jaren 80)
Alles is daar nu verdwenen(bah)

groeten jandcargo

joepDE2

  • Offline Offline
  • Berichten: 129
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #1348 Gepost op: 10 April 2016, 16:06:43 »
Grappig is dat bij de ene intercity de stroomafnemer naar beneden gedaan is voor het stroomloze stuk boven de draaibrug. Bij de andere intercity met Aegon plakreclame staat de pantograaf nog gewoon omhoog!
Ik woonde jarenlang met uitzicht op spoorbrug bij de vink in Leiden, het NS materieel bleef altijd met stroomafnemer op, de Belgische locs van de de Beneluxtrein lieten hem zakken.
groet, Joep

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4065
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #1349 Gepost op: 10 April 2016, 19:06:08 »
Het Nederlandse materieel heeft een hoogte beperking in de stroomafnemer, in België kent men dat niet.