Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
LIMA IRM Cardanassen
door
Bierwagen
Vandaag
om 17:11:38
PB models: Wadlopers model 2022, voorbeschouwing + bespreking
door
PBModels
Vandaag
om 17:04:52
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
Vandaag
om 16:53:38
Vraag over aandrijving / tandwielen Roco Blokkendoos (oud)
door
Jint Nijman
Vandaag
om 16:38:00
Fleischmania Nostalgia
door
Eric v C
Vandaag
om 16:29:52
Verlichting inbouwen in LS 96 026 Messwagen van de Rurtalbahn
door
Peter45
Vandaag
om 16:21:03
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes
door
Vislijn
Vandaag
om 16:20:34
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
door
peterha
Vandaag
om 16:18:54
Stalen D 4 deurs spoor 0
door
BartvD
Vandaag
om 16:00:55
NS 8800 in spoor 0
door
BartvD
Vandaag
om 15:29:38
Veevervoer ss/ ns
door
TonM
Vandaag
om 15:07:34
Toon hier je (model)TRAM foto's.
door
GerardvV
Vandaag
om 15:03:16
vervangen draaistel Trix wagon
door
grossraumwagen
Vandaag
om 14:50:28
PB Models, ICR-rijtuigen
door
Jelmer
Vandaag
om 14:17:41
Roco Plan T van DC digitaal sound naar AC digitaal sound
door
Jeroen Water
Vandaag
om 14:16:13
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
VAM65
Vandaag
om 13:35:43
ACTS containerwagens
door
fissy
Vandaag
om 13:29:15
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
cor_b
Vandaag
om 13:21:38
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden
door
Sven
Vandaag
om 13:17:05
Treinsamenstelling vooroorlogse D treinen
door
janw
Vandaag
om 13:04:08
The Summer of 69
door
spoorijzer
Vandaag
om 12:37:49
Minder wissels
door
Rick
Vandaag
om 12:26:23
Pfarrerwinkel bahn
door
Wim Vink
Vandaag
om 12:19:20
Raadplaatje
door
grossraumwagen
Vandaag
om 11:24:47
Noordelijke Spoor en Modelbouwdagen 15 en 16 November.
door
Tijdperk||
Vandaag
om 11:22:46
Brainwave: magneetkoppelingen elektrisch ontkoppelen
door
Ferdinand Bogman
Vandaag
om 10:53:29
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Jelmer
Vandaag
om 10:50:05
Roco Loc trilt 1 kant op bij optrekken icm klokanker
door
MadhouseNL
Vandaag
om 09:59:19
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
Lambert
Vandaag
om 08:42:37
Minibaan Visserskaai H0
door
Sikko
02 September 2025, 22:28:32
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Baanplannen
|
Theindent, H0, 470 x 325
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: Theindent, H0, 470 x 325 (gelezen 2783 keer)
OpaMarc
Offline
Berichten: 79
Theindent, H0, 470 x 325
«
Gepost op:
06 October 2017, 16:09:59 »
Dit zou de nieuwe baan moeten worden naar Belgisch landschap. Dus geen grote bergen.
Er zullen ook geen lange treinen rijden, ik denk aan max drie à vier wagons.
Digitaal rijden op Piko-A rails met Multimaus, wissels analoog bedienen met zelf te maken schakelbord.
Donker groen is het station.
Licht groen is de paradebaan met rechts een helix naar het schaduwstation.
Licht blauw is een industriespoor die rechtsboven onder het paradespoor loopt.
Hoe het geheel moet aangekleed worden zien we wel. Het is nog niet voor onmiddellijk aan te vangen want er zijn nog andere klussen uit te voeren thuis. Maar 't is zeker al een begin.
Wat denken jullie ervan?
Gelogd
Mvgr,
Marc
Klaas Zondervan
Online
Berichten: 26764
Re: Theindent, H0, 470 x 325
«
Reactie #1 Gepost op:
06 October 2017, 17:07:50 »
Paradebaan is een goed idee. Maar waarom zit die diepe slinger er in? Daar moet een landschappelijke reden voor zijn. Als je zoveel ruimte heb zou ik de bogen een stuk ruimer maken. Zeker in de helix zijn ze veel te krap.
Waar had je de perrons gedacht?
Gelogd
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.
frederik19630
Offline
Berichten: 774
Re: Theindent, H0, 470 x 325
«
Reactie #2 Gepost op:
06 October 2017, 17:25:27 »
Tweetal overwegingen:
als je station aan de lange kant legt ben je wat minder beperkt, de paradebaan zou je met hoogte
verschil er onder voorlangs kunnen leiden
op zo'n grote baan (en dus tijdsinverstering) zou ik toch echt voor Tillig Elite gaan, Piko A is prima voor schaduwstations,
maar van de optische indruk van Tillig krijg je nooit spijt.
fred
Gelogd
bezig met de aansluiting van het smalspoor aan de grote wereld te bouwen
http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,38643.msg646458.html
OpaMarc
Offline
Berichten: 79
Re: Theindent, H0, 470 x 325
«
Reactie #3 Gepost op:
06 October 2017, 20:36:56 »
@Klaas:
-in de 'diepe slinger' is het de bedoeling om een woongebied te bouwen. De binnen en buitenbocht onderaan hebben respectievelijk een straal van 484 en 546 mm of de R3 en R4 van Piko-A rails.
-in de helix zijn dezelfde stralen als hierboven gebruikt. Als ik die groter zou maken heb ik minder doorgang tussen de helix en de 'slinger'.
-aan het eindstation Theindent komen 3 perrons:één links van het linker spoor, één tussen midden en rechter spoor en één aan de rechterkant van het rechter spoor.
@Fred:
-de spoorkeuze is misschien nog te overwegen.
Gelogd
Mvgr,
Marc
Klaas Zondervan
Online
Berichten: 26764
Re: Theindent, H0, 470 x 325
«
Reactie #4 Gepost op:
06 October 2017, 21:20:32 »
De boogstralen die je noemt zijn voor mijn begrip vrij klein. Zeker in de helix krijg je dan problemen, de helling wordt te steil. Heb je daar al aan gerekend?Zelf streef ik naar boogstralen van minstens 700mm.
Voor een perron tussen de sporen heb je volgens mij te weinig ruimte.
Gelogd
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.
OpaMarc
Offline
Berichten: 79
Re: Theindent, H0, 470 x 325
«
Reactie #5 Gepost op:
06 October 2017, 22:46:44 »
Klaas,
Hoogteverschil in de helix is 8cm, stijgings% buitenspoor is 2.3% en binnenspoor 2.6%.
De ruimte tussen de sporen is nog aan te passen. Zal ik dus doen.
Gelogd
Mvgr,
Marc
OpaMarc
Offline
Berichten: 79
Re: Theindent, H0, 470 x 325
«
Reactie #6 Gepost op:
15 April 2021, 14:23:46 »
]
«
Laatst bewerkt op: 15 April 2021, 14:44:46 door Bert van Gelder. Reden: URL gefixt
»
Gelogd
Mvgr,
Marc
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Baanplannen
|
Theindent, H0, 470 x 325