Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Roco 290 digtaliseren
door
AP3737
Vandaag
om 12:42:08
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes
door
Vislijn
Vandaag
om 12:38:02
11e Grote Modelspoorexpo Leuven, 27 en 28 september
door
tothebeach
Vandaag
om 12:29:10
Modulebanen algemeen; Is de megabiels uitgerangeerd?
door
Scratchbuilt
Vandaag
om 12:23:44
Rookgenerator aansluiting op lok NS4808 (ex BR57)
door
Mar-Cas
Vandaag
om 11:43:45
Da's Daz 2
door
Huup
Vandaag
om 11:43:00
Digitale kraan Roco 46801
door
Freddy
Vandaag
om 11:16:33
De Projecten van RetroJack
door
RetroJack
Vandaag
om 11:10:25
Piko 2025
door
spoorzeven
Vandaag
om 10:49:50
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2
door
puntenglijder
Vandaag
om 10:36:41
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
Wim Vink
Vandaag
om 10:26:36
4 ledjes op één voorweerstand?
door
Klaas Zondervan
Vandaag
om 09:46:26
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
Vandaag
om 09:25:18
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
Teun
Vandaag
om 09:24:05
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
MOVisser
Vandaag
om 09:18:00
Mijn eerste baan, Hexental in ho. 380x 120cm
door
Jelmer
Vandaag
om 09:16:39
Koploper: missende bezetmelders bij openen "onderhouden lokomotieven"
door
Servé
Vandaag
om 08:52:24
advies gevraagd over gelijkstroommotoren en de aansturing
door
Loki
Vandaag
om 08:04:27
Problemen met digitale koppeling Roco
door
Ben
Vandaag
om 08:02:09
NS 8400 van Werps
door
Ivo tB
Vandaag
om 00:09:18
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
marco
16 September 2025, 22:05:09
NS 8800 in spoor 0
door
Rob Moerkerken
16 September 2025, 21:46:50
Mijnbouw Indonesië
door
MOVisser
16 September 2025, 21:45:57
"Bij nader omzien", een Nederlands spoorwegfotoarchief
door
R1954
16 September 2025, 21:41:04
Halling aandrijvingen
door
Sven
16 September 2025, 21:39:03
S3/6, de grote ontbrekende…
door
Robert vh Prutsert
16 September 2025, 21:21:45
Raadplaatje
door
grossraumwagen
16 September 2025, 20:41:04
PWM regelaar Kato 22018 sx standaard controller
door
Ronald Halma
16 September 2025, 20:17:13
Wielen bruineren. Hoe?
door
Ronald Halma
16 September 2025, 20:15:55
La vie...Sud-Est; zolderbaan met thema zuidoost Frankrijk
door
Paulus
16 September 2025, 19:45:27
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Baanplannen
|
Theindent, H0, 470 x 325
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: Theindent, H0, 470 x 325 (gelezen 2799 keer)
OpaMarc
Offline
Berichten: 79
Theindent, H0, 470 x 325
«
Gepost op:
06 October 2017, 16:09:59 »
Dit zou de nieuwe baan moeten worden naar Belgisch landschap. Dus geen grote bergen.
Er zullen ook geen lange treinen rijden, ik denk aan max drie à vier wagons.
Digitaal rijden op Piko-A rails met Multimaus, wissels analoog bedienen met zelf te maken schakelbord.
Donker groen is het station.
Licht groen is de paradebaan met rechts een helix naar het schaduwstation.
Licht blauw is een industriespoor die rechtsboven onder het paradespoor loopt.
Hoe het geheel moet aangekleed worden zien we wel. Het is nog niet voor onmiddellijk aan te vangen want er zijn nog andere klussen uit te voeren thuis. Maar 't is zeker al een begin.
Wat denken jullie ervan?
Gelogd
Mvgr,
Marc
Klaas Zondervan
Offline
Berichten: 26771
Re: Theindent, H0, 470 x 325
«
Reactie #1 Gepost op:
06 October 2017, 17:07:50 »
Paradebaan is een goed idee. Maar waarom zit die diepe slinger er in? Daar moet een landschappelijke reden voor zijn. Als je zoveel ruimte heb zou ik de bogen een stuk ruimer maken. Zeker in de helix zijn ze veel te krap.
Waar had je de perrons gedacht?
Gelogd
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.
frederik19630
Offline
Berichten: 775
Re: Theindent, H0, 470 x 325
«
Reactie #2 Gepost op:
06 October 2017, 17:25:27 »
Tweetal overwegingen:
als je station aan de lange kant legt ben je wat minder beperkt, de paradebaan zou je met hoogte
verschil er onder voorlangs kunnen leiden
op zo'n grote baan (en dus tijdsinverstering) zou ik toch echt voor Tillig Elite gaan, Piko A is prima voor schaduwstations,
maar van de optische indruk van Tillig krijg je nooit spijt.
fred
Gelogd
bezig met de aansluiting van het smalspoor aan de grote wereld te bouwen
http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,38643.msg646458.html
OpaMarc
Offline
Berichten: 79
Re: Theindent, H0, 470 x 325
«
Reactie #3 Gepost op:
06 October 2017, 20:36:56 »
@Klaas:
-in de 'diepe slinger' is het de bedoeling om een woongebied te bouwen. De binnen en buitenbocht onderaan hebben respectievelijk een straal van 484 en 546 mm of de R3 en R4 van Piko-A rails.
-in de helix zijn dezelfde stralen als hierboven gebruikt. Als ik die groter zou maken heb ik minder doorgang tussen de helix en de 'slinger'.
-aan het eindstation Theindent komen 3 perrons:één links van het linker spoor, één tussen midden en rechter spoor en één aan de rechterkant van het rechter spoor.
@Fred:
-de spoorkeuze is misschien nog te overwegen.
Gelogd
Mvgr,
Marc
Klaas Zondervan
Offline
Berichten: 26771
Re: Theindent, H0, 470 x 325
«
Reactie #4 Gepost op:
06 October 2017, 21:20:32 »
De boogstralen die je noemt zijn voor mijn begrip vrij klein. Zeker in de helix krijg je dan problemen, de helling wordt te steil. Heb je daar al aan gerekend?Zelf streef ik naar boogstralen van minstens 700mm.
Voor een perron tussen de sporen heb je volgens mij te weinig ruimte.
Gelogd
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.
OpaMarc
Offline
Berichten: 79
Re: Theindent, H0, 470 x 325
«
Reactie #5 Gepost op:
06 October 2017, 22:46:44 »
Klaas,
Hoogteverschil in de helix is 8cm, stijgings% buitenspoor is 2.3% en binnenspoor 2.6%.
De ruimte tussen de sporen is nog aan te passen. Zal ik dus doen.
Gelogd
Mvgr,
Marc
OpaMarc
Offline
Berichten: 79
Re: Theindent, H0, 470 x 325
«
Reactie #6 Gepost op:
15 April 2021, 14:23:46 »
]
«
Laatst bewerkt op: 15 April 2021, 14:44:46 door Bert van Gelder. Reden: URL gefixt
»
Gelogd
Mvgr,
Marc
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Baanplannen
|
Theindent, H0, 470 x 325