Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door eemstede
Vandaag om 20:31:17
Welke Vallejo kleur voor drijfstangen van een DB stoomlocomotief? door Ronald69
Vandaag om 20:00:39
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 19:54:20
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door arnout
Vandaag om 19:53:27
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 19:52:07
Punt- en hartstukken door Klaas Zondervan
Vandaag om 19:41:21
MARDEC, de Multifunctionele ARduino dcc DECoder. door bord4kop
Vandaag om 19:34:37
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Mispoes
Vandaag om 19:23:35
De (3d) knutsels van Ronald. door gdh
Vandaag om 19:22:56
Piko NS 2015 stroomafname probleem door Ben
Vandaag om 19:08:30
Bauarbeiten im gange door ruudns
Vandaag om 18:50:26
HSM D1715 door vpeters1984
Vandaag om 17:34:25
Beekdaelen in H0 door Stieven76
Vandaag om 17:17:41
Al mijn goede ideeën... door Monobrachius
Vandaag om 17:10:33
Gebruik je Arduino zonder te "programmeren" ;) door Rsd1000
Vandaag om 17:07:59
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 15:58:15
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door Jack Black (NS1220)
Vandaag om 15:06:14
U-vorm beperkte ruimte (H0 C-rails) door Jelmer
Vandaag om 14:58:04
Onlangs gespot - gefotografeerd, de links door Jeroen Water
Vandaag om 14:33:00
N spur scenery elementen maken van gips of klei? door Dave.......
Vandaag om 14:30:06
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door RK
Vandaag om 14:28:54
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
Vandaag om 14:07:52
welk jaar ging Marklin OVP voor wagons van blauw naar wit door Railman
Vandaag om 13:40:42
GSS Jubileumbaantje (0e / 0n30) door MacArthur
Vandaag om 12:55:30
NTM P1 in Schaal-1 door MaraNCS
Vandaag om 11:39:38
Rio Grande Southern - Lizard Head Pass door Hans GJ
Vandaag om 11:30:20
Variaties op Station Zetten Andelst in HO door Duikeend
Vandaag om 10:54:40
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 10:42:29
Internationale Spoor 0 en 1 dagen in Gießen, 23 en 24 maart, 2024 door bernhard67
Vandaag om 08:42:53
De Hondsrugbaan door mass am see
Vandaag om 08:15:11
  

Auteur Topic: Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0  (gelezen 109723 keer)

Locwissel

  • Offline Offline
  • Berichten: 500
Re: Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0
« Reactie #300 Gepost op: 13 september 2018, 23:29:06 »
Hallo,


Hier is de in post #295 genoemde herrie schoppende SNCF generatorwagen Type Mistral69 A4Dtux bij de tankplaats om de Poyaud V12 van verse diesel te voorzien:





Daar de BR333 (ex-KÖF III) juist met een andere taak bezig is mag de 1602 zélf de volgetankte wagen aan de trein rangeren:










 

Locwissel

  • Offline Offline
  • Berichten: 500
Re: Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0
« Reactie #301 Gepost op: 14 september 2018, 11:33:28 »
Hallo,

Vandaag nog een beetje verder met diesel.
Deze keer geen internationaal langeafstandsverkeer, maar een lokaal boemeltje; de BR624 (ex-VT24).
Dit klopt echter niet helemaal, want het treinstel is weldegelijk internationaal ingezet. Namelijk naar Nederland.


Het betreft een model (=lees: halffabrikaat) van de firma Bemo uit Uhingen waarbij kort samengevat moet worden gezegd dat er nogal wat moest gebeuren voordat het treinstel volledig inzetbaar was.
(Dit korte samengevatten omdat het lange ombouwverhaal wat ik hier zojuist met bijbehorende foto's en al had neergeschreven plotsklaps was verdwenen nadat de melding "pagina verlopen" in beeld verscheen en ik geen zin meer had om het nog een keer allemaal over te doen).

Goed, hier dan wat pics van het stel zoals het dan nu, na behoorlijk wat werk, uiteindelijk op de baan rondrijdt:


De 624 op weg naar Waldberg-West:




Hier de zijde met de sluitverlichting aan:




Het treinstel is weliswaar een enkele keer ook tweedelig ingezet geweest (in de regio Bremen), maar drie was eigenlijk de standaard en zodanig wilde ik deze trein ook op de baan hebben.(Vierdelig kon trouwens ook):

Hier de overgang van kop- naar de rode midden-wagen. Deze laatste eigenlijk vanwege het niet kunnen vinden van een exemplaar in ozeanblau/beige-kleurstelling aangeschaft met het idee deze in de juiste kleurstelling te spuiten. Maar aan de hand van foto's uit de jaren tachtig bleek een rode middenwagen ook overeenkomstig het grote voorbeeld en daarmee hield ik het plan de wagen van rood naar ozeanblau/beige  om te spuiten voor gezien.




Ik vind twee kleurstellingen door elkaar wel grappig. Het verbreekt een beetje de anders misschien wel wat saaie 'look".
Hier deze overgang nog wat meer close-up:




Uiteindelijk verdwijnt het treinstel in de tunnel:





Een uur later komt dezelfde trein weer langs het depot, nu echter in de tegengestelde rijrichting:



 
Nog even een allerlaatste kiek, genomen vanaf de brug:





Tot zover...

Wim Vink

  • Offline Offline
  • Berichten: 22193
  • Eens komt het goed.
    • MIL MOD
Re: Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0
« Reactie #302 Gepost op: 14 september 2018, 11:40:15 »
Hoi Sven,

Wederom prachtige en zeer realistische foto's  (y) (y)
Dit doet mijn fotografen hart goed  ;)
Met vriendelijke groet,
Wim

Locwissel

  • Offline Offline
  • Berichten: 500
Re: Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0
« Reactie #303 Gepost op: 14 september 2018, 12:34:16 »
Haha...Wim...nou dan heb je het vast niet over de kwaliteit.
Foto's maak ik gewoon met een oude smartphone die zijn beste tijd ook wel gehad heeft... :)

Jelmer

  • Offline Offline
  • Berichten: 3800
Re: Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0
« Reactie #304 Gepost op: 14 september 2018, 12:55:39 »
Maar je weet dan wel de lens op die plek te houden dat er elke keer weer een mooi compositie op de foto is.

Ben je nog verder aan het bouwen in bahnhof west?

Groeten,
Jelmer
Pfarrerwinkel de bouw:
Pfarrerwinkel

Locwissel

  • Offline Offline
  • Berichten: 500
Re: Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0
« Reactie #305 Gepost op: 14 september 2018, 13:43:35 »
Hoi Jelmer,

Nou mooi dan dat de pics toch goed in de smaak vallen. (y)

Echt bouwen komt binnenkort pas weer. Wissels in Waldberg-West zijn klaar om aangesloten en gepolariseerd te worden. Dan uitvoerig testrijden. Daarna seinen en bovenleiding plaatsen. Met landschapsstoffering ben ik meestal vrij snel klaar. Eens zien hoever wij komen dit winterseizoen. Vanaf het depot de andere kant op langs het kolenmijngedeelte staat nog verder in de toekomst gepland.

Alle materialen staan al sinds hele geruime tijd klaar maar het is m.n. de tijd en het zin maken om iets groots aan te pakken waaraan het regelmatig ontbreekt.

Rondje_HO

  • Offline Offline
  • Berichten: 8133
Re: Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0
« Reactie #306 Gepost op: 14 september 2018, 14:40:30 »
Ik vind het wel erg prettig zo met al die topics waar allemaal van die mooie treinen voorbij komen in mooie scenery  (y)  Hier en bij Wim en bij Kees. Vaak ook nog met wat achtergrond info en zo, top!

Edsko Hekman

  • Team Beurzen & PR / BNLS Forumbaan
  • BNLS trambaan-deelnemer
  • Offline Offline
  • Berichten: 8386
  • Nooit uitgeklust....
Re: Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0
« Reactie #307 Gepost op: 14 september 2018, 15:16:29 »

Locwissel

  • Offline Offline
  • Berichten: 500
Re: Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0
« Reactie #308 Gepost op: 14 september 2018, 18:52:21 »
Thank you  (y)

Geert 84

  • Offline Offline
  • Berichten: 299
    • De Vallei
Re: Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0
« Reactie #309 Gepost op: 14 september 2018, 20:46:03 »
Erg mooi weer. Je hebt steeds verrassende treincombinaties  (y)
Schaal H0 - NS tijdperk III. Met hier en daar wat verdwaalde modellen uit andere tijdperken / landen.

Locwissel

  • Offline Offline
  • Berichten: 500
Re: Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0
« Reactie #310 Gepost op: 14 september 2018, 21:17:38 »
Hallo,


Thanks  (y)

Ik probeer het altijd wel een beetje conform de werkelijk te doen. In het geval met de kleurenmix in het 624/924 dieseltreinstel kwam ik uiteindelijk met de aankoop van de rode middenwagen goed weg:

Treinstel ter hoogte van Geist(Münster) maart 1981.     Mit der freundlichen Ünterstützung von Wieland Proske.
 



Locwissel

  • Offline Offline
  • Berichten: 500
Re: Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0
« Reactie #311 Gepost op: 14 september 2018, 21:47:02 »
...Ach.. nu vind ik deze ook net nog in de mailbox:

BR 624/924 mixed dubbel. Plaats en tijd echter onbekend.  Mit der freundlichen Unterstützung von Wieland Proske.

Rondje_HO

  • Offline Offline
  • Berichten: 8133
Re: Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0
« Reactie #312 Gepost op: 14 september 2018, 23:20:08 »
En deze is volgens mij ook zoiets:

https://flic.kr/p/fhjSVL

(dacht ik tenminste hoor :) )

Reinout van Rees

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 7361
  • Forummoderator
    • Persoonlijke website + weblog
Re: Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0
« Reactie #313 Gepost op: 14 september 2018, 23:21:49 »
Een google image zoekopdracht levert deze pagina op.

Citaat
Die imposante Brücke über den Mittellandkanal zwischen Wenden-Bechtsbüttel und Meine aus ungewöhnlicher Perspektive: 1985 gab es noch die alte rote Lackierung und  "bunte" Züge wie hier N 3545 mit dem Laufweg Göttingen - Bremen(!) über Braunschweig - Uelzen (11.05.85).

Best een imposante brug, inderdaad!

Reinout
Bouw v/d EifelBurgenBahn (h0, zijlijn in de Eifel)
Eifelgeschiedenis (verhalen en video's over de Eifelburgenbahn)

Locwissel

  • Offline Offline
  • Berichten: 500
Re: Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0
« Reactie #314 Gepost op: 14 september 2018, 23:28:39 »
Yep  (y)

Mooie plaatjes inderdaad. Let ook op de enorme dieselwalm boven deze treinen. Een uitstoot van heb ik jou daar waar nu niet alleen bij milieu-activisten de tranen in de ogen springen werd destijds als heel normaal gezien.
« Laatst bewerkt op: 15 september 2018, 13:13:41 door waldberg »