Doel:€250.00
Donaties:€128.00

Per saldo:€-122.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 16-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 23:14:45
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout! door Ronald Halma
Vandaag om 23:11:37
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Schachbrett
Vandaag om 23:09:43
Mijn Ned. N. Spoorbaan ''Echthoven'' door raymond erdtsieck
Vandaag om 23:02:10
Pfarrerwinkel bahn door Wim Vink
Vandaag om 23:00:53
Stukje verenstaal gezocht tussen 0.6 en 1 mm diameter door De eerste Ivo
Vandaag om 22:57:26
Station Roodeschool door Huup
Vandaag om 22:51:55
Raadplaatje door Pauldg
Vandaag om 22:50:46
Een diorama in TT (VEB Schwellenrost) door Frank 123
Vandaag om 22:46:18
bovenleiding Mader door saskia
Vandaag om 22:34:31
Oude metalen trafo's gebruiken....... door grossraumwagen
Vandaag om 22:25:46
EifelBurgenBahn door Reinout van Rees
Vandaag om 22:25:09
Al mijn goede ideeën... door bask185
Vandaag om 22:18:00
Tuinspoor en zo door RK
Vandaag om 22:01:05
Bouw NS C 8605, BC 6012 en C 6820 door ingenium
Vandaag om 21:48:29
US diorama in H0 door JohnRobertGrunn
Vandaag om 21:43:49
Piko 2200 (52686)+ uhlenbrock 76420(?) door Jeroen Trainz
Vandaag om 21:34:54
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Frank 123
Vandaag om 21:23:27
lengte blok en bezetmelders door Klaas Zondervan
Vandaag om 21:10:13
18 t/m 21 april Intermodellbau '24 Dortmund door Vroeger
Vandaag om 21:03:29
3,51° ofzoiets 😉 door Huup
Vandaag om 21:01:23
Opschriften van LS Models rijtuig veilig verwijderen…. door Mispoes
Vandaag om 20:59:38
Piko Br 78 door willem2
Vandaag om 20:59:36
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 20:45:18
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Besselspoor
Vandaag om 20:45:03
Brezelbahn in H0, Duitsland tp III. door MichielB
Vandaag om 19:58:02
Cherteau, fictieve Waals industriedorp door NS 1100
Vandaag om 19:54:12
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door martijnhaman
Vandaag om 19:53:46
Schaal N - ca 310x120cm - Hondenbot door Paul552
Vandaag om 19:14:57
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door VAM65
Vandaag om 19:02:56
  

Auteur Topic: Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0  (gelezen 110109 keer)

Locwissel

  • Offline Offline
  • Berichten: 500
Re: Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0
« Reactie #300 Gepost op: 13 september 2018, 23:29:06 »
Hallo,


Hier is de in post #295 genoemde herrie schoppende SNCF generatorwagen Type Mistral69 A4Dtux bij de tankplaats om de Poyaud V12 van verse diesel te voorzien:





Daar de BR333 (ex-KÖF III) juist met een andere taak bezig is mag de 1602 zélf de volgetankte wagen aan de trein rangeren:










 

Locwissel

  • Offline Offline
  • Berichten: 500
Re: Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0
« Reactie #301 Gepost op: 14 september 2018, 11:33:28 »
Hallo,

Vandaag nog een beetje verder met diesel.
Deze keer geen internationaal langeafstandsverkeer, maar een lokaal boemeltje; de BR624 (ex-VT24).
Dit klopt echter niet helemaal, want het treinstel is weldegelijk internationaal ingezet. Namelijk naar Nederland.


Het betreft een model (=lees: halffabrikaat) van de firma Bemo uit Uhingen waarbij kort samengevat moet worden gezegd dat er nogal wat moest gebeuren voordat het treinstel volledig inzetbaar was.
(Dit korte samengevatten omdat het lange ombouwverhaal wat ik hier zojuist met bijbehorende foto's en al had neergeschreven plotsklaps was verdwenen nadat de melding "pagina verlopen" in beeld verscheen en ik geen zin meer had om het nog een keer allemaal over te doen).

Goed, hier dan wat pics van het stel zoals het dan nu, na behoorlijk wat werk, uiteindelijk op de baan rondrijdt:


De 624 op weg naar Waldberg-West:




Hier de zijde met de sluitverlichting aan:




Het treinstel is weliswaar een enkele keer ook tweedelig ingezet geweest (in de regio Bremen), maar drie was eigenlijk de standaard en zodanig wilde ik deze trein ook op de baan hebben.(Vierdelig kon trouwens ook):

Hier de overgang van kop- naar de rode midden-wagen. Deze laatste eigenlijk vanwege het niet kunnen vinden van een exemplaar in ozeanblau/beige-kleurstelling aangeschaft met het idee deze in de juiste kleurstelling te spuiten. Maar aan de hand van foto's uit de jaren tachtig bleek een rode middenwagen ook overeenkomstig het grote voorbeeld en daarmee hield ik het plan de wagen van rood naar ozeanblau/beige  om te spuiten voor gezien.




Ik vind twee kleurstellingen door elkaar wel grappig. Het verbreekt een beetje de anders misschien wel wat saaie 'look".
Hier deze overgang nog wat meer close-up:




Uiteindelijk verdwijnt het treinstel in de tunnel:





Een uur later komt dezelfde trein weer langs het depot, nu echter in de tegengestelde rijrichting:



 
Nog even een allerlaatste kiek, genomen vanaf de brug:





Tot zover...

Wim Vink

  • Online Online
  • Berichten: 22363
  • Eens komt het goed.
    • MIL MOD
Re: Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0
« Reactie #302 Gepost op: 14 september 2018, 11:40:15 »
Hoi Sven,

Wederom prachtige en zeer realistische foto's  (y) (y)
Dit doet mijn fotografen hart goed  ;)
Met vriendelijke groet,
Wim

Locwissel

  • Offline Offline
  • Berichten: 500
Re: Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0
« Reactie #303 Gepost op: 14 september 2018, 12:34:16 »
Haha...Wim...nou dan heb je het vast niet over de kwaliteit.
Foto's maak ik gewoon met een oude smartphone die zijn beste tijd ook wel gehad heeft... :)

Jelmer

  • Offline Offline
  • Berichten: 3838
Re: Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0
« Reactie #304 Gepost op: 14 september 2018, 12:55:39 »
Maar je weet dan wel de lens op die plek te houden dat er elke keer weer een mooi compositie op de foto is.

Ben je nog verder aan het bouwen in bahnhof west?

Groeten,
Jelmer
Pfarrerwinkel de bouw:
Pfarrerwinkel

Locwissel

  • Offline Offline
  • Berichten: 500
Re: Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0
« Reactie #305 Gepost op: 14 september 2018, 13:43:35 »
Hoi Jelmer,

Nou mooi dan dat de pics toch goed in de smaak vallen. (y)

Echt bouwen komt binnenkort pas weer. Wissels in Waldberg-West zijn klaar om aangesloten en gepolariseerd te worden. Dan uitvoerig testrijden. Daarna seinen en bovenleiding plaatsen. Met landschapsstoffering ben ik meestal vrij snel klaar. Eens zien hoever wij komen dit winterseizoen. Vanaf het depot de andere kant op langs het kolenmijngedeelte staat nog verder in de toekomst gepland.

Alle materialen staan al sinds hele geruime tijd klaar maar het is m.n. de tijd en het zin maken om iets groots aan te pakken waaraan het regelmatig ontbreekt.

Rondje_HO

  • Offline Offline
  • Berichten: 8137
Re: Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0
« Reactie #306 Gepost op: 14 september 2018, 14:40:30 »
Ik vind het wel erg prettig zo met al die topics waar allemaal van die mooie treinen voorbij komen in mooie scenery  (y)  Hier en bij Wim en bij Kees. Vaak ook nog met wat achtergrond info en zo, top!

Edsko Hekman

  • Team Beurzen & PR / BNLS Forumbaan
  • BNLS trambaan-deelnemer
  • Offline Offline
  • Berichten: 8404
  • Nooit uitgeklust....
Re: Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0
« Reactie #307 Gepost op: 14 september 2018, 15:16:29 »

Locwissel

  • Offline Offline
  • Berichten: 500
Re: Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0
« Reactie #308 Gepost op: 14 september 2018, 18:52:21 »
Thank you  (y)

Geert 84

  • Offline Offline
  • Berichten: 299
    • De Vallei
Re: Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0
« Reactie #309 Gepost op: 14 september 2018, 20:46:03 »
Erg mooi weer. Je hebt steeds verrassende treincombinaties  (y)
Schaal H0 - NS tijdperk III. Met hier en daar wat verdwaalde modellen uit andere tijdperken / landen.

Locwissel

  • Offline Offline
  • Berichten: 500
Re: Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0
« Reactie #310 Gepost op: 14 september 2018, 21:17:38 »
Hallo,


Thanks  (y)

Ik probeer het altijd wel een beetje conform de werkelijk te doen. In het geval met de kleurenmix in het 624/924 dieseltreinstel kwam ik uiteindelijk met de aankoop van de rode middenwagen goed weg:

Treinstel ter hoogte van Geist(Münster) maart 1981.     Mit der freundlichen Ünterstützung von Wieland Proske.
 



Locwissel

  • Offline Offline
  • Berichten: 500
Re: Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0
« Reactie #311 Gepost op: 14 september 2018, 21:47:02 »
...Ach.. nu vind ik deze ook net nog in de mailbox:

BR 624/924 mixed dubbel. Plaats en tijd echter onbekend.  Mit der freundlichen Unterstützung von Wieland Proske.

Rondje_HO

  • Offline Offline
  • Berichten: 8137
Re: Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0
« Reactie #312 Gepost op: 14 september 2018, 23:20:08 »
En deze is volgens mij ook zoiets:

https://flic.kr/p/fhjSVL

(dacht ik tenminste hoor :) )

Reinout van Rees

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 7388
  • Forummoderator
    • Persoonlijke website + weblog
Re: Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0
« Reactie #313 Gepost op: 14 september 2018, 23:21:49 »
Een google image zoekopdracht levert deze pagina op.

Citaat
Die imposante Brücke über den Mittellandkanal zwischen Wenden-Bechtsbüttel und Meine aus ungewöhnlicher Perspektive: 1985 gab es noch die alte rote Lackierung und  "bunte" Züge wie hier N 3545 mit dem Laufweg Göttingen - Bremen(!) über Braunschweig - Uelzen (11.05.85).

Best een imposante brug, inderdaad!

Reinout
Bouw v/d EifelBurgenBahn (h0, zijlijn in de Eifel)
Eifelgeschiedenis (verhalen en video's over de Eifelburgenbahn)

Locwissel

  • Offline Offline
  • Berichten: 500
Re: Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0
« Reactie #314 Gepost op: 14 september 2018, 23:28:39 »
Yep  (y)

Mooie plaatjes inderdaad. Let ook op de enorme dieselwalm boven deze treinen. Een uitstoot van heb ik jou daar waar nu niet alleen bij milieu-activisten de tranen in de ogen springen werd destijds als heel normaal gezien.
« Laatst bewerkt op: 15 september 2018, 13:13:41 door waldberg »