Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Encyclopedie
Help
Zoek
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€130.00
Per saldo:
€-120.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 24-04-2024
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Aachenau West
door
mass am see
Vandaag
om 08:21:03
2nd Dutch US Convention, DRU Ulft NL 6/7 april 2024
door
MOVisser
Vandaag
om 08:13:58
Al mijn goede ideeën...
door
MOVisser
Vandaag
om 08:13:34
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
Arjen B.
Vandaag
om 07:37:56
US diorama in H0
door
Frank 123
Vandaag
om 06:57:37
Station Roodeschool
door
NS264
Vandaag
om 06:47:13
Gewoon wat busfoto's
door
GerardvV
24 april 2024, 23:43:57
19 Toen
door
Benelux795
24 april 2024, 23:18:16
Bouw van postrijtuig P 7911-7920 (plan C) van FRIE
door
MathynK
24 april 2024, 23:15:58
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Frank 123
24 april 2024, 22:51:27
Ijzeren Rijn: militair transport
door
Hans van de Burgt
24 april 2024, 22:41:05
Der QuadratSchädel (Bemo br 624/634)
door
T.Spat
24 april 2024, 22:37:28
Ice 3 (22784) front/ sluit schakelt niet om
door
Bram.A
24 april 2024, 22:25:19
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N
door
defender
24 april 2024, 21:51:02
Bouwtekeningen Hembrug en/of Strausbrug
door
Erik01
24 april 2024, 21:31:41
NS 8400 van Werps
door
Ivo tB
24 april 2024, 21:23:44
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout!
door
Ronald Halma
24 april 2024, 21:14:47
Cranicher Altbahn
door
Arjen52
24 april 2024, 20:40:00
Bruikbare etsplaten voor NS4000 en NS4700 tenders, en NS slijptrein?
door
Rob Moerkerken
24 april 2024, 19:39:37
BR 44 1263 UK Mit Borsig versuchs Wannentender 2'2'T 34.
door
Modellbahnwagen
24 april 2024, 19:19:03
Modelbaan schaal H0 niet geheel sluiten in pc prog
door
Klaas Zondervan
24 april 2024, 19:16:52
Ton bouwt goederenwagens
door
puntenglijder
24 april 2024, 19:13:00
2e leven van een buitendienst gestelde Gesloten goederenwagen.
door
Simplex
24 april 2024, 18:52:50
Update: baan in de tropen
door
Joost O
24 april 2024, 17:12:34
heeft iemand ideeën voor een baan van 120CM bij 240CM?
door
AlbertG
24 april 2024, 17:01:18
Frans/Belgisch H0e baantje
door
NS264
24 april 2024, 16:37:54
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²)
door
Jack Black (NS1220)
24 april 2024, 16:21:21
Seinen van AliExpress: hoe aansluiten?
door
freekvo
24 april 2024, 16:17:38
GSS Jubileumbaantje (0e / 0n30)
door
spoorijzer
24 april 2024, 15:41:27
Märklin Hamo mP 3000 voorzien van nieuwe motor
door
ronaldvd2000
24 april 2024, 15:22:42
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Banen of diorama's
|
Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
Vorige
-
Volgende
-
1
...
26
27
[
28
]
29
30
...
38
Omlaag
Auteur
Topic: Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0 (gelezen 110447 keer)
Rondje_HO
Offline
Berichten: 8136
Re: Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0
«
Reactie #405 Gepost op:
14 oktober 2018, 20:04:36 »
Heeft de "Loreley" ook niet enige tijd met een AB-rijtuig gereden?
Gelogd
Met vr. groet, Martijn.
Mijn banen:
http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,70445.0.html
Nieuw; nu met foto's:
https://www.flickr.com/gp/151072373@N04/240tu5
Locwissel
Offline
Berichten: 500
Re: Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0
«
Reactie #406 Gepost op:
14 oktober 2018, 21:32:09 »
Hallo,
Dank voor de reacties m.b.t. deze trein.
Tot nu toe heb ik deze AB alleen in de Loreley van 1983 als FS koerswagen (Rome) kunnen ontdekken maar zeg nooit nooit. Het zou zomaar kunnen. Aangezien ik geen H0 SBB of FS AB-wagen heb hoef ik mij daar verder ook niet druk over te maken.
Gelogd
jerrytrein
Offline
Berichten: 5811
Re: Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0
«
Reactie #407 Gepost op:
14 oktober 2018, 23:01:56 »
thanks voor de nummers
Gelogd
Rondje_HO
Offline
Berichten: 8136
Re: Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0
«
Reactie #408 Gepost op:
15 oktober 2018, 00:33:54 »
Ik denk dat ik dan in de war ben met de Belgische Loreley
https://flic.kr/p/24RRhgw
(of ... is dat gewoon dezelfde
)
Nou ja, overigens heeft Models World ook ooit eens een Loreley set uitgebracht (MW1609) ongeveer naar dit voorbeeld:
https://www.drehscheibe-online.de/foren/read.php?31,5591614,5591614
Oh, en dit is die je bedoelde met die Italiaanse rijtuigen denk ik?
https://flic.kr/p/n2ZQpc
Ook leuk:
https://flic.kr/p/xExzFJ
Of deze
https://flic.kr/p/TjqS99
En wat is dit nu weer:
https://flic.kr/p/WBG1LC
(echt geen idee, ik sla altijd gekke linkjes op)
Laat maar zitten:
https://flic.kr/p/bpMjWa
https://flic.kr/p/kUBoNe
Gelogd
Met vr. groet, Martijn.
Mijn banen:
http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,70445.0.html
Nieuw; nu met foto's:
https://www.flickr.com/gp/151072373@N04/240tu5
Locwissel
Offline
Berichten: 500
Re: Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0
«
Reactie #409 Gepost op:
15 oktober 2018, 23:23:23 »
Hallo,
Daar goed passend bij het thema en tijdperk (foto uit november 1983) en vanwege de erg mooie foto met de 1302 en het DB restauratierijruig in de trein is deze door jou gestuurde link mijn favoriet:
==>
https://flic.kr/p/xExzFJ
<==
Thanks
Jammer dat niet goed is te zien wat nu de exacte samenstelling van deze trein is.
«
Laatst bewerkt op: 16 oktober 2018, 07:30:34 door waldberg
»
Gelogd
Locwissel
Offline
Berichten: 500
Re: Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0
«
Reactie #410 Gepost op:
17 oktober 2018, 21:41:44 »
Hallo,
Omdat het maar zo'n slecht modelspoorweer blijft heb ik vandaag alleen tegen de avond een heel klein beetje in de treinenkamer geklust. Eigenlijkmeer een beetje spelerijden dan klussen. Daarbij heb ik één van de twee 111-en na jaren maar weer eens uit de inmiddels de stoffig geworden verpakking gehaald en de sporen gegeven.
De 111 054-3 voor de D203:
Hier nog even gezien vanaf het kleine talud aan de andere zijde:
Gelogd
Rondje_HO
Offline
Berichten: 8136
Re: Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0
«
Reactie #411 Gepost op:
17 oktober 2018, 21:43:53 »
Mooi gedetailleerd!
Heb je die zelf gesuperd of was hij al zo?
Gelogd
Met vr. groet, Martijn.
Mijn banen:
http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,70445.0.html
Nieuw; nu met foto's:
https://www.flickr.com/gp/151072373@N04/240tu5
Locwissel
Offline
Berichten: 500
Re: Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0
«
Reactie #412 Gepost op:
18 oktober 2018, 19:31:29 »
Citaat van: Rondje_HO op 17 oktober 2018, 21:43:53
Mooi gedetailleerd!
Heb je die zelf gesuperd of was hij al zo?
Hallo,
Deze loc komt zo van Roco uit de doos. Het zijn maar een paar kleinigheden die zijn aangepast.
@NS2200: Op jouw vraag via PM over het schaduwstation kom ik graag hier binnenkort terug.
Vandaag is er hier nog een item uit het stof herrezen:
De "moeder" aller Roco's vierassige einheits-elocs, de 140 167-8:
Gelogd
wob
Offline
Berichten: 2433
Aachenau West
Re: Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0
«
Reactie #413 Gepost op:
18 oktober 2018, 21:47:31 »
Sfeervol, al die plaatjes. Prachtig.
(Ik ben niet de eerste die het zegt en val dus in herhalingen. Maar ook ik moet het even zeggen)
Groet, Bas
Gelogd
NS2200
Offline
Berichten: 93
NS 2200
Re: Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0
«
Reactie #414 Gepost op:
19 oktober 2018, 02:39:38 »
Sven,
Prima, ik zie het wel.
Vwb de foto: ik zie de lok, ik zie het portaal met het rottende beton en ik denk "Das wird noch eine tolle Show werden" om het met Rudi Carrell te hebben!
Iwan
Gelogd
Locwissel
Offline
Berichten: 500
Re: Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0
«
Reactie #415 Gepost op:
19 oktober 2018, 08:09:50 »
@NS2200:
Maak je vooral geen zorgen. Het is écht kwaliteits-piepschuim!
Gelogd
Locwissel
Offline
Berichten: 500
Re: Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0
«
Reactie #416 Gepost op:
24 oktober 2018, 14:27:18 »
Hallo,
Een tijdje terug schreef forumlid Iwan (NS2200) het volgende:
Toen ik je baan bekeek (de foto's in de eerste pagina's van het topic) viel me op dat je schaduwstation ogenschijnlijk maar van 1 richting wordt aangedaan. Hoe keer je bijv. de Loreley om als ie eenmaal uit het schaduwstation is gekomen? Of heb je er nog een fiddleyard bij?
Mijn luxeprobleem is dat ik meer treinen dan sporen heb om er veel tegelijk kwijt te kunnen en ben een beetje aan het brainstormen over een geschikte oplossing.
Bedankt voor je tijd,
Iwan
Aan de hand van wat foto's zal ik proberen het wegbrengen en ophalen van treinen van en naar het schaduwstation te laten zien:
De 118 013-2 op weg naar het schaduwstation. (Je kunt er hier een willekeurige fictieve trein achter denken). Er wordt bij Hp0 (Halt) gewacht op het sein HP2 (Fahrt 40 Km/h) om zodadelijk via het kruiswissel op het tegenspoor te geraken:
Om het tegenliggende spoor te kunnen bereiken moet dit spoor wel eerst beveilgd worden tegen verkeer uit de tegenrichting.
De aan de seinbrug bevestigde seinen gaan weldra van Vr2/Hp2 naar Vr0/Hp0:
Nu staat het voorsein op Vr0 en het hoofdsein op Hp0 en daarmee is het spoor vrij om door de 118 013-2 gekruist te worden:
Voor dit laatste krijgt de 118 013-2 nu dan ook Hp2:
De loc komt nu voor een kort stukje op het tegenspoor te rijden:
Via het tegenspoor gaat het in de krappe boog onder de betonnen brug door en daarna over de "stalen" brug heen waarna het wissel bij "Abzweig Ost" voor het afbuigende spoor richting railspiraal wordt bereikt :
De 118 013-2 heeft het afbuigende wissel inmiddels verlaten en rijdt via de tunnel de railspiraal binnen:
De lange afdaling in de railspiraal. Hierbij wordt een behoorlijk hoogteverschil overbrugd. Bij het omhoog rijden in de railspiraal kan het bij lange treinen tot tractieproblemen komen daar er zonder antislipbanden wordt gereden. Voor dit soort situaties staat er (wanneer er niet al gepland met dubbeltractie gereden wordt) altijd een opdrukloc in het schaduwstation klaar :
Aan het "plafond" van de railspiraal is een provisorische bovenleiding opgehangen zodat de panto's niet teveel van de kostbare ruimte opslokken:
Hier de overgang tussen Tillig Elite en Rocoline met bedding:
De 118 013-2 rijdt hier over de werktafel heen. Materieel dat moet worden geinspecteerd kan hier van de rails worden genomen:
De loc is inmiddels het inrijwissel van het schaduwstation gepasseerd en rijdt nu verder over het haar vanaf het paneel toegewezen spoor. Alle sporen in het schaduwstation zijn kopsporen. Er zijn opstelsporen voor locs, treinstellen, keertreinen en wagens. Voor getrokken materieel zijn er sporen met ontkoppelrails beschikbaar. Voor stoomlocs is er een eenvoudige draaischijf om met rookkast vooruit te kunnen blijven rijden:
De loc rijdt over het kopspoor op weg naar het stootjuk. Alvorens deze te bereiken passeert de loc de ontkoppelrail die via het paneel wordt bediend:
De loc is nu losgekoppeld van de fictieve trein en rijdt nu het laatste stukje solo door tot aan het stootjuk:
Mocht de fictieve trein nu weer naar "boven" gehaald moeten worden dan komt er een andere loc (vanuit een opstelspoor voor locomotieven) om deze op te halen. De achtergebleven loc aan het stootjuk rangeert nu naar het opstelspoor voor locs om aldaar te wachten op een nieuwe opdracht. In sommige gevallen kan zij echter ook meteen, daar waar nodig, aan de trein worden gezet als opdruk-loc om de railspiraal te overbruggen:
Tot zover...
«
Laatst bewerkt op: 24 oktober 2018, 14:34:32 door waldberg
»
Gelogd
Locwissel
Offline
Berichten: 500
Re: Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0
«
Reactie #417 Gepost op:
24 oktober 2018, 15:01:19 »
Hallo,
Ik zie nu dat ik de vraag niet helemaal goed gelezen heb. Er staat: Hoe keer je de trein om wanneer deze eenmaal uit het schaduwstation is gekomen.
Dit laatste gebeurt in het station Waldberg-West waarin en waar omheen er genoeg wissels zijn die de sporen zodanig met elkaar verbinden dat er van rijrichting kan worden gewisseld. Hierbij kun je de loc laten omlopen ofwel de opdrukloc aangekoppeld laten en de loc die de tractie in de railspiraal verzorgde afkoppelen.
Het is een beetje omslachtig uitgelegd dus wanneer er vragen zijn hoor ik het wel.
Gelogd
Ronald1974
Gast
Re: Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0
«
Reactie #418 Gepost op:
24 oktober 2018, 15:39:10 »
Hoi Sven,
Leuke foto's van onder de baan.
Mvg Ronald.
Gelogd
jerrytrein
Offline
Berichten: 5811
Re: Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0
«
Reactie #419 Gepost op:
24 oktober 2018, 16:00:16 »
Ik zie op de achter grond een RAM
Maar wat staat er voor
Gelogd
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
Vorige
-
Volgende
-
1
...
26
27
[
28
]
29
30
...
38
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Banen of diorama's
|
Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0