Doel:€250.00
Donaties:€72.00

Per saldo:€-178.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 17-04-2019
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Treinen in oorlogsfilms (en hoe het daar de mist in gaat) door René
Vandaag om 10:06:29
Noch Gras Master 603131, electrisch schema gezocht. door Jos Schnitzler
Vandaag om 09:57:11
Achter de Beel ... door Hans van de Burgt
Vandaag om 09:53:59
Marktplaats hilariteiten... door NS1220
Vandaag om 09:47:45
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 09:28:08
Artitec / REE 1300, materieelbespreking. door spoorzeven
Vandaag om 09:26:33
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Eric B
Vandaag om 09:15:46
Kruising Blauwkapel door Klaas Zondervan
Vandaag om 08:48:22
Raadplaatje door Erik Mijd
Vandaag om 07:57:12
Pc besturing met enkel twin center door Ronald Koerts
Vandaag om 07:46:04
Welke containers zouden jullie graag op jullie containerwagens willen? door ES44AC
Vandaag om 07:39:25
"Bij nader omzien", een Nederlands spoorwegfotoarchief door Tulpendaal
Vandaag om 07:14:46
BR 23 023 op 25 mei door KNed
Vandaag om 00:03:31
Roco MultiMaus / Mobile station, docking station met koffiemok-houder door jakeman
25 mei 2019, 23:38:56
NS 5500 / HSM 700 spoor 0 / 1 door roadster36
25 mei 2019, 23:24:18
NS 8100 in Spoor-1 door FritsT
25 mei 2019, 23:19:32
Van Swarzach naar Swarzburg door Wim Vink
25 mei 2019, 23:15:08
Servo aansluit bord door Remco_Nzo
25 mei 2019, 23:02:55
Bouwpakket van een CIWL LX rijtuig van Amati door Pauldg
25 mei 2019, 22:58:34
Projekt 083-338 door Hlv53
25 mei 2019, 22:03:11
BNLS-Module: "Spoormuseum in H0" door jakeman
25 mei 2019, 21:41:19
Rangeer avontuur met Sik en 2400 door EricZmS
25 mei 2019, 21:33:45
Micro-baantje in h0, Nederlands landschap door jakeman
25 mei 2019, 21:32:16
Midland Industriebaan, NS Tijdperk IV, HO. door Wim Vink
25 mei 2019, 21:08:38
Update: baan in de tropen door 72sonett
25 mei 2019, 20:48:54
DCS52 Zephyr Express - ervaringen? door no_rail_today
25 mei 2019, 20:08:40
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Lobomotion69
25 mei 2019, 19:11:07
19 Toen door NS1220
25 mei 2019, 18:28:31
25 & 26 mei 2019 - Mat '64 904 naar Venlo door VictorPM
25 mei 2019, 16:56:14
Een stukje Odsherreds Jernbane (OHJ) door Hendrik Jan
25 mei 2019, 16:20:50
  

Auteur Topic: Reihtsburg IV DRB/DRG Ep:IIb/c  (gelezen 1060 keer)

Ivo vS

  • H0 modelbaan Reithsburg, 1930-1940
  • Offline Offline
  • Berichten: 693
  • More is less....ik doe graag van veel een beetje.
    • Reithsburg 3.0
Reihtsburg IV DRB/DRG Ep:IIb/c
« Gepost op: 20 januari 2019, 22:45:44 »
---Wat ouds in een nieuw jasje---

Na enige stilte is het tijd voor wat "nieuws". Dat wil zeggen, het huis is verbouwd voor de nieuwe generatie. Op zolder heeft de oude baan plaats moeten maken voor een kantoor maar tToch is er altijd ruimte te vinden om een nieuwe baan te beginnen.


De nieuwe baan wordt grotendeels modulair,de modules tussen de boekenkasten en wandplanken door over de zolder een nieuwe baan gaan vormen.

Naast de 96022 is er inmiddels ook een 96018 gearriveerd, daarmee is er wat extra donder en geweld op de baan te vinden.

De stationshal en de ringloods komen straks ook weer terug op de baan, wel met een iets andere opzet maar daarover later meer. De eerste module bevat de oude spoorbrug. De drie bogen zijn nog steeds intact maar aan een zijde is een vorflutbrücke toegevoegd.

Later meer............

Met groet,

Ivo vS
« Laatst bewerkt op: 20 januari 2019, 23:09:53 door Ivo vS »
groet,

Ivo vS

Ivo vS

  • H0 modelbaan Reithsburg, 1930-1940
  • Offline Offline
  • Berichten: 693
  • More is less....ik doe graag van veel een beetje.
    • Reithsburg 3.0
Re: Reihtsburg IV DRB/DRG Ep:IIb/c
« Reactie #1 Gepost op: 27 januari 2019, 22:44:24 »
---En er is meer---

De stationsmodule stond al geruime tijd op zijn nieuwe plek. Dit deel verhuist al jaren van de ene naar de andere baan en staat nu onder de schuine kant van het dak. De rest van de ruimte gebruiken we als opslag. Met onder de baan een uitneembare werkbank en enkele planken voor het grote gereedschap.
Nu is de module aan de rechter zijde weer aangesloten op de eerste module: "de spoorbrug". Met enkele grote stadshuizen en straks een seinhuis probeer ik de 90 graden bocht aan het zicht te onttrekken.

Aan de linker zijde bevindt zich een aansluitdeel met wisselstraat naar het BW en de opstelsporen. In deze wisselstraat zijn ook enkele opstelsporen opgenomen die als schaduwstation kunnen functioneren. De achterste sporen in het station zijn doorgaande sporen.
De eerste opzet van de achterwand hangt al op zijn plek, het tweede deel plaats ik zodra de rails gelegd is. Zonder achterwand heb ik net even wat meer werkruimte. De eerste delen van het spoor zijn weer voorzien van bedrading maar veel moet nog worden aangelegd en aangesloten.
Wordt vervolgd.....
groet,

Ivo vS

44

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 12673
Re: Reihtsburg IV DRB/DRG Ep:IIb/c
« Reactie #2 Gepost op: 27 januari 2019, 22:49:59 »
Citaat
Na enige stilte...

Wat je enig noemt... leuk dat er wat nieuws is, Ivo!

't Werd ook wel tijd zeg!

tijgernootje

  • Offline Offline
  • Berichten: 8294
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
Re: Reihtsburg IV DRB/DRG Ep:IIb/c
« Reactie #3 Gepost op: 28 januari 2019, 18:17:56 »
Dat was dus de stilte voor de storm  ;D
Laat maar door komen,ben benieuwd  ;)

Ivo vS

  • H0 modelbaan Reithsburg, 1930-1940
  • Offline Offline
  • Berichten: 693
  • More is less....ik doe graag van veel een beetje.
    • Reithsburg 3.0
Re: Reihtsburg IV DRB/DRG Ep:IIb/c
« Reactie #4 Gepost op: 03 februari 2019, 22:49:16 »

't Werd ook wel tijd zeg!

Wat werd er ook wel tijd ???....die nieuwe aanwinst in het gezin of de nieuwe baan  ;)

Dat was dus de stilte voor de storm  ;D
Laat maar door komen,ben benieuwd  ;)
Het is hier alles behalve stil hoor met zo'n mannetje van 10 maanden. ;D
Dus tussen alle bedrijven door bouw ik af en toe nog wat. Dit weekend geen meter op geschoten. In zo verre, het eerste spoor in het station en de brugmodule liggen weer aan de bekabeling. De eerste ritjes zijn een feit en tot nu toe nog geen ontsporingen op de module-overgang. Daar ben ik al heel blij mee.
groet,

Ivo vS

44

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 12673
Re: Reihtsburg IV DRB/DRG Ep:IIb/c
« Reactie #5 Gepost op: 03 februari 2019, 23:00:45 »
Gefeliciteerd met al die veranderingen, Ivo!
En mooi dat we hier weer wat van je kunnen lezen! 't Oude sfeertje zit er nog best in!

Ivo vS

  • H0 modelbaan Reithsburg, 1930-1940
  • Offline Offline
  • Berichten: 693
  • More is less....ik doe graag van veel een beetje.
    • Reithsburg 3.0
Re: Reihtsburg IV DRB/DRG Ep:IIb/c
« Reactie #6 Gepost op: 12 mei 2019, 22:11:28 »
---De cirkel is rond---

Rond....in ieder geval ligt de rails van het hoofdspoor waarmee er, als de bedrading getrokken is, gereden kan worden. Deze keer is de modelbaan meer gericht op het laten rijden van treinen. In vergelijking met de vorige modelbaan is de totale rijlengte  behoorlijk toegenomen.

Op de achtergrond de Br 58 met ruim 2meter aan de haak. De opstelsporen laten straks ongeveer 1,5 tot 1,8m toe.
Het BW beslaat straks 2 modules. Een grote verrijdbare tafel met daarop de ringloods en het grootste deel van de sporen en een kleinere module met een van beide wisselstraten, de lokleitung en de aansluiting van de wisselbakken.
Niet al het materiaal zal op de baan staan. Deze wil ik middels wisselbakken de baan op en weer af kunnen rijden. De aansluiting komt deels uit het zicht tussen de achterwand en een enkelsporige lokloods. Op de onderstaande foto is dat het meest linker spoor.

In het station rangeert de 96 018 een gesloten goederen wagon.

groet,

Ivo vS

Ivo vS

  • H0 modelbaan Reithsburg, 1930-1940
  • Offline Offline
  • Berichten: 693
  • More is less....ik doe graag van veel een beetje.
    • Reithsburg 3.0
Re: Reihtsburg IV DRB/DRG Ep:IIb/c
« Reactie #7 Gepost op: 19 mei 2019, 23:11:53 »
---Lijn trekken---

De afgelopen dagen vooral lijn getrokken, de ringleiding van het hoofdspoor is grotendeels een feit. De diverse aansluitpunten zijn gesoldeerd en de stekkerverbindingen tussen de verschillende modules zijn aangebracht.
Tijd voor een eerste testrit, die natuurlijk vol spookmeldingen van kortsluitingen, uiteindelijk prima verliep. De 03 uit de mottenballen gehaald en daar waar in het verleden dit zorgenkindje herhaaldelijk ontspoorde, niet in beweging te krijgen was of anderszins niet deed wat de bedoeling was....liep deze meteen als een zonnetje, zelfs bij lage snelheden.
Dus een sleep van 5 wagons aan de haak gedaan:

Daarna een 58 en een 96 getest. Eerst even ingereden en daarna elk met 56 assen aan de haak:

Op een kortsluiting na, ergens in de stationssporen is alles prima verlopen. Deze kortsluiting spoor ik ergens in de komende week wel op. Waarschijnlijk zwerft er ergens een stuk metaal (gereedschap/schroef oid) op de rails.  :-[
groet,

Ivo vS