Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€0.00
Per saldo:
€-250.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
3 januari NVBS oliebollenrit
door
Rick
Vandaag
om 11:41:31
Eindstation Daarhuizen
door
Leolin
Vandaag
om 11:41:19
Extra functie in Zimo MS450P22
door
Rick
Vandaag
om 11:38:46
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
door
Jelmer
Vandaag
om 11:22:16
ByPass Junction, een Amerikaanse modelbaan in N
door
RobVille
Vandaag
om 11:08:17
PBM: hogere spanning, langzamer rijden?
door
bask185
Vandaag
om 11:07:15
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Wim Vink
Vandaag
om 10:53:56
US diorama in H0
door
Wim Vink
Vandaag
om 10:51:58
Layne, Somewhere South.
door
Ronald Halma
Vandaag
om 10:30:36
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
door
Ronald Halma
Vandaag
om 10:30:12
Rondom Charlois
door
neudalhausenstadbahn
Vandaag
om 10:29:50
De bouw van een DE-3 als versterking voor de DE-5
door
Met een sik
Vandaag
om 10:25:12
Wat is dit voor component
door
bellejt
Vandaag
om 10:05:24
Bitry Bascule in 0e, een nieuw baantje op Micromodules
door
Lucien
Vandaag
om 09:57:21
Trix 22128 EETC 1200 - 175 Jaar spoorwegen DCC Sound - Decoder plots dood.
door
Bahn-AG
Vandaag
om 09:55:36
Onlangs gespot - gefotografeerd, de links
door
Jeroen Water
Vandaag
om 09:48:11
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
Frits C
Vandaag
om 07:05:23
Cornfield Junction / Boulder Crossing - Afsluiten Topic
door
RobVille
04 December 2025, 23:01:50
Alternatieven voor de messing lagers van een Fleischmann rondmotor
door
GerardvV
04 December 2025, 22:28:44
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
barry1972
04 December 2025, 21:37:57
Piko blauwe 1000: de decoderzaken
door
damngrazy
04 December 2025, 21:32:25
Treinverkeer in het oostblok, grensoverschrijdend?
door
Herb73
04 December 2025, 21:29:05
Test van een Rapido Trains GE 44 tonner Claremont and Concord
door
Ronald Halma
04 December 2025, 21:14:59
Altburg. een analoge, opklapbare Märklinbaan
door
daan2353
04 December 2025, 19:58:09
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes
door
IJmc
04 December 2025, 18:04:09
BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.5
door
NS264
04 December 2025, 18:03:13
Piko blauwe 1000
door
Huup
04 December 2025, 17:52:54
DVT: Belgische (militaire) "Dagelijkse Verlofgangers Trein": samenstelling?
door
martijnhaman
04 December 2025, 17:04:36
Rondje door Lissabon met Lijn 28
door
Sven
04 December 2025, 16:17:19
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0
door
nighttrain1
04 December 2025, 16:05:37
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Baanplannen
|
Theindent, H0, 470 x 325
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: Theindent, H0, 470 x 325 (gelezen 2895 keer)
OpaMarc
Offline
Berichten: 79
Theindent, H0, 470 x 325
«
Gepost op:
06 October 2017, 16:09:59 »
Dit zou de nieuwe baan moeten worden naar Belgisch landschap. Dus geen grote bergen.
Er zullen ook geen lange treinen rijden, ik denk aan max drie à vier wagons.
Digitaal rijden op Piko-A rails met Multimaus, wissels analoog bedienen met zelf te maken schakelbord.
Donker groen is het station.
Licht groen is de paradebaan met rechts een helix naar het schaduwstation.
Licht blauw is een industriespoor die rechtsboven onder het paradespoor loopt.
Hoe het geheel moet aangekleed worden zien we wel. Het is nog niet voor onmiddellijk aan te vangen want er zijn nog andere klussen uit te voeren thuis. Maar 't is zeker al een begin.
Wat denken jullie ervan?
Gelogd
Mvgr,
Marc
Klaas Zondervan
Offline
Berichten: 27013
Re: Theindent, H0, 470 x 325
«
Reactie #1 Gepost op:
06 October 2017, 17:07:50 »
Paradebaan is een goed idee. Maar waarom zit die diepe slinger er in? Daar moet een landschappelijke reden voor zijn. Als je zoveel ruimte heb zou ik de bogen een stuk ruimer maken. Zeker in de helix zijn ze veel te krap.
Waar had je de perrons gedacht?
Gelogd
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.
frederik19630
Offline
Berichten: 776
Re: Theindent, H0, 470 x 325
«
Reactie #2 Gepost op:
06 October 2017, 17:25:27 »
Tweetal overwegingen:
als je station aan de lange kant legt ben je wat minder beperkt, de paradebaan zou je met hoogte
verschil er onder voorlangs kunnen leiden
op zo'n grote baan (en dus tijdsinverstering) zou ik toch echt voor Tillig Elite gaan, Piko A is prima voor schaduwstations,
maar van de optische indruk van Tillig krijg je nooit spijt.
fred
Gelogd
bezig met de aansluiting van het smalspoor aan de grote wereld te bouwen
http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,38643.msg646458.html
OpaMarc
Offline
Berichten: 79
Re: Theindent, H0, 470 x 325
«
Reactie #3 Gepost op:
06 October 2017, 20:36:56 »
@Klaas:
-in de 'diepe slinger' is het de bedoeling om een woongebied te bouwen. De binnen en buitenbocht onderaan hebben respectievelijk een straal van 484 en 546 mm of de R3 en R4 van Piko-A rails.
-in de helix zijn dezelfde stralen als hierboven gebruikt. Als ik die groter zou maken heb ik minder doorgang tussen de helix en de 'slinger'.
-aan het eindstation Theindent komen 3 perrons:één links van het linker spoor, één tussen midden en rechter spoor en één aan de rechterkant van het rechter spoor.
@Fred:
-de spoorkeuze is misschien nog te overwegen.
Gelogd
Mvgr,
Marc
Klaas Zondervan
Offline
Berichten: 27013
Re: Theindent, H0, 470 x 325
«
Reactie #4 Gepost op:
06 October 2017, 21:20:32 »
De boogstralen die je noemt zijn voor mijn begrip vrij klein. Zeker in de helix krijg je dan problemen, de helling wordt te steil. Heb je daar al aan gerekend?Zelf streef ik naar boogstralen van minstens 700mm.
Voor een perron tussen de sporen heb je volgens mij te weinig ruimte.
Gelogd
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.
OpaMarc
Offline
Berichten: 79
Re: Theindent, H0, 470 x 325
«
Reactie #5 Gepost op:
06 October 2017, 22:46:44 »
Klaas,
Hoogteverschil in de helix is 8cm, stijgings% buitenspoor is 2.3% en binnenspoor 2.6%.
De ruimte tussen de sporen is nog aan te passen. Zal ik dus doen.
Gelogd
Mvgr,
Marc
OpaMarc
Offline
Berichten: 79
Re: Theindent, H0, 470 x 325
«
Reactie #6 Gepost op:
15 April 2021, 14:23:46 »
]
«
Laatst bewerkt op: 15 April 2021, 14:44:46 door Bert van Gelder. Reden: URL gefixt
»
Gelogd
Mvgr,
Marc
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Baanplannen
|
Theindent, H0, 470 x 325