Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€0.00
Per saldo:
€-250.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
Thai-Bundesbahn
Vandaag
om 16:36:46
Aandrijving Roco 1189 krokodil
door
Die Bahn
Vandaag
om 16:35:08
Pfarrerwinkel bahn
door
Thai-Bundesbahn
Vandaag
om 16:30:18
Oude Fleischmann meuk en curiosa
door
Besselspoor
Vandaag
om 16:28:14
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Thai-Bundesbahn
Vandaag
om 16:27:38
Vermogen centrale
door
henk
Vandaag
om 16:18:19
Extra functie in Zimo MS450P22
door
Sven
Vandaag
om 16:15:46
Rondom Charlois
door
Huup
Vandaag
om 16:12:58
GoVolta treindienst naar Berlijn
door
ES44C4
Vandaag
om 15:52:21
Beginneling: lichtgewicht onderbouw
door
Te 2/2
Vandaag
om 15:41:35
Welsh Smalspoor in 0-16,5 / NG7
door
Huup
Vandaag
om 15:28:26
Roco LokMaus 1: handleiding gezocht
door
Jint Nijman
Vandaag
om 15:27:59
Minibaan Visserskaai H0
door
Hans GJ
Vandaag
om 15:21:51
Layne, Somewhere South.
door
sdz1976
Vandaag
om 14:36:51
Trix 22128 EETC 1200 - 175 Jaar spoorwegen DCC Sound - Decoder plots dood.
door
Montanbahn
Vandaag
om 13:48:45
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
door
Hans Reints
Vandaag
om 13:44:28
Welke decoder is dit?
door
Boterberg
Vandaag
om 13:30:00
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
FritsT
Vandaag
om 12:59:02
19 Toen
door
spoorzeven
Vandaag
om 12:26:28
Line-up foto's van modellen
door
fissy
Vandaag
om 11:43:38
Test van een Rapido Trains GE 44 tonner Claremont and Concord
door
Ronald Halma
Vandaag
om 11:27:52
"Spoor op Vleugels" in H0
door
Pinkelpa
Vandaag
om 11:22:00
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Jelmer
Vandaag
om 11:17:18
Petitie - Rail away moet blijven!
door
Reinout van Rees
Vandaag
om 11:14:11
Stottering Piko 98551BD
door
Ronald Halma
Vandaag
om 10:59:31
VERPLAATST: Beginneling: lichtgewicht onderbouw
door
Reinout van Rees
Vandaag
om 10:44:25
Het einde van de RhB- Chiavenna Stazione Merci
door
Hollandserhbfan
Vandaag
om 10:11:09
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes
door
Vislijn
Vandaag
om 10:10:06
AC en DC tegelijk op (vermoedelijk) een Minitrix n-baan
door
Ronald Halma
Vandaag
om 09:41:35
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots
door
spoorijzer
Vandaag
om 09:38:46
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Baanplannen
|
Theindent, H0, 470 x 325
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: Theindent, H0, 470 x 325 (gelezen 2911 keer)
OpaMarc
Offline
Berichten: 79
Theindent, H0, 470 x 325
«
Gepost op:
06 October 2017, 16:09:59 »
Dit zou de nieuwe baan moeten worden naar Belgisch landschap. Dus geen grote bergen.
Er zullen ook geen lange treinen rijden, ik denk aan max drie à vier wagons.
Digitaal rijden op Piko-A rails met Multimaus, wissels analoog bedienen met zelf te maken schakelbord.
Donker groen is het station.
Licht groen is de paradebaan met rechts een helix naar het schaduwstation.
Licht blauw is een industriespoor die rechtsboven onder het paradespoor loopt.
Hoe het geheel moet aangekleed worden zien we wel. Het is nog niet voor onmiddellijk aan te vangen want er zijn nog andere klussen uit te voeren thuis. Maar 't is zeker al een begin.
Wat denken jullie ervan?
Gelogd
Mvgr,
Marc
Klaas Zondervan
Online
Berichten: 27018
Re: Theindent, H0, 470 x 325
«
Reactie #1 Gepost op:
06 October 2017, 17:07:50 »
Paradebaan is een goed idee. Maar waarom zit die diepe slinger er in? Daar moet een landschappelijke reden voor zijn. Als je zoveel ruimte heb zou ik de bogen een stuk ruimer maken. Zeker in de helix zijn ze veel te krap.
Waar had je de perrons gedacht?
Gelogd
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.
frederik19630
Offline
Berichten: 776
Re: Theindent, H0, 470 x 325
«
Reactie #2 Gepost op:
06 October 2017, 17:25:27 »
Tweetal overwegingen:
als je station aan de lange kant legt ben je wat minder beperkt, de paradebaan zou je met hoogte
verschil er onder voorlangs kunnen leiden
op zo'n grote baan (en dus tijdsinverstering) zou ik toch echt voor Tillig Elite gaan, Piko A is prima voor schaduwstations,
maar van de optische indruk van Tillig krijg je nooit spijt.
fred
Gelogd
bezig met de aansluiting van het smalspoor aan de grote wereld te bouwen
http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,38643.msg646458.html
OpaMarc
Offline
Berichten: 79
Re: Theindent, H0, 470 x 325
«
Reactie #3 Gepost op:
06 October 2017, 20:36:56 »
@Klaas:
-in de 'diepe slinger' is het de bedoeling om een woongebied te bouwen. De binnen en buitenbocht onderaan hebben respectievelijk een straal van 484 en 546 mm of de R3 en R4 van Piko-A rails.
-in de helix zijn dezelfde stralen als hierboven gebruikt. Als ik die groter zou maken heb ik minder doorgang tussen de helix en de 'slinger'.
-aan het eindstation Theindent komen 3 perrons:één links van het linker spoor, één tussen midden en rechter spoor en één aan de rechterkant van het rechter spoor.
@Fred:
-de spoorkeuze is misschien nog te overwegen.
Gelogd
Mvgr,
Marc
Klaas Zondervan
Online
Berichten: 27018
Re: Theindent, H0, 470 x 325
«
Reactie #4 Gepost op:
06 October 2017, 21:20:32 »
De boogstralen die je noemt zijn voor mijn begrip vrij klein. Zeker in de helix krijg je dan problemen, de helling wordt te steil. Heb je daar al aan gerekend?Zelf streef ik naar boogstralen van minstens 700mm.
Voor een perron tussen de sporen heb je volgens mij te weinig ruimte.
Gelogd
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.
OpaMarc
Offline
Berichten: 79
Re: Theindent, H0, 470 x 325
«
Reactie #5 Gepost op:
06 October 2017, 22:46:44 »
Klaas,
Hoogteverschil in de helix is 8cm, stijgings% buitenspoor is 2.3% en binnenspoor 2.6%.
De ruimte tussen de sporen is nog aan te passen. Zal ik dus doen.
Gelogd
Mvgr,
Marc
OpaMarc
Offline
Berichten: 79
Re: Theindent, H0, 470 x 325
«
Reactie #6 Gepost op:
15 April 2021, 14:23:46 »
]
«
Laatst bewerkt op: 15 April 2021, 14:44:46 door Bert van Gelder. Reden: URL gefixt
»
Gelogd
Mvgr,
Marc
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Baanplannen
|
Theindent, H0, 470 x 325