Citaat van: Benelux795 op 14 januari 2023, 14:06:58In NL zie ik trouwens zo snel altijd wel iets gemonteerd (tegenover een opstelspoor) om rollen in verkeerde richting tegen te gaan, maar in Amerika maalden ze er blijkbaar minder om...Waarom zou dat nodig zijn? Op een draaiende brug ligt er per definitie geen tegenoverliggend stukje spoor.Groet, Bas
In NL zie ik trouwens zo snel altijd wel iets gemonteerd (tegenover een opstelspoor) om rollen in verkeerde richting tegen te gaan, maar in Amerika maalden ze er blijkbaar minder om...
Tegenover ieder opstelspoor aansluitend aan de draaischijf zou dus aan de andere zijde een stukje spoor moeten liggen (uitzonderingen daargelaten, zoals het plaatje van Vincent in de VS toont)?
Het doorrollen van een loc kan toch alleen maar via de brug die dan toevallig in de richting van het desbetreffende opstelspoor moet staan?
De kans dat een loc zomaar de put in rolt lijkt mij vele malen groter.
Soms zit het mee, soms zit het tegen. Zoals hier wel eens is gememoriseerd, is Kranenberg vrij hoog, 1,30m. Dat is mooi om te zien, maar soms als je iets wilt verzetten, lastig. Er loopt een spoor vlak naast de rand, maar als ik dan iets wil pakken, loop ik het risico dat ik met mijn arm blijft haken aan iets dat daar staat. Dat gebeurde helaas vorige week ook met mijn NS4300 van DJH Het resultaat van de val, voorlopig maar even in een doos gedaan. Als ik over de schrik heen ben en weer moed verzameld heb, gaan we wel eens proberen om er weer iets van te maken. Grootste probleem is het machinistenhuis, waarvan een zijkant stevig verbogen was. Dat heb ik al geprobeerd recht te krijgen, maar ik ben bang dat dat niet meer strak wordt. In ieder geval een berichtje naar DJH gestuurd om te kijken of er misschien nog een etsplaat beschikbaar is. De rest is waarschijnlijk met onderdelen van Philotrain/Phildie wel te fixen.